Storing door GSM

Germ
New Member
New Member
Berichten: 4
Lid geworden op: 11 jan 2004 15:11

Storing door GSM

Bericht door Germ »

Goedemiddag,

Het volgende is off-topic, maar kan geen forum vinden waar ik een""goede" reactie kan verwachten (suggesties zijn welkom)

Heb een Blaupunkt DX-R52 ingebouwd, werkt perfect.
Probleem is echter dat wanneer ik mijn GSM (Nokia 7110 met originele Nokia Carkit) gebruik terwijl de radio / navigatie of CD speelt, er een irritante "brom" via de luidsprekers hoorbaar is. Dit gebeurt alleen wanneer ik bel of gebeld wordt, niet als de telefoon "standby" is.

Iemand enig idee wat de oorzaak en, nog belangrijker, de oplossing van deze brom kan zijn?

Zelf zit ik te denken aan de bekabeling van de carkit, maar weet niet wat ik dan zou moeten veranderen cq hoe het dan wel behoort te zijn aangesloten.

Bvd voor de reactie

NB
Blaupunkt is ingebouwd in MB 200 CDI, het kan dus niet aan het stroomsignaal liggen waardoor een ontstoringsfilter nodig is.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
beckeronline
Senior Member
Berichten: 586
Lid geworden op: 03 nov 2003 12:33

Bericht door beckeronline »

Is een bekend probleem zit in de carkit van nokia! Wat meestal een oplossing is om een ander merk carkit in te bouwen! Wij bouwen als we dit probleem hebben een carkit van THB bury in met een externe antenne aansluiting 9,9 van de 10x is het probleem dan verholpen....

Is een zeer lastig en irritant probleem

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Germ
New Member
New Member
Berichten: 4
Lid geworden op: 11 jan 2004 15:11

Bericht door Germ »

okay, ander merk carkit inbouwen is een optie, feit is echter dat de "brom" pas gekomen is nadat er een andere radio ingebouwd is. Voorheen zat er een relatief simpele Pioneer in, waar het probleem zich niet aandiende.
het kan dus wel goed werken met de carkit van nokia

Daarnaast, deze carkit werkt goed, zonde om een nieuwe te kopen.

Zoek daarom toch naar een mogelijk oplossing in de bestaande opstelling.

Evengoed bedankt voor de reactie.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
beckeronline
Senior Member
Berichten: 586
Lid geworden op: 03 nov 2003 12:33

Bericht door beckeronline »

Toch komt het vaak voor dat alles wel werk met een standaard radio.... Maar zodra er een 1 din navigatie (bij ons dan becker) ingebouwd word de storing zich gaat voordoen.

Met name bij nokia hebben wij er problemen mee! Misschien is een 1 din toestel er veel gevoeliger voor dan een normale radio..... Ik weet het verder ook niet.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Han
Senior Member
Berichten: 1051
Lid geworden op: 01 sep 2003 18:57

Bericht door Han »

Ik ken het probleem niet maar je kan dus eigelijk stellen dat er met de carkit en de Blaupunt wat mis is.

Toch nog een vraag zit er voor de gsm een buiten antenne op ?
Wat gebeurt er als je een ander type nokia gebruikt ?
Gaat je GSM geluid over de speakers ?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Hallo,

Enige tijd geleden hoorde ik ook over dit probleem, en toen heb ik begrepen dat het komt doordat de Nokia geen harde antennekoppeling toepast maar dit doet door een (capacitieve en/of inductieve) koppeling. Daartoe zitten er in de dash-unit koppel spoeltjes die het door de antenne van de Nokia uitgezonden signaal oppakken en dan naar de externe antenne brengen.

Mijn Siemens ME 45 (vanaf de 25 allemaal zo uitgevoerd) doet dat niet zo, daar zit een harde antenne koppeling op, en dus krijg je dit probleem niet.

Groet,
JW

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Han
Senior Member
Berichten: 1051
Lid geworden op: 01 sep 2003 18:57

Bericht door Han »

De nokia heeft ook een harde koppeling met de antenne is dat piefje rechts boven.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Han schreef:De nokia heeft ook een harde koppeling met de antenne is dat piefje rechts boven.
:? Hebben alle Nokia's dit zo :?:

Op deze site http://www.directmobileaccessories.co.u ... e2cf70abbc zag ik dat er ook gesproken wordt over een electro-magnetische koppeling. Ik neem aan dat men zoiets niet doet als er een simpele harde connectie gemaakt kan worden naar de externe antenne, toch :?:

Groet,
JW

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
beckeronline
Senior Member
Berichten: 586
Lid geworden op: 03 nov 2003 12:33

Bericht door beckeronline »

Inderdaad klopt het wat JW schrijft over inductieve antenne maar dat is alleen bij de nieuwste nokia toestellen zo. De 7110 heeft net als de 6310 enz.. een 'harde'antenne aansluiting naar een buitenantenne. Dit is een stekkertje wat normaal achter een rubbertje zit achterop toestel.

Maar zowel bij de 6210/6310 en 7110 is het een probleem wat soms voorkomt (dacht eerst dat alleen becker er last van had maar nu blijkt blaupunkt ook) is het storen wat versterkt word door de blaupunkt/becker. Ligt niet in toestel zelf (heb al diverse opgestuurd ter garantie nooit iets kunnen vinden). Maar echt in carkit welke stoort op toestel.

Bij de cark91 (nokia 6210/6310) kan je wel eens geluk hebben door alleen de hoornhouder te vervangen het probleem op te lossen maar dat gaat ook niet altijd op. Meestal zetten wij er gelijk een andere carkit in van een ander merk en 9 van de 10 keer is het probleem weg!. Grote probleem is verder dat nokia heel errug moeilijk doet over garantie van carkits! Hebben het probleem ook al eens gehad met een nieuwe originele cark91 en een nieuwe becker en storen dat het deed. Maakte niets uit of we een losse luidspreker monteerde of via speaker (via becker) van de radio hij stoorde als een achtelij...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht
  • Storing navigatiesystemen Ford Mondeo 2002
    door Timmmetje » 11 aug 2015 14:09 » in Ford
    Reacties: 7
    Weergaves: 2104
  • Rns mfd / rns2 storing: kan geen plaatsnaam selecteren
    door Jeroen-san » 23 mei 2016 22:48 » in V.A.G
    Reacties: 0
    Weergaves: 350
  • RNS 510 C vervangen door RNS 510 R?
    door vaursechs » 09 sep 2014 11:32 » in V.A.G
    Reacties: 1
    Weergaves: 1256
  • MCD vervangen door RNS2
    door Henkiepenkie » 21 jan 2017 12:21 » in V.A.G
    Reacties: 0
    Weergaves: 654
  • RNS510 start niet door, diverse CD's al geprobeerd
    door Roberto82 » 11 sep 2017 17:02 » in V.A.G
    Reacties: 3
    Weergaves: 910
  • Navi 950 in Opel mokka vervangen door Android systeem
    door Niekdelfgou » 18 jun 2017 22:26 » in Opel
    Reacties: 0
    Weergaves: 2121
  • pioneer avic 9110bt navigatie start niet door
    door polanap » 07 mar 2019 19:11 » in Vaste Pioneer systemen
    Reacties: 0
    Weergaves: 578

Terug naar “Vaste Blaupunkt systemen”