TMC-box MT5011 veel beter dan MT5010

Alles met betrekking tot TMC gerelateerde zaken
Forumregels
Deze groep is voor vragen over TMC zenders en ontvangen info.
Vragen over gebruik van TMC toestellen kan in een merk gebonden groep gedaan worden.
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Toho_NL schreef:Ok, bedankt voor de informatie. Even kort samengevat (of ik het goed begrepen heb): je kunt een zender selecteren en deze wordt pas vervangen als de voorkeurszender wegvalt. Pas dan neemt hij de sterkste zender.

Klopt dit? Of switcht de TMC box automatisch als er een andere zender sterker is?

Groetjes,

Toho_NL.
Prima gesnapt :idea: :)

Als je dus handmatig een zender gekozen hebt blijft hij daarop staan zolang die zender beschikbaar is. Valt die weg dan gaat de box over in de automatic-mode en zoekt 'ie er zelf een op, en wel de sterkste op dat moment beschikbaar.
Eenmaal in de automatic mode blijft 'ie als regel de sterkste selecteren. Dan zie je ook dat 'ie op een rit nog wel eens wisselt, en dus zet ik 'm dan vaak maar met de hand op RWS-RAD1.

Bij mijn "franse box" blijft die handmatige mode bestaan na het uitschakelen van het contact. Kennelijk doet de 3.39 SW van die box dat anders dan de 3.38 die in de MT 5011 en in de latere MT 5010/01 zit.

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
ritselaar
Moderator
Moderator
Berichten: 878
Lid geworden op: 01 sep 2003 22:23

Bericht door ritselaar »

En om het nog verwarrender te maken.

Als je gaat naar: http://www.vdodayton.nl/index2_and_fzni ... us=n1.aspx

en je kiest dan features, dan vertelt VDO ook nog:
Product Versions

* MT 5010/00:
Automatic or TMC next station
* MT 5010/01:
Automatic or TMC station list

Nu snap ik langzamerhand niets meer van al die versie benamingen mbt 5011 - 5010/00 en 5010/01

Wat zit er nu in de MT5011 ?

Ik weet langzamerhand niet meer wat ik nu moet kopen :?:

En wil nog wel wat dit jaar....

Frits de Laar
TomTom Carminat OS 8.842
kaart Europe 880

TomTom Go 950Live
855 europa
855 noord amerika

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Fantom
Senior Member
Berichten: 786
Lid geworden op: 13 sep 2003 17:18

Bericht door Fantom »

ritselaar schreef:--Knip--
Ik weet langzamerhand niet meer wat ik nu moet kopen :?:

En wil nog wel wat dit jaar....

Frits de Laar
Niemand weet precies wat het verschil is tussen de MT5010/01 en de MT5011.
Waarschijnlijk alleen dat de behuizing van de MT5011 kleiner is dan die van de MT5010/01
Verder zit er exact dezelfde sw versie in beide TMC boxen.
Er wordt hevig gespeculeerd of de MT5011 kan worden geupgrade met een hogere versie sw in de toekomst maar zoals ik al zei niemand weet ook of dat zo is.
Vooralsnog zijn er geen verschillen gevonden tussen de twee boxen.
De MT5010/00 is inderdaad een oudere versie welke dus een iets mindere functionaliteit heeft dan de MT5010/01 mbt het selecteren van de zenders.

Tenminste dat is zoals ik het lees en ervaar. :roll:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Hallo Fantom,

Ik denk dat het voor 100% correct is wat je schrijft. In feite is alleen de omhulling aangepast. Uiteraard ook het binnenwerk anders past het er niet in, maar dat is gedaan door toepassen van andere componenten, niks functioneels dus..

Die mogelijkheid tot upgraden blijft speculatie, maar ik vermoed nu dat dit niet zo is en dat er ook in de 5011 een MASK processor zit die dus niet te upgraden is. Dat leidt ik daaruit af dat naar verluidt ook de 5011 in Frankrijk echt omgebouwd moet worden als 'ie voorzien wordt van de 3.39 SW om hem geschikt te maken voor de Pay-TMC van V-Traffic.

