usb-stick aansluiten op ms4300 via adapter

kawa-74
Starting Member
Starting Member
Berichten: 19
Lid geworden op: 06 apr 2009 16:13

usb-stick aansluiten op ms4300 via adapter

Bericht door kawa-74 »

Ik ben hier nieuw en heb al wat rond gekeken, en veel info van het forum kunnen halen, hiervoor alvast veel dank.

Maar nu zit ik met het volgende.

Ik bezit een dvo dayton ms4300 radio/navi ingebouwd in een octavia2.

ik wil graag mp3 vanaf een usbstick afspelen via de radio.
Nu zijn hier wel oplossingen voor zoals een adapter die je aansluit op de cd aansluiting die een cd-wisselaar simuleert.
Maar ik weet niet of dat deze adapters met een ms4300 werkt.

heeft iemand hier ervaring mee of weet iemand of dat deze adapter werkt met een 4300 of heeft iemand een andere oplossing waarbij je geen cd-wisselaar nodig hebt.

zie voor details van adapter de volgende link op duitse ebay:

http://cgi.ebay.de/MP3-USB-SD-Card-VW-A ... 240%3A1318

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Je hebt een interface gevonden dat geschikt is voor o.a. VW en Skoda radios. Daarvoor moet een wisselaar worden gesimuleerd en dat doet deze adapter ook, Echter de MS4300 is helemaal geen Skoda-toestel en daarom heb je helemaal niets aan dit geval!
Je moet op zoek naar een speciale uitvoering van de Gateway die geschikt is voor een digitale wisselaaringang zoals bij de VDODayton naviradios.
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
kawa-74
Starting Member
Starting Member
Berichten: 19
Lid geworden op: 06 apr 2009 16:13

Bericht door kawa-74 »

alvast dank voor de snelle reactie.

Ik heb deze adapters ook gezien die geschikt zijn voor de ms4100 en ms4200.
hebben deze toestellen dan allemaal analoge ingangen ipv de digitale ingang van de ms4300.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

http://www.kew.nl/kew.aspx?p=626

De VDODayton MS-4100, MS-4150, MS-4200, MS-4300, MS-4400 hebben voorzover mij bekend allemaal een digitale ingang
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Klopt, die hebben allemaal een digitale wisselaar ingang.
En de enige manier om daar een analoog device op aan te sluiten is via die Dension Icelink Gateway 100.

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
berkens
Average Member
Average Member
Berichten: 62
Lid geworden op: 07 apr 2008 20:30

Bericht door berkens »

Hier een eBay link naar een MP3/USB/SD/aux-adapter die wel claimt o.a. met de MS4xxx te werken.

Afbeelding

Artikel code op eBay: 270359807029 (nummer kun je zo in eBay zoekvenster invoeren).

http://cgi.ebay.de/MP3-USB-SD-Card-RENA ... 240%3A1318

Prijs e99 plus e7,90 verzendkosten naar NL.

Heb er zelf geen ervaring mee, maar was aan het kijken voor zo'n adapter in onze Renault, kwam ik de info tegen dat het ook met de VDO-Dayton nav-radios zou werken.

Groeten Ben...
Renault Clio Estate 1.2 Tce 100 Dynamique + TomTom 7 (PDA) + Q-Starz BT-Q810 GPS muis + MS5200TSN

[img]http://www.renault.nl/img/models/CL3_PH2_K/rangepage-off.png[/img]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Dat is inderdaad iets nieuws, ik had het nog niet gezien. Goed dat je het gevonden hebt :Yes:
Dit zo lezende zou het wel eens een interessant alternatief kunnen zijn voor de Dension Icelink, te meer daar er extra aansluitmogelijkheden op zitten.
Wie probeert het uit?

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
kawa-74
Starting Member
Starting Member
Berichten: 19
Lid geworden op: 06 apr 2009 16:13

Bericht door kawa-74 »

jw, het gaat mij niet om een analoge device er op aan te sluiten alleen om er een usb-stick met mp3 er op aan te sluiten.

Ik vind het zeer vreemd want heb nog zo'n mp3 adapter gevonden die de de volgende radio's ondersteund van vdo.

Radios VDO: MS 4200• MS 4200 RS• MS 4150 RS• MS 4100• MS 4050• CD 4802• CD 4502• CD 4403• CD 4203• CD 2803• CD 2703• CD 2502• CD 2302• CD 2253• CD 2252• CD 2203• CD 2202• CR 4402• CR 2502• CR 2302• CR 2202•

zie evt de link:

http://cgi.ebay.de/Renault-USB-SD-Karte ... 240%3A1318

Volgens mij gaat het hier zowel om radio's met digitale en analoge ingangen.

