probleem Indianapolis 7920

spirit
New Member
New Member
Berichten: 4
Lid geworden op: 02 okt 2006 13:43

probleem Indianapolis 7920

Bericht door spirit »

Ik heb sinds vorige week een Becker Indianapolis 7920 in mijn auto.
Het probleem is nu, dat als ik de navigatie in de auto aanzet
en een adres intyp, het systeem allerlei adressen en plaatsen laat zien
die niets met mijn woonplaats te maken hebben.
Ook worden er instructies gegeven van nu links of nu rechts, die nergens op slaan.

Pas na zo'n 10 a 15 minuten te hebben gereden werkt de navigatie goed. De straat waar ik dan rijd
wordt juist aangegeven en ook de instructies kloppen precies.

Voor aanvang van een rit geeft het systeem bij GPS-info via de knoppen 3 en 5 0 (nul) satalieten aan.
Na zo'n 10 minuten te hebben gereden, wordt komt er eerst 1 sataliet en dan meer, tot zo'n 6 a 7 stuks
in het display te staan.

Als ik, wanneer dan ook, bij het begin van de rit of tijdens de rit via de multifunctionele knoppen
1 en 10 de inbedrijfstelling van de GPS wil oproepen, krijg ik te zien:

Bij Speed: een (willekeurig) getal.
Bij direction: pijltjes omhoog of omlaag.
Bij het rechtervak, waar de GPS gegevens zouden moeten staan, alleen maar een
zwarte pijl met de aanduiding North.

Dus niet zoals in de montagehandleiding staat, GPS Wait, GPS OK of GPS error o.i.d.enz.....

Vragen:

1 Wie weet hoe het komt da ik de eerste 10 a 15 minuten geen sataliet kan ontvangen?
En waarom het systeem allerlei straten en plaastnamen aangeeft, waar ik niet ben?
2.Wie weet hoe het komt dat ik bij de multifunctionele knoppen 1 en 10 geen GPS gegevens zie
maar wel een zwarte pijl met North?

Ik ben erg benieuwd of iemand de hier een oplossing voor heeft.

groeten,

Ton

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

In welke auto heb je 'm ingebouwd? En heb je goed gekeken naar de Pin-bezetting op de ISO-A stekker, zie ook viewtopic.php?t=3328
Ik vermoed namelijk dat de A4 en A7 verwisseld zijn, dan slaat 'ie je positie niet op en wordt ook het adresboek niet bijgewerkt.
Dat de Indy niet onmiddellijk de GPS signalen oppakt is normaal, en ook geen probleem. Tenminste als alles goed aangesloten is, dus niet alleen die ISO-A maar ook de puls en de achteruit. Met díe info kan hij namelijk navigeren, ook zonder GPS.

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
spirit
New Member
New Member
Berichten: 4
Lid geworden op: 02 okt 2006 13:43

Bericht door spirit »

De navigatie is ingebouwd in een Kia. Zelf heb ik niets gedaan aan de pinnen en de stekkers, die zaten er al in vanaf de garage.
Of de A4 en A7 zijn verwisseld zou ik dus niet weten. Kan ik dat zelf zien?

De snelheidspuls en de achteruit zijn wel aangesloten op de pins heb ik gezien.
Als ik zelf een adres intyp, en dit adres vervolgens opsla in het geheugen, dan kan ik deze de volgende keer gewoon weer oproepen want het adres staat dan opgeslagen in het adresboek. Daar mankeert dus niets aan. Het zijn eigenlijk alleen die eerste 10 a 15 minuten die een probleem geven.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Even meten op A4 en A7, dan weet je hoe het zit. Op A4 moet de accuplus, en op A7 de contactplus zitten.
Dat niet opslaan werkt zo bij de VDO's, wellicht is dat bij de Becker anders.

Als alles goed aangesloten zit zijn die eerste 15 minuten nooit een probleem, ook al ontvang je geen Sat's. Tenzij de Indy defect is natuurlijk, maar da's een ander verhaal.
Heb je 'm nieuw of overgekocht?

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
roever
Average Member
Average Member
Berichten: 71
Lid geworden op: 18 feb 2006 17:48

Bericht door roever »

Een Becker houdt redelijk veel gegevens vast als hij geen stroom heeft. Dus het kan toch zo zijn dat de pinnen niet goed aangesloten zitten ondanks dat hij een aantal gegevens wel onthoudt. Je moet maar eens kijken bij huidige locatie als je de Becker net aanzet. Hij zou inderdaad gewoon de laatste locatie moeten onthouden (of iets in de buurt).

Pinnen kun je eventueel nameten met een multimeter, of op de gok omwisselen. Ze zijn beide 12 volt plus dus dat kan geen kwaad (lees wel ff je boekje na dat je de goede pinnen omdraait)

Ik dacht dat je ook nog het een en ander af kunt leiden aan de waarde ALM in het sensoriek menu bij GPS status. Die is normaal richting de 30. Dat heeft volgens mij iets te maken met het geheugen voor de GPS satalieten zodat hij die sneller kan vinden. Als die waarde heel laag is betekend dat mogelijk ook dat dit geheugen elke keer gewist wordt.

