Navigatie CD's voor RNS 300

Alles met betrekking tot
Audi, Seat, Skoda & Volkswagen navigatie
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

- dat de RNS 300 de TMC werking baseert op informatie die bij de opstart van het apparaat van de landen CD geladen wordt (misschien voor menigeen een open deur ....)
- dat de RNS 300 in staat is de TMC informatie wel van de originele CD te laden, maar niet in staat is de TMC informatie van de CD's van die set van de NaviShop te laden.
- dat dit blijkbaar toch veroorzaakt wordt door een verschil in software van de RNS 300 en de Rome NAV 56E
waarvoor die Europaset eigenlijk bedoeld is. Ook al maken beide apparaten gebruik van landen CD's van hetzelfde E-platform van Blaupunkt.
  • Ik denk dat je eerste conclusie de juiste is en de meest wezenlijk van het probleem aansnijdt.
    Er wordt gezocht naar een "bepaalde code" die aangeeft of er al of geen TMC codes op de CD aanwezig zijn.
    Wordt deze niet gevonden, dan gaat de zaak op ---
    Vandaar dat als je de zaak opstart met de originele CD en een hot swap doet, de zaak gewoon verder draait.
  • Ik meende dat alles gewoon blijft werken incl TMC als je al draaiende de CD's wisselt.
  • Ongetwijfeld zit er iets speciaals in de Rome dat deze truc uithaalt. Waarom?
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
jclcm
Junior Member
Junior Member
Berichten: 37
Lid geworden op: 16 jan 2007 17:18

Bericht door jclcm »

Ik meende dat alles gewoon blijft werken incl TMC als je al draaiende de CD's wisselt.
Ja dat klopt, als de navi al werkt (opgestart met de originele CD) dan kan ik de navi CD's wisselen en blijft ook het TMC gedeelte zijn werk correct doen.
Dus concludeer ik:
- dat de RNS 300 de TMC werking baseert op informatie die bij de opstart van het apparaat van de landen CD geladen wordt.
- dat de RNS 300 in staat is de TMC informatie wel van de originele CD te laden, maar bij het opstarten niet in staat is de TMC informatie van de CD's van die set van de NaviShop te laden.

De toevoeging "bij het opstarten" in deze laatste conclusie is eigenlijk ook wel essentieel, gezien het feit dat alles gewoon prima werkt als ik zo'n Europa CD laad in een al werkende navi.
Dit maakt trouwens ook dat ik de set ondanks de TMC problemen wel bruikbaar vind. Gezien de prijs van € 399 blijf ik het wel interessant vinden. Voor een complete actuele Europa set met 10 Blaupunkt E CD's ben je denk ik meer dan € 1000 kwijt. De meeste CD's zijn volgens mij € 90 tot € 150 (afhankelijk van waar je ze koopt en van eventuele aanbiedingen). Dus voor de prijs van 3 tot 4 "normale"E-CD's heb je bij NaviShop een set van 10 redelijk goed bruikbare landen CD's.
Vorige week heb ik een praktijktest kunnen uitvoeren op een buitenland trip (nl, du, zwi, fra) Die landen CD's werken qua routeplanning en navigatie gewoon prima, zoals het hoort. Om een werkende TMC functie te verkrijgen moet echter het apparaat altijd eerst opgestart worden met de originele CD.
Het grootste deel van de route kan natuurlijk op basis van de hoofdwegen van Europa op de originele CD gewoon met werkende TMC gereden worden. Voor de kleinere lokale routebegeleiding is dan de specifieke landen CD handig.
De vraag is ook of je nu vaak die TMC nodig hebt voor een route over de kleinere (binnen)wegen.

