AVIC-F10BT navigatie start steeds met verkeerde positie op

Wimpie44
Normal Member
Normal Member
Berichten: 169
Lid geworden op: 27 jul 2007 23:30

Bericht door Wimpie44 »

Als de accu uit de auto wordt verwijderd, de gele draad van de unit die verbonden is met permanente accuplus of als op RESET worden gedrukt, verdwijnen nagenoeg alle radioinstellingen die in de unit zijn opgeslagen.

Als de auto geparkeerd is, moet de unit op permanente accuplus zijn aangesloten. De navigatieunit heeft permanent accuspanning nodig. Als je weinig rijdt en de auto laat staan, dan wordt de acculading minder omdat de unit ook bij stilstaan energie verbruikt. Als de accuverbinding op enige manier wordt verbroken, gaan de radioinstellingen verloren. Dit gebeurt ook bij ontlading van de accu en de accuspanning onder een bepaalde waarde komt. Het beveiligingssysteem met het eigen wachtwoord (indien ingevoerd) treedt bij onder spanning brengen van de unit in werking. Alle radiozender gegevens moeten opnieuw worden ingevoerd. Ook het wachtwoord moet (indien ingesteld) worden ingevoerd. De radiozender gegevens bevinden zich in geheugen dat de permanente accuplus vereist, het wachtwoord van de unit bevindt zich in geheugen dat geen permanente accuplus vereist.

Op blz. 141 van de NL handleiding en andere pagina's van de Pioneer F910BT wordt dit aangegeven en bevestigd.

Aansluitdraden van Pio
De gele draad moet accuplus permanent hebben.
De rode draad schakelt accu plus uit, als het contactslot op OFF (uit) geschakeld wordt.
Als je deze draden per ongeluk verwisseld, merk je dat direct, zodra je het contactslot op OFF schakelt.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Wimpie44
Normal Member
Normal Member
Berichten: 169
Lid geworden op: 27 jul 2007 23:30

Bericht door Wimpie44 »

Als de voedingsspanning (permanente accuspanning) van de AVIC F10BT verdwijnt, dan verdwijnen ook de radiozenders uit het geheugen.

Dit gebeurt bij: 1. accu wegnemen, 2. accupool losnemen, 3. een omgewisselde contact-OFF (niet permanante accuplus) en een permanente accuplus bij contact op OFF zetten, 4. een doorgeknipte of verbroken gele draad voor permanente accuplus, 5. een RESET naar fabrieksinstellingen, 6. een te lage accuspanning. De beveiligingscode van de unit staat in geheugen dat onafhankelijk is van de permanente voedingsspanning. Als de beveiligingscode is ingesteld, moet je zodra er permanente accuplus op de unit komt, het wachtwoord invoeren. Als dat lukt, moeten alle zenders opnieuw worden ingesteld.

Dit wordt ook bevestigd door de documentatie van deze unit.

De AVIC D3(BT) reageert net zo.
Bij deze unit wordt de laatste positie wel onthouden als contact-OFF gegeven wordt.


In het aanhangsel van de handleiding F910BT - Onder Omstandigheden die fouten in de plaatsbepaling kunnen veroorzaken staat vermeld: Als u onmiddelijk na het starten van de motor begint te rijden. (ref. blz. 156, NL).

In het aanhangsel van de handleiding F10BT - Onder Omstandigheden die fouten in de plaatsbepaling kunnen veroorzaken staat vermeld: Als u onmiddelijk na het starten van de motor begint te rijden. (ref. blz. 172, NL).

Dit wordt door Pioneer niet als fout in de unit gezien.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Wimpie44
Normal Member
Normal Member
Berichten: 169
Lid geworden op: 27 jul 2007 23:30

Bericht door Wimpie44 »

@ JW
Antwoord op je vraag wat de navigatieunit aangeeft in de stand ACC van het contactslot.

