AVIC-F10BT navigatie start steeds met verkeerde positie op

Wimpie44
Normal Member
Normal Member
Berichten: 169
Lid geworden op: 27 jul 2007 23:30

Bericht door Wimpie44 »

Als je naar het GPS menu van de navigatie unit gaat onder Systeem Instellingen, dan krijg je de o.a. de satelieten in beeld en de status. Daarnaast krijg je de informatie: Nauwkeurigheid: groot, Hoogte: een waarde in meter, en Snelheid in km/uur.

Ik heb met draaienede motor (ON) en afgezette motor (ACC) en de auto in beide gevallen stilstaand, gekeken naar de waarde bij Hoogte: die varieert tussen de + en - 6 meter, de Snelheid stilstaand in km/uur zou 0,00 km/uur moeten zijn, de berekening komt op waarden tussen de 0,00 en uitschieters naar 0,03 km/uur, dat is 30 meter/uur.
Hogere waarden (uitschieters) komen ook voor. De waarde ligt gemiddeld lager, zo rond de 0,01 km/uur. Er zijn momenten waarbij deze waarde bijna steeds 0,00 km/uur is maar ook plaatsen waarbij dit gemiddeld rond de 0,01-0,02 km/uur is, dus zo'n 10-20m/uur. Deze waarden kom ik bij alle units tegen die ik bekeken heb.

Als je de auto 24 uur stil laat staan, dan blijkt bij sommering van alle individuele snelheidsbepalingen bij stilstand een afstand van 24 uur x 10 meter/uur = 240 meter te kunnen zijn. Dit levert een afwijking op die precies in de fout-range valt, als je de auto 24 uur parkeert. Parkeer je korter, dan is de afwijking naar ratio, echter in het begin zie je voor snelheid altijd hogere waarden (0,03 km/uur) die daarna lager worden. Bij kort parkeren is de hoge snelheidswaarde dominanter, na 1 uur parkeren past een afwijking van 30-50 meter bij deze metingen.

Weet iemand de exacte betekenis van de waarden: Nauwkeurigheid, Hoogte en Snelheid in het GPS scherm van de F910BT en andere soortgenoten ? (satelietbaan afw.?).

Zijn de problemen van TS opgelost en hoe ? Wat was er aan de hand of is de situatie onveranderd en is dit de normale situatie.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
quell
Senior Member
Berichten: 451
Lid geworden op: 10 mei 2007 11:15

Bericht door quell »

Bij systemen die puur op GPS navigatie gebaseerd zijn, zal je altijd kleine schommelingen in de snelheid zien (of eigenlijk in de plaats, aangezien GPS alleen lokatie meet, en hieruit snelheid afleid) ten gevolge van de onnauwkeurigheid/ruis van de GPS. Bij een systeem met snelheidspuls zou dit niet voor mogen komen, aangezien het systeem aan (het afwezig zijn) van de snelheidspuls kan zien dat de auto stil staat. Het kan natuurlijk wel zo zijn dat wat je in het GPS status scherm ziet, puur de GPS info is, en niet noodzakelijkerwijs het signaal waar de Pioneer daadwerkelijk mee rekent.
Verder zou ik ook verwachten dat wanneer je het kontakt uit zet, de Pioneer dus ook geen snelheid cq verplaatsing meer meet, zodat jouw verhaal over verplaatsing in 24 uur niet opgaat... Zou niet erg best voor je accu zijn als de processor blijft werken bij uitgezet kontakt ivm het stroomverbruik....

(opmerking moderator: onnodige quote verwijderd)
Alfa 147 GTA, Alfa ConnectNav+, Pioneer HD1BT updated to HD3BT-II, TeleAtlas camera database.
Diverse Garmins, TomTom, PDAs, GPS horloges etc.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Wimpie44
Normal Member
Normal Member
Berichten: 169
Lid geworden op: 27 jul 2007 23:30

Bericht door Wimpie44 »

1. Bij de F900BT/910BT/920BT wordt gebruik gemaakt van de geschatte methode om de positie te bepalen. Dat gebeurt via de sensors(G/W) en de snelheidpuls. De sensor(w) registreert zowel draaing naar rechts en links, de G-sensor de beweging omhoog en omlaag.

