MO 5597

In deze rubriek kun je alles vinden over C-IQ software
willem bytes
Junior Member
Junior Member
Berichten: 42
Lid geworden op: 10 jul 2004 22:23

Bericht door willem bytes »

JW schreef:Hallo,

Eerder in dit draadje werd gesuggereerd dat de in het bezit van een aantal onzer zijnde MO 5597 een beta-versie zou zijn of iets wat daar op lijkt.
Inmiddels heb ik uit zeer wel ingelichte bron vernomen dat dit niet het geval is, VDO brengt geen beta-versies uit op een originele CD. Uiteraard is het zo dat VDO de nu gesignaleerde problemen zeer serieus neemt en daarmee aan de gang gegaan is. Over het vervolg hierop kan ik niks melden, da's een kwestie van afwachten.
Speculeren staat een ieder vrij natuurlijk, dus of er een "SR" of een andere versie gaat komen, zoals met de MO 5076 gedaan werd toen de 5075 een serieuze bug bleek te bevatten, wie het weet mag het zeggen :wink:
Voorts heb ik vernomen dat de MO 5597 niet meegestuurd gaat worden met de kaart-updates die we binnenkort zullen ontvangen.

Groet,
JW
Dat zou ik jammer vinden als het niet meegestuurd word, had er ook wel eens mee willen stoeien.


willem

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
ritselaar
Moderator
Moderator
Berichten: 878
Lid geworden op: 01 sep 2003 22:23

Bericht door ritselaar »

Willem,

er mee stoeien lijkt me niet zo'n probleem.

Een aantal onder ons zijn inmiddels in het bezit er van, dus er moet toch wel wat mogelijk zijn, lijkt me.


Frits
TomTom Carminat OS 8.842
kaart Europe 880

TomTom Go 950Live
855 europa
855 noord amerika

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
willem bytes
Junior Member
Junior Member
Berichten: 42
Lid geworden op: 10 jul 2004 22:23

Bericht door willem bytes »

ritselaar schreef:Willem,

er mee stoeien lijkt me niet zo'n probleem.

Een aantal onder ons zijn inmiddels in het bezit er van, dus er moet toch wel wat mogelijk zijn, lijkt me.


Frits
Frits

Als het goed is worden de kaartupdates 2 september verstuurd, kijk dan wel even of hij er bij zit en zo niet kan er misschien iemand een backup maken voor me.

willem

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Hallo Willem,

Dat 'ie niet meegezonden wordt lijkt me erg verstandig, als je de berichten hierboven gelezen hebt is duidelijk waarom.
Als je 'm graag wilt hebben om er mee te experimenteren kun je 'm altijd te pakken krijgen, maar dan wel een origineel, aan "back-up's" doen we hier niet :oops: Maar beklaag je vervolgens niet over de vastlopers die er ongetwijfeld mee optreden en ook niet over de niet meer werkende flitsinfo bij "kortste route".

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Toho_NL
Moderator
Moderator
Berichten: 2525
Lid geworden op: 29 okt 2003 09:36

Bericht door Toho_NL »

Nog eens even wat getest met de MO5597 m.b.t. de fout in de favorieten functie. De fout die Ritselaar heeft moet ik helaas bevestigen. Als je kiest voor V-info op pos. (via de favorieten-toets) dan krijg je de V-info op best. te zien. Dit is te zien aan de afstand tot de files. Als je namelijk via het Info-menu V-info op best. kiest staat daar hetzelfde. Kies je in hetzelfde menu V-info op pos. dan zie je andere afstanden. Dit is dus inderdaad een bug in de MO5597.

Kan iemand vertellen of deze bug al gemeld is bij VDO?

Groetjes,

Toho_NL.
MS5700 (HERE 2013/2014) + TMC-box MT5011 + antennesplitter MA1410 + Arat mount VW T4 + Arat mount VDO Dayton MS5700!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
WS
Senior Member
Berichten: 388
Lid geworden op: 29 sep 2003 18:43

Bericht door WS »

Naast de bugs toch ook nog goed nieuws:

Wanneer je één van de TMC zenders (Via-TMC of ViaTMC) kiest die ook mobiele flitsinfo uitzenden
krijg je met de MO5597 nu ook een POP-UP scherm bij het naderen van deze controle. :Yes:


TMC melding mobiele controle A28
Afbeelding
POP-UP Scherm
Afbeelding

Groet
Willem
Mercedes E220Cdi <>Navigon 70 premium Live Q4/2010<>Mercedes APS50 SW 4.1

Kia Picanto<>TomTom GO950 Live

test opstelling<>MS5200PT-XL Navteq 2010/11Europa

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Toho_NL
Moderator
Moderator
Berichten: 2525
Lid geworden op: 29 okt 2003 09:36

Bericht door Toho_NL »

Hoi Willem,

Dat is nog eens goed nieuws! Dat is een goede verbetering... Krijg je trouwens ook een geluidstoon te horen? Of is het alleen een pop-upscherm? En werkt dit wel altijd goed (denk aan het routecriterium "Kortste route" enzo)?