ACC
1/. de unit start op, de radio speelt nagenoeg onmiddelijk
2/. het pio scherm komt ongeveer 30 sec in beeld, daarna op OK drukken
3/. op OK drukken krijg je de kaart/map op het scherm, met daarop de verkeerde positie van de auto
4/. de unit corrigeert de verkeerde positie (wel in de directe omgeving) naar de werkelijke positie, de positie van de auto verspringt zonder te rijden, dus contactslot in ACC stand, steeds dichter naar de werkelijke positie.
5/. na enige tijd wordt de werkelijke positie van de auto op het scherm weergegeven
6/. de unit werkt nu zoals het hoort

Van ACC naar START(en)
a. idem als hierboven bij stilstaan,
b. ga je rijden dan klopt de vertrek positie en het begin van de route niet. Na ongeveer 1,5-2 minuten klopt de positie. Je ziet de auto op het scherm steeds dichterbij de werkelijke positie komen, dit gebeurt in stapjes. Daarna werkt de unit zoals het hoort, zonder problemen.
c. de tijdsduur om de werkelijke positie te bepalen na ACC of START ligt in dezelfde orde van grootte, zo ook als je direct begint met rijden.

In de stand ACC en een auto met draaiende motor (stilstaand of rijdend) is de situatie hetzelfde.

Opmerking:
Ook in de Handleiding van de D3(BT) wordt ook opgemerkt dat de Pio een verkeerde positie kan weergeven als je direct na het starten van de motor wegrijdt. Het valt bij de D3(BT) kennelijk minder op.
Bij de D3 vallen de zenderinstellingen weg als de permanente accuplus wordt onderbroken. Er zijn echter gegevens die bewaard blijven als de permanente accuplus onderbroken wordt.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Wimpie44
Normal Member
Normal Member
Berichten: 169
Lid geworden op: 27 jul 2007 23:30

Bericht door Wimpie44 »

Bekeken een KIA Sorento en een VW met ingebouwde Pio. De bestuurders was geen afwijking op het scherm van de navigatieunit tov de start-/vertreklokatie opgevallen. In beide navgatie units ingebouwd in 2 verschillende auto's bleek na controle dat de parkeerlokatie / startlokatie die op het scherm werd aangegeven niet juist is.

De afwijking werd binnen 1,5-2 minuten (na ACC aan, of na Starten motor) door de unit zelf gecorrigeerd. Je ziet de geprojecteerde lokatie van de auto op het scherm van de navigatieunit in stappen naar de startlokatie bewegen. Het verschijnsel is hetzelfde als bij de unit waarover ik deze problematiek aangegeven heb.

Ik neem voorlopig even aan, dat dit een verschijnsel is dat in alle Pio nav units van de F-serie aanwezig is.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Om op basis van de huidige waarnemingen zo maar aan te nemen dat alle units deze afwijking vertonen is me iets te kras. Bovenden zijn er nog weinig andere negatieve ervaringen verschenen ondanks je herhaalde oproepen om feedback. Terwijl er toch meerdere gebruikers zijn gezien de posts mbt deze serie toestellen

Overigens is en blijft het volkomen belachelijk dat een moderne unit er 1.5-2 minuten over zou moeten doen om de juiste standplaats te bepalen en dat in die tijd of althans een flink gedeelte hiervan, geen routeberekening of navigatie mogelijk is
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
hnooijens
Starting Member
Starting Member
Berichten: 13
Lid geworden op: 21 feb 2010 21:48

Bericht door hnooijens »

De puls is toch zichtbaar in het 3D kalibratiescherm?

Onlangs weer eens getest. Het blijkt dat het systeem mij de eerste minuten geen goede aanwijzingen kan geven op een route. Dit omdat de positie gewoon niet klopt.

Tevens lijkt het systeem in de zoomstand 25 meter regelmatig te 'hangen'. De positie blijft dan stil staan en wordt na een enkele tientallent meter, oftwel ongeveer een halve seconde, ineens gecorrigeerd. Het lijkt of de unit het niet bij kan benen. Dit kan tot enkele malen per minuut voorkomen en bij rotondes en kruisingen lijkt het standaard.

Heeft iemand anders dat ook al eens geconstateerd?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Wimpie44
Normal Member
Normal Member
Berichten: 169
Lid geworden op: 27 jul 2007 23:30

Bericht door Wimpie44 »

De route aanwijzingen worden bij de F910BT max. de eerste 1-2 minuten ook niet juist gegeven, omdat de vertrekpositie niet klopt. Die fout was ook aanwezig bij de andere auto's die ik hiervoor genoemd heb. In de VW was de speciale F910BT uitvoering voor de VW ingebouwd. Als je 1-2 minuten wacht met wegrijden is er niets aan de hand.

Als het navigatiesysteem het werk oppakt, werkt het systeem voortreffelijk. De instructies zijn duidelijk en zo ook de pictogrammen en aanwijzingen op het scherm.