Maar misschien is het beter dat ik dan toch maar voor de dension ga, of evt dan toch maar een chm604 wisselaar van VDO.

sorry had de post van berkens nog niet gezien.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Dat is de link naar dezelfde adapter als Ben aangaf.
Ook ik ben dus verrast door dit apparaat, ik ben heel benieuwd de ervaringen ermee te lezen.

Voor het goede begrip, de CD-wisselaar aansluiting op de 4XXX serie van VDO is digitaal, waarbij de D/A omzetting niet plaats vindt in de wisselaar, maar in de Headunit. Bij mijn weten is VDO de enige die dit zo gedaan heeft.
Dáárom is er een speciale adapter nodig, die in staat is dit digitale signaal te produceren.
Een iPod levert een analoge output, de Dension zet dit signaal dus eerst weer om in een digitaal, dat vervolgens in de Headunit weer omgezet wordt in een analoog.

De 604 wisselaar kan zowel een analoog signaal leveren als een digitaal, die kan met beide omgaan.
Ik zal eens kijken of ik de gegevens kan vinden van die andere VDO Radio's die in dat lijstje staan. Mischien geeft dat dan wat meer inzicht

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
berkens
Average Member
Average Member
Berichten: 62
Lid geworden op: 07 apr 2008 20:30

Bericht door berkens »

Hi JW,
JW schreef:Dat is inderdaad iets nieuws, ik had het nog niet gezien. Goed dat je het gevonden hebt :Yes:
Dit zo lezende zou het wel eens een interessant alternatief kunnen zijn voor de Dension Icelink, te meer daar er extra aansluitmogelijkheden op zitten.
Wie probeert het uit?
JW
In ander verhaal (andere leverancier/merk/model) werd genoemd dat zo'n adapter de VDO-Dayton "CHM 604 MP3" CD-wisselaar emuleert. Dat verklaart waarom het wel werkt op de VDO-Dayton nav-radios.

Hier nog een adapter met eBay artikelnr 260387822802 die ook SDHC aan kan, MP3 ID-tags in display en zelfs met Bluetooth is uit te breiden en je een externe USB-harddisk aan kunt hangen.

Wie durft ?!? ;-)

Groeten Ben...
Renault Clio Estate 1.2 Tce 100 Dynamique + TomTom 7 (PDA) + Q-Starz BT-Q810 GPS muis + MS5200TSN

[img]http://www.renault.nl/img/models/CL3_PH2_K/rangepage-off.png[/img]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Even in m'n ouwe spulletjes gedoken. Daar vind ik de spec's van die VDO radio's die daar genoed zijn.
De serie CD/CR4xxx is de Premium Line, die heeft een digitale wisselaar aansturing.
De serie CD/CR2xxx is de Exclusive Line, met een analoge aansturing.
.....dat zo'n adapter de VDO-Dayton "CHM 604 MP3" CD-wisselaar emuleert. Dat verklaart waarom het wel werkt op de VDO-Dayton nav-radios
Dat oorzakelijke verband snap ik niet, eerlijk gezegd.
Als zo'n adapter een 604 emuleert, wat dat dan ook moge betekenen, dan wil dat toch niet zeggen dat die adapter om díe reden een digitaal signaal produceert? Immers de 604 produceert zowel een analoge als een digitale output. Dat moet je op de 604 met een switch omschakelen, daarmee wordt er intern een ander systeem in werking gezet.

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Als deze adapters geschikt zijn voor die VDODayton radios, die een digitaal signaal verwachten, zou je daaruit moetn concluderen dat de in de advertentie genoemde Renault radio's ook alleen maar geschikt zijn voor digitale signalen op de wisselaaringang. Ik kan me namelijk niet voorstellen dat er zonder verdere aanpassingen zowel een digitaal als een analoog signaal uit deze adapter zou komen.
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Gerritje schreef:Als deze adapters geschikt zijn voor die VDODayton radios, die een digitaal signaal verwachten, zou je daaruit moetn concluderen dat de in de advertentie genoemde Renault radio's ook alleen maar geschikt zijn voor digitale signalen op de wisselaaringang. Ik kan me namelijk niet voorstellen dat er zonder verdere aanpassingen zowel een digitaal als een analoog signaal uit deze adapter zou komen.
Zie mijn posting hierboven: de CD/CR2xxx radio's hebben een analoge wisselaaraansturing.
Des te meer benieuwd ben ik naar de werkelijkheid, wie neemt de gok?

