Oproep: noteer TMC-gegevens in buitenland!

Alles met betrekking tot TMC gerelateerde zaken
Forumregels
Deze groep is voor vragen over TMC zenders en ontvangen info.
Vragen over gebruik van TMC toestellen kan in een merk gebonden groep gedaan worden.
Gebruikersavatar
Toho_NL
Moderator
Moderator
Berichten: 2525
Lid geworden op: 29 okt 2003 09:36

Oproep: noteer TMC-gegevens in buitenland!

Bericht door Toho_NL »

Hallo allemaal,

Ik weet niet of jullie reeds bekend zijn met de site van WS (hier op het forum actief), maar hij heeft onder andere een heel mooi overzicht van de TMC-zenders in het buitenland. Ik heb regelmatig informatie naar hem gestuurd om zo de lijst nog completer te kunnen maken. Mijn verzoek / oproep aan jullie is om als je nieuwe zenders tegenkomt (of dezelfde zender, maar dan met een veranderde naam ofzo) deze gegevens te noteren en die naar hem op te sturen (of via dit topic). Op deze manier kunnen we hem helpen de lijst nog actueler te maken / houden en kunnen wij zien welke zenders er te selecteren zijn in het buitenland.

Zijn overzicht kun je HIER vinden

Ik weet niet hoe je bij elk systeem alle gegevens kunt oproepen, maar bij een MS5400 / MS5500 (software t/m MO5595SR) gaat dit als volgt:

1. Ga, terwijl je een TMC-zender hebt geselecteerd, naar het hoofdmenu terug.

2. Selecteer "Instellingen".

3. Selecteer "Systeeminformatie".

4. Selecteer "Diagnose".

5. Geef als code 6330 in.

6. Selecteer "TMC Diagnose" *.

7. Noteer de gegevens (aan de bovenste twee (HW-vers en SW-Vers) hebben we hier niets).

* = je krijgt dan zo'n soort plaatje (rechtstreeks gelinkt van de site van WS):

Afbeelding


Wellicht kunnen gebruikers van andere systemen aangeven hoe zij aan deze gegevens kunnen komen met hun syteem?

Een handig trucje bij de MS5400 / MS5500 om niet elke keer (bij verschillende zenders) het hele menu te hoeven doorlopen is het programmeren van het menu "Info" achter de favorietenknop. Zo kun je, als je in het TMC Diagnose menu staat, hierop drukken en snel een andere zender selecteren. Als je dan een aantal keer op "ESC" drukt (op de AB) dan kom je vanzelf weer in het TMC Diagnose menu! Zo kan je snel van enkele zenders de gegevens noteren.

Ik wil jullie alvast bedanken voor het meehelpen! Ik gebruik dit overzicht regelmatig en moet zeggen dat ik het een zeer handig overzicht vind.

Groetjes,

Toho_NL.
MS5700 (HERE 2013/2014) + TMC-box MT5011 + antennesplitter MA1410 + Arat mount VW T4 + Arat mount VDO Dayton MS5700!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Beste Tom,

Ik zou hier aan willen toevoegen dat het wellicht verstandiger is om die hele operatie te laten uitvoeren door een goed geïnstrueerde bijrijder of dat je dit langs de kant van de weg doet. Wat je hier van forumleden vraagt ligt op hetzelfde niveau als video kijken tijdens een ritje over de snelweg en kon wel eens een niet gewenste uitdunning van het ledenbestand teweeg brengen.

En dan nog. hoewel prachtig bij elkaar gesprokkeld, wat heb je in feite aan dit "handige" overzicht?
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Toho_NL
Moderator
Moderator
Berichten: 2525
Lid geworden op: 29 okt 2003 09:36

Bericht door Toho_NL »

Je hebt inderdaad gelijk dat het verstandig is om dit een bijrijder ofzo te laten doen. Het kan behoorlijk gevaarlijk zijn dit te doen tijdens het rijden.