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Hallo,

Met de hulp van een aantal forumleden, in het bijzonder Laurens is er denk ik wel duidelijkheid omtrent de MT 5011.
Van een ander lid, Cor100 begreep ik dat hij net een nieuwe MT 5011 gekocht had. Desgevraagd bleek daar een label 5011/00 op te zitten.
Vervolgens bleek er op Laurens box ook 5011/00 te staan en Laurens bevestigde me dat hij met zijn box handmatig een TMC zender kan kiezen.

Conclusie: Er is, op dit moment althans, maar één MT 5011 box, genaamd 5011/00 die wel degelijk een handmatige TMC zenderkeuze accepteert. De verwarrende informaties op een aantal andere sites, waaronder die van VDO-Dayton, die anders suggereren ten spijt.

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Toho_NL
Moderator
Moderator
Berichten: 2525
Lid geworden op: 29 okt 2003 09:36

Bericht door Toho_NL »

En als je die dan handmatig gekozen hebt (moet je dat iedere keer doen als het systeem aan gaat?) blijft de zender dus behouden totdat het signaal wegvalt. Als het signaal terugkomt (van je handmatige instelling) gaat het systeem niet automatisch naar de handmatige zender (hij is tussentijds namelijk geswitcht naar een ander en blijft daarop staan, zolang deze de sterkste ontvangst heeft).

Klopt het zo nog steeds? En kan iemand aangeven of als je, laten we zeggen Radio 1, als handmatig hebt ingesteld en hij is NIET weggevallen en je je systeem dan uitzet hij bij het aanzetten weer automatisch op de handmatige zender komt (kortom: overschrijft hij de handmatige instelling als je het systeem uit zet)?

Alvast bedankt voor de antwoorden,

Toho_NL.
MS5700 (HERE 2013/2014) + TMC-box MT5011 + antennesplitter MA1410 + Arat mount VW T4 + Arat mount VDO Dayton MS5700!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Hallo ToHo,

De antwoorden op je vragen staan al in dit draadje :wink:

Kort samengevat:

- De handmatig gekozen zender blijft actief zolang 'ie ontvangen kan worden.
- Als 'ie te zwak wordt schakelt je systeem naar automatic en kiest dan de sterkste zender op dat moment beschikbaar.
- Bij het starten van je systeem staat de box met SW 3.38 in automatic mode zoals gebruikers van deze uitvoering hier gerapporteerd hebben. En dus kiest hij dan de sterkste zender die beschikbaar is.
- Mijn "franse" box met SW 3.39 blijft wel in handmatige mode staan als 'ie daarin stond vóór het verlaten van de auto :)

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Quadrifoglio Verde
Normal Member
Normal Member
Berichten: 104
Lid geworden op: 12 apr 2004 23:28

Bericht door Quadrifoglio Verde »

Is het nu ook zo dat je flitsinfo door krijgt met de 5011? Ook als ik hem op mijn PC5000 aansluit? Overigens, hoe komen die meldingen door dan? Iemand ervaring hiermee? Is het gesproken, of op de kaart te zien.... hoe ver van te voren krijg je de melding etc etc?...

8)
Everything that irritates us about others can lead us to an understanding of ourselves.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Hallo QV,

Zo te zien ben je een poosje uit de roulatie geweest of zo :wink: Je hebt dus de psotings over dit onder werp nog niet gelezen?

Heel in het kort, de rest moet je maar lezen:
-Flitspalen/info is gekoppeld aan C-IQ en moet je vrijschakelen. Dus niet mogelijk met de 5000
-Mobiele controles komen via de TMC zenders, met name Noordzee en 538, dus via je MT 5011 box.