Omdat de fouten die bij een dergelijk systeem gemaakt worden zich opstapelen, wordt de onnauwkeurigheid van de geschatte positie steeds groter. GPS helpt in de Pio units om deze fouten te minimaliseren.

Bovendien wordt in de Pio units nog justificering toegepast, wat betekent dat indien de geschatte posititie (gecorrigeerd met GPS) te veel afwijkt van de kaart, dat de kaartmapping aangepast wordt om de positie van de auto goed weer te geven.

Het gebruikte kaartmateriaal laat de openbare weg zien, maar als je daar vanaf gaat dan komt de auto op een plek buiten de openbare weg die niet bekend is op de kaart. Het systeem gaat koortsachtig proberen om de openbare weg op de kaart te vinden om daar de auto te positioneren. M.a.w. als je parkeert op een oprit of een plek buiten het definitie gebied van de gebruikte kaart, dan corrigeert de unit de positie van het voertuig naar een plek op de openbare weg.
Deze plek wijkt af van de werkelijke positie. In werkelijkheid staat de auto geparkeerd buiten de kaart definitie, dus op een andere plek.

Op het GPS scherm zie je of de ontvangstkwaliteit van het signaal goed is om met hoge nauwkeurigheid de positie te kunnen bepalen. Dit berekenen gebeurt ongeveer 20 keer per minuut en op die momenten wordt de zowel de nauwkeurigheid, de hoogte als de snelheid berekend. Die waarden schommelen agv GPS en daarom wisselt ook de snelheid die wordt weergegeven. Er zijn plaatsen waarbij de snelheid als 0 km/u wordt aangegeven maar er zijn ook plaatsen waarbij de snelheid een waarde tussen de 0,01-0,03 km/u aanneemt, als de auto stilstaat (motor aan en uit).

Voorts zijn er auto's die de snelheidspuls bij lage snelheden niet doorgeven. In een parkeergarage waar je langzaam rijdt, zie je dan niet de route die je in de parkeergarage rijdt. Ook bij files heb je dan een probleem als je stilstaat, weer wegrijdt, weer stilstaat enz.

Als de auto geparkeerd staat heeft de parkeertijd invloed op de afwijking van de aangegeven vertrekpositie op het scherm en de werkelijke positie.

De Pio units moeten blijvend onder spanning staan. Als de spanning wegvalt gaat dit ten koste van gedeeltelijke informatie van de radio en het navigatgiesysteem. De unit beschikt ook over geheugen dat in tact blijft als de spanning wegvalt. O.a. de beveiligingscode van de unit wordt hierin bewaard. Als de accuspanning van de auto onder een bepaalde waarde komt, schakelt de unit zichzelf uit. Je moet dan via een wachtwoord (als je de beveiliging gebruikt) de unit opnieuw initialiseren en instellen. Dit geldt zowel voor de radio als het navigatiesysteem.

Ik heb nog niet gecontroleerd hoe de GPS receiver geschakeld wordt los van de processor. Onduidelijk is welke positie door de unit wordt opgeslagen als je de motor afzet. Dat zal liggen aan het voorspel van gegiste positie, correctie, justificering, buiten kaart gebied positie e.d. en de tussenposen waarin deze info geupdate en bewaard wordt.

Als je de auto start is de positie op het scherm afwijkend van de werkelijke positie. Je ziet op het scherm de geprojecteerde positie steeds dichter bij de werkelijke positie komen. De maximale recovery tijd ligt ergens in de range van 1-2 minuten.

Bij 6 Pio units heb ik dit vastgesteld in verschillende auto's.

Als ik de gemiddelde GPS snelheid neem van het GPS menu en daar de parkeertijd op loslaat, dan klopt dit ongeveer met de afwijking in afstand (GPS snelheid (stilstand) x tijd) tussen de geprojecteerde positie op het beeldscherm en de werkelijke positie van de auto.

Ik denk dat dit veroorzaakt wordt door de programma flow in de unit. Er moeten onder verschillende omstandigheden steeds keuzes gemaakt worden, door beperkingen in capaciteit van de processor en de programmering gaat eea wat dit betreft fout.

Een F920BT heb ik nog niet kunnen controleren.

