Navigatie voor Alfa 159 gezocht - geen cd's!

...op proef ivm de vele topics hierover...
RobbertM72
New Member
New Member
Berichten: 1
Lid geworden op: 02 jun 2018 00:53

Navigatie voor Alfa 159 gezocht - geen cd's!

Bericht door RobbertM72 »

Ik ben weinig ervaren op het gebied van navigatie in de auto, en wil graag een tweedehands Pioneer aanschaffen. De Avic-modellen passen goed in mijn Alfa bijvoorbeeld. Maar ik wil er niet een waarbij je kaarten op cd staan - waardoor je geen cd kunt luisteren terwijl je op navigatie rijdt. Klopt het dat er ook zat systemen zijn die met een (meegeleverde) sd werken, of via je smartphone?

Ik heb nu een oude Avic, met drie losse cd's, voor Noord-, West- en Zuid-Europa. Een vakantieroute naar bijvoorbeeld Italië is nu thuis dus niet eens in te programmeren. Wat een gehannes.

Een korte zoektocht levert vooral op dat veel mensen al weten hoe het zit - dus uitleg hoe het met die kaarten zit, ontbreekt.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Mathy
Average Member
Average Member
Berichten: 74
Lid geworden op: 04 jan 2007 17:36

Re: Navigatie voor Alfa 159 gezocht - geen cd's!

Bericht door Mathy »

Je hebt apparaten die Apple Carplay en Android's variant daarop ondersteunen. Maar da's iets van de laatste paar jaren. Apple gebruikt voor z'n kaarten-app weinig data. Of dat voor andere apps (iOS en Android) ook zo is kan ik je niet vertellen. Al iets langer worden er denk ik geen CD's meer gebruikt. Er zijn ook systemen met meegeleverde SD kaart, geen idee welke precies, maar de navigatie in Fordjes gebruikt(e?) SD kaartjes. Je zou ervoor kunnen kiezen om voor je muziek over te stappen op een USB stick. Er zijn hele korte USB sticks, die steken niet ver uit en zijn dus niet zo kwetsbaar als gewone sticks. In m'n oude navigatiesysteem pasten SD kaarten tot 2GB (updates gingen niet via SD kaart), daarop passen 12 tot 13 hele CD's, verandert in MP3-tjes met 320 kbps (de hoogste kwaliteit). Dat scheelt heel wat plek in de auto en ook heel wat gewissel.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht
  • navigatie cd's alfa 166 of opel ncdr
    door ddpcm » 23 mei 2016 12:43 » in Te Koop Gevraagd
    Reacties: 0
    Weergaves: 712
  • clarion nx501e geen navigatie?
    door effeh70 » 23 jun 2014 18:13 » in Clarion
    Reacties: 0
    Weergaves: 1627
  • advies gevraagd: 2 din Nav voor Alfa GT 2004
    door Alfistzmeer » 21 dec 2016 08:54 » in Navigatie algemeen
    Reacties: 1
    Weergaves: 533
  • Gezocht 1 din klapscherm navi
    door Cuzoen59 » 08 mei 2016 14:47 » in Te Koop Gevraagd
    Reacties: 0
    Weergaves: 514
  • Gezocht TNS510 update
    door Benji » 24 apr 2018 16:13 » in Te Koop Gevraagd
    Reacties: 1
    Weergaves: 1806
  • Softwareupdate MS5000 gezocht
    door Tice » 30 jul 2017 17:20 » in Vaste VDO-Dayton systemen
    Reacties: 1
    Weergaves: 497
  • frontje gezocht Becker Online Pro
    door fransoos » 11 mei 2014 15:15 » in Vaste Becker systemen
    Reacties: 7
    Weergaves: 1124

Terug naar “Aankoop advies”