Wat je aan dit overzicht hebt? Je kunt zo thuis al bekijken welke zenders dezelfde bron aan info hebben (als je dus ergens niet over tevreden bent (of juist wel) dan kun je zien welke zender je dan wel of niet moet hebben). Dit is te zien aan de SID. Ook kun je je van tevoren al oriënteren welke zenders er zoal te krijgen zijn. Ook kan je thuis alvast de frequentie opzoeken van een zender om daarop met je radio af te stemmen (als je TMC ontvangt van de radiozender waar je op bent afgestemd).

Dit zijn zo ff snel enkele voorbeelden die ik kan noemen over waarom dit overzicht in mijn ogen handig is.

Groetjes,

Toho_NL.

P.s. ik heb de enorme blunder van een typfout rechtgezet :).

P.p.s. dit typende, vraag ik me af waarom de bron van info van Radio 1 en Sky Radio hetzelfde is, maar de SID niet... Iemand met een verklaring (wellicht in een ander topic)?
MS5700 (HERE 2013/2014) + TMC-box MT5011 + antennesplitter MA1410 + Arat mount VW T4 + Arat mount VDO Dayton MS5700!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Toho_NL
Moderator
Moderator
Berichten: 2525
Lid geworden op: 29 okt 2003 09:36

Bericht door Toho_NL »

Hierbij de eerste update voor de lijst...

Bij Frankrijk staat nu o.a. de TMC Naam SFTRF. De Mode ervan is ook Alert-c en de CC ervan is F. Ook is de frequentie 107.7. Dit kan dus, bij gelegenheid, aangepast worden.

Groetjes,

Toho_NL.
MS5700 (HERE 2013/2014) + TMC-box MT5011 + antennesplitter MA1410 + Arat mount VW T4 + Arat mount VDO Dayton MS5700!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Toho_NL
Moderator
Moderator
Berichten: 2525
Lid geworden op: 29 okt 2003 09:36

Bericht door Toho_NL »

Ik heb bij Engeland een klein 'typfoutje' gevonden. Er staat namelijk in de legenda daar: Paytmc vrij te schakelen via C-IQ. Dit moet Pay-TMC zijn (zoals je bij Nederland wel hebt staan). Ook bij Frankrijk staat dit in de legenda "verkeerd".

Ook kan ik bij de lijst van Duitsland niet meer naar beneden scrollen... Ligt dit aan mij of is er een foutje opgetreden?

Als laatste heb je op je overzichtspagina (waar het kaartje staat) staan dat je op 14-05 Zwitserland hebt aangepast. Ik zie echter geen wijzigingen. Is dit een fout aan mijn zijde?

Groetjes,

Toho_NL.
MS5700 (HERE 2013/2014) + TMC-box MT5011 + antennesplitter MA1410 + Arat mount VW T4 + Arat mount VDO Dayton MS5700!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
WS
Senior Member
Berichten: 388
Lid geworden op: 29 sep 2003 18:43

Bericht door WS »

Hallo Toho,

Schoonheidsfoutjes zijn aangepast
Ook kan ik bij de lijst van Duitsland niet meer naar beneden scrollen... Ligt dit aan mij of is er een foutje opgetreden?
Is ook aangepast
Als laatste heb je op je overzichtspagina (waar het kaartje staat) staan dat je op 14-05 Zwitserland hebt aangepast. Ik zie echter geen wijzigingen. Is dit een fout aan mijn zijde?
In Zwitserland heb ik een link geplaatst naar de frequentie's van RETE UNO echter de pagina was nog niet ge-upload

Groet
Willem
Mercedes E220Cdi <>Navigon 70 premium Live Q4/2010<>Mercedes APS50 SW 4.1

Kia Picanto<>TomTom GO950 Live

test opstelling<>MS5200PT-XL Navteq 2010/11Europa

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Toho_NL
Moderator
Moderator
Berichten: 2525
Lid geworden op: 29 okt 2003 09:36

Bericht door Toho_NL »

Hallo Willem,

Ik zie dat je Duitsland in je lijst behoorlijk hebt uitgebreid! Mooi om te zien dat ze ook daar niet stil zitten ;). Echter, nu zijn sommige stukken tekst gecentreerd en sommige stukken links uitgelijnd. Dat staat zeer onoverzichtelijk (vind ik). Is er misschien een mogelijkheid dit aan te passen?