Als je in de auto instapt, de motor start en intern nog even bezig bent voordat je wegrijdt, dan speelt dit probleem niet. De unit vindt zelf de werkelijke positie. Rijd je snel weg na starten, dan ben je de unit voor en rent projectie van de auto achter je aan op het scherm achter je werkelijke positie. Op een gegeven moment (1-2 minuten) heeft de unit je ingehaald en de werkelijke positie bepaald en werkt de unit zoals die hoort te werken.

Ik vind het een slordigheidje van dit navigatiesysteem.
Voor de rest bevalt de Pio uitstekend, zowel navigatie als radio.

Pioneer houdt de kaken op elkaar en scheept je af met onzin. Omruilen doet men niet, men stelt dat de unit OK is.
Installatie bedrijven stellen dat de programmering niet OK is en dat daar het probleem ligt. Men doet er niets aan.

Omdat ik de service documentatie en -progs van de F910BT en F10BT niet tot mijn beschikking heb, wordt het moeilijker uitzoeken.

Is het probleem met de F10BT al opgelost ?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Wimpie44
Normal Member
Normal Member
Berichten: 169
Lid geworden op: 27 jul 2007 23:30

Bericht door Wimpie44 »

Ik heb met nog een aantal F910BT units in verschillende auto's bekeken. Het gesignaleerde probleem is bij alle units hetzelfde. Ik heb nog geen enkele uitzondering gezien.

Bij het opstarten verschijnt snel een scherm, daarna komt de radio met geluid een poosje later komt het navigatiescherm waarop je [OK] moet intoetsen. Zolang je dat niet doet is de Pioneer F910BT bezig om de exacte positie te bepalen, zonder dat je dat merkt. Immers het navigatiescherm met kaart is niet in beeld.

Als je direct ok [OK] drukt, dan komt de kaart in beeld na opstarten van de auto (of bij ACC on). Op dat moment heb je de afwijking tussen werkelijke positie en aangegeven positie. Die afwijking wordt gecorrigeerd door GPS.

De mensen die deze unit gebruiken hebben er eigenlijk nauwelijks erg in. Als iemand met je meerijdt, wordt direct naar de navigatie gekeken. Niemand merkt het verschil op.

Bij het opstarten van het besturingssysteem dat bij de unit gebruikt wordt, lijken zaken sneller te gaan, in werkelijkheid gaat er niets sneller bij het opstarten. Men probeert die indruk of het gevoel te geven. De laatste positie wordt bij afschakelen van de unit, niet blijvend opgeslagen.

Ik ben benieuwd of het F10BT probleem is opgelost, of valt er gewoon goed mee te leven ?

Zijn er al ervaringen met de F920BT ?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Acda
New Member
New Member
Berichten: 3
Lid geworden op: 08 jun 2010 11:53

Pioneer AVIC-F920BT

Bericht door Acda »

Hela,

Ik heb ook sinds een paar dagen een Pioneer AVIC-F920 BT laten plaatsen in mijn Audi A3.
Het originele Audi-systeem was vakkkunding gestolen (zonder schade) en ik wou een systeem dat beveiligbaar was met een code.

Ik kan jullie bevestigen dat de F920 hetzelfde probleem heeft, als ik 's morgens mijn auto start is de navigatie toch zeker zo'n 50 meter verkeerd. En het duurt toch wel iets langer dan 1 min eer hij de juiste locatie te pakken heeft... vind ik persoonlijk zeer vervelend.

Ik zal alle topics hierover nog eens in detail lezen en mijn ervaring delen op het forum.
En nu maar hopen dat Pioneer niet gestolen wordt.

groeten

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Wimpie44
Normal Member
Normal Member
Berichten: 169
Lid geworden op: 27 jul 2007 23:30

Bericht door Wimpie44 »

Ik heb een groot aantal van die Navigatie units bekeken op verschillende auto's en het probleem is op alle merken hetzelfde. Na bijna een jaar spitten, uitzoeken en veel tips die tot niets geleid hebben, ben ik tot de conclusie gekomen dat er geen sprake is van foutieve aansluitingen of problemen met enkele units, maar dat dit gewoon een algemeen kenmerk van de F910BT/920BT/F10BT is. Het wordt veroorzaakt door de manier waarop de unit intern geprogrammeerd is door de keuzes die men daarbij voor alle units die op basis van hetzelfde platform ontwikkeld zijn, bewust dan wel onbewust gemaakt heeft.....

