V-Trafic komt bij C-IQ!

In deze rubriek kun je alles vinden over C-IQ software
Gebruikersavatar
Toho_NL
Moderator
Moderator
Berichten: 2525
Lid geworden op: 29 okt 2003 09:36

V-Trafic komt bij C-IQ!

Bericht door Toho_NL »

Zojuist vernomen dat de Franse TMC-zender V-Trafic beschikbaar komt voor C-IQ gebruikers. Dit is dus weer een extra plus voor C-IQ! De planning zou zijn september / oktober 2005. Over prijzen en dergelijke weet ik helaas (nog) niets. Is er iemand die hier meer van weet?

En is er iemand die V-Trafic al kan gebruiken (JW?) en met ons de ervaringen zou willen delen (of mij willen wijzen naar waar dat reeds staat, want ik meen dat al eens eerder gelezen te hebben)? Ik was namelijk afgelopen week in Frankrijk en kon altijd en overal V-Trafic ontvangen (niet gebruiken, maar wel ontvangen). De TMC bij de tolwegen had ik wel vrij te ontvangen, maar de kwaliteit was ronduit slecht! Een alternatief zou dus welkom zijn...

Groetjes,

Toho_NL.
MS5700 (HERE 2013/2014) + TMC-box MT5011 + antennesplitter MA1410 + Arat mount VW T4 + Arat mount VDO Dayton MS5700!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Toho_NL
Moderator
Moderator
Berichten: 2525
Lid geworden op: 29 okt 2003 09:36

Bericht door Toho_NL »

Heb eens ff wat speurwerk verricht ;) en heb het topic gevonden waarin de bevindingen van V-Trafic gemeld zijn (door JW). Mocht je dit willen lezen, om te weten waarvan we straks ook kunnen profiteren, kijk dan hier: viewtopic.php?t=10.

Verder is er nog geen nieuws over de introductie van V-Trafic bij C-IQ...

Groetjes,

Toho_NL.
MS5700 (HERE 2013/2014) + TMC-box MT5011 + antennesplitter MA1410 + Arat mount VW T4 + Arat mount VDO Dayton MS5700!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Toho_NL
Moderator
Moderator
Berichten: 2525
Lid geworden op: 29 okt 2003 09:36

Bericht door Toho_NL »

Omdat er in het persbericht van VDO Dayton over de MS5700 gesproken werd over het reeds kunnen vrijschakelen van V-Trafic heb ik een e-mail gestuurd naar VDO met de vraag of dit daadwerkelijk kan en wat dit kost. Hieronder een deel van het antwoord:

In principe zijn alle TMC zenders vrijgeschakeld via C-IQ. Alleen de zenders in Frankrijk zenden geen informatie uit. Deze zenders zijn commerciele zenders, en daarom wordt de informatie niet gratis verspreidt.
Er bestaan speciale TMC boxen die hardware matig geschikt zijn gemaakt voor het ontvangen van de Franse TMC info. Die zijn uitsluitend in Frankrijk te verkrijgen, tegen een speciale prijs.

Groetjes,

Toho_NL.
MS5700 (HERE 2013/2014) + TMC-box MT5011 + antennesplitter MA1410 + Arat mount VW T4 + Arat mount VDO Dayton MS5700!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Toho_NL
Moderator
Moderator
Berichten: 2525
Lid geworden op: 29 okt 2003 09:36

Bericht door Toho_NL »

Nog even een quote uit het persbericht:

Known as Pay TMC data, this information is already available for the UK and France on the C-IQ platform, and these services are being developed in other countries, too.

Bron: http://www.vdodayton.com/press/press_re ... 09374.aspx

Groetjes,

Toho_NL.
MS5700 (HERE 2013/2014) + TMC-box MT5011 + antennesplitter MA1410 + Arat mount VW T4 + Arat mount VDO Dayton MS5700!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Toho_NL
Moderator
Moderator
Berichten: 2525
Lid geworden op: 29 okt 2003 09:36

Bericht door Toho_NL »

Inmiddels is bekend dat vanf de 2006/07-versie van de CD's / DVD's het mogelijk is om V-Trafic vrij te schakelen. Ook is TMCPro (Duitsland) vrij te schakelen. Het heeft dus even geduurd, maar het is nu (eindelijk) mogelijk.

