avic F700BT valt uit in de bergen en tunnels.

JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Gentry schreef:Het verhaal van JW is duidelijk, duidelijke voorbeelden etc, maar er wordt voorbij gegaan aan 1 ding, men moet nog wel even zelf opletten. Wat wil ik daarmee zeggen? Als je navigeert staat er dat je over bijv. 2 km verderop die bewuste afslag moet nemen uit 1 van de tunnel- voorbeelden, het systeem navigeert zonder GPS door en, tenzij met ineens stil komt te staan (zou ik persoonlijk ook niet doen in de tunnel), doet ie dat redelijk nauwkeurig en telt het systeem netjes af en zal (wellicht iets minder nauwkeurige) aanwijzingen geven.
Je bent nog steeds bestuurder, een navigatie is slechts een hulpmiddel. Natuurlijk willen we allemaal het beste van het beste, maar sommige mensen hebben dat geld er niet voor over of hebben dat geld gewoon niet.
Feit is ook dat de systemen met pulsaansluiting eerder schaars worden dan meer voor gaan komen, ook Clarion gebruikt geen puls meer met de nieuwe computer, van Alpine weet ik het nog niet.

....
Met uitzondering van de eerst genoemde tunnel, die van de A10 Oost naar Asd Centrum waar ik midden op de dag gewoon door kon rijden, heb ik bij al die andere tunnels altijd files en dus vertragingen gehad. En ik heb ze allemaal vele malen bereden.
Dan werkt dat systeem van "doorlopen" op basis van de oorspronkelijke snelheid niet meer. Als ze die al hebben, zie de 2 manuals die ik geciteerd heb waaruit dat niet blijkt.

En ja, uiteraard ben ik het met je eens, een navi is een hulpmiddel. Ik schreef dat ook, helemaal alleen op je navi afgaan en geen idee hebben waar je eigenlijk rijdt, da's foute boel.
Maar juist in die situaties waar de wegen om maximale aandacht vragen, wegens drukte, onbekende omgeving, dan is het hebben van de goede aanwijzingen op het juiste moment een wel heeeeel prettige, en voor velen wellicht noodzakelijke aanvulling.
Ik merk het zelf, ondanks de dik meer dan een miljoen afgelegde kilometers en bijbehorende ervaring, is de hulp van de Navi uiterst welkom. Het maakt dat je veel ontspannener kunt rijden, en je aandacht volledig kunt geven aan het drukke verkeer.

Mijn eerder gedane uitspraak kan hopelijk wél je instemming krijgen: maak de potentiële koper attent op deze zaken, en laat hém dan de keuze maken. Hij kan dat dan mede doen op basis van zíjn financiële (on)mogelijkheden.

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gentry
Senior Member
Berichten: 2333
Lid geworden op: 29 mar 2004 10:19

Bericht door Gentry »

Hij is gewoon nog niet goed, er is een update uitgebracht maar die heeft nog niet alles opgelost, navi wil soms weleens opnieuw opstarten en kaartopbouw laat te wensen over, navigeren doet ie op zich wel goed.
[size=75]Kenwood DNX9260BT, Hirschmann CarTV, Alpine DHA-S690 [/size]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

....dat slaat op
Figaro75 schreef:@Gentry

Het is een beetje off-topic maar zou je een keer je ervaring over de 9240 kunnen delen met ons?
Vooral je mededeling dat je hem wat ondermaats vind vind ik wel interessant.

Ben ik toch weer blij dat ik voor jouw 'oude' spreuk heb gekozen :lol:
een paar postings terug?

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht
  • Pioneer Avic F700bt EU
    door PC-Gamer » 22 feb 2018 19:29 » in Vaste Pioneer systemen
    Reacties: 1
    Weergaves: 851
  • AVIC-F700BT terugzetten naar fabrieksinstellingen
    door Willy62 » 15 jul 2016 11:11 » in Vaste Pioneer systemen
    Reacties: 0
    Weergaves: 947
  • Pioneer AVIC F700BT start niet op, zwart scherm
    door Ferlex » 20 apr 2017 20:07 » in Vaste Pioneer systemen
    Reacties: 4
    Weergaves: 5689
  • stembegeleiding valt weg na bellen
    door pele64 » 03 apr 2017 19:38 » in Vaste Pioneer systemen
    Reacties: 1
    Weergaves: 390
  • Audio 50 APS valt uit/warmtemelding
    door VDS5 » 12 feb 2015 14:21 » in Mercedes
    Reacties: 2
    Weergaves: 1103
  • F930BT valt met enige regelmaat uit tijdens het rijden
    door Verwijderde gebruiker 127900 » 19 aug 2017 20:10 » in Vaste Pioneer systemen
    Reacties: 0
    Weergaves: 548
  • Avic-X1
    door Hans01 » 07 okt 2017 22:38 » in Mobiele Pioneer systemen
    Reacties: 0
    Weergaves: 420

Terug naar “Vaste Pioneer systemen”