De Pioneer help desk schuift het probleem alleen maar af, scheept je op met onzin verhalen. Men doet er niets mee. Ook niet als je een gedetailleerd rapport stuurt en bij wijze van spreken de oplossing aanreikt. Die oplossing moet via een FW upgrade in de units gedaan worden.

De units zijn uitstekend, de werking is zeer goed, ook het AV gedeelte is voortreffelijk.

Er zijn meer minpuntjes, maar dit is één van de meest storende.
De meeste gebruikers hebben er geen erg in....

Het probleem bij Pioneer neerleggen lijkt me het beste.
Dan dringt het misschien een keer in de firmware tempel door.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Wimpie44
Normal Member
Normal Member
Berichten: 169
Lid geworden op: 27 jul 2007 23:30

Bericht door Wimpie44 »

Het opstartscherm wekt de indruk dat de unit sneller opstart. Achter de schermen loopt het na opstarten echter minder snel. Als je niet op [OK] drukt bij het wegrijden en je rijdt gewoon een tijdje dan weet het systeem ook precies waar je rijdt. Je kan de snelheidswaarschuwingen via audio mededeling inschakelen. Elke keer als je dan te snel rijdt (marge is in te stellen), krijg je die electronische tante op je dak met "u rijdt te hard". Het scherm van de nav. unit staat dan nog steeds op [OK] te wachten, pas als je opm [OK] gedrukt hebt, krijg je de MAP (kaart) in beeld. Het is hetzelfde trucje als dat men gebruikt bij de trage opstarttijden van een PC met windows. Op die manier heb je de indruk dat het systeem sneller is. De radio heeft de hoogste prioriteit, daarna volgt de navigatie.

Unit doet het voortreffelijk als je enige tijd rijdt. Als je wegen hebt die vlak bij elkaar liggen, dan kan bij de navigatie wel eens fout gaan. De instructies die al verkort worden uitgesproken duren dan te lang, waardoor je een aanwijzing kan missen omdat je al tever rijdt. De unit rekent dan een alternatieve route uit. Ook klopt de projectie van de auto op het scherm niet helemaal. Die loopt iets voor op de werkelijke situatie....

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gentry
Senior Member
Berichten: 2333
Lid geworden op: 29 mar 2004 10:19

Bericht door Gentry »

Ik heb afgelopen week een F900 vervangen door een Alpine INE-S900R, de klant verkoos deze boven de Pioneer F920BT.
Het eerste wat opviel was het enorme verschil in geluid, de Alpine klinkt stukken beter, vooral in het hoog en mid veel meer detail.

Grafisch is de Pioneer mooier.
[size=75]Kenwood DNX9260BT, Hirschmann CarTV, Alpine DHA-S690 [/size]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Acda
New Member
New Member
Berichten: 3
Lid geworden op: 08 jun 2010 11:53

Re: Pioneer AVIC-F920BT

Bericht door Acda »

Acda schreef:Hela,

Ik heb ook sinds een paar dagen een Pioneer AVIC-F920 BT laten plaatsen in mijn Audi A3.
Het originele Audi-systeem was vakkkunding gestolen (zonder schade) en ik wou een systeem dat beveiligbaar was met een code.

Ik kan jullie bevestigen dat de F920 hetzelfde probleem heeft, als ik 's morgens mijn auto start is de navigatie toch zeker zo'n 50 meter verkeerd. En het duurt toch wel iets langer dan 1 min eer hij de juiste locatie te pakken heeft... vind ik persoonlijk zeer vervelend.

Ik zal alle topics hierover nog eens in detail lezen en mijn ervaring delen op het forum.
En nu maar hopen dat Pioneer niet gestolen wordt.

groeten
Ik wou maar even melden dat bij mij ondertussen alle problemen opgelost zijn. Blijkbaar was men "vergeten" de speedpuls aan te sluiten. Nu kan ik starten, onmiddellijk beginnen rijden en zelfs al heeft de Pioneer tijd nodig om op te starten, hij zit direct op de juiste plaats.
Nu ook geen problemen meer met straten die dicht bij elkaar liggen, scherpe bochten enz..