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Quadrifoglio Verde
Normal Member
Normal Member
Berichten: 104
Lid geworden op: 12 apr 2004 23:28

Bericht door Quadrifoglio Verde »

Ben er idd. even tussenuit geweest ja.... Maar ben weer terug hoor :wink:

Ik moet nog veel lezen hier om weer helemaal bij te zijn geloof ik, mijn excuses voor het stellen van vragen waar al eerder een antwoord op gegeven is. Maar als je een tijd niet hebt gekeken is het ook niet zo makkelijk al deze onderwerpen te vinden gezien er nu zo veel nieuwe informatie staat, heb er zowat een dagtaak aan alles weer bij te gaan houden, en gelukkig maar DWZ dat het goed loopt hier.... Keep Up The Good Work :lol:
Everything that irritates us about others can lead us to an understanding of ourselves.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Lucky
Junior Member
Junior Member
Berichten: 42
Lid geworden op: 02 apr 2004 19:54

WDR2

Bericht door Lucky »

Alle WDR zenders, nemen de verkeersinformatie van WDR 2, alsook Einslive, die eveneens de info van WDR 2 overneemt. Dus als je luistert naar WDR3, en er is info, en je hebt een radio met TA functie, schakelt hij automatisch over naar WDR 2. Dit is ook voor Einslive, schakelt automatisch over naar WDR 2 bij verkeersinfo.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Re: WDR2

Bericht door JW »

Lucky schreef:Alle WDR zenders, nemen de verkeersinformatie van WDR 2, alsook Einslive, die eveneens de info van WDR 2 overneemt. Dus als je luistert naar WDR3, en er is info, en je hebt een radio met TA functie, schakelt hij automatisch over naar WDR 2. Dit is ook voor Einslive, schakelt automatisch over naar WDR 2 bij verkeersinfo.
Hallo Lucky,

Wat je schrijft is correct, maar het slaat op de TA info die gesproken wordt. Daar werkt die omschakeling via EON.

TMC werkt heel anders, daar wordt de informatie (continu) meegezonden met een zijband van de normale draaggolf van de ingestelde zender. In dat geval wordt er NIET omgeschakeld, je moet dus op die zender afgestemd zijn.
In het geval van WDR is de situatie dat WDR 2 en 3 dezelfde TMC info meesturen, dat doet Einslive echter niet. Ik heb dat vele malen uitgeprobeerd wanneer ik door het Ruhrgebied reed.

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Toho_NL
Moderator
Moderator
Berichten: 2525
Lid geworden op: 29 okt 2003 09:36

Bericht door Toho_NL »

Eigenlijk vreemd dat Einslive niet dezelfde TMC uitzendt als WDR2 en 3. Volgens mij is Einslive namelijk het vroegere WDR 1. Zeg maar net zoiets als Nederland 5 (wat nu 747AM is). Ik zou namelijk verwachten dat als bijvoorbeeld radio 2 in Nederland ook TMC zou gaan uitzenden dat dit dezelfde TMC is als die van radio 1. Maar blijkbaar werkt het bij Einslive en WDR 2 en 3 dus anders...

Groetjes,

Toho_NL.
MS5700 (HERE 2013/2014) + TMC-box MT5011 + antennesplitter MA1410 + Arat mount VW T4 + Arat mount VDO Dayton MS5700!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
WS
Senior Member
Berichten: 388
Lid geworden op: 29 sep 2003 18:43

Bericht door WS »

Hallo,

Volgens mij is het zo dat wanneer de SID (Indentificatie Service Provider) gelijk is
dat dan de tmc meldingen ook gelijk zijn en bij wisseling van de ene naar de ander provider met gelijke
SID de lijst met meldingen dan ook niet opnieuw hoeft te worden ingelezen. (zo is althans mijn ervaring totnogtoe).

onderstaand de Duitse zenders met dezelfde SID

WDR 2 10
WDR 3 10
WDR TMC 10
WDR-TMC 10
L1VETMC 10

Degene die dat zeker zal weten (Dennis) heb ik helaas al een tijd niet meer op het forum gezien.

