Travel Pilot E2 i.c.m. TMC

vr6men
Average Member
Average Member
Berichten: 66
Lid geworden op: 21 apr 2005 13:28

Travel Pilot E2 i.c.m. TMC

Bericht door vr6men »

Ben al een tijdje in het bezit van deze Travel Pilot die tot op heden goed bevalt. Heb toch even een vraagje over TMC.
Aangezien ik een vervend 3FM luisteraar ben beschik ik sinds vorige week dus pas over TMC tijdens het 3FM luisteren en navigeren :D
Ik heb de instelling op dynamisch staan, maar nu vraag ik me af of er door de navigatie gevraagt wordt of ik een alternatieve route wil nemen mocht er een probleem op de "normale"route zijn.
Van de week moest ik naar Amsterdam vanuit Doetinchem, afhankelijk van waar in A'dam gaat het dan over de A12, A2 of A12, A30, A1. Deze maal ging het over de A2, maar daar was een file (i.v.m. gladheid). Er werd wel gemeld dat er een opstopping in de route was, maar werd niet over de A30 od later de A27 geleid.
Is dit een instellings probleem of een "tekortkoming" van de E2?

Groeten,

Eric.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
vr6men
Average Member
Average Member
Berichten: 66
Lid geworden op: 21 apr 2005 13:28

Bericht door vr6men »

Echt niemand??
Lijkt me toch dat een beetje navigatie systeem met een alternatieve route komt...............

Eric.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Hallo Eric,

Hoe het precies bij jouw systeem gaat weet ik niet. Wel hoe het bij mijn VDO zit.
Daar kan ik zelf instellen wat het systeem moet doen, al-dan-niet automatisch rerouten, maar ook of ik al-dan-niet files met een bepaalde lengte/vertraging (instelbaar) accepteer.
Voorts speelt daarbij dat de horizon niet onbeperkt is. Reden daarvoor is dat het geen zin heeft een andere route te plannen in de buurt van Utrecht als je nog onderweg bent vanuit Leeuwarden. Tegen de tijd dat je bij Utrecht bent kan die file allang weg zijn, of er zit er inmiddels eentje op de omleidingsroute die dan toch gepland zou zijn.

Staat dat niet uitvoerig beschreven in jouw manual?
Voor VDO staat dat ook op "Mr. TMC" WS' site http://home.kabelfoon.nl/~stormmss/MS55 ... lindex.htm en bij dynamische route zie je dan http://home.kabelfoon.nl/~stormmss/images/PA100589.JPG

Ben benieuwd.

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
vr6men
Average Member
Average Member
Berichten: 66
Lid geworden op: 21 apr 2005 13:28

Bericht door vr6men »

Hallo JW,

Bedankt voor je antwoord.
Ik heb de handleiding nog eens doorgelezen, maar heb niet de indruk dat ik hem verkeerd heb ingesteld. Zag alleen dat er een optie is om verkeersinfo aan te zetten, maar dat heeft alleen betrekking op de gesproken tekst.
Volgens de handleiding zou hij automatisch een andere route moeten berekenen, als hij op dynamisch staat ingesteld, mocht er een file op de route zijn.

Nogmaals, er werd vorige week geen andere route berekend toen ik naar A'dam onderweg was vanuit Doetinchem terwijl er file op de A2 was.
Had dan dus beter over de A30 kunnen gaan, of iets verderop via de A27.

Groeten Eric.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

vr6men schreef:Hallo JW,

Bedankt voor je antwoord.
Ik heb de handleiding nog eens doorgelezen, maar heb niet de indruk dat ik hem verkeerd heb ingesteld. Zag alleen dat er een optie is om verkeersinfo aan te zetten, maar dat heeft alleen betrekking op de gesproken tekst.
Volgens de handleiding zou hij automatisch een andere route moeten berekenen, als hij op dynamisch staat ingesteld, mocht er een file op de route zijn.
Nogmaals, er werd vorige week geen andere route berekend toen ik naar A'dam onderweg was vanuit Doetinchem terwijl er file op de A2 was.
Had dan dus beter over de A30 kunnen gaan, of iets verderop via de A27.

Groeten Eric.
Hallo Eric,

En daar zit dan geen mogelijkheid bij om iets in te stellen, zoals bij VDO? Ik zal bij gelegeheid het manual ook eens doorworstelen, dan weet ik gelijk wat meer van dit systeem :wink:

Hoe dat vorige week was is misschien moeilijk te beoordelen, zou het kunnen zijn dat de door TMC ingeschatte vertraging kleiner is dat de andere, langere route aan tijd gekost zou hebben?
Het systeem rekent met de door TMC opgegeven vertragingstijden op de route, althans dat doet 'ie bij mij als ik "dynamisch" geactiveerd heb. Dat dan de vertraging in werkelijkheid anders kan zijn, tsja, dat weet het systeem natuurlijk ook niet :oops:

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
vr6men
Average Member
Average Member
Berichten: 66
Lid geworden op: 21 apr 2005 13:28

Bericht door vr6men »

JW,

Was vandaag in Duitsland aan het werk en onderweg melde de E2 dat "de route herberekend zou gaan worden met in achtneming van verkeersinformatie". Vervolgens werd er inderdaad een andere route berekend: reed op de A57 richting NL en werd via de A44, A52 naar de A3 gestuurd, terwijl de normale route via de A40 zou zijn.
Nu stond er inderdaad een file op de A40.
Lijkt erop dat het dus wel werkt. Maar er wordt niet gevraagd of ik een alternatieve route wil gaan rijden.
Waarschijnlijk zit dat gewoon niet op een E2 :(

Eric.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht
  • Zumo 340 Basecamp versus Tyre to Travel
    door DigiWalker » 07 jul 2014 00:30 » in Garmin
    Reacties: 13
    Weergaves: 1900

Terug naar “Vaste Blaupunkt systemen”