Groeten !

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Dat is een verrassende ontwikkeling. En een heel prettige voor jou, uiteraard :Yes:

Ik ben benieuwd Wimpie44's reactie hierop te lezen :idea:

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Re: Pioneer AVIC-F920BT

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Acda schreef:Ik wou maar even melden dat bij mij ondertussen alle problemen opgelost zijn. Blijkbaar was men "vergeten" de speedpuls aan te sluiten. Nu kan ik starten, onmiddellijk beginnen rijden en zelfs al heeft de Pioneer tijd nodig om op te starten, hij zit direct op de juiste plaats.
Nu ook geen problemen meer met straten die dicht bij elkaar liggen, scherpe bochten enz..

Groeten !
Haast niet te geloven dat dit nog voorkomt en het zou inderdaad een blamage zijn als dit ook de oplossing voor de problemen van Wimpie44 was.
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Wimpie44
Normal Member
Normal Member
Berichten: 169
Lid geworden op: 27 jul 2007 23:30

Bericht door Wimpie44 »

De speedpulse is het probleem niet. Dat is op verschillende manieren vastgesteld bij verschillende auto's met hetzelfde type navigatie systeem. Er is een Tektronix en een Trio scoop gebruikt, bij de analyse van de speedpulse. Ook is gekeken naar het aantal pulsen bij een aantal wielomwentelingen. Dat klopt allemaal, ook met de gegevens van Pioneer.

Bij een aantal verschillende auto's met hetzelfde type / model navigatiesysteem F910BT treedt het opstart probleem op. Het opstart probleem wordt door de gebruikers niet onderkend omdat de opstart volgorde van radio en navigatie gemaskeerd wordt bij het opstarten. Als je bij een F900BT of F910BT de auto en de radio/nav.unit start, dan treedt bij de hele zwik hetzelfde probleem op. Als je op dat moment de bestuurder er op attendeert, heeft deze het pas in de gaten.

Het is een goede radio met geweldige geluidskwaliteit als je goede luidsprekers gebruikt.
De navigatie elektronica op de print is gewoon een standaard chip.
De hardware base lijkt nagenoeg hetzelfde in deze reeks.
Het lijkt erop dat het ontwikkelingsplatform voor de software voor de navigatie is aangepast.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Wimpie44
Normal Member
Normal Member
Berichten: 169
Lid geworden op: 27 jul 2007 23:30

Re: AVIC-F10BT navigatie start steeds met verkeerde positie

Bericht door Wimpie44 »

Problemen met straten en scherpe bochten zijn er niet. Er is een optie voor scherpe bochten die je kan aan- en uitzetten. Ook zonder GPS ontvangst werkt de navigatie. Dit werkt op de speedpulse.

Ook kan je via een menu de snelheidsoverschrijdingswaarschuwing aanzetten. Als je daarbij instelt op 100%, dan krijg je bij een 50,1 km/u een waarschuwing als je niet harder dan 50km mag. Die snelheidsmeting komt ook van de speedpulse en wordt gekoppeld aan de plaats van verkeersborden (met max. snelheden), gemeentegrenzen. Dat werkt perfect.

Bij het opstarten van de Pio wordt geen gebruik gemaakt van een hotfix methode. Daarmee kan je bij een koude start binnen 3,5 seconden een zeer nauwkeurige positie schatting direct op het scherm krijgen. Dit werkt voortreffelijk als je een GPS volledig uitschakelt en op een andere lokatie koud opstart. Bij aantal andere GPS systemen die ik gebruik werkt dat voortreffelijk. Er is dus geen noodzaak om de GPS onder spanning te houden.
De batterijen of accu worden dan ook niet belast.