Groet
Willem
Mercedes E220Cdi <>Navigon 70 premium Live Q4/2010<>Mercedes APS50 SW 4.1

Kia Picanto<>TomTom GO950 Live

test opstelling<>MS5200PT-XL Navteq 2010/11Europa

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

WS schreef:Hallo,

Volgens mij is het zo dat wanneer de SID (Indentificatie Service Provider) gelijk is
dat dan de tmc meldingen ook gelijk zijn en bij wisseling van de ene naar de ander provider met gelijke
SID de lijst met meldingen dan ook niet opnieuw hoeft te worden ingelezen. (zo is althans mijn ervaring totnogtoe).

onderstaand de Duitse zenders met dezelfde SID

WDR 2 10
WDR 3 10
WDR TMC 10
WDR-TMC 10
L1VETMC 10

Degene die dat zeker zal weten (Dennis) heb ik helaas al een tijd niet meer op het forum gezien.

Groet
Willem
Hallo Willem,

Is die laatste zender dezelfde als Einslive? Als dat zo is zou ik ook denken dat 'ie dezelfde TMC info moet geven als WDR 2 en 3. Maar mijn ervaringen tot dusver zijn anders, als ik al een keer op Einslive terecht kwam omdat 2 of 3 er niet waren was het niet best gesteld met die info.
Eind volgende maand rij ik weer door het Ruhrgebied, op weg naar de sneeuw. Ik hou het in de gaten.

En Dennis zal ik weer eens een PB'tje sturen. Bij een vorige gelegenheid heeft hij 'm wel opgevist maar nooit gereageerd. Nog maar eens proberen, misschien heren we dan ook iets meer over wat er achter de schermen in ons land speelt :wink:

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Toho_NL
Moderator
Moderator
Berichten: 2525
Lid geworden op: 29 okt 2003 09:36

Bericht door Toho_NL »

Kreeg vandaag een e-mail terug van de VDO Dayton helpdesk over het instellen van de automatische zender (had dit enige tijd geleden gevraagd en heb via jullie al antwoord gehad, maar voor de volledigheid ook hier het antwoord). Er stond het volgende in:

De MT5011 heeft inderdaad de mogelijkheden om zelf een zender te kiezen uit de zenderlijst van beschikbare zenders. Elke keer als het contact van de auto wordt afgezet, zal de TMC box terug gaan naar de standaard instelling: automatisch zoeken naar de sterkste zender binnen het bereik. De reden hiervoor is dat er op die manier altijd een TMC zender wordt bereikt. Misschien niet de zender die u op dat betreffende moment wenst, maar er is altijd info van de TMC zender. Zou de eenmaal gekozen zender steeds actief blijven, en de auto bevindt zich buiten het gebied, dan is er totaal geen TMC begeleiding. Het is dus een soort van zelf bescherming voor de bestuurder van de auto.
Het is dus niet met behulp van software te wijzigen.


Groetjes,

Toho_NL.
MS5700 (HERE 2013/2014) + TMC-box MT5011 + antennesplitter MA1410 + Arat mount VW T4 + Arat mount VDO Dayton MS5700!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
WS
Senior Member
Berichten: 388
Lid geworden op: 29 sep 2003 18:43

Bericht door WS »

Hallo JW

Einslive en L1VETMC zijn inderdaad dezelfde.
de zenders vallen onder beide onder het grote WDR syndicaat
In totaal zijn er nu 14 zenders van WDR met allemaal SID 10
Wat ik tot op heden gezien heb is dat bij gelijke SID de meldingen ook gelijk waren.
Ik had dat al eerder bij Veronica(als deze al tmc uitzond) en SKYRADIO als ik dan van de een naar de ander schakelde kreeg ik dezelfde lijst met meldingen, de lijst was ook direct beschikbaar terwijl normaal de lijst item voor item wordt opgebouwd.