Er zitten programma technisch wat kleine slordigheidjes in de navigatieunit die heel eenvoudig opgelost zouden kunnen worden. Dat is puntjes op de I zetten, bijv. de projectie van de positie van de auto voor kruispunten en op rotondes. De instructies en aanwijzingen kloppen echter feiloos. De kwaliteit van de geluidsinstallatie is goed.

Er is inmiddels een AVIC F920BT uit als opvolger van de F910BT.
Wat navigatie betreft is de basis van de F10BT en de F910BT gelijk.
Het verschil zit in gebruikersinterface functies.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
quell
Senior Member
Berichten: 451
Lid geworden op: 10 mei 2007 11:15

Bericht door quell »

Wimpie44 schreef:....
Er is inmiddels een AVIC F920BT uit als opvolger van de F910BT.
Wat navigatie betreft is de basis van de F10BT en de F910BT gelijk.
Het verschil zit in gebruikersinterface functies.
Volgens mij zijn de F910 en de F10 onderling wel op een verschillende OS gebaseerd....

Overigens komt er ook voor de F10 een firmware upgrade, de Amerikaanse Z120 is al bekend, zie:
http://www.pioneerelectronics.com/Stati ... al0129.pdf
Alfa 147 GTA, Alfa ConnectNav+, Pioneer HD1BT updated to HD3BT-II, TeleAtlas camera database.
Diverse Garmins, TomTom, PDAs, GPS horloges etc.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Ik hernner me nog de tijd dat de F900BT zo verschrikkelijk lang nodig had om op te starten.
Iedereen dik ontevreden natuurlijk maar nu begrijp ik een beetje waarom.
Misschien wel om te verdoezelen dat ie de eerste 2 minuten toch niet gebruikt kon worden
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
hnooijens
Starting Member
Starting Member
Berichten: 13
Lid geworden op: 21 feb 2010 21:48

Bericht door hnooijens »

Zijn er meer mensen die om de reden dat de eerste minuten de unit niet goed werkt hem weer uit willen laten bouwen. Of is dit toch een van de betere units en is er met alle merken wel wat aan de hand? Daarnaast werkt bij mij de achteruitrijcamera niet zoals het hoort, oftewel zoals de handleiding beloofd en is er een afwijking van 25 meter.

Ik ben benieuwd of iemand de unit om deze redenen heeft teruggebracht? Lijkt me niet maar ik hoor het graag. :roll:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gentry
Senior Member
Berichten: 2333
Lid geworden op: 29 mar 2004 10:19

Bericht door Gentry »

Zoals gezegd treedt dit niet bij alle units op volgens mij, mijn klanten hoor ik er niet over.

Ik prefereer toch Kenwood voorlopig, het mindere navigatieplaatje en het "ontbreken van de puls aansluiting" neem ik maar voor lief, de kenwood's overtreffen de Pioneer verder qua mogelijkheden, bluetooth en stabiliteit.
Heb de nieuwe lijn gezien met afneembaar front, die zijn prachtig.
[size=75]Kenwood DNX9260BT, Hirschmann CarTV, Alpine DHA-S690 [/size]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Wimpie44
Normal Member
Normal Member
Berichten: 169
Lid geworden op: 27 jul 2007 23:30

Bericht door Wimpie44 »

Als de unit wordt aangezet wordt er een besturingssysteem opgestart. De radioontvangst komt als eerste op orde, daarna verschijnt er een scherm waarbij je [OK] moet aanklikken. Heel slim, op dat moment is de unit nog bezig met initialiseren en hoe langer je wacht met [OK] aanklikken hoe sneller het lijkt alsof het systeem wordt opgestart. Het doet denken aan de oude windows trucs die toegepast om te doen lijken alsof een PC sneller volledig wordt opgestart.

Binnen verschillende typen units kunnen verschillende OS (platforms) gebruikt worden. Kijk je naar de logic en de gebruikte componenten, dan is dat over het algemeen allemaal hetzelfde. Niets bijzonders dus en een zeer klein gedeelte van alle andere logic die niet voor navigatie gebruikt wordt....

