Becker traffic pro

astratijder
Starting Member
Starting Member
Berichten: 13
Lid geworden op: 06 aug 2004 22:54

Becker traffic pro

Bericht door astratijder »

Heb gebruikt systeem overgenomen voorzien van Traffic Pro 8.0
Iedere keer als ik het systeem activeer moet ik weer de taal instellen en een nieuwe calibratierit maken die nog geen 50m verder al overgaat in het normale scherm met bestemming et cet., systeem werkt daarna prima.
E.e.a is erg vervelend omdat je daarna oftewel al rijdende moet ingeven danwel wederom langst de kant komt te staan.
Al geprobeerd met het wissen van de calibratiegegevens, terug naar versie 6.1 en dan weer naar 8.0, gewoon een weekje alles accepterend zodat het calibreren afgerond zou kunnen worden maar alles zonder resultaat.
Iemand een oplossing?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
beckeronline
Senior Member
Berichten: 586
Lid geworden op: 03 nov 2003 12:33

Bericht door beckeronline »

dit hoort onder de kop becker.....

Maar draai de draden van positie A4 en A7 maar om in de aansluitstekker en je zult zien dat alles het weer goed doet!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
astratijder
Starting Member
Starting Member
Berichten: 13
Lid geworden op: 06 aug 2004 22:54

Bericht door astratijder »

beckeronline schreef:dit hoort onder de kop becker.....

Maar draai de draden van positie A4 en A7 maar om in de aansluitstekker en je zult zien dat alles het weer goed doet!

Mooi gezegd maar hoe doe je dat, de draadjes zijn niet uit het iso-blokje te krijgen of moet je hier gewoon grof geweld danwel een mes gebruikeen......?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Lieven
New Member
New Member
Berichten: 7
Lid geworden op: 06 aug 2004 19:53

Bericht door Lieven »

Het gemakkelijkste is de tape rond de kabels achter de stekker eraf doen. De kabels op pin 4 en pin 7 over knippen verwissellen en terug aan elkaar zetten .

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
astratijder
Starting Member
Starting Member
Berichten: 13
Lid geworden op: 06 aug 2004 22:54

Bericht door astratijder »

Lieven schreef:Het gemakkelijkste is de tape rond de kabels achter de stekker eraf doen. De kabels op pin 4 en pin 7 over knippen verwissellen en terug aan elkaar zetten .
Heb daar nu voor gekozen.
Wat een verbetering zeg!
Bedankt luitjes!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
beckeronline
Senior Member
Berichten: 586
Lid geworden op: 03 nov 2003 12:33

Bericht door beckeronline »

Lieven schreef:Het gemakkelijkste is de tape rond de kabels achter de stekker eraf doen. De kabels op pin 4 en pin 7 over knippen verwissellen en terug aan elkaar zetten .
Nou dat zou ik nooit doen.... knippen in originele bedrading kan zeer storingsgevoelig e.d. zijn!! Je hebt er speciaal gereedschap voor om deze stekkers eruit te halen maar je kan ook een iso-iso verlengkabel halen en hier kan je in knippen wat je maar wilt... mocht je nl. iets verkeerd doen of een storing krijgen gewoon deze verlengkabel ertussen uit en probleem is weer opgelost....

Maar gelukkig is het probleem wat jij had met je Becker weer opgelost!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Hallo,

Waar het om gaat is of er na de verandering een goede, en op langere termijn stabiele nieuwe verbinding tot stand is gebracht.
Elders werd gesproken over kroonsteentjes, en dat is natuurlijk NIET de goede oplossing.
Daarop heb ik als volgt gereageerd:
Uit ervaring kan ik niet anders dan xxxxx steunen in deze.

Als je achter die radio met kroonsteentjes gaat klooien is het vragen om moeilijkheden. Dat heeft o.a. te maken met de (zeer) beperkte ruimte achter de radio, het feit dat je 'm via de metalen slede naar binnen moet drukken en 'm er zo ook weer uit moet halen. En dan gaan die kroonsteentjes ergens achter haken, kabeltjes worden daar extra gebogen, schieten er half uit, slechte verbindingen, of zelfs kortsluiting, te veel om op te noemen.

De beste oplossing is met een speciaal stuk gereedschap de pennetjes in de stekker om te wisselen.
De tweede mogelijkheid is de draadjes inderdaad door te knippen, kruiselings te wisselen, ze zeer zorgvuldig in elkaar te steken en te solderen en goed te isoleren. Zo heb ik het altijd gedaan, zonder ooit een probleem daarmee gehad te hebben.

Soms worden ook krimpverbinders toegepast. Dat zou nog wel kunnen echter bijna niemand heeft het goede krimpgereedschap tot z'n beschikking. En dan is het niet veel beter dan die kroonsteentjes.
Dus eens met Beckeronline, omwisselen van de draadjes in de ISO-A stekker is verreweg de beste oplossing. Echter, wie heeft daarvoor het goede gereedschap? En dan is solderen eigenlijk de enig overblijvende optie.