Overigens heb ik de TMC zenderlijst voor Duitsland aangevuld ik heb nu de gegevens van 39 :shock: Duitse zenders
dus als er geen sneeuw ligt weet ik nog een leuk klusje :lol:

Groet
Willem
Mercedes E220Cdi <>Navigon 70 premium Live Q4/2010<>Mercedes APS50 SW 4.1

Kia Picanto<>TomTom GO950 Live

test opstelling<>MS5200PT-XL Navteq 2010/11Europa

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Hallo Willem,

Gesnapt, zeker leuk, maar toch :wink:
Hoe dan ook, op de heen en terugreis naar Oostenrijk zal ik het heeeel goed in de gaten houden en regelmatig switchen.
Wordt vervolgd dus....

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Dennis
Average Member
Average Member
Berichten: 92
Lid geworden op: 17 jan 2004 15:32

Bericht door Dennis »

WS schreef:Hallo,

Volgens mij is het zo dat wanneer de SID (Indentificatie Service Provider) gelijk is
dat dan de tmc meldingen ook gelijk zijn en bij wisseling van de ene naar de ander provider met gelijke
SID de lijst met meldingen dan ook niet opnieuw hoeft te worden ingelezen. (zo is althans mijn ervaring totnogtoe).

Degene die dat zeker zal weten (Dennis) heb ik helaas al een tijd niet meer op het forum gezien.

Groet
Willem
Het SID (Indentificatie Service Provider) is er idd voor dat als je van ontvanger wisselt hij wel of niet bepaald zijn berichten te wissen.
Daarom moet je ook als de TMC bron niet hetzelfde is, een andere meesturen.

Ik geef Radio1 en Sky dezelfde data, dus hun mogen hetzelfde SID voeren.

Om een voorbeeldje te geven, vandaag rond 14:15 gaf via-TMC div. files door zelfs van meer dan 10 KM, als je dan op schakeld op RWS-RAD1 of SKYTMC dan wist hij zijn buffer en vult hem met één bericht en dat was de melding "GLAD"

Dat de politiecontroleposten wel blijven staan heeft te maken met dat via-TMC zo'n status meestuurt dat hij hem niet zal wissen bij het overschakelen naar een ander SID.

Dennis
Continuïteit op één
_______________________
[url=http://damnet.nl/forum/][color=darkblue][b]DAMnet forum voor jouw PC vragen[/b][/color][/url]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Toho_NL
Moderator
Moderator
Berichten: 2525
Lid geworden op: 29 okt 2003 09:36

Bericht door Toho_NL »

Hoi Dennis,

Hoe komt het dan dat ze niet dezelfde SID hebben en Sky Radio en Veronica wel??? Kun je dat uitleggen?

In elk geval bedankt voor de uitleg van het "verdwijnen" van files bij het switchen.

Groetjes,

Toho_NL.
MS5700 (HERE 2013/2014) + TMC-box MT5011 + antennesplitter MA1410 + Arat mount VW T4 + Arat mount VDO Dayton MS5700!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Dennis
Average Member
Average Member
Berichten: 92
Lid geworden op: 17 jan 2004 15:32

Bericht door Dennis »

Toho_NL schreef:Hoe komt het dan dat ze niet dezelfde SID hebben en Sky Radio en Veronica wel??? Kun je dat uitleggen?
We hebben gekozen om hun allebij een apart SID mee te geven toentertijd.
Ik lever TMC aan Sky en hun sturen dat mee met Sky EN Veronica vandaar zelfde SID, is niet erg omdat de bron hetzelfde is.
Continuïteit op één
_______________________
[url=http://damnet.nl/forum/][color=darkblue][b]DAMnet forum voor jouw PC vragen[/b][/color][/url]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
WS
Senior Member
Berichten: 388
Lid geworden op: 29 sep 2003 18:43

Bericht door WS »

Hallo Dennis,

Bedankt voor je uitleg :Yes: , zo zijn we weer een stapje wijzer geworden over de werking van TMC.
Overigens is SKYTMC4U wat mij betreft nu net zo'n goede bron als RWS-RAD1, maar dat blijkt wel
uit je verklaring dat ze allebei dezelfde gegevens krijgen.