Groetjes,

Toho_NL.
MS5700 (HERE 2013/2014) + TMC-box MT5011 + antennesplitter MA1410 + Arat mount VW T4 + Arat mount VDO Dayton MS5700!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Toho_NL
Moderator
Moderator
Berichten: 2525
Lid geworden op: 29 okt 2003 09:36

Bericht door Toho_NL »

Als je op www.c-iq.nl klikt op het tabblad 'C-IQ assortiment' en vervolgens op 'Speciale producten' krijg je een scherm waarin je de landen kan kiezen. Kies hier voor Frankrijk en klik op 'Prijsinformatie' en je ziet de informatie over hoeveel V-trafic kost. Kies je Duitsland dan zie je de prijzen van TMCpro in Duitsland. Dit is even wat makkelijker dan dat je moet inloggen, zogenaamd bestellen (dan zie je de prijs) en dan de bestelling afbreken.

Er is derhalve dus ook te zien dat de TMC in Frankrijk van VIA Michelin (nog) niet te verkrijgen is via C-IQ.

Groetjes,

Toho_NL.
MS5700 (HERE 2013/2014) + TMC-box MT5011 + antennesplitter MA1410 + Arat mount VW T4 + Arat mount VDO Dayton MS5700!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
R_Elst
Junior Member
Junior Member
Berichten: 44
Lid geworden op: 19 feb 2005 18:33

Bericht door R_Elst »

Toho,

Heb je ondertussen al ervaring opgedaan met V-traffic? Ik wil het eigenlijk wel eens gaan proberen van de zomer. Een beetje afhankelijk van de ervaringen van anderen misschien maar ik vrees dat die kans erg klein is op dit moment.



Grtx.

Roland
Mondeo TDI + MS5400 + TMC + Flits/ Nissan Pathfinder DVD Navi.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

R_Elst schreef:Toho,

Heb je ondertussen al ervaring opgedaan met V-traffic? Ik wil het eigenlijk wel eens gaan proberen van de zomer. Een beetje afhankelijk van de ervaringen van anderen misschien maar ik vrees dat die kans erg klein is op dit moment.


Grtx.

Roland
Een hele boel ervaringen heb ik daar al mee, lees viewtopic.php?t=10 maar eens.
En zeer positief, ik kan iedereen die naar Frankrijk gaat volmondig aanbevelen V-Trafic vrij te schakelen.
Voor een maandje betaal je daarvoor € 19,99 , moet kunnen in het vakantie budget. Hoop ik :D

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Toho_NL
Moderator
Moderator
Berichten: 2525
Lid geworden op: 29 okt 2003 09:36

Bericht door Toho_NL »

Helaas heb ik er nog geen ervaringen mee. Ik wilde het de meivakantie testen, maar de DVD was helaas niet op tijd binnen... Als ik de ervaringen van JW zo lees dan ga ik V-trafic zeker proberen. Het lijkt mij echt een goede service, zoals TMC bedoeld is. Het enige nadeel is dat het niet echt goedkoop is om deze zender vrij te schakelen. Andere zenders zijn (veel) goedkoper, kijk maar naar TMCpro in Duitsland. Neem niet weg dat ik hem toch zou vrijschakelen om e.e.a. te proberen.

Groetjes,

Toho_NL.
MS5700 (HERE 2013/2014) + TMC-box MT5011 + antennesplitter MA1410 + Arat mount VW T4 + Arat mount VDO Dayton MS5700!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Toho_NL schreef:Helaas heb ik er nog geen ervaringen mee. Ik wilde het de meivakantie testen, maar de DVD was helaas niet op tijd binnen... Als ik de ervaringen van JW zo lees dan ga ik V-trafic zeker proberen. Het lijkt mij echt een goede service, zoals TMC bedoeld is. Het enige nadeel is dat het niet echt goedkoop is om deze zender vrij te schakelen. Andere zenders zijn (veel) goedkoper, kijk maar naar TMCpro in Duitsland. Neem niet weg dat ik hem toch zou vrijschakelen om e.e.a. te proberen.