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
beckeronline
Senior Member
Berichten: 586
Lid geworden op: 03 nov 2003 12:33

Bericht door beckeronline »

Uiteraard ben ik het weer helemaal met je eens JW maar wel met het dringende advies koop AUB een verlengkabel iso-iso voor een paar euro en ga daar in solderen..... want ook met solderen in originele bedrading kunnen er computers e.d. stuk gaan!! Als je nl. een 'slechte' soldeerbout hebt kan je echt een hoop slopen (en dit is geen grap heb al wat hele 'aardige' dingentjes gezien..... (en ook de prijzen gehoord wat het kost om alles weer te repareren.....)

Maar dit gaat off topic dus ik stop er maar weer mee....groet

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
astratijder
Starting Member
Starting Member
Berichten: 13
Lid geworden op: 06 aug 2004 22:54

Bericht door astratijder »

JW schreef:Hallo,

Waar het om gaat is of er na de verandering een goede, en op langere termijn stabiele nieuwe verbinding tot stand is gebracht.
Elders werd gesproken over kroonsteentjes, en dat is natuurlijk NIET de goede oplossing.
Daarop heb ik als volgt gereageerd:
Uit ervaring kan ik niet anders dan xxxxx steunen in deze.

Als je achter die radio met kroonsteentjes gaat klooien is het vragen om moeilijkheden. Dat heeft o.a. te maken met de (zeer) beperkte ruimte achter de radio, het feit dat je 'm via de metalen slede naar binnen moet drukken en 'm er zo ook weer uit moet halen. En dan gaan die kroonsteentjes ergens achter haken, kabeltjes worden daar extra gebogen, schieten er half uit, slechte verbindingen, of zelfs kortsluiting, te veel om op te noemen.

De beste oplossing is met een speciaal stuk gereedschap de pennetjes in de stekker om te wisselen.
De tweede mogelijkheid is de draadjes inderdaad door te knippen, kruiselings te wisselen, ze zeer zorgvuldig in elkaar te steken en te solderen en goed te isoleren. Zo heb ik het altijd gedaan, zonder ooit een probleem daarmee gehad te hebben.

Soms worden ook krimpverbinders toegepast. Dat zou nog wel kunnen echter bijna niemand heeft het goede krimpgereedschap tot z'n beschikking. En dan is het niet veel beter dan die kroonsteentjes.
Dus eens met Beckeronline, omwisselen van de draadjes in de ISO-A stekker is verreweg de beste oplossing. Echter, wie heeft daarvoor het goede gereedschap? En dan is solderen eigenlijk de enig overblijvende optie.

Groet,
JW
Na enig gezoek, (en uiteraard telaat) kwam ik deze tip tegen op het net, nog niet uitgeprobeerd maar ziet er veelbelovend uit!
http://www.9dd9.de/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
astratijder
Starting Member
Starting Member
Berichten: 13
Lid geworden op: 06 aug 2004 22:54

Bericht door astratijder »

http://www.9dd9.de/ ho nog ter verduidelijking: kies voor navi einbauen en vervolgens Iso stecker zerlegen

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Hallo,

Bedankt voor de tip.
Ik kende die site, en heb dat "stukje gereedschap" zelf ook een keer gemaakt. Daarbij kwam ik tot de ontdekking dat er kennelijk verschillende binnenwerken van deze stekkers bestaan, want waar m'n gereedschapje in het ene geval goed werkte, ging het bij een andere niet.
En zo werd ik gedwongen alsnog de omsoldeertruc uit te halen.

Groet,
JW

P.S. Voor alle zekerheid, haal geen ombouwtruc uit met de accuplus nog op één van de pinnen :oops: Dus conform de voorschriften op z'n minst de zekering in die draad even verwijderen :wink:
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht
  • Becker Traffic Pro. no fix!
    door Gus » 22 jun 2014 18:57 » in Vaste Becker systemen
    Reacties: 1
    Weergaves: 953
  • Becker Traffic Pro. no fix!
    door Gus » 06 aug 2014 12:50 » in Mobiele Becker systemen
    Reacties: 1
    Weergaves: 818
  • Becker Traffic Pro kaarten updaten.
    door petertje007 » 16 jul 2015 20:29 » in Vaste Becker systemen
    Reacties: 1
    Weergaves: 2626
  • osmand+ en traffic
    door jefvandejumenas » 07 nov 2014 11:57 » in Overige Smartphone, Tablet, LapTop en PDA navigatie software
    Reacties: 2
    Weergaves: 720
  • Van Traffic Pro (Slow) 8.0 naar 10.0
    door theeuwke » 19 mei 2018 00:12 » in Vaste Becker systemen
    Reacties: 0
    Weergaves: 515
  • Welke Garmin geeft dezelfde info als TomTom HD Traffic?
    door Verwijderde gebruiker 126217 » 10 jul 2014 00:22 » in Garmin
    Reacties: 5
    Weergaves: 3513
  • frontje gezocht Becker Online Pro
    door fransoos » 11 mei 2014 15:15 » in Vaste Becker systemen
    Reacties: 7
    Weergaves: 1138

Terug naar “Vaste Becker systemen”