BaseCamp problemen

DigiWalker
Senior Member
Berichten: 221
Lid geworden op: 09 okt 2006 20:31

BaseCamp problemen

Bericht door DigiWalker »

Sinds de nieuwe kaartdownload 2016.10 zit ik met een probleem in BaseCamp.
Ik moet ineens mijn "kaarten ontgrendelen".
Tot dusverre downloade en in stalleerde ik de kaarten zowel op het device(ZUMO340LM),als ook op dce PC,uiteraard voor gebruik i.c.m. BaseCamp.
Alle vorige kaarten waren altijd "ontgrendeld",mar nu de nieuwe versie erbij staat,zijn alle kaarten,dus ook de voorgaande, ineens "vergrendeld",en kan ik er geen bal meer mee.
Mijn beeldinfo in BaseCamp staat op zijn "hoogst",maar ik zie enkel nog grote wegen,en verder geen hol.
Dus zogezegd er maar weer eens een nacht tegenaan gegooid om deze bagger proberen op te lossen.
Helaas is dit niet gelukt.Het blijft dus bagger,en nog eens bagger met BaseCamp.

Wat heb ik gedaan?
Ik heb alle kaarten er maar af gehaald(kon er toch niets meer mee).
BaseCamp verwijderd,opnieuw geïnstalleerd.
Mijn lifetimekaart maar eens weer met aangesloten toestel op de PC geïnstalleerd,maar tot nu toe kan ik er niets mee.
Je kunt geen route maken,helemaal niks.
Waar vraagt het baggerprogramma om?
Om de Produktcode.
Deze zou moeten bestaan uit een tekenreeks van 8 stuks,en staat op het CD of DVD doosje volgens de uitleg Garmin.Wat dat baggerprogram vergeet,is dat bij LifeTimeMaps er totaal geen sprake kan zijn van een DVD doosje,dus ook geen produktcode.
Hoe je dan aan die produktcode moet komen is mij volledig een raadsel.
In mijn optiek zou het gewoon ontgrendeld moeten zijn,wanneer je het toestel tijdens downloaden en installeren op de PC(Windows7Ultimate) aangekoppeld is,zodat de server het kan verifiëren of e.e.a. wel in de haak is.
Dit om illegale handelingen tegen te gaan.
De ontgrendelcode in mijn account is veel langer,circa 25 tekens,maar daar gaat het programma niet mee accoord.
Wat ik ook doe of verzin,niets helpt.
Inloggen via BaseCamp met aangesloten toestel en dan proberen te ontgrendelen,en dan kom je weer in een online prgramma waar je toestel netjes wordt geselecteerd,en je vult het serienummer in,vervolgens moet er dat klotennummer bij,maar ja ,waar haal je dat?
Ik heb het internet ook al doorgeplozen.
Daar staan wel een paar zogenaamde antwoorden op forum.gps.nl die door moeten gaan voor een oplossing,maar echte oplossingen en antwoorden staan er niet.Meer een hoop geblaat van mensen die menen dat ze "deskundig" zijn.
Weer een bug van Garmin? Zoals in het verleden ook al bleek MrGPS?
Ik wil me niet te lang meer ergeren aan dit waardeloos fenomeen met deze bagger,want dan trap ik die rotzooi eraf,en ga ik verder met Tyre to Travel.
Die heeft deze manco's en scrupules niet.
Thanks Garmin with your shit.
Garmin gooit ineens het slot erop,maar oplossingen?
Ho maar,die zijn voor later.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
DigiWalker
Senior Member
Berichten: 221
Lid geworden op: 09 okt 2006 20:31

Re: BaseCamp problemen

Bericht door DigiWalker »

Dit probleem heeft zich opgelost door contact te zoeken met Garmin.
Het is geen bug ,maar een aanpassing van Garmin in het programma.
Kon je voorheen gelijktijdig je kaarten installeren,zowel op het device als op de PC,
dat kan nu met Garmin Express 4.0.21(de nieuwste) niet meer.
In de oudere versie had je de mogelijkheid,of alleen op device,of alleen op de PC,of beide tegelijk.
Het is nu alleen maar meer mogelijk om op de PC of om op het device de kaarten te installeren.
Je dient echter wel,wil je de kaarten op de PC installeren,het device te koppelen,
anders blijven de kaarten "vergrendeld".
Echter dit is geen garantie(in mijn geval),dat de ontgrendeling daadwerkelijk plaatsvind.
Indien je met "vergrendelde"kaarten blijft zitten,dien je contact op te nemen met Garmin,
en deze sturen je dan een bestand,na opgave van de relevante gegevens,waarmee je de kaarten kan ontgrendelen.
Als het helemaal niet wil,dan kun je nog met aangesloten device op de PC,wel volledig gebruik maken van BaseCamp.
Met aangesloten device heb je namelijk wel een ontgrendelde kaart.
Het werkt wel langzamer,omdat je met de maximale verbindingssnelheid zit van de USB kabel,die tussen beide apparaten zit.

Schijnbaar hebben "onverlaten" weer een mogelijkheid gevonden om kaarten op diverse device te kunnen zetten,
en daar heeft Garmin nu een stokje voor gestoken.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht
  • Zumo 340 Basecamp versus Tyre to Travel
    door DigiWalker » 07 jul 2014 00:30 » in Garmin
    Reacties: 13
    Weergaves: 1866
  • problemen met garmin 450
    door Kleine » 30 apr 2022 20:22 » in Garmin
    Reacties: 1
    Weergaves: 259
  • problemen met avic3 II
    door retep42 » 31 aug 2015 18:13 » in Vaste Pioneer systemen
    Reacties: 0
    Weergaves: 340
  • f900bt met problemen
    door patrix844 » 02 nov 2014 20:21 » in Vaste Pioneer systemen
    Reacties: 0
    Weergaves: 734
  • Problemen met mfd2
    door svv1972 » 04 jan 2016 07:17 » in V.A.G
    Reacties: 1
    Weergaves: 849
  • VDO PN 4000 problemen:
    door wmrail » 11 okt 2015 16:29 » in Mobiele VDO-Dayton systemen
    Reacties: 1
    Weergaves: 721
  • Problemen na update Carminat Tom Tom
    door Papajakke » 12 jul 2015 19:38 » in Renault
    Reacties: 0
    Weergaves: 1029

Terug naar “Garmin”