Groetjes,

Toho_NL.
:?: :?: Een (vakantie)maandje kost krek hetzelfde......
Pas als je een jaarabo neemt is TMC-Pro veel goedkoper, maar ja, alle waar naar z'n geld, is me vroeger al bijgebracht :wink:
Want van TMC-Pro moet nog maar blijken of 'ie echt goed is, wat heet, de verhalen die ik daar tot nu toe over lees zijn niet erg positief. Met die horizon van 100 km bereik je ook niet erg veel.
Maar eens een apart draadje starten hierover?

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Toho_NL
Moderator
Moderator
Berichten: 2525
Lid geworden op: 29 okt 2003 09:36

Bericht door Toho_NL »

JW schreef:Maar eens een apart draadje starten hierover?
Zoiets als dit (voor heel Europa, behalve V-Trafic): viewtopic.php?t=6195
Of als dit (alleen V-Trafic): viewtopic.php?p=20

Groetjes,

Toho_NL :).
MS5700 (HERE 2013/2014) + TMC-box MT5011 + antennesplitter MA1410 + Arat mount VW T4 + Arat mount VDO Dayton MS5700!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Aan zoiets dacht ik dus inderdaad. Een topic met als kop: "TMC-Pro in Duitsland" of zoiets.

Het wordt nu actueel, omdat we het via C-IQ kunnen vrijschakelen.
Van WS (Willem) heb ik begrepen dat hij dit op z'n volgende rit naar/door Duitsland gaat uitproberen. En als ik daar naar toe ga doe ik dat zeker ook.

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Toho_NL
Moderator
Moderator
Berichten: 2525
Lid geworden op: 29 okt 2003 09:36

Bericht door Toho_NL »

Ok, dan maak ik ff een topic aan voor de ervaringen met TMCpro. Momentje geduld a.u.b. :).

UPDATE: hier de link naar het topic over de ervaringen met TMCpro (en alleen die zender): viewtopic.php?p=31651

Toho_NL.
MS5700 (HERE 2013/2014) + TMC-box MT5011 + antennesplitter MA1410 + Arat mount VW T4 + Arat mount VDO Dayton MS5700!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
laurens
Senior Member
Berichten: 383
Lid geworden op: 28 okt 2003 21:33

v trafic

Bericht door laurens »

hallo

Heb v traffic ook vrijgeschakeld voor de vakantie
zal deze ook een goed gaan bekijken

julie hooren nog van me

laurens

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Re: v trafic

Bericht door JW »

laurens schreef:hallo

Heb v traffic ook vrijgeschakeld voor de vakantie
zal deze ook een goed gaan bekijken

julie hooren nog van me

laurens
Dat lezen we uiteraard graag :D

Veel plezier in la douce France.

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Toho_NL
Moderator
Moderator
Berichten: 2525
Lid geworden op: 29 okt 2003 09:36

Bericht door Toho_NL »

Dat is goed om te horen. Je bent dan, van dit forum, de eerste die dit zo gaat uitproberen (voor zover bij mij bekend). Zou je zo vriendelijk willen zijn en je ervaringen met ons te delen in dit topic: viewtopic.php?t=10

Groetjes en alvast bedankt,

Toho_NL.
MS5700 (HERE 2013/2014) + TMC-box MT5011 + antennesplitter MA1410 + Arat mount VW T4 + Arat mount VDO Dayton MS5700!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht
  • TomTom Rider 410 komt niet verder dan startscherm
    door Snellevogel » 29 aug 2021 14:20 » in TomTom
    Reacties: 0
    Weergaves: 265

Terug naar “C-IQ zaken”