Audio 30 APS herkent geen navigatie cd's

deuntje
New Member
New Member
Berichten: 4
Lid geworden op: 30 dec 2007 16:12

Audio 30 APS herkent geen navigatie cd's

Bericht door deuntje »

Onlangs heb ik een Mercedes A klasse uit 2000 gekocht waarin een Audio 30 APS radio/cd/navigatie systeem ingebouwd zit, hier zat een originele navigatie CD uit 2001 bij, echter wanneer ik de 'NAV' toets indruk en de navigatie CD invoer komt er na de CD TEST melding een (fout)melding CD-ROM in het display te staan. Ik heb nog met een andere navigatie CD getest, maar dat gaf hetzelfde resultaat :(

In het boekje wat bijgevoegd was kan ik niets over een dergelijk probleem terugvinden. Audio CD's worden overigens wel probleemloos afgespeeld (zowel originele CD's als CD-R's).

Heeft iemand anders dit probleem al eens eerder gehad en is hier een oplossing voor? Het zou fijn zijn als ik de navigatie ook kon gaan gebruiken! :wink:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

In dit overzicht http://forum.pocketnavigation.de/tid100 ... c8d280.htm is te zien welke CD's er in de APS 30 gebruikt kunnen worden. Dat zijn dus: APS30 = Beckergeräte mit Navteq (NT) CDs
Klopt dat?

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
deuntje
New Member
New Member
Berichten: 4
Lid geworden op: 30 dec 2007 16:12

Bericht door deuntje »

De originele CD die erbij geleverd was heeft de titel "Benelux 2001 H7 navigation cd teleatlas - compatible with travelpilot blaupunkt", of dit nou 'Beckergeräte mit Navteq' is weet ik niet...

Daarnaast heb ik nog met een cd getest met de nieuwste software, deze cd heeft de titel "Navigation CD Audio 30 APS Version 10.0 - Europe CD 2" (daarnaast staat dit nummer er nog bij B6 782 3784). Deze CD zou het mijn inziens in ieder geval moeten doen.
Greetz Deuntje

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Die eerste is dus in elk geval geen goede, die is voor een Blaupunkt. En jouw APS 30 is een Becker, dat werkt dus nooit.

Die tweede zou de goeie moeten zijn, als je opgave dat je een APS30 hebt correct is. Ben je daar zeker van?
Het feit dat er dan een totaal verkeerde 2001 CD bijzit doet me vermoeden dat er iets niet klopt.

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
deuntje
New Member
New Member
Berichten: 4
Lid geworden op: 30 dec 2007 16:12

Bericht door deuntje »

Ik was er al bang voor dat de bijgeleverde CD niet een juiste was... :(

Dat het een Audio 30 APS zou zijn basseer ik op de bijgeleverde gebruikershandleiding, hierop staat dit type. Op de gebruikershandleiding staat de Audio 30 APS afgebeeld, deze ziet er niet hetzelfde uit als diegene er in mijn auto zit. Deze heeft wel veel overeenkomsten, maar de meest afwijkende is het merklogo in het midden van de console; Op de afbeelding van de handleiding staat hier Mercedes Benz op vermeld, op diegene die ingebouwd is staat er "Becker traffic pro". Verder staan er geen type-nummers o.i.d. op de radio vermeld, het exacte tpye nummer ("Audio 30 APS" of "Becker Traffic Pro") is mij dus niet bekend.

Is er een manier om erachter te komen welk type het precies is? Een info-knop op de radio misschien die het exacte type weergeeft met daarbij eventueel de geinstalleerde software versie weergeeft?
Greetz Deuntje

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
deuntje
New Member
New Member
Berichten: 4
Lid geworden op: 30 dec 2007 16:12

Bericht door deuntje »

Probleem is gevonden; Het was inderdaad het CD'tje... Nadat ik er een Becker 9.0 CD in deed werkte het vrijwel direct :)

@JW: Bedankt voor je hulp! 8)
Greetz Deuntje

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht
  • de MFD1 herkent geen CD meer in het menu
    door Edwinvanz » 08 jan 2021 09:04 » in V.A.G
    Reacties: 1
    Weergaves: 265
  • Rns510 streamt geen audio met samsung s6
    door humaxima » 11 jul 2017 16:28 » in V.A.G
    Reacties: 0
    Weergaves: 394
  • MFD2 herkent 2014 CD's niet
    door Rob Z » 07 sep 2015 17:07 » in V.A.G
    Reacties: 1
    Weergaves: 542
  • clarion nx501e geen navigatie?
    door effeh70 » 23 jun 2014 18:13 » in Clarion
    Reacties: 0
    Weergaves: 1642
  • Navigatie voor Alfa 159 gezocht - geen cd's!
    door RobbertM72 » 02 jun 2018 00:55 » in Aankoop advies
    Reacties: 1
    Weergaves: 484
  • Audio DNX 5210
    door Leon65 » 03 jul 2014 12:23 » in Kenwood
    Reacties: 3
    Weergaves: 687
  • Mercedes Europa Audio 50 APS NTG-2
    door bullterrier » 08 sep 2014 21:25 » in Mercedes
    Reacties: 0
    Weergaves: 958

Terug naar “Vaste Becker systemen”