Ik wil overigens ook nog wel eens een test arrangeren met een andere auto met zo'n RNS 300. Kijken of het niet toevallig alleen bij mijn navi-apparaat problematisch verloopt. Je weet maar nooit ...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
jclcm
Junior Member
Junior Member
Berichten: 37
Lid geworden op: 16 jan 2007 17:18

Bericht door jclcm »

Ik heb de tekst mbt TMC uit de info.txt bestanden van de beide Benelux CD's even gekopieerd.
En zie:

Benelux CD van Europa CD:
TMC: 601ex-2.0 817ex-2003A a01ex-1.0 409ex-5.0 d01ex-4.00 e17ex-1.6 f32ex-5.1 501ex-2.0 225ex-1.36 909ex-7.00 617ex-1.31 f49ex-1.1.2004 e33ex-1.1.2004

Originele Benelux CD:
TMC: 601ex-2.0 817ex-2003A a01ex-1.0 409ex-5.0 d01ex-4.00 e17ex-1.6 f32ex-5.1 501ex-2.0 225ex-1.36 909ex-7.00 617ex-1.31 f49ex-1.1.2004 e33ex-1.1.2004

Ik neem aan dat dit verwijzingen zijn naar die TMC-codes. Ik zie hier geen verschil in, dus dat zou het probleem niet moeten zijn. Misschien wel jouw redenatie Gerritje, dat het apparaat bij het opstarten zoekt naar info (een code) of er wel TMC-codes op de CD staan. Als het apparaat er dan na het opstarten vanuit gaat dat er codes op de CD staan, dan herkent hij de TMC-codes blijkbaar toch ook wel op die Europa CD's.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
kobus1960
Senior Member
Berichten: 893
Lid geworden op: 21 feb 2006 02:43

Bericht door kobus1960 »

Vanavond een RNS300, geleverd begin 2007, ingebouwd in een Seat Altea.
Had al bij de VW dealer een RNS300 CD V5 besteld, dag later in huis.
Update het systeem, doet daar ongeveer 10 minuten over, geheel laten
calibreren zonder route te geven en voila, RNS werkt prima, TMC werkt prima.
Nieuwe fakra GPS werkt prima.
Even ten overvloede, dit was een bij een Seat geleverde RNS300, kleuren rood/zwart (display)
Logo e.d. staat prachtig en veranderd ook niet na updaten. 8)

Dit topic nog in gedachten even deze info.

Na deze inbouw nog bakkie gedaan, uurtje alles stil en opnieuw even getest, werkte gelijk perfect.

Dit gaat idd om SEAT, geen VW, maar evenwel de V5 van VW gebruikt. Op de doos staat gewoon RNS300 V5,
niets meer of minder. Is uiteraard met de blijde rijder mee.

Gaat hier om Benelux + MRE 2007.
MVG,
Kobus

TT Start 60 Europa, lifetime uptdates + flitsabbo.
Samsung S3 Neo, Sygic 14.5.5. Benelux, benenwagen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Kobus,

Mis ik hier iets?
Mij ontgaat even wat je beoogt aan te tonen.
Mij verbaast geenszins dat de genoemde CD gewoon feilloos werkt
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Gerritje schreef:Kobus,

Mis ik hier iets?
Mij ontgaat even wat je beoogt aan te tonen.
Mij verbaast geenszins dat de genoemde CD gewoon feilloos werkt
Zou niet best zijn als dat niet het geval was :oops:
Waarschijnlijk is Kobus ontgaan dat de problemen vooralsnog alleen bestaan met die "speciale set" van NaviShop24.

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
kobus1960
Senior Member
Berichten: 893
Lid geworden op: 21 feb 2006 02:43

Bericht door kobus1960 »

Ik wilde deze ervaring even delen daar er nergens over de RNS300 V5 gesproken wordt.
Voorts is dit volgens de dealer de nieuwe update die niet nader genoemde problemen zou
moeten oplossen.

Aangezien dit een RNS betrof die, nieuw en werkende, in een nieuwe Leon geleverd was, was
ik toch enigzins verbaast dat er nu al een softwareupdate gedaan kon worden middels de V5 cd.

Deze Leon is in Maart afgeleverd met deze RNS, hoorde bij een één of ander pakket, maar de
eigenaar besloot na een paar weken toch voor DVD/Kleur te gaan.