Mocht dat toch allemaal in orde zijn kun je nog kijken naar de inbouwplaats van de GPS antenne. Ik had de antenne eerst onder mijn dashboard liggen, en dat werkte wel. Ontvangst was prima, alleen duurde het veel langer om de satalieten te vinden. Daardoor had ik de eerste 5 minuten vaak geen goede positiebepaling (en dus geen fatsoenlijke navigatie). Nu ligt de antenne op het dashboard en heb ik binnen 5 seconden een GPS fix.
Golf V TDI Comfortline 2006 > Navigatie en Entertainment door Becker Cascade 7944

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
spirit
New Member
New Member
Berichten: 4
Lid geworden op: 02 okt 2006 13:43

Bericht door spirit »

Ik kom net bij mijn auto vandaan om nog eens wat uit te proberen. Ik heb nog wat extra informatie om het probleem nog wat preciezer aan te geven. En misschien wordt het voor jullie zo nog duidelijker wat er aan scheelt. Ik heb zomaar een bestemming gezocht, in dit geval een bekende bestemming de Efteling. Ik zie dan op het display van mijn Indy dat de CD het bestemmings adres gaat zoeken. Op een gegeven moment krijg ik het commando "U kunt wegrijden". De straat waar ik op dat moment sta wordt echter niet aangegeven, maar een straat ongeveer 4 km verderop. Het maakt dus niets uit of ik stil blijf staan of ga rijden. Ik krijg verkeerde informatie door. Ik zie dan in mijn display staan dat ik op weg A zou rijden en dat deze weg nog 1,5 km lang is. Ik zie ook die 1,5 km veranderen in 1,4 km, 1,3 km enz....enz.... .........Het systeem geeft mij dus aan dat ik aan het rijden ben op weg A. Maar ik sta in werkelijkheid gewoon nog steeds stil in mijn eigen straat. Als ik nu zo'n 10 a 15 minuten had gewacht of gewoon was gaan rijden, was de navigatie goed geworden.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
roever
Average Member
Average Member
Berichten: 71
Lid geworden op: 18 feb 2006 17:48

Bericht door roever »

Lijkt wel of de demonstratiemodus aan staat...

Als je stil staat, geeft het getal speed dan ook willekeurig iets aan? Anders zit daar ergens een groot probleem. Dat moet namelijk gewoon op 0 staan en tijdens het rijden evenredig met de snelheid oplopen....
Golf V TDI Comfortline 2006 > Navigatie en Entertainment door Becker Cascade 7944

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
spirit
New Member
New Member
Berichten: 4
Lid geworden op: 02 okt 2006 13:43

Bericht door spirit »

Nee, de demo modus staat uit. Ik heb de modulproef gedaan en de geeft ook o.k. aan. Als ik in mijn achteruit
schakel dan springt het getal van 0 naar 1 en andersom.

In die eerste 10-15 minuten verandert het getal bij "speed" ook als ik nog stilsta. Na die 10-15 minuten verandert het getal als ik rijd, maar als ik stil sta verandert het niet meer. Kortom het gaat om die eerste 10-15 minuten, daarna geen probleem.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Mijn advies is: begin met het checken van die A4 en A7. Als dat dan goed zit moet je verder gaan kijken, maar begin bij het begin :idea:
En al eerder vroeg ik: is dit een nieuwe Indy of heb je 'm overgenomen? In het laatste geval, wat weet je van z'n voorgeschiedenis?

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht
  • GPS module error Indianapolis Pro
    door JohnnyDolman » 15 mar 2016 21:05 » in Vaste Becker systemen
    Reacties: 10
    Weergaves: 996
  • Becker Indianapolis incl stuurwiel en bluetooth
    door Knislow » 23 mei 2017 12:32 » in Vaste Becker systemen
    Reacties: 0
    Weergaves: 667
  • probleem met imi rns 510
    door Dragon76 » 02 jun 2014 21:17 » in Overige merken -- VASTE INBOUW --
    Reacties: 2
    Weergaves: 618
  • Probleem na installatie
    door Thoe » 07 jul 2014 10:06 » in Volvo
    Reacties: 2
    Weergaves: 864
  • Kw-nx7000 probleem
    door Nielsk » 21 mar 2015 13:57 » in JVC
    Reacties: 1
    Weergaves: 1074
  • Probleem avic x1
    door Jopiejo » 03 dec 2014 20:32 » in Vaste Pioneer systemen
    Reacties: 0
    Weergaves: 470
  • probleem RNS510 wisselaar
    door michelbrand1976 » 10 mei 2016 23:32 » in V.A.G
    Reacties: 0
    Weergaves: 544

Terug naar “Vaste Becker systemen”