Als de Pio vervangen wordt door een andere Pio van het zelfde model, dan heb je exact hetzelfde probleem.
Als ik de D3 aansluit, dan is het probleem er niet.
Bij controle van andere units in andere auto's is hetzelfde probleem aanwezig.
Het probleem wordt niet als probleem onderkend.
Pio F910BT navigeert voortreffelijk.
Schoonheidsfoutje vind ik verkeerde positie bij koude start.
Op het moment dat het contact van de auto wordt uitgeschakeld, klopt de weergegeven positie.
Deze positie wordt kennelijk niet opgeslagen.
Ook wordt de hotfix methode niet gebruikt om de positie snel en accuraat in te schatten.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
U-Poll
New Member
New Member
Berichten: 3
Lid geworden op: 30 mar 2012 11:02

Re: AVIC-F10BT navigatie start steeds met verkeerde positie

Bericht door U-Poll »

Dit is een wat ouder topic, maar mijn nieuwe F30BT heeft PRECIES hetzelfde probleem! De topic starter beschrijft het probleem spot on en Wimpy44's commentaren kloppen ook precies (ook zelfs over kletskoek die je van Pioneer's helpdesk krijgt).

Is hier inmiddels een oplossing voor?
Pioneer Avic F30BT - in een Saab 9-5 Estate

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Wimpie44
Normal Member
Normal Member
Berichten: 169
Lid geworden op: 27 jul 2007 23:30

Re: AVIC-F10BT navigatie start steeds met verkeerde positie

Bericht door Wimpie44 »

Ik heb hier enorm veel tijd ingestoken.

Ik ben bij meerdere inbouwstations geweest die Pioneer inbouwen. Ze hebben het probleem ook vastgesteld, maar konden het niet oplossen. Naar Pioneer toe doet geen enkel inbouwstation of zaak die de unit verkoopt hier wat aan.

Het bedrijf dat de unit geleverd heeft, ruilt de unit niet om. Ik wilde de unit omruilen voor een andere unit. Later bleek dat het probleem aan de navigatie units gekoppeld is (het product) en dus niet de auto en/of de aansluiting. Normaal gesproken hoort een product volgens specificaties en betrouwbaar te werken. Wettelijk is dat minimaal 2 jaar.

Dit probleem wordt niet door PIONEER onderkend.
Het kan de combinatie FIRMWARE en chipset zijn op PCB (Printed Circuit Board) waardoor een update niet helpt.
In dat geval kan het probleem niet opgelost worden. Het kan ook zijn dat niemand zich verantwoordelijk voelt en er gewoon niets gebeurt. Wat de reden van deze passieve houding is weet ik niet. Een reactie is toch op zijn plaats.

Ik heb tal van berichten naar Pioneer Service gestuurd, met diagnostische info om het probleem op te lossen. De helpdesk doet absoluut niets vanuit beleving klant. Het probleem is er dus nog steeds.

Ik heb altijd goede ervaringen met Pioneer gehad (nooit terug hoeven vallen op Support of Service).
Voor zover ik heb kunnen vaststellen wat de oorzaak is, is dat de navigatieunits zelf (niet een enkele unit) en ligt het probleem niet aan de auto en/of aansluiting van de navigatieunit. Het is een PIONEER probleem.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht
  • MFD1 navigatiesysteem geeft verkeerde positie aan.
    door DeeDee » 17 feb 2015 13:48 » in V.A.G
    Reacties: 7
    Weergaves: 1932
  • pioneer avic 9110bt navigatie start niet door
    door polanap » 07 mar 2019 19:11 » in Vaste Pioneer systemen
    Reacties: 0
    Weergaves: 583
  • Avic F920BT - Verkeerde positiebepaling
    door SBlauw » 11 okt 2015 10:26 » in Vaste Pioneer systemen
    Reacties: 4
    Weergaves: 756
  • Navigatie bmw x5 geeft verkeerde straat aan
    door Xander » 09 jun 2014 16:10 » in BMW
    Reacties: 1
    Weergaves: 1045
  • Avic F320BT start niet op.
    door Gertjan » 14 jun 2018 12:34 » in Vaste Pioneer systemen
    Reacties: 1
    Weergaves: 1157
  • Pioneer AVIC F700BT start niet op, zwart scherm
    door Ferlex » 20 apr 2017 20:07 » in Vaste Pioneer systemen
    Reacties: 4
    Weergaves: 5717
  • Navigatie start niet meer op !
    door p vd berg » 29 jun 2014 14:21 » in BMW
    Reacties: 0
    Weergaves: 2830

Terug naar “Vaste Pioneer systemen”