Teruglezende kwam ik ook de opmerking van VAG tegen dat er geen update zou zijn. :shock:
MVG,
Kobus

TT Start 60 Europa, lifetime uptdates + flitsabbo.
Samsung S3 Neo, Sygic 14.5.5. Benelux, benenwagen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Gesnapt. En dus, bedankt voor je aanvulling :wink:
Is deze door jou genoemde versie V5 de Blaupunkt E-CD 2007, voor alle duidelijkheid?

Hopelijk leest jclcm ook mee, er staan nog wat zaken open denk ik zo.....

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
kobus1960
Senior Member
Berichten: 893
Lid geworden op: 21 feb 2006 02:43

Bericht door kobus1960 »

Klopt, deze was het, met de mededeling van VW dealer dat het hier om
een update versie ging. :!: , niet vermeld op de CD zelf, vreemd :?:

Vandaar ook de aanvulling.
MVG,
Kobus

TT Start 60 Europa, lifetime uptdates + flitsabbo.
Samsung S3 Neo, Sygic 14.5.5. Benelux, benenwagen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Het kennisniveau mbt navigatie van de gemiddelde autoverkoper in aanmerking nemend, verbaast het me niets dat er verwarring ontstaat tussen upgrade, update en nieuwe editie.
Je mag tegenwoordig al blij zijn als de verkoper z'n naam foutloos kan schrijven. :roll:
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
kobus1960
Senior Member
Berichten: 893
Lid geworden op: 21 feb 2006 02:43

Bericht door kobus1960 »

Het kennisniveau mbt navigatie van de gemiddelde autoverkoper in aanmerking nemend, verbaast het me niets dat er verwarring ontstaat tussen upgrade, update en nieuwe editie.
Je mag tegenwoordig al blij zijn als de verkoper z'n naam foutloos kan schrijven.
:lol: Helemaal mee eens !!

Mijn kennis in de VAG wereld gaat niet zo heel ver, vandaar de omschrijving van mijn ervaring.
Als iemand er wat mee kan is het weer meegenomen dacht ik zo 8)
Iemand die veel meer VAG kennis heeft kan er misschien wat mee, Gerritje :?:
Wat mij verbaasde (nogmaals) is dat de RNS een initialisatie deed van 10 minuten.
Te zien in een oplopend percentage (met die V5)

Verbind er vooral geen conclusies aan wat mij betreft :roll:
MVG,
Kobus

TT Start 60 Europa, lifetime uptdates + flitsabbo.
Samsung S3 Neo, Sygic 14.5.5. Benelux, benenwagen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
jclcm
Junior Member
Junior Member
Berichten: 37
Lid geworden op: 16 jan 2007 17:18

Bericht door jclcm »

Dit topic betreft inderdaad de werking van die speciale Europaset van NaviShop24 in de RNS300, zoals Gerritje al aangegeven heeft.
Volgens de verkoper is de set specifiek geschikt voor de RNS 300. De fabrikant (Blaupunkt) meldt echter op de set en op de afzonderlijke cd's dat het uitsluitend geschikt is voor de Blaupunkt Travelpilot Rome.
Omdat zowel de Travelpilot Rome als de RNS 300 in principe gebaseerd zijn op het E platform van Blaupunkt roept het onderscheid de nodige vragen op.
Mijn gebruikservaringen tot op heden zijn echter dat die speciale Europaset qua "pure navigatie" prima functioneert in de RNS 300 maar dat de TMC-functie in gebreke blijft.
Volgens NaviShop24 heeft dat echter te maken met de besturingssoftware van het apparaat zelf. Die zou voor die speciale set ge-update moeten worden. NaviShop24 zou een CD met de betreffende update, die volgens hen door Blaupunkt-Teleatlas is vervaardigd, kunnen leveren tegen een borgsom van € 100,=. Echter de betrokken fabrikanten (Blaupunkt en Teleatlas) vermelden dat er van een CD met besturings-software-update geen sprake is.