Groetjes,

Toho_NL.
MS5700 (HERE 2013/2014) + TMC-box MT5011 + antennesplitter MA1410 + Arat mount VW T4 + Arat mount VDO Dayton MS5700!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Toho_NL
Moderator
Moderator
Berichten: 2525
Lid geworden op: 29 okt 2003 09:36

Bericht door Toho_NL »

Ik zie dat de lijst in Oostenrijk en Italië weer is bijgewerkt! Mijn complimenten daarvoor. Ik heb echter nog een vraagje... Is het niet zo dat Arabella in Italië hetzelfde is als Radio 1? De PI is immers hetzelfde. In Frankrijk heb ik dat ook eens gehad. Toen had ik eerst Autorout, maar dit veranderde daarna in SAPRR. Dit komt volgens mij omdat de TMC-box eerst de RDS-naam pakt (als de TMC-naam niet goed te ontvangen is) en daarna overschakelt naar de TMC-naam. Kan dat hier ook het geval zijn geweest?

Overigens heeft Arabella ook Alert-C er staan (met een hoofdletter C). De rest heeft dat niet ;).

Groetjes en alvast bedankt voor het antwoord,

Toho_NL.

P.s. in Nederland heet de zender Sky Radio (met een hoofdletter R)... ;)
MS5700 (HERE 2013/2014) + TMC-box MT5011 + antennesplitter MA1410 + Arat mount VW T4 + Arat mount VDO Dayton MS5700!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
WS
Senior Member
Berichten: 388
Lid geworden op: 29 sep 2003 18:43

Bericht door WS »

Hallo Tom,

De zender Arabella heeft inderdaad dezelfde PI als Radio 1
alleen in grensstreek is deze zender te ontvangen op 88.0 Mhz met als tmc naam Arabella zodra
je verder Italië in rijdt verandert de freq. naar 105.6 en ook de tmc naam wordt dan RAdIo 1
Het zelfde doet zich ook voor in Ooostenrijk met de zender OE 2 onder deze zender zitten verschillende zenders
zoals bv Tirol , RAS OE 2 , OE 2 allemaal met dezelfde PI en toch een andere zendernaam.
Dit komt volgens mij omdat de TMC-box eerst de RDS-naam pakt (als de TMC-naam niet goed te ontvangen is) en daarna overschakelt naar de TMC-naam. Kan dat hier ook het geval zijn geweest?
In dit geval denk ik niet dat het door de RDS naam komt, de zender bleef continue op Arabella en qual was 58
In Nederland heb ik het inderdaad wel eens dat met het overschakelen naar een zender heel even een oude zendernaam wordt weergeven bv Radio 1 terwijl in de zenderlijst RWS-RAD1 staat.

Ik heb overigens de zender Arabella nog niet als Italiaanse zender op internet kunnen ontdekken, wel in Oostenrijk bestaat er een zender Arabella. maar zoals je op foto kunt zien is de country code van Italië.

groet
Willem

p.s de schoonheidsfoutjes zijn aangepast :)
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Mercedes E220Cdi <>Navigon 70 premium Live Q4/2010<>Mercedes APS50 SW 4.1

Kia Picanto<>TomTom GO950 Live

test opstelling<>MS5200PT-XL Navteq 2010/11Europa

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Toho_NL
Moderator
Moderator
Berichten: 2525
Lid geworden op: 29 okt 2003 09:36

Bericht door Toho_NL »

Hmm, dat is dan toch wel vreemd ja. Ik weet het dan ook niet. Ik zie inderdaad dat je de schoonheidsfoutjes bij Italië hebt verbeterd (er staan er echter nog wel bij Oostenrijk (ook die hoofdletter C)). Daarvoor dank ;).

