MFD2 Golf V

Alles met betrekking tot
Audi, Seat, Skoda & Volkswagen navigatie
burdy
New Member
New Member
Berichten: 1
Lid geworden op: 24 aug 2005 17:27

MFD2 Golf V

Bericht door burdy »

Hallo,

Ik heb een RNS MFD2 (nieuw) in mijn Golf V (07/2005) gemonteerd.
Navigeren perfect, radio iets minder kan er mee door maar ik zou zeggen dat je vandaag de dag toch niet echt meer een storende radio zou moeten hebben.
De Pioneer DEH-4700MPB waar de auto mee afgeleverd is had hier totaal geen last van.
Bij de laatstgenoemde was de antenne (witte aansluiting van het voertuig) wel voorzien van een fantoomvoeding omdat deze radio zelf geen voeding op de actieve 16V antenne op het dak geeft.
Op het dak? Ja VW is voor de Golf V weer overgegaan op dakantennes i.pv. de geintregeerde raamantennes omdat deze niet voldeden (dealer).
De MFD2 zou deze voeding voor de antenne wel moeten bezitten en de fantoomadapter heb ik laten vervallen.
Aan de achterzijde van de MFD2 bevinden zich twee antenne aansluitingen een witte en een mosterdkleurige, op de eerste is de witte antennekabel van de auto nu ook op aangesloten.
Na enig zoeken vond ik achter het daschboard nog een antenne kabel met jawel de mosterdkleurige aanluiting, deze is op de Pioneer nooit aangesloten geweest, ik heb hem gewoon aangeloten op de MFD2.
Nu is mijn vraag waarom twee antenne kabels en waar dienden ze appart voor?
En hoe zou ik de voeding voor de actieve antenne die waarschijnlijk van de witte antenne aansluiting zou moeten komen controleren.(hoogte spanning enz.)

Hoop hier weer wat wijzer van te worden, alvast bedankt.

Bert

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
KingFish
New Member
New Member
Berichten: 2
Lid geworden op: 29 aug 2005 10:26

Bericht door KingFish »

Ik heb hetzelfde gezien op mijn MFD2, de witte is een aansluiting voor de fm antenne en de bruine voor een eventuele aparte am antenne.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Er zitten 2 antenne aansluitingen op de MFD2 vanwege de ingebouwde DIVERSITY voorziening.
Dwz dat er 2 tuners in de FM ontvanger zitten die er voor zorgen dat altijd het beste signaal wordt gebruikt voor de huidige zender. Hiervoor zijn dus ook 2 antennes nodig en de Golf V heeft standaard 2 antennes.
Het heeft absoluut niets te maken met AM ontvangst.

Overigens zijn er de afgelopen tijd regelmatig problemen geweest met de antenneversterker van in ieder geval de raamantennes. Wordt pas gerepareerd als de klant klaagt!.
Werd bij mij in eerste instantie ook afgedaan met: Er zijn geen zenders meer op de AM band, en het is normaal dat FM minder wordt onder een viaduct!
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht
  • Golf 5 navigatie aux
    door Stef » 04 jun 2014 20:41 » in V.A.G
    Reacties: 2
    Weergaves: 839
  • RNS510 in vw Golf 6
    door FantheMan » 17 okt 2019 07:41 » in V.A.G
    Reacties: 1
    Weergaves: 543
  • Navigatie voor mijn VW Golf 5
    door Marcianox » 04 mei 2015 12:27 » in V.A.G
    Reacties: 0
    Weergaves: 623
  • Navigatie-systeem inbouwen VW-GOLF(cup) van 2015
    door ffocus01 » 17 apr 2017 10:42 » in Aankoop advies
    Reacties: 3
    Weergaves: 747
  • Problemen met mfd2
    door svv1972 » 04 jan 2016 07:17 » in V.A.G
    Reacties: 1
    Weergaves: 852
  • MFD2 in Fabia 5j 2008
    door joss » 26 apr 2015 20:26 » in V.A.G
    Reacties: 0
    Weergaves: 488
  • MFD2 Versie C, Update,dvd
    door jamjam » 04 mei 2016 22:37 » in V.A.G
    Reacties: 3
    Weergaves: 723

Terug naar “V.A.G”