Het voortschrijdend inzicht ontwikkeld zich echter steeds verder.

In reactie op mijn vragen en twijfels over die software-update kreeg ik van NaviShop.24 de volgende melding:

Oder Sie besorgen sich in Holland die Version Blaupunkt E 2007 stecken diese einmal rein und schon haben Sie die neue Betriebsoftware im System.

Ik geloof dat ik nu begin te snappen wat zij met een software-update CD bedoelen: namelijk "gewoon" de allernieuwste E-CD van Blaupunkt.
In hoeverre het laden van de 2007 CD tot een blijvende update gaat leiden is dan voor mij nog de vraag.
Er is slechts één manier om hier achter te komen: Ik ga op zoek naar iemand met een Blaupunkt E-CD van 2007, wie kan helpen? Kobus jij misschien? Als ik het goed begrijp heb jij voor die RNS 300 een 2007 E-Cd klopt dat?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Kobus heeft een V5 van VW, maar ik durf er wat onder te verwedden dat deze perfect gaat werken in jouw "probleemgeval" :lol:
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
kobus1960
Senior Member
Berichten: 893
Lid geworden op: 21 feb 2006 02:43

Bericht door kobus1960 »

jclcm, je zou bij een VW/Seat dealer kunnen navragen of je op het moment van aflevering van een
nieuwe VW/Seat met RNS, even jouw RNS mag inspelen met de betreffende CD.
Elke VW/Seat dealer heeft de V5 cd in zijn catalogus staan.

Mijn RNS "klant" heeft een rijschool in Breda en kan de CD niet een dag of langer missen. :cry:
Is altijd achteraf, combinatie van de inbouw en jouw RNS inspelen, had beter uitgekomen.
Maar aan de andere kant, een oplossing voor het probleem is misschien wel naderbij.
MVG,
Kobus

TT Start 60 Europa, lifetime uptdates + flitsabbo.
Samsung S3 Neo, Sygic 14.5.5. Benelux, benenwagen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
jclcm
Junior Member
Junior Member
Berichten: 37
Lid geworden op: 16 jan 2007 17:18

Bericht door jclcm »

Dank voor het meedenken.

Inderdaad betreft de bij mijn VW meegeleverde Benelux CD (begin maart 2007) de versie: BeNeLux / Europa (V4).
Ik zal ook mijn dealer eens polsen.
Het lukt vast een keer ergens zo'n 2007 CD te kunnen lenen.
Ik ben benieuwd of daarmee de europaset dan helemaal 100%, inclusief TMC, werkend te krijgen is in de RNS 300.
Gerritje heeft er in ieder geval alle vertrouwen in en gezien zijn know-how doet dat mijn vertrouwen dan ook groeien.

Dus dit wordt nog wel weer vervolgd.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Route 66
Normal Member
Normal Member
Berichten: 108
Lid geworden op: 28 nov 2007 06:23

Bericht door Route 66 »

Hallo geachte forumleden,

Ik wil me de komende tijd wel in dit thema verdiepen; ik heb goede contacten dicht bij de bron (mag niet onthullen wie/wat) maar helaas niet zozeer OEM, meer AM (After Market).

Een paar opmerkingen vooraf over wat ik hier inmiddels zo al gelezen heb:
Kacheldeutsch is, evenals Steenkolenengels en Koeterwaals (een soort Boerenfrans), wat mij betreft volkomen aceptabel op dit forum, ik krijg het er niet Spaans benauwd van.
Wel absoluut verboden is natuurlijk Visserslatijn, ofschoon hier velen proberen iets uit te vissen...