Groet
Willem.
Mercedes E220Cdi <>Navigon 70 premium Live Q4/2010<>Mercedes APS50 SW 4.1

Kia Picanto<>TomTom GO950 Live

test opstelling<>MS5200PT-XL Navteq 2010/11Europa

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
kuif
Starting Member
Starting Member
Berichten: 17
Lid geworden op: 19 jan 2005 12:22

Bericht door kuif »

Heb net mijn systeem geinstalleerd ik vind aanbod TMC zenders erg beperkt, ik gebruik de standaard plakantennen, aangezien een splitter erg lastig is voor de neiuwe antenne aansluiting welke opel in hun nieuwe auto's gebruikt. :(
ik zit nu dus met zo'n leleke strip op de voorruit.

Als ik in Arnhem/Duiven en omstreken rond rij heb ik allen maar TMC signaal van Sayradio en Radio538.
is dit nromaal?
[size=75][i]-[/i][/size]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

kuif schreef:Heb net mijn systeem geinstalleerd ik vind aanbod TMC zenders erg beperkt, ik gebruik de standaard plakantennen, aangezien een splitter erg lastig is voor de neiuwe antenne aansluiting welke opel in hun nieuwe auto's gebruikt. :(
ik zit nu dus met zo'n leleke strip op de voorruit.

Als ik in Arnhem/Duiven en omstreken rond rij heb ik allen maar TMC signaal van Sayradio en Radio538.
is dit nromaal?
Ik heb op dit forum al eerder gelezen dat het met de ontvangst van TMC zenders in die omgeving niet al te best gesteld is. Ook gewone radio ontvangst is soms moeizaam.

Toch..., kijk nog even heeeeeel goed naar de wijze waarop je de antenne gemonteerd hebt. Zit 'ie inderdaad zo'n 4 à 5 cm van de ruitomlijsting? En is de aarddraad conform de instructie dichtbij het centrale punt aan het (kaalgemaakte) metaal bevestigd?
Die zaken hebben een wezenlijke invloed op de ontvangstgevoeligheid van de antenne, en dus op het aantal TMC zenders dat je ontvangt.

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Higgy
Moderator
Moderator
Berichten: 1762
Lid geworden op: 16 nov 2003 15:42

Bericht door Higgy »

WS schreef:Hallo Dennis,

Bedankt voor je uitleg :Yes: , zo zijn we weer een stapje wijzer geworden over de werking van TMC.
Overigens is SKYTMC4U wat mij betreft nu net zo'n goede bron als RWS-RAD1, maar dat blijkt wel
uit je verklaring dat ze allebei dezelfde gegevens krijgen.

Groet
Willem.
Ik heb diezelfde standaard-antenne aangesloten maar hem (in een Xantia Break) op een van de achterste zijruiten geplakt. Prima ontvangst van TMC-zenders. (GPS-antenne ligt in de buurt: op de zijflank tegen hetzelfde raam aan. Zeer goede ontvangst van satellieten.)
Heb je wel (open deur denk ik) alle draden van de TMC-antenne aangesloten?
iPhone 6 met Sygic, Waze, Navmii
TomTom One XL Europa

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht
  • mijn auto tomtom maakt veel fouten
    door 123 » 20 jul 2020 22:10 » in Peugeot
    Reacties: 0
    Weergaves: 474
  • Tomtom GO 6100 World gebruikt kaart waarin nog veel fouten zitten, specifiek de huisnummers
    door Beckermanneke » 10 sep 2015 17:10 » in TomTom
    Reacties: 2
    Weergaves: 723

Terug naar “Traffic Message Channel”