Groetjes,

Toho_NL.
MS5700 (HERE 2013/2014) + TMC-box MT5011 + antennesplitter MA1410 + Arat mount VW T4 + Arat mount VDO Dayton MS5700!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Hallo,

In Frankrijk zijn er maar twee zenders actief op TMC gebied.

Enerzijds is dat France Inter, actief in heel Frankrijk via zeer veel verschillende frequenties, die de informatie van V-Traffic uitzendt. Zoals bekend is dit gecodeerd.
Deze informatie is dus helaas maar voor weinigen beschikbaar :cry:
De PI van deze zender is F 201

Daarnaast is er een zender actief op 107.7 FM, met PI: F 222. De TMC van deze zender, die door de Autoroute beheerders als SANEF, Cofiroute, ASF, SAPRR en anderen geëxploiteerd wordt is vrij beschikbaar. Er wordt echter alleen die TMC informatie verstrekt die betrekking heeft op het stuk autoroute van de betreffende beheerder.
Door de speciale opstelling van de FM zenders is deze informatie slechts te ontvangen op, en in een zeer smalle band rond de betreffende Autoroutes. Buiten de betaalde secties kan de 107.7 FM zender niet ontvangen worden.
Uitzondering is de A20 vanaf Vierzon naar het zuiden, in beheer bij ASF, waarvoor niet betaald hoeft te worden.
En als ik goed geïnformeerd ben is er ook het tolvrij gedeelte van de A75 ten zuiden van Clermont-Ferrand wel voorzien van TMC info via 107.7 FM.

In de buurt van Parijs zijn een aantal lokale zenders actief met TMC proefuitzendingen. Geen van deze zenders heeft echter een definitieve status, en naar ik begrepen heb is het een rommeltje met deze uitzendingen.

Een overzicht van alle franse zenders is hier te vinden: http://www.csa.fr/rapport/liste_annexes ... s_rds.html , maar als aangeduid, slechts de zenders met PI F201 en F222 zijn voor TMC van belang.

Daarmee heeft het verder weinig zin in Frankrijk "halsbrekende toeren" uit te halen om nadere informatie op te zoeken over de PI's van de twee TMC providers. Ze staan al genoemd in Willem's overzicht. Met de kanttekening dat daar nog de PI van France Inter ontbreekt, dat is dus F 201....

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Toho_NL
Moderator
Moderator
Berichten: 2525
Lid geworden op: 29 okt 2003 09:36

Bericht door Toho_NL »

Hoi JW,

Bedankt voor de info. Heb je nog meer info van V-Traffic? Dan kan de lijst verder worden ingevuld :). De andere gegevens kan Willem nu invullen op zijn site (allemaal dezelfde PI voor de zenders op 107.7). Hoe zit dit dan met de LTN? En weet jij misschien waarom SAPRR bijvoorbeeld INR aangeeft, terwijl een andere alleen NR doet?? En is dat NR standaard of is dat INR?

Groetjes,

Toho_NL.
MS5700 (HERE 2013/2014) + TMC-box MT5011 + antennesplitter MA1410 + Arat mount VW T4 + Arat mount VDO Dayton MS5700!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Toho_NL
Moderator
Moderator
Berichten: 2525
Lid geworden op: 29 okt 2003 09:36

Bericht door Toho_NL »

Ik heb nog een kleinigheidje gevonden in de lijst van Italië. Daar staat namelijk bij ARABELLA onder MGS I.... (dit moet echter met 1 . minder zijn ;)).

Verder zal ik, wanneer ik binnenkort naar Noorwegen ga, eens goed opletten in Denemarken, Zweden en Noorwegen om de gegevens van de zenders op te schrijven.