Dan wat betreft de rol van TeleAtlas:
Zij doen meer dan uitsluitend het aanleveren van de database en het produceren van CD-ROM's.
In samenwerking met Blaupunkt zijn zij ook verantwoordelijk voor de comprimering van de data en de software die dit weer ontsleuteld, zeg maar zoiets als ZIP.
wellicht voel je al waar het heen gaat: dit kan, naar gelang wat de betrokken partijen - TA, BP en VAG - met elkaar zijn overeengekomen, per productie verschillen! NOT COMPATIBLE helaas.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JAB
New Member
New Member
Berichten: 7
Lid geworden op: 02 dec 2007 02:07

Bericht door JAB »

Dag allemaal,

Sinds enkele dagen heb ik een gebruikte VW met daarin een RNS300 systeem. Auto is van begin 2006.
Meegeleverd is een CD Navigatie (EX) - BeNeLux/Europe (V1).

Ik heb de verschillende topics al afgesnuffeld, maar vindt nog geen antwoorden op al mijn vragen. Dus daarom deze reply. Uit verschillende replies al wel gelezen dat ik (helaas) vast zit aan de Vlaamse stem. Persoonlijk vind ik dat erg jammer, maar het zij zo.

Goed, mijn vragen gaan over versienummers e.d. Ik hoop dat jullie mij een antwoord kunnen/willen geven.

1. Begrijp ik het nu goed dat de CD niet alleen kaartinfo bevat, maar ook besturingssoftware voor de RNS300?

2. Ik kan nergens vinden van welk jaar mijn V1 versie is. Ik zag ergens al V5 langs komen. Hoevaak komen updates uit, ofwel hoever loop ik achter met mijn V1 CD? En hoe actueel is V5?

3. Op mijn CD doosjes staat EX tussen haakjes. Ik lees overal dat ik een zgn. E uitgave moet hebben. Wat is nu het verschil?

4. Als ik een nieuwe CD versie koop met bv. versie V5. Wat verandert er dan aan de RNS300, naast de simpele kaartupdate?

Excuus voor de vele vragen, maar ik weet niet waar ik de antwoorden anders vandaag kan halen.
In ieder geval alvast dank voor jullie reactie.

PS: Op Navshop staat deze Travelpilot E 2008, volgens site ook geschikt voor RNS300.
http://www.navshop.com/nl/product/benel ... 6369/102/1
Is dit hetzelfde of nieuwer dan de V5 CD en klopt het dat e.e.a. compatible is?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

De bestringssoftware staat ook op de CD. Dat kun je goed merken als je een nieuwere/oudere CD-versie gaat gebruiken dan de laatste keer. Dan vindt er eerst een update plaats naar de op de cd aanwezige softwareversie.

De V1 is van 2004, de V5 van 2008. Elk jaar komt er een versie uit. Deze worden bij Blapunkt Travelpilot E(x) genoemd. Officiëel is het E, maar Ford noemt het Ex terwijl EX de DVD versie is. (bij jou niet bruikbaar uiteraard)
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JAB
New Member
New Member
Berichten: 7
Lid geworden op: 02 dec 2007 02:07

Bericht door JAB »

Gerritje schreef:De bestringssoftware staat ook op de CD. Dat kun je goed merken als je een nieuwere/oudere CD-versie gaat gebruiken dan de laatste keer. Dan vindt er eerst een update plaats naar de op de cd aanwezige softwareversie.

De V1 is van 2004, de V5 van 2008. Elk jaar komt er een versie uit. Deze worden bij Blapunkt Travelpilot E(x) genoemd. Officiëel is het E, maar Ford noemt het Ex terwijl EX de DVD versie is. (bij jou niet bruikbaar uiteraard)
Dank voor je snelle reactie. Uit 2004, dat is wel erg verouderd zeg. Je zou toch zeggen dat de (verouderde) V1 niet de CD versie is die oorspronkelijk bij deze 2006 auto is meegeleverd. Ik zal de dealer eens vragen. Nogmaals dank voor de info.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JAB
New Member
New Member
Berichten: 7
Lid geworden op: 02 dec 2007 02:07

Bericht door JAB »

JAB schreef:
Gerritje schreef:De bestringssoftware staat ook op de CD. Dat kun je goed merken als je een nieuwere/oudere CD-versie gaat gebruiken dan de laatste keer. Dan vindt er eerst een update plaats naar de op de cd aanwezige softwareversie.