Groetjes,

Toho_NL.
MS5700 (HERE 2013/2014) + TMC-box MT5011 + antennesplitter MA1410 + Arat mount VW T4 + Arat mount VDO Dayton MS5700!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
WS
Senior Member
Berichten: 388
Lid geworden op: 29 sep 2003 18:43

Bericht door WS »

Toho_NL schreef:Hoi Willem,

Dat is nog eens goed nieuws! Dat is een goede verbetering... Krijg je trouwens ook een geluidstoon te horen? Of is het alleen een pop-upscherm? En werkt dit wel altijd goed (denk aan het routecriterium "Kortste route" enzo)?

Groetjes,

Toho_NL.
Hallo Toho,

Dit is inclusief de bekende ping
of het bij alle route instellingen goed werkt heb ik nog niet getest maar dit verwacht ik wel omdat deze info via de tmc binnenkomt.


groet
Willem.
Mercedes E220Cdi <>Navigon 70 premium Live Q4/2010<>Mercedes APS50 SW 4.1

Kia Picanto<>TomTom GO950 Live

test opstelling<>MS5200PT-XL Navteq 2010/11Europa

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
willem bytes
Junior Member
Junior Member
Berichten: 42
Lid geworden op: 10 jul 2004 22:23

Bericht door willem bytes »

ritselaar schreef:Willem,

er mee stoeien lijkt me niet zo'n probleem.

Een aantal onder ons zijn inmiddels in het bezit er van, dus er moet toch wel wat mogelijk zijn, lijkt me.


Frits
Hallo Frits

Heb inmiddels via een vriendelijk persoon hem geupdate.

m.v.g

willem

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Hallo,

Alles bij elkaar biedt de MO 5597 zoveel interessants dat ik besloten heb 'm op m'n systeem te laten zitten en 'm niet te downen naar de 9.5(SR). Ik zat dat te overwegen omdat ik onderweg naar m'n vakantieadres in het zuiden van Frankrijk aan het eind van de komende week niet het risico wilde lopen een vastloper te krijgen op een belangrijk moment.
Want die vastlopers zijn zeker lastig, temeer daar het systeem er onderweg lang over kan doen alvorens weer op de route te zitten. Dat treedt met name op als je op een lange rechte weg rijdt, dan kan de mapmatching z'n werk niet goed doen. De oplossing is dan even van die rechte weg af te gaan, te stoppen, het contact uit te zetten en na een paar minuten het systeem de kans geven zich weer te initialiseren.

Anderzijds kun je de vastlopers ook voorkómen door er voor te zorgen dat je bij die kleine schaal (50, 100, 200m) NIET van kaartmodus wisselt. Dus als je om een of andere reden toch wilt wisselen, eerst even een schaal van minimaal 500m te pakken, te wisselen en dan evt. weer naar de kleinere schaal te gaan. Deze "workaround" ga ik op de komende vakantietrip ook aanhouden.

Dan blijven er de voordelen van de nieuwe SW, met name het flex-viapunt zal ik vaak gebruiken. Ik heb dat inmiddels een paar keer uitgeprobeerd en ontdekt dat je, door het flex-viapunt iets verder buiten de route te kiezen dan in eerste instantie nodig lijkt, je de route goed kunt beïnvloeden.
Voorbeeld: Utrecht :arrow: Amersfoort via de A27/A1 ipv via de A28 lukt je niet als je het flexpunt op het knooppunt Eemnes A27/A1 zet. Maar wel als je het punt er een eindje (links)boven legt, dan accepteert het systeem de gewenste route.

Een ander voordeel van de 5597 vind ik de extra aanwijzingen. Met name de aanwijzing: deze route X kilometer vervolgen vind ik een zeer welkome aanvulling, je weet dan dat je voorlopig geen actie hoeft te ondernemen. Tuurlijk, op de route die je elke dag rijdt heb je dit niet nodig, maar dan staat m'n systeem aan voor de TMC en zet ik de begeleiding zachtjes. Ik weet dat ToHo hier anders over denkt, en zelfs om die reden gedowned heeft, ik vind het een welkome aanvulling die ontspannen navigeren en dus autorijden bewerkstelligt. En dat is tenslotte de bedoeling.

De bug met het ontbreken van flitsinfo bij kortste route is lastig en niet te voorkomen. Anderzijds is kortste route niet een criterium dat bij mij vaak op staat.
Hetzelfde geldt voor de zoekfunctie bij de POI's, het dwingt je nu om de hele lijst door te ploegen en da's lastig. Jammer, maar geen reden om te downen voor mij.

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
ritselaar
Moderator
Moderator
Berichten: 878
Lid geworden op: 01 sep 2003 22:23

Bericht door ritselaar »

Dat van die mobiele flitservice kan ik inmiddels ook bevestigen.

Gisteren op de N11 kwam hij ook met hetzelfde "misvormde" schermpje. De camera lijkt wat ingedeukt te zijn.
Verder had ik bovenin het scherm (wat bij WS leeg bleef) nog een raar leesteken staan.

Op het punt stonden echter ook vaste palen, dus ik dacht eerst een een hik in het systeem.

