AVIC-F930BT Beginners Problemen

Pascal
New Member
New Member
Berichten: 1
Lid geworden op: 07 aug 2011 06:46

AVIC-F930BT Beginners Problemen

Bericht door Pascal »

Heb nu een aantal weken een F930BT.
Ik ben op dit apparaat uitgekomen omdat ik op zoek was naar een mogelijkheid om mijn iphone aan te sluiten op m'n Becker.
Omdat de benodigde kabeltjes duur waren en de intergratie uiteindelijk ook niet volledig en het geluid van de Becker ook al niet echt geweldig was, ben ik overgestapt op Pioneer.

Het toestel is ingebouwd met een houder voor m'n iphone, zodat ik nu alle muziek, videos, POI via Navegate feeds en natuurlijk de telefoon kan gebruiken, terwijl hij wordt opgeladen. Dit gaat ook zonder dat ik hem in de oplader zet, echter dan zijn de afspeel mogelijkheden voor de muziek iets beperkter.

Na aan de basis bediening enigszins gewend te zijn geraakt ga je kijken wat er nog meer kan en ondervind ik een aantal problemen:

Omdat er speciaal Apps voor de iphone zijn en het apparaat volledig compatible is met iphone, verwacht je niet dat je thuis op je Apple GEEN NaveGate Feeds en of Poibase kan installeren, omdat deze programma's alleen voor Windows zijn!!! (minPunt)

Vervolgens op een oud laptopje genoemde programma's geïnstalleerd.
In Poibase heb ik lijstjes gevonden met flitspalen, een aantal landen geselecteerd en op synchroniseren geklikt. Nu zie ik hier ook andere POI's welke aardig zijn om te gebruiken. Nadat ik een aantal had toegevoegd krijg ik de mededeling dat mijn apparaat niet én flitspalen én andere POI's tegelijk aan kan?
* Moet ik nu een micro SD aanschaffen voor flitspalen en nog een andere voor overige POI's?
* Importeer je de gegevens van do'n SD kaart nu naar je toestel? en kan je de kaart daarna weer gebruiken voor andere POI's en of muziek?
* Is ergens een duidelijke beschrijving voor Dummy's hoe je de gegevens via zo'n kaart overzet?

In Poisbase kan je POI's aanpassen.zoeken, beheren enz, enz. Dit zie ik later in NaveGate Feeds ook.
* Is dit dubbel op?
* Kan je beide gebruiken?
* Is dit slechts een persoonlijke keuze of werkt dit anders?
* op het toestel staat wel een (nog) niet geactiveerd icoontje van NaveGate, maar niet van POIBASE?
* Ergens zie ik staan wis zwarte blokken? Wat is dit?

Heb de SD kaart in het toestel gedaan met de flitspalen. Hoewel ik niet begrijp wat of hoe, gaat nu telkens een zeer irritant alarm af indien ik een flitspaal nader en op het schrm verschijnt een wit grijs radar-icoontje. In de Becker werd je dan tevens geïnformeerd over de toegestane snelheid en of het een flitspaal tbv verkeerslicht betrof.
* Is deze informatie op de Pioneer niet voorhanden of doe ik iets fout?
* Wanneer werkt deze flitspaal melding? alleen tijdens navigeren? Moet de kaart in beeld zijn?

Ik kan niet alles in de 232 bladzijde tellende gebruiken aanwijzing terug vinden!!
Zijn er ervaringsdeskundigen die mij zouden kunnen helpen?

mvrgr, Pascal

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Janloco
Senior Member
Berichten: 462
Lid geworden op: 29 mar 2010 17:25

Re: AVIC-F930BT Beginners Problemen

Bericht door Janloco »

Pffft wat een lijst Pascal. Maar ik ga proberen je te helpen met de dingen die ik weet.

Van een filmpje wat ik gezien heb op internet, kan je idd geen navfeeds op je iphone zetten. Volgens dat filmpje heb je dat ook niet nodig, want het zou via bleu tooth gaan?!?
Je flitspalen moet je idd via de poibase installeren op een micro sd kaart. Niet vergeten de gebruiksaanwijzing goed te lezen, want je moet de palen wel "aan" zetten. De snelheid kun je ook vast op de onderste regel van je systeem vastzetten. Hoor je dan dat " irritante" piepje, dan kijk je even op je systeem en je weet hoe hard je ter plaatse mag. Maar de enige juiste informatie geven natuurlijk de borden waar de meting plaats vind. En de palen geven een melding ook als je geen route ingesteld hebt.

Als je de 930 aanmeld op site van Pioneer, mag je een jaar gebruik maken van de flitspalen. Die komen in een ander deel van je systeem te staan, zodat je zelf nog ongeveer 300 POI's kan installeren.

Misschien zijn er nu een paar antwoorden waar je wat mee kunt.

Veel succes met het apparaat!!!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht
  • POI Avic F930BT
    door twarnaar » 24 jun 2017 15:38 » in Vaste Pioneer systemen
    Reacties: 0
    Weergaves: 611
  • Pioneer avic F930BT
    door paccard » 19 aug 2014 14:29 » in Vaste Pioneer systemen
    Reacties: 0
    Weergaves: 1437
  • Huisnummer op scherm avic-f930bt
    door Raymond77 » 29 feb 2016 22:00 » in Vaste Pioneer systemen
    Reacties: 0
    Weergaves: 528
  • F930BT valt met enige regelmaat uit tijdens het rijden
    door Verwijderde gebruiker 127900 » 19 aug 2017 20:10 » in Vaste Pioneer systemen
    Reacties: 0
    Weergaves: 557
  • BaseCamp problemen
    door DigiWalker » 24 mei 2015 11:52 » in Garmin
    Reacties: 1
    Weergaves: 823
  • VDO PN 4000 problemen:
    door wmrail » 11 okt 2015 16:29 » in Mobiele VDO-Dayton systemen
    Reacties: 1
    Weergaves: 727
  • f900bt met problemen
    door patrix844 » 02 nov 2014 20:21 » in Vaste Pioneer systemen
    Reacties: 0
    Weergaves: 740

Terug naar “Vaste Pioneer systemen”