De V1 is van 2004, de V5 van 2008. Elk jaar komt er een versie uit. Deze worden bij Blapunkt Travelpilot E(x) genoemd. Officiëel is het E, maar Ford noemt het Ex terwijl EX de DVD versie is. (bij jou niet bruikbaar uiteraard)
Dank voor je snelle reactie. Uit 2004, dat is wel erg verouderd zeg. Je zou toch zeggen dat de (verouderde) V1 niet de CD versie is die oorspronkelijk bij deze 2006 auto is meegeleverd. Ik zal de dealer eens vragen. Nogmaals dank voor de info.
Dealer heeft direct aangeboden de CD om te ruilen voor een nieuwe versie. Kijk, dat is nog eens een goede service

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Volkswagen, wie anders?
Goed opgelost maar toch niet netjes om het eerst op een andere manier te proberen. Goed hè zo'n forum!
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JAB
New Member
New Member
Berichten: 7
Lid geworden op: 02 dec 2007 02:07

Bericht door JAB »

Gerritje schreef:.... Goed hè zo'n forum!
Jazeker en jij in ieder geval bedankt voor de gegeven info.

Trouwens op de site van VW Duitland staat bij de V5 versies het jaar 2007. Jij hebt het over 2008. Ik zal binnenkort wel zien wat het echt is ...;-)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Trouwens op de site van VW Duitland staat bij de V5 versies het jaar 2007. Jij hebt het over 2008
Die versie is uitgebracht in 2007 en heet officiëel bij Blaupunkt 2008
http://www.navshop.com/nl/product/benel ... 6369/102/1
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JAB
New Member
New Member
Berichten: 7
Lid geworden op: 02 dec 2007 02:07

Bericht door JAB »

Gerritje schreef:Trouwens op de site van VW Duitland staat bij de V5 versies het jaar 2007. Jij hebt het over 2008
Die versie is uitgebracht in 2007 en heet officiëel bij Blaupunkt 2008
http://www.navshop.com/nl/product/benel ... 6369/102/1
Ik heb de V5 CD gekregen. Qua actualiteit valt mij dit toch wel wat tegen. De CD heeft bestanden met datum 28 augustus 2006 en het nav.databestand is volgens een tekstbestandje van april 2006. Is dit echt het nieuwste dat op dit moment beschikbaar is?

Maar goed, het is in ieder geval nieuwer dan de V1 CD, die is van 9 juli 2005 met een nav.databestand van februari 2004.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Nieuwer is er niet
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht
  • Peugeot 406 2003 gekocht,met navigatie.zoek cdrom voor navigatie
    door 406rijder » 28 feb 2015 21:21 » in Peugeot
    Reacties: 2
    Weergaves: 1295
  • VW navigatie update 2017/2018 navigatie systeem loopt vanst
    door Peterdekoning » 07 okt 2018 18:13 » in V.A.G
    Reacties: 0
    Weergaves: 1071
  • Navigatie
    door rowenjawil » 17 okt 2016 18:10 » in Navigatie algemeen
    Reacties: 0
    Weergaves: 672
  • Navigatie E61
    door Anthon3 » 09 sep 2014 11:11 » in BMW
    Reacties: 0
    Weergaves: 717
  • Opel navigatie
    door kcorsa » 28 aug 2015 14:17 » in Opel
    Reacties: 1
    Weergaves: 1800
  • RT4 navigatie Peugeot 407
    door mijnpeugeot » 16 sep 2015 15:10 » in Navigatie algemeen
    Reacties: 0
    Weergaves: 1027
  • Navigatie Hyundai I30
    door Johnboy11 » 04 mar 2016 18:11 » in Navigatie algemeen
    Reacties: 0
    Weergaves: 659

Terug naar “V.A.G”