Maar omdat ik op de kaart ook de driehoek zag staan, toch even de details bekeken en daar zag ik de mobiele flitscontrole staan.

Frits de Laar
TomTom Carminat OS 8.842
kaart Europe 880

TomTom Go 950Live
855 europa
855 noord amerika

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
MP
New Member
New Member
Berichten: 9
Lid geworden op: 18 aug 2005 11:15

software

Bericht door MP »

Ik heb mijn navigatiesysteem in augustus 2004 laten inbouwen, met operating software 5595 (dus zonder sr toevoeging). Sindsdien heb ik geen nieuwe software update meer ontvangen. Wel heb ik 2 weken geleden de nieuwe DVD 2005/06 Navteq ontvangen.

Ik heb nu met mijn versie geen problemen, maar misschien zijn deze er wel en heb ik ze (nog steeds) niet ontdekt.

Kan iemand mij vertellen welke verbeteringen/veranderingen de 5595SR versie heeft t.o.v. versie 5595?
Is het verstandig (en ook nog mogelijk) om te upgraden naar de sr versie? Ik begrijp dat de MO 5597 nog enkele bugs bevat, dus upgraden naar deze versie is voor mij eigenlijk geen optie.

groet,
Mark.
MS 5510SD
MT 5011\00

SUPERCODE DVD 2007 Navteq

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gene
Moderator
Moderator
Berichten: 1345
Lid geworden op: 28 okt 2004 09:54

Bericht door Gene »

De sr versie hoef je niet te gebruiken indien je geen telefoon aan de navi hebt aangesloten. Deze versie heeft nl aanpassingen om met bv de ci(x)3000 overweg te kunnen.
Wat betreft een upgrade naar 5597 is nmm best te overwegen. De extra opties daarin maken de "bugjes" meer dan goed. Maar dat is echt persoonlijk.
VRX633r, MR6000, PC5500, PC5400, PC5200, RC5400, MA1410, MT5010/01 en CeNet 12 cd wisselaar, MS4100.
Mobiele navigatie PN2050, Parrot CK3100.
Het meeste ingebouwd in mijn Alfa 166JTD.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Toho_NL
Moderator
Moderator
Berichten: 2525
Lid geworden op: 29 okt 2003 09:36

Bericht door Toho_NL »

In de SR-versie zijn ook enkele probleempjes opgelost m.b.t. TMC. Echter, ik zou zeggen dat als je nu geen problemen ondervindt met de MO5595 je gewoon die erop kan laten staan. Ik zou pas de MO5597 installeren als er een bugfixrelease voor is. Gene heeft gelijk voor wat betreft de nieuwe features, maar de bugs vind ik persoonlijk niet fijn. Daarom ben ik (en meerderen met mij) teruggegaan naar de MO5595 (SR).

Groetjes,

Toho_NL.
MS5700 (HERE 2013/2014) + TMC-box MT5011 + antennesplitter MA1410 + Arat mount VW T4 + Arat mount VDO Dayton MS5700!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
MP
New Member
New Member
Berichten: 9
Lid geworden op: 18 aug 2005 11:15

software

Bericht door MP »

Bedankt voor jullie snelle reactie. :D

Ik weet nu eigenlijk genoeg. Ik heb dus geen telefoon op mijn navi aangesloten en ik wacht liever op de nieuwe verbeterde versie dan dat ik last krijg van die "bugjes" van de 5597. Ik ben heel tevreden met de functies en het geheel van mijn navi nu, dus blijf ik nog even met mijn "oude" software versie 5595 rijden.

groet,

Mark.
MS 5510SD
MT 5011\00

SUPERCODE DVD 2007 Navteq

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
ritselaar
Moderator
Moderator
Berichten: 878
Lid geworden op: 01 sep 2003 22:23

Bericht door ritselaar »

Nadat een aantal meer/minder tevreden zijn over de MO5597 en anderen deze nog nooit gehad hebben en in afwachting van updates voor hun systemen wachten, zag ik gisteren onderstaand op duits forum staan.

Hier meldt JEWUWA hetvolgende http://www.pocketnavigation.de/board/tid1012091-sid.htm ondermeer:

Wenn gleich die Antwort sicher nicht ganz zufriedenstellend ist, so hat man mit den VDO-Geräten wenigstens die Möglichkeit regelmäßiger Updates und Featureerweiterungen.
Sind wir einfach mal gespannt was die neue Version bringen wird, da man sich im Hause VDO gegen ein schnelles Service Release und für eine komplett neue Version im Frühjahr entschieden hat.

Ofwel het wordt nog even wachten voordat er een nieuwere software versie komt voor onze systemen.
Men wil geen snelle Service Release uitbrengen, maar een compleet nieuwe versie in het voorjaar.

Ik ben op nederlandse forums hier nog niets over gelezen, maar neem aan dat JEWUWA wel gelijk zal hebben.

Nu maar weer afwachten wanneer en welke features we dan weer kunnen verwachten.

Zal nog wel weer vervolg krijgen.

Frits de Laar
TomTom Carminat OS 8.842
kaart Europe 880

TomTom Go 950Live
855 europa
855 noord amerika

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Terug naar “C-IQ zaken”