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
berkens
Average Member
Average Member
Berichten: 62
Lid geworden op: 07 apr 2008 20:30

Bericht door berkens »

Hallo JW,
JW schreef:
berkens schreef:.....dat zo'n adapter de VDO-Dayton "CHM 604 MP3" CD-wisselaar emuleert. Dat verklaart waarom het wel werkt op de VDO-Dayton nav-radios
Dat oorzakelijke verband snap ik niet, eerlijk gezegd.

Als zo'n adapter een 604 emuleert, wat dat dan ook moge betekenen, dan wil dat toch niet zeggen dat die adapter om díe reden een digitaal signaal produceert? Immers de 604 produceert zowel een analoge als een digitale output. Dat moet je op de 604 met een switch omschakelen, daarmee wordt er intern een ander systeem in werking gezet.
JW
Emuleren?!? Gedraagt zich net zo alsof het een VDO-Dayton CD-wisselaar is?

Aan de vele beschikbare MP3/USB-adapters voor VDO-Dayton op eBay lijkt het geen probleem om dat te maken.

Groeten Ben...
Renault Clio Estate 1.2 Tce 100 Dynamique + TomTom 7 (PDA) + Q-Starz BT-Q810 GPS muis + MS5200TSN

[img]http://www.renault.nl/img/models/CL3_PH2_K/rangepage-off.png[/img]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

JW schreef:Zie mijn posting hierboven: de CD/CR2xxx radio's hebben een analoge wisselaaraansturing
Vandaar dat ik schreef die VDODayton radio's omdat de adverteerder wel erg generaliserend is
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Met permissie, het ontgaat me even :wink:
Want waarom dan een vraagteken bij de Renault-radio's als er ook analoge VDO's aangestuurd kunnen worden?

Of bedoel je te zeggen dat je niet gelooft dat die analoge uitgang er is, zoals de leverancier impliciet wél beweert?

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
kawa-74
Starting Member
Starting Member
Berichten: 19
Lid geworden op: 06 apr 2009 16:13

Bericht door kawa-74 »

het moduleren van een cd wisselaar van dvo chm603 wil nog niet zeggen dat het digitaal moet zijn.

zoals hierboven al is aangegeven werkt de chm603 zowel analoog als digitaal.

wat wel vreemd is dat de adverteerder er bij zet dat het voor zowel de cd versie als de ms versie van vdo werkt dus analoog als digitaal.

naar mijn idee kan je nooit een digitaal als wel een analoog signaal er op zetten. het zou alleen in principe mogelijk zijn als je op een andere frequentie band gaat zitten. (net als de werking van adsl met analoge telefonie).

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Bij ADSL kan zoiets wel, je stuurt het immers over dezelfde koperdraadjes. De verwerking van dat signaal gebeurt bij KPN c.s., die maken er een signaal van waarmee ze wat kunnen.

Analoog en digitaal bij onze tak van sport is echter een ander verhaal.
Het probleem zit niet in het stekkertje of de kabeltjes, maar in de wijze waarop het digtale of analoge signaal geproduceerd en verwerkt wordt.
De VDO MS 4 en CD 4 serie kan alleen maar een digitaal signaal accepteren dat vervolgens IN die toestellen met een D/A omzetter in analoog, dus hoorbaar signaal omgezet wordt.
De 2-serie moet een analoog signaal ontvangen, de D/A omzetting heeft dus al eerder plaatsgevonden.

En net als jij ben ik dan benieuwd of er op deze adapter ook een omschakel mogelijkheid zit, zoals de 604 die ook heeft. Daar zie ik niks van op de plaatjes, maar ja, die laten ook niet alles zien.

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
berkens
Average Member
Average Member
Berichten: 62
Lid geworden op: 07 apr 2008 20:30

Bericht door berkens »

Hi Kawa-74,

Zemex (fabrikant) heeft blijkbaar heeel veeel uitvoering van zijn adapter, voor vele autos/radios gemaakt.
Dat is ook wel te zien op eBay als je op "MP3 USB adapter" zoekt.
Bij toeval zag ik de VDO-Dayton in lijstje van Renault staan.
Lijkt erop dat de Renault radio's op zelfde principe de CD-wisselaar aanstuurt.
Kies dus niet zomaar een adapter, maar een speciaal voor de Renault / VDO-Dayton MS4xxx.

Hier een overzichtlijst:
http://www.zemex.eu/kompatiblitaetsliste.pdf

Afbeelding

Groeten Ben...
Renault Clio Estate 1.2 Tce 100 Dynamique + TomTom 7 (PDA) + Q-Starz BT-Q810 GPS muis + MS5200TSN

[img]http://www.renault.nl/img/models/CL3_PH2_K/rangepage-off.png[/img]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
kawa-74
Starting Member
Starting Member
Berichten: 19
Lid geworden op: 06 apr 2009 16:13

Bericht door kawa-74 »

JW schreef:Bij ADSL kan zoiets wel, je stuurt het immers over dezelfde koperdraadjes. De verwerking van dat signaal gebeurt bij KPN c.s., die maken er een signaal van waarmee ze wat kunnen.