De Pio laat ik niet uitbouwen om de doodeenvoudige reden dat het systeem als audio systeem voortreffelijk werkt en na 2 km autorijden, zonder dat een route is ingevoerd, de unit voortreffelijk navigeert. De kaart details, de instructies zijn helder en duidelijk. Ook de pictogram structuur die gebruikt wordt is heel logisch en gemakkelijk in gebruik. Ook telefonie via BT werkt voortreffelijk en handfree is heel eenvoudig bij deze units.

Het feit dat mensen er niet over klagen wil niet zeggen, dat het niet optreedt. Het blijkt dat het veel mensen niet opvalt, totdat je ze erop attendeert.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Wat je daar in je eerste alinea als verklaring neer zet lijkt me niets te maken te hebben met het probleem
De ons bekende systemen voor vaste inbouw, of het nu af fabriek of aftermarket is, hebben allemaal te maken met het opstarten van een besturingssysteem. En niettegenstaande deze opstartprocedure kennen ze allemaal onmiddellijk na het verschijnen van het beeld de eerder opgeslagen positie en kan er onmiddellijk genavigeerd worden.

Dat jouw unit dat niet doet, heeft niets met opstarten te maken maar met de kennelijke eigenaardigheid van het toestel om de laatste berekende positie niet vast te houden en gedurende de periode van rust, tijdsafhankelijk weg te driften.

Aangezien er ondanks je herhaalde oproepen nauwelijks of geen reacties binnenkomen van andere gebruikers met ditzelfde fenomeen, geen enkele referentie is te vinden op www.avic411.com , het Pioneer platform, en de opmerking van Gentry dat dit in zijn klantenkring ook onbekend is, lijkt me meer dan voldoende aanwijzing om te veronderstellen dat jouw unit, althans vwb navigatie, voor geen meter deugt.
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Wimpie44
Normal Member
Normal Member
Berichten: 169
Lid geworden op: 27 jul 2007 23:30

Bericht door Wimpie44 »

De reactie van het opstarten en het gebruik van een ander OS/platform
was een reactie op een eerder geplaatste reactie. Dat is niet
van invloed op het probleem van het kwijtraken van de laatste positie
na uitzetten van de motor.

Ik heb inmiddels in totaal 6 units uit 6 units bekeken die allen
hetzelfde verschijnsel hebben, in 6 verschillende auto's.

Als de eigen unit wordt uitgebouwd en wordt aangesloten in een
andere auto, dan blijft het probleem hetzelfde.

Als een unit uit een andere auto wordt aangesloten in de eigen auto,
dan is het probleem hetzelfde.

Als een D3(BT) wordt aangesloten, treedt het probleem niet op.

Als de F910BT met de diagnositische Pio programma's op DVD
worden gediagnostiseerd, dan worden er geen fouten geconstateerd.
De unit is OK.

Als je de unit van een gebruiker bekijkt, dan heeft de gebruiker
pas nadat deze op dit probleem opmerkzaam is gemaakt erg in. Het
probleem valt kennelijk niet op.

Ik neem daarom aan dat dit een kenmerk van deze units is.
Voor de rest ben ik net als andere gebruikers tevreden met deze unit.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Als de F910BT met de diagnositische Pio programma's op DVD
worden gediagnostiseerd, dan worden er geen fouten geconstateerd.
De unit is OK.
Volgens mij betekent dit uitsluitend dat de unit reageert zoals de te verwachten uitkomsten in dit programma zijn geprogrammeerd.

Dat betekent echter totaal niet dat de unit OK is. Er deugt vwb bepaalde functies helemaal niets van en dan kan de fabrikant zich niet beroepen op de uitslag van deze test.
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Wimpie44
Normal Member
Normal Member
Berichten: 169
Lid geworden op: 27 jul 2007 23:30

Bericht door Wimpie44 »

In een ander draadje had ik al aangegeven dat je niet kan aannemen dat de diagnose programma's een 100% diagnose met een juist resultaat opleveren. Je kan daar beslist niet op blindvaren.

Reden waarom ik bij verschillende gebruikers met verschillende auto's de F910BT en F10BT heb bekeken. Totaal 6 units bekeken, alle 6 de units hadden dezelfde problemen. Voor mij is het resultaat duidelijk. Toeval bestaat, maar niet deze toeval.

Ik denk niet dat klanten/gebruikers voor de diagnose van dit probleem hier zoveel tijd in steken.

De navigatie met deze units werkt gewoon goed en de gebruikers die ik gesproken heb, zijn er tevreden mee.