Groetjes,

Toho_NL.
MS5700 (HERE 2013/2014) + TMC-box MT5011 + antennesplitter MA1410 + Arat mount VW T4 + Arat mount VDO Dayton MS5700!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Toho_NL
Moderator
Moderator
Berichten: 2525
Lid geworden op: 29 okt 2003 09:36

Bericht door Toho_NL »

Zojuist gezien op TMCForum.com dat er ook TMC gepland staat voor Slowakije en Slovenië. Verder info is nog niet beschikbaar, maar die landen staan in elk geval wel in de planning (wellicht kunnen die landen ook worden ingekleurd in het overzicht, WS?).

Groetjes,

Toho_NL.
MS5700 (HERE 2013/2014) + TMC-box MT5011 + antennesplitter MA1410 + Arat mount VW T4 + Arat mount VDO Dayton MS5700!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Toho_NL
Moderator
Moderator
Berichten: 2525
Lid geworden op: 29 okt 2003 09:36

Bericht door Toho_NL »

Omdat ik nu Internet heb toch maar meteen de gegevens van de TMC-zenders onderweg. Voor Denemarken en Zweden geldt dat de huidige gegevens overschreven kunnen worden (behalve natuurlijk de frequentielijsten ;)).

Denemarken:

TMC Naam: DK-TMC (http://www.trafikken.dk/wimpdoc.asp?pag ... bjno=19005)
Zender: P3 (http://www.dr.dk/p3)
PI: 923
LTN: 9
SID: 44
MGS: .NRU
Mode: Alert-c
CC: 9

TMC Naam: DK-TMC (http://www.trafikken.dk/wimpdoc.asp?pag ... bjno=19005)
Zender: P4 (http://www.dr.dk/p4)
PI: 992
LTN: 9
SID: 44
MGS: .NRU
Mode: Alert-c
CC: 9

Zweden:

TMC Naam: SR P3
Zender: P3 (http://www.sr.se/p3)
PI: E23
LTN: 33
SID: 1
MGS: ....
Mode: Alert-c
CC: E

Noorwegen:

TMC Naam: NRK P1
Zender: P1 (http://www.nrk.no/p1)
PI: F21
LTN: 49
SID: 1
MGS: ....
Mode: Alert-c
CC: F
Frequentie: http://www.nrk.no/p1 --> linksbovenaan kun je de 'radiofrekvensar' voor de verschillende regio's bekijken.

Opmerking: de MGS bij de Zweedse en Noorse zenders werd niet meegestuurd. Ze waren allemaal rood. De zenders waren echter wel te ontvangen en zonden ook informatie uit. De .... klopt dus wel. De Noorse zender was inderdaad beperkt te ontvangen. Heel af en toe had je weleens een keer TMC (rond Lillehammer), maar meestal was er geen TMC. Rondom Oslo was er wel TMC. Het plaatje op de site, van waar er TMC is, kan denk ik wel zo blijven.

Zo, tot zover de info van deze zijde. Nu kan WS ze toevoegen aan zijn site.

Groetjes,

Toho_NL.

P.s. over de TMC in Denemarken en Zweden was ik zeer tevreden. Op het moment dat er een opstopping ontstond kwam er vrijwel meteen een TMC-melding binnen met daarbij de doorgegeven tijd (dus niet berekend door het systeem zelf). Het was allemaal zeer nauwkeurig. Natuurlijk zijn daar wel veel minder files, dus kan het ook sneller gaan (minder data te versturen), maar ik wou dat het in Nederland ook zo ging.

P.p.s. wat mij ook nog opgevallen is, is dat de CC van de Noorse zender hetzelfde is als die van Frankrijk. Kan iemand dit verklaren (behalve dat er in het hexadecimale stelsel maar 16 mogelijkheden zijn)? Levert dit dan geen problemen op?
MS5700 (HERE 2013/2014) + TMC-box MT5011 + antennesplitter MA1410 + Arat mount VW T4 + Arat mount VDO Dayton MS5700!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Toho_NL
Moderator
Moderator
Berichten: 2525
Lid geworden op: 29 okt 2003 09:36

Bericht door Toho_NL »

Toen ik terugreed