Groet,
JW
adsl is een andere tak maar wat ik bedoelde dat je een digitaal signaal kan versturen op een hogere frequntie band en het analoge op een lagere frequentie band wat voor ons hoorbaar is. Dit werkt ook zo bij het adsl met analoge telefoon.

alleen is de vraag of de vdo ms4xxx alleen werkt op de hogere frequentie band waar je het digitale signaal in verwerkt.

want als dat zo is dan kan je alle 2 de signalen versturen en de ms4xxx ziet alleen het digitale signaal in de hogere frequentie en de analoge toestellen alleen de lagere frequentie.

want ja ik heb geen verstand van de audio technologie maar wel van adsl:)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
kawa-74
Starting Member
Starting Member
Berichten: 19
Lid geworden op: 06 apr 2009 16:13

Bericht door kawa-74 »

nog wat met collegas gesproken en een verklaarde dat misschien de mp3 adapter via een signaal vanaf de radio kan worden omgeschakeld naar analoog of digitaal.
Lijkt mij eerlijk gezecht wat raar toe.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Speculeren is leuk, maar nog leuker is weten.
En dus: wie schaft 'm aan en vertelt ons wat er nou echt mee gedaan kan worden?

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
kawa-74
Starting Member
Starting Member
Berichten: 19
Lid geworden op: 06 apr 2009 16:13

pin bezetting ms4300 en dension gateway 300

Bericht door kawa-74 »

allen,

wie kan mij vertellen hoe de pin bezetting is van de blauwe C3 mini iso 8 polige (cd-wisselaar) van de MS4300 en de pin/draad kleur bezetting van de dension gateway 300.

reden is dat ik een andere gateway 300 wil ombouwen zodat die op de ms4300 aangesloten kan worden.

misschien weet diegene dan ook wat de bezetting is van de telefoon aansluiting op de ms4300.

alvast bedankt.

Edit Mod: samengevoegd

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Heb jij dan een Dension Gateway die geschikt is voor DIGITALE aansturing?
Bij mijn weten is alleen de Dension Icelink 100 http://www.kew.nl/kew.aspx?p=626 geschikt om op de VDO 4xxx serie aan te sluiten, andere Densions hebben een analoge interface.
Daarover is uitvoerig gediscussieerd in dat andere draadje http://www.navigatiehelpsite.nl/forum/v ... hp?t=12977 , jou wel bekend :wink:

Groet,
JW

Edit Mod: samengevoegd
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
kawa-74
Starting Member
Starting Member
Berichten: 19
Lid geworden op: 06 apr 2009 16:13

Bericht door kawa-74 »

om alles wat gescheiden te beantwoorden hier het antwoord op de vraag van JW die hij mij stelde in een andere post die ik heb op gesteld over pin bezetting. http://www.navigatiehelpsite.nl/forum/v ... 6874#76874

de gateway 300 van dension is ook geschikt voor de ms4300 zie link http://www.kew.nl/kew.aspx?p=857

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht
  • Coördinaten inlezen met USB-stick bij Opel Astra K 2019 met Navi 900
    door Ad de Laat » 19 apr 2016 20:18 » in Navigatie algemeen
    Reacties: 0
    Weergaves: 1541
  • tmc aansluiten op go 730
    door nvv » 14 jan 2021 12:40 » in TomTom
    Reacties: 2
    Weergaves: 296
  • Aansluiten MOV 653
    door Sjakhalters » 09 okt 2015 15:15 » in Navigatie algemeen
    Reacties: 0
    Weergaves: 465
  • Vdo dayton pc 5400 aansluiten
    door Hardy7 » 29 jun 2014 11:55 » in Vaste VDO-Dayton systemen
    Reacties: 1
    Weergaves: 1171
  • bedrading aansluiten avic d3
    door john van maurik » 23 mei 2014 15:59 » in Vaste Pioneer systemen
    Reacties: 5
    Weergaves: 888
  • Niet VDO camera aansluiten op MI2200
    door Michiel1984 » 13 sep 2015 13:15 » in Vaste VDO-Dayton systemen
    Reacties: 0
    Weergaves: 618
  • Garmin nuvi 3597LM aansluiten op PC
    door catmen » 27 jun 2016 14:40 » in Garmin
    Reacties: 2
    Weergaves: 615

Terug naar “Vaste VDO-Dayton systemen”