Ik zou graag zien dat Pio dit probleem oppakt en in een FW update oplost. Het zal niet als een prioriteitsprobleem onderkend en afgehandeld worden.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gentry
Senior Member
Berichten: 2333
Lid geworden op: 29 mar 2004 10:19

Bericht door Gentry »

Ik denk dat Pioneer de gulden middenweg heeft gekozen en dat het is zoals Gerritje ook eerder aangegeven heeft, Pioneer heeft het trage opstarten cq beschikbaar zijn de navigatie verdoezeld door het navigatiescherm direct zichtbaar te maken en bedienbaar te maken, een F310 is helemaal extreem snel met opstarten que beeld.

Als de klanten het accepteren prima. Maar ik vermeld het er wel bij aan de klanten die interesse hebben.
[size=75]Kenwood DNX9260BT, Hirschmann CarTV, Alpine DHA-S690 [/size]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
hnooijens
Starting Member
Starting Member
Berichten: 13
Lid geworden op: 21 feb 2010 21:48

Bericht door hnooijens »

De speedpuls is inmiddels losgemaakt, maar nu is het nog erger geworden. De unit blijft verder achter, bij langzaam rijden wordt de afwijking steeds groter. Gezien voorgaande reacties lijkt het toch niet aan mijn unit alleen te liggen maar aan de software van Pioneer. Ik ben benieuwd of ze er iets mee gaan doen in de eerste update. Als dit niet bij Pio is aangemeld zal het wel niet. Ik zal eens vragen, vrijdag is mijn wagen weer bij de dealer. Ik laat de speedpuls weer aansluiten. Misschien moet ik het maar accepteren. Anders zal ik een officiële brief aan Pioneer moeten sturen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Wimpie44
Normal Member
Normal Member
Berichten: 169
Lid geworden op: 27 jul 2007 23:30

Bericht door Wimpie44 »

Je kan via de website van Pioneer/support een email sturen. Je krijgt dan een antwoord.

Laat de reactie van Pioneer even weten....

Het probleem is al lang en breed bij Pioneer support met gedetailleerde informatie doorgegeven. Het is beter als meer mensen met dit probleem dit bij Pioneer melden. Er gebeurt anders niets, dit is gemeld vanaf augustus 2009.
Ik vraag me trouwens af of de F920BT hetzelfde probleem heeft. Het hardware platform lijkt hetzelfde.....

Voor de F910BT is een update beschikbaar, de update zou een ander probleem oplossen. Daar heb je in NL geen last van.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Wimpie44
Normal Member
Normal Member
Berichten: 169
Lid geworden op: 27 jul 2007 23:30

Bericht door Wimpie44 »

Gentry schreef:Ik denk dat Pioneer de gulden middenweg heeft gekozen en dat het is zoals Gerritje ook eerder aangegeven heeft, Pioneer heeft het trage opstarten cq beschikbaar zijn de navigatie verdoezeld door het navigatiescherm direct zichtbaar te maken en bedienbaar te maken, een F310 is helemaal extreem snel met opstarten que beeld.

Als de klanten het accepteren prima. Maar ik vermeld het er wel bij aan de klanten die interesse hebben.
Onthoudt de F310 wel de postitie nadat de motor is afgezet ? Is deze positie direct zichtbaar op het scherm als het scherm is opgestart, of duurt het ook enige tijd voordat de juiste positie van de auto wordt aangegeven, nadat de motor is gestart of het contactslot in de ACC stand wordt gezet. De vertraging kan je ook zo maken dat onzichtbaar de positie wordt bepaald en als dat sneller gaat dan de vertraging van de weergave op het scherm, dan kan de positie direct op het scherm van de unit worden weergegeven.... Handiger is om de laatste positie gewoon te onthouden, ook als de unit wordt uitgeschakeld.

Als je de auto op een veerboot of op een trein parkeert. Als de boot of trein verplaatst, dan verplaatst de auto zich met de motor af, tov de oorspronkelijke geografische parkeerpositie. De wielen van de auto staan stil, geen speedpuls. De unit ontdekt na het opstarten, wat de werkelijke positie van de auto is en past deze aan. Dit duurt net zo lang, als wanneer je van de laatste stoppositie vertrekt.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Je probeert nu een vergelijking te maken tussen een toestel met puls en eentje zonder.
Die gaat uiteraard meteen mank want de principes zijn geheel anders
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Wimpie44
Normal Member
Normal Member
Berichten: 169
Lid geworden op: 27 jul 2007 23:30

Bericht door Wimpie44 »

In het bericht waarop je reageert:

1ste alinea is een vraag over de F310.

