Via TMC

Alles met betrekking tot TMC gerelateerde zaken
Forumregels
Deze groep is voor vragen over TMC zenders en ontvangen info.
Vragen over gebruik van TMC toestellen kan in een merk gebonden groep gedaan worden.
checkin
Senior Member
Berichten: 355
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:05

Via TMC

Bericht door checkin »

Sinds gisteren op mijn NAV ineens de TMC provider ViaTMC in de lijst erbij staan.
Wie is dit ook opgevallen
[color=green][b]VDO MS5500 - Europa Navteq- TMC module 5010/01-VT - MA1410 - MC5400 - RST5400 - DV6100 - 2e+3e MM5000 achter - Hirschmann CarTV gen.2[/b][/color]

[size=84][color=red][b]MS5700-Europa Navteq-VDO PC5200 PT/40-VDO PN4000[/b][/color][/size]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Han
Senior Member
Berichten: 1051
Lid geworden op: 01 sep 2003 18:57

Bericht door Han »

Zojuist op 19-06-2004 21.45 uur de TMC zender HP 91.9

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
checkin
Senior Member
Berichten: 355
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:05

Bericht door checkin »

Han schreef:Zojuist op 19-06-2004 21.45 uur de TMC zender HP 91.9
Han,

Was die zender erbij, of was het een vervanging van ...
[color=green][b]VDO MS5500 - Europa Navteq- TMC module 5010/01-VT - MA1410 - MC5400 - RST5400 - DV6100 - 2e+3e MM5000 achter - Hirschmann CarTV gen.2[/b][/color]

[size=84][color=red][b]MS5700-Europa Navteq-VDO PC5200 PT/40-VDO PN4000[/b][/color][/size]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Han
Senior Member
Berichten: 1051
Lid geworden op: 01 sep 2003 18:57

Bericht door Han »

Ik had 3 zenders

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
pbm
Junior Member
Junior Member
Berichten: 33
Lid geworden op: 12 mar 2004 00:18

via-tmc

Bericht door pbm »

Ik had zondag 20 juni ook ineens alleen maar via-tmc op mijn scherm van mijn MS5000 staan. Wat een zooi.

Zowel op de heenweg van Ermelo naar Den Haag in de ochtends 9.00 uur als 's middags op de terugweg 15.00 uur op de A28 voor en na hoevelaken kilometers file of langzaamrijdend verkeer.

Schetst mijn verbazing.....NIETS AAN DE HAND :Wall:

Stond zogenaamd 10 km file vanaf utrecht na eerdere ongevallen. Ik ben niet onder de 120 km per uur geweest op dat stuk.

Stelletje grapjassen. Als ze wel de files vermeldden die op de radio genoemd werden dan kan ik me nog wat inleven maar dat was ook niet aan de orde.

:?: :?: :?:

Het is een gratis dienst daarom gaan ze in het weekend niets meer doorgeven of verwijderen zeker.

:twisted: :twisted:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Topsport
Senior Member
Berichten: 963
Lid geworden op: 02 okt 2003 09:26

Re: Via TMC

Bericht door Topsport »

checkin schreef:Sinds gisteren op mijn NAV ineens de TMC provider ViaTMC in de lijst erbij staan.
Wie is dit ook opgevallen
Ja, bij mij ook

Had er in totaal 4 :!: :!:

RWS-RAD1 :arrow: 98.9
SKYTMC4U :arrow: 97.8
SKYRADIO :arrow: 101.2
Via-TMC :arrow: 100.7

Topsport
[color=blue][b]VDO PC-5400/5500 , 2x MM-5000 , MI-2200 , RST-5400 , MT-5011 , CI-3000 , CIX-3000[/b][/color]
[b][color=red]Kenwood DDX-8027 , KCA-iP500 , Hirschmann CarTV , Parrot MK-6100[/color][/b]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Riekus
Senior Member
Berichten: 299
Lid geworden op: 02 feb 2004 09:19

Bericht door Riekus »

vandaag 3 zenders:
SKYTMC4U
Via-TMC
RWS-RAD1

Opvallend: Sky en Via hadden dezelfde filelijst, lijst bij RWS-RAD1 was leeg (meettijdstip: 1130 uur). Via-TMC via Radio Noordzee FM (100.7)

