Oproep: noteer TMC-gegevens in buitenland!

Alles met betrekking tot TMC gerelateerde zaken
Forumregels
Deze groep is voor vragen over TMC zenders en ontvangen info.
Vragen over gebruik van TMC toestellen kan in een merk gebonden groep gedaan worden.
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Hallo ToHo,

SAPPR staat voor Société des Autoroutes Paris-Rhin-Rhône en hun site is http://www.saprr.fr

Ik vraag me dus af of die S wel echt verdwenen is, kan het niet zoiets tijdelijks zijn als het wegvallen van de R bij RWS-RAD1/NOS?
Mijn advies zou zijn even te wachten met dit definitief te veranderen, totdat er meer ervaringen zijn met deze zender.

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Toho_NL
Moderator
Moderator
Berichten: 2525
Lid geworden op: 29 okt 2003 09:36

Bericht door Toho_NL »

Daar heb je gelijk in, maar het viel me meteen op. Ik zag het namelijk zowel op de heenweg als op de terugweg. Van de zomer gaan we hoogstwaarschijnlijk weer naar Frankrijk en ik zal dan eens kijken hoe het dan is (of gaat er iemand al eerder?). Ik vond het ook al vreemd dat de S er niet stond, want het is idd SAPRR (ook volgens de website)... Wellicht dat het Société des-gedeelte weggelaten is geworden? Maar dit weet ik dus niet zeker en lijkt het me beter nog ff af te wachten qua veranderen tot iemand dit nog heeft kunnen controleren.

Toho_NL.
MS5700 (HERE 2013/2014) + TMC-box MT5011 + antennesplitter MA1410 + Arat mount VW T4 + Arat mount VDO Dayton MS5700!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
WS
Senior Member
Berichten: 388
Lid geworden op: 29 sep 2003 18:43

Bericht door WS »

Hallo Tom

Ik zal nog even wachten met het veranderen van de naam tot er zekerheid is.

Ik ben net terug uit Italië en heb daar een nieuwe paytmc zender gezien met de naam
Dolimiti.

Jammer is dat je de zender niet kunt selecteren om zo de gegevens te achterhalen, ook een zoektocht op internet heeft nog niets opgeleverd

De zender was op de heen en terug reis te ontvangen op de A22 tussen Brennero-Verona
daarna was de zender verdwenen.


Overigens wel weer veel plezier gehad van de MS5500

Helaas ging de auto in noodloop en moest ik een Mercedes garage bezoeken.
Gelukig werkt met de nieuwe software de zoek functie weer, en kon ik zo de dichtstbijzijnde dealer selecteren.
Deze was maar 19 km van mijn verblijf in het plaatsje Togana.

Toen ik belde met de Mercedes noodlijn kwam deze dealer niet voor in hun bestand en kon ik kiezen uit Venetië of Pedavo welke veel verder gelegen waren.

Uiteindelijk belde de medewerker later terug en na contact met zijn Italiaanse collega kwam hij verassend toch met dezelfde dealer als ik in mijn navigatiesysteem had gezien.

Naast de vele positieve ervaringen die ik met TMC in het buitenland heb gehad was dit
De eerste keer dat ook de reisinfo zijn dienst meer dan bewezen heeft.

Groet
Willem.
Mercedes E220Cdi <>Navigon 70 premium Live Q4/2010<>Mercedes APS50 SW 4.1

Kia Picanto<>TomTom GO950 Live

test opstelling<>MS5200PT-XL Navteq 2010/11Europa

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Het zou best eens zo kunnen zijn dat die naam veranderd is. De site www.saprr.fr bestaat niet meer en er is ook geen link naar de nieuwe site http://www.parisrhinrhone.com/home.asp

Anderzijds is er geen haast om het te veranderen in Willems lijst, diegenen die over de (S)APRR Autoroutes rijden zitten toch vast aan de TMC die via 107.7 uitgezonden wordt.
Behoudens de gelukkigen onder ons, zoals ik met m'n VT-box, dan wel diegenen die V-Trafic vrijschakelen via C-IQ :idea: :D

En interessant te lezen dat er nu ook een Pay-TMC zender in Italië is. Ben benieuwd wanneer dat bij ons komt.

Groet,
JW

P.S.
[O-T] Had die dealer ook de goeie spullen om je probleem op te lossen? [/O-T]
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
WS
Senior Member
Berichten: 388
Lid geworden op: 29 sep 2003 18:43

Bericht door WS »

JW schreef:
[O-T] Had die dealer ook de goeie spullen om je probleem op te lossen? [/O-T]
Gelukkig viel de schade mee, het bleek de luchtmassameter te zijn na 3 kwartier en 160 euro armer kon ik
mijn weg weer vervolgen.

Groet
Willem
Mercedes E220Cdi <>Navigon 70 premium Live Q4/2010<>Mercedes APS50 SW 4.1

Kia Picanto<>TomTom GO950 Live

test opstelling<>MS5200PT-XL Navteq 2010/11Europa

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht

Terug naar “Traffic Message Channel”