2de alinea is een constatering met de F910BT (de F10BT doet het idem).
Dit heeft niets met de F310 te maken, maar met de F910BT unit in mijn auto.

=-=
Reeds eerder vermeld:

In het aanhangsel van de handleiding F910BT -
Onder Omstandigheden die fouten in de plaatsbepaling kunnen veroorzaken staat vermeld:
Als u onmiddelijk na het starten van de motor begint te rijden. (ref. blz. 156, NL).

In het aanhangsel van de handleiding F10BT -
Onder Omstandigheden die fouten in de plaatsbepaling kunnen veroorzaken staat vermeld:
Als u onmiddelijk na het starten van de motor begint te rijden. (ref. blz. 172, NL).

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
quell
Senior Member
Berichten: 451
Lid geworden op: 10 mei 2007 11:15

Bericht door quell »

Wimpie44 schreef:Reeds eerder vermeld:

In het aanhangsel van de handleiding F910BT -
Onder Omstandigheden die fouten in de plaatsbepaling kunnen veroorzaken staat vermeld:
Als u onmiddelijk na het starten van de motor begint te rijden. (ref. blz. 156, NL).

In het aanhangsel van de handleiding F10BT -
Onder Omstandigheden die fouten in de plaatsbepaling kunnen veroorzaken staat vermeld:
Als u onmiddelijk na het starten van de motor begint te rijden. (ref. blz. 172, NL).
Dat is een algemeen verhaaltje van Pioneer dat je in elke handleiding van hun 1-op-1 tegen komt.....
Zou dat dus niet al te letterlijk nemen ivm een specifieke unit...
Alfa 147 GTA, Alfa ConnectNav+, Pioneer HD1BT updated to HD3BT-II, TeleAtlas camera database.
Diverse Garmins, TomTom, PDAs, GPS horloges etc.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Wimpie44
Normal Member
Normal Member
Berichten: 169
Lid geworden op: 27 jul 2007 23:30

Bericht door Wimpie44 »

Met dat "algemene verhaaltje" kan Pio stellen, dat de units met de aangegeven problemen die de gebruiker ervaart binnen de specificaties van het product vallen. M.a.w. men hoeft er dan niets aan te doen.
Ik hoop dat het in de praktijk anders gaat en wordt opgelost.

Als gebruikers of verkooppunten/inbouwstations dezelfde problematiek tegen komen, is het verstandig om dit aan Pio te melden.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Wimpie44
Normal Member
Normal Member
Berichten: 169
Lid geworden op: 27 jul 2007 23:30

Bericht door Wimpie44 »

@ hnooijens
Is het door jou gesignaleerde probleem al opgelost en zo ja hoe ?
Heb je dit aangekaart bij Pioneer ?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht
  • MFD1 navigatiesysteem geeft verkeerde positie aan.
    door DeeDee » 17 feb 2015 13:48 » in V.A.G
    Reacties: 7
    Weergaves: 1932
  • pioneer avic 9110bt navigatie start niet door
    door polanap » 07 mar 2019 19:11 » in Vaste Pioneer systemen
    Reacties: 0
    Weergaves: 583
  • Avic F920BT - Verkeerde positiebepaling
    door SBlauw » 11 okt 2015 10:26 » in Vaste Pioneer systemen
    Reacties: 4
    Weergaves: 756
  • Navigatie bmw x5 geeft verkeerde straat aan
    door Xander » 09 jun 2014 16:10 » in BMW
    Reacties: 1
    Weergaves: 1045
  • Avic F320BT start niet op.
    door Gertjan » 14 jun 2018 12:34 » in Vaste Pioneer systemen
    Reacties: 1
    Weergaves: 1157
  • Pioneer AVIC F700BT start niet op, zwart scherm
    door Ferlex » 20 apr 2017 20:07 » in Vaste Pioneer systemen
    Reacties: 4
    Weergaves: 5717
  • Navigatie start niet meer op !
    door p vd berg » 29 jun 2014 14:21 » in BMW
    Reacties: 0
    Weergaves: 2830

Terug naar “Vaste Pioneer systemen”