Groet,
Riekus

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Dennis
Average Member
Average Member
Berichten: 92
Lid geworden op: 17 jan 2004 15:32

Bericht door Dennis »

Via-TMC is Vialis

Vialis zend idd via NoordzeeFM TMC uit op SID 3 en das beetje jammur, vooral dat er ook testberichten door gestuurd worden

Dennis
Continuïteit op één
_______________________
[url=http://damnet.nl/forum/][color=darkblue][b]DAMnet forum voor jouw PC vragen[/b][/color][/url]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Toho_NL
Moderator
Moderator
Berichten: 2525
Lid geworden op: 29 okt 2003 09:36

Bericht door Toho_NL »

Is dat Vialis iets nieuws? En is dat blijvend? Of is dit iets tijdelijks wat achter de decoder gaat?

Groetjes,

Toho_NL.
MS5700 (HERE 2013/2014) + TMC-box MT5011 + antennesplitter MA1410 + Arat mount VW T4 + Arat mount VDO Dayton MS5700!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Dennis
Average Member
Average Member
Berichten: 92
Lid geworden op: 17 jan 2004 15:32

Bericht door Dennis »

Toho_NL schreef:Is dat Vialis iets nieuws? En is dat blijvend? Of is dit iets tijdelijks wat achter de decoder gaat?

Groetjes,

Toho_NL.
Hahahaha

Daar 'kan' ik niks overzeggen.

Achter de decoder daar gaat Premium, maar decoderen kan niet iedereen.

Dennis
Continuïteit op één
_______________________
[url=http://damnet.nl/forum/][color=darkblue][b]DAMnet forum voor jouw PC vragen[/b][/color][/url]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Toho_NL
Moderator
Moderator
Berichten: 2525
Lid geworden op: 29 okt 2003 09:36

Bericht door Toho_NL »

Ok, dan wacht ik gewoon af totdat je het wel kan zeggen :).

Groetjes,

Toho_NL.
MS5700 (HERE 2013/2014) + TMC-box MT5011 + antennesplitter MA1410 + Arat mount VW T4 + Arat mount VDO Dayton MS5700!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Dennis
Average Member
Average Member
Berichten: 92
Lid geworden op: 17 jan 2004 15:32

Via-TMC, Test als "normale"uitzending spookfiles v

Bericht door Dennis »

Noordzee FM deed gisteren (en ook eerder bleek uit hier forum) proefuitzendingen met TMC onder "via-TMC" als service providername

Het trieste is echter dat ze voor deze testuitzending:

- Dezelfde service provider ID (SID) 3 gebruiken net als SKYTMC4U & Veronica.
Ben je reeds afgestemd op SID 3 dan zullen de fake meldingen zich daar tussen zetten. Zit je op RWS-RAD SID 1 zul je geen mix krijgen van SID 3
- Volkomen fake berichten uitstuurde:
10 KM stilstaand verkeer op de A28 bij Hoevelaken, weggebruikers jaag je hiermee de stuipen op het lijf!

Er is een testmode voor, Gebruik deze dan ook en als je niet weet waarmee je bezig bent schakel dan daarvoor de kennis in die nodig is om het product te testen.

De RDS standaard verbiedt dat dezelfde SID gedeeld wordt door meerdere onafhankelijke service providers.
Deze maatregel is destijds genomen om te voorkomen dat conflicterende berichten van onafhankelijke providers leiden
tot foutieve of incomplete informatie die alle in de markt zijnde TMC producten in de war sturen.
Soortgelijke problemen hebben zich reeds meermaals voorgedaan in het verleden, ook in Nederland.
Het TMC Forum heeft hieruit lering getrokken door o.a. een testmode te ontwikkelen die moet helpen dergelijke problemen te voorkomen,
maar niet beperkend werkt voor service providers. Maar dan dienen alle spelers zich wel aan de gemaakte afspraken te houden.

To be continue


Dennis
Continuïteit op één
_______________________
[url=http://damnet.nl/forum/][color=darkblue][b]DAMnet forum voor jouw PC vragen[/b][/color][/url]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Riekus
Senior Member
Berichten: 299
Lid geworden op: 02 feb 2004 09:19

Bericht door Riekus »

Dennis,

Vandaag ook weer gewoon Via-TMC als zender en notabene nog als sterkste ook !!

Ik denk dat het TMC4U consortium zich hier erg boos over moet maken !

Groet,
Riekus

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
pbm
Junior Member
Junior Member
Berichten: 33
Lid geworden op: 12 mar 2004 00:18

Bericht door pbm »

kan ik als gebruiker ergens terecht met mijn kritiek op deze handelswijze?

Ik vond het namelijk erg fustrerend om erachter te komen dat er gewoon geknoeid wordt met de de aan mij beschikbare informatie.

Ik kan namelijk met mijn (oudere) TMC-module niet kiezen tussen aanbieders.

groetjes,

Piet

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Toho_NL
Moderator
Moderator
Berichten: 2525
Lid geworden op: 29 okt 2003 09:36

Bericht door Toho_NL »

Vandaag hoorde ik op Noordzee FM dat ze vanaf nu ook TMC gaan uitzenden en dat ze ook flitsmeldingen meezenden!

Groetjes,

Toho_NL.
MS5700 (HERE 2013/2014) + TMC-box MT5011 + antennesplitter MA1410 + Arat mount VW T4 + Arat mount VDO Dayton MS5700!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
ritselaar
Moderator
Moderator
Berichten: 878
Lid geworden op: 01 sep 2003 22:23

Bericht door ritselaar »

Gisteren (23 juni) een mix van politiecontroleposten en files die toen wel klopten.

Vanavond rond 18.00 uur naar huis gereden. Bewust vanaf moment van aanzetten van de radio Noordzee opgezet en wat later tijdens het rijden door de verkeersinfo gebladerd.

Op dat moment heel veel meldingen met alleen maar politiecontrolepost als reden. Met deze controle zal men wel de flitspaal bedoelen

Ook eentje op mijn route. Info was:

Utrecht <-> Arnhem
Waterberg
politiecontrolepost

Mijn MS4200 gaf tijdens rijden GEEN melding, terwijl ik op navigatie naar huis reed, want ik ken de weg na 15 jaar nog steeds niet :-)

Is dit soort info alleen maar geschikt voor bepaalde modellen ??

Verder de controlepost niet gevonden, wel stond 10 km verder bij afrit 28 wel de bekende auto in de berm met het o zo beruchte statiefje. Die stond natuurlijk niet in de info van VIA-TMC :(


Frits de Laar
TomTom Carminat OS 8.842
kaart Europe 880

TomTom Go 950Live
855 europa
855 noord amerika

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Hallo,

Gewoon niet gebruiken die Via-TMC info...
Vanmiddag werd er om 15.00h op de A12 vanaf Galecop tot voorbij de Meern een file gemeld van 5km met de nodige vertraging. Daar aangekomen bleek die er dus niet te zijn, hetgeen ik ook vermoede omdat op RWS-Rad1 alleen een wegversmalling vermeld werd zonder file. En dat klopte wel.

Gelukkig kan ik met de hand selecteren bij m'n 5010/01, en dat doe ik dan ook altijd maar, :arrow: RWS-Rad1 dus :!:

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Re: Via-TMC, Test als "normale"uitzending spookfil

Bericht door JW »

Dennis schreef:Noordzee FM deed gisteren (en ook eerder bleek uit hier forum) proefuitzendingen met TMC onder "via-TMC" als service providername

Het trieste is echter dat ze voor deze testuitzending:

- Dezelfde service provider ID (SID) 3 gebruiken net als SKYTMC4U & Veronica.
Ben je reeds afgestemd op SID 3 dan zullen de fake meldingen zich daar tussen zetten. Zit je op RWS-RAD SID 1 zul je geen mix krijgen van SID 3
- Volkomen fake berichten uitstuurde:
10 KM stilstaand verkeer op de A28 bij Hoevelaken, weggebruikers jaag je hiermee de stuipen op het lijf!

Er is een testmode voor, Gebruik deze dan ook en als je niet weet waarmee je bezig bent schakel dan daarvoor de kennis in die nodig is om het product te testen.

De RDS standaard verbiedt dat dezelfde SID gedeeld wordt door meerdere onafhankelijke service providers.
Deze maatregel is destijds genomen om te voorkomen dat conflicterende berichten van onafhankelijke providers leiden
tot foutieve of incomplete informatie die alle in de markt zijnde TMC producten in de war sturen.
Soortgelijke problemen hebben zich reeds meermaals voorgedaan in het verleden, ook in Nederland.
Het TMC Forum heeft hieruit lering getrokken door o.a. een testmode te ontwikkelen die moet helpen dergelijke problemen te voorkomen,
maar niet beperkend werkt voor service providers. Maar dan dienen alle spelers zich wel aan de gemaakte afspraken te houden.

To be continue


Dennis
Ik zat vandaag even te kijken in de TMC status en daar zag ik dat RWS inderdaad een SID 1 heeft, SkyTMC4U staat op SID 3 en Via-TMC heeft SID 5.
Hoe dat een week geleden was weet ik niet, ik heb dat toen niet gecheckt, nu voldoen ze dus wel aan het door Dennis genoemde criterium.

Kan Dennis dit toelichten? En toch ook wat meer tipjes van de sluier oplichten, als vaker toegezegd?

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
BMIS
Normal Member
Normal Member
Berichten: 179
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:54

martijn

Bericht door BMIS »

Vanavond bij Almere stond er "MARTIJN" als TMC zender in de TMC balk,ik heb gekeken en deze ontving op SID 5.
De freq. stond op 0.0 evenals Qual,ik begrijp dat dit ook VIA-TMC is welke later er dubbel in stond en "Martijn" was weer verdwenen.
Meten is Weten

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Higgy
Moderator
Moderator
Berichten: 1762
Lid geworden op: 16 nov 2003 15:42

Bericht door Higgy »

Misschien tevens de reden dat ik gisteren (2-7) de HELE dag problemen had met de ontvangst van RWS-RAD1?
SkyTMC en Via-TMC waren wel de hele dag te ontvangen...
iPhone 6 met Sygic, Waze, Navmii
TomTom One XL Europa

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
WS
Senior Member
Berichten: 388
Lid geworden op: 29 sep 2003 18:43

Bericht door WS »

Higgy schreef:Misschien tevens de reden dat ik gisteren (2-7) de HELE dag problemen had met de ontvangst van RWS-RAD1?
SkyTMC en Via-TMC waren wel de hele dag te ontvangen...
De laatste dagen zijn er veel veranderingen waar te nemen in het TMC
Er zijn nieuwe zenders bijgekomen en een opsplitsing van Skyradio en Veronica
Welke nu hun eigen tmcnaam meegeven.

Zenders welke flitsmeldingen meesturen waarvan de waarde in twijfel kan worden genomen.

Ook bij RWS-RAD1 verschijnt nu regelmatig een andere zendernaam (RADIO1,TROS).

Helaas is de informatie nog steeds niet uptodate

Files worden te laat in het systeem aangepast.
Wegwerkzaamheden worden niet aangegeven.
Afsluitingen van afslagen en snelwegen worden niet doorgegeven.(bv A20 afslag Crooswijk is al maanden dicht)


Overzicht zenders in Rijnmond 04-07-04

Code: Selecteer alles

Zendernaam	Frequentie	PI	SID	Bron
VIATMC	         100.4	83c8	5	Radio Noordzee
VIA-TMC           102.7	83c7	7	Radio 538
Veronica          103.2	83e1	3	Veronica
SKYTMC4U          101.5	83c6	3	Skyradio
RWS-RAD1           98.6	821	 1	Radio1
Mercedes E220Cdi <>Navigon 70 premium Live Q4/2010<>Mercedes APS50 SW 4.1

Kia Picanto<>TomTom GO950 Live

test opstelling<>MS5200PT-XL Navteq 2010/11Europa

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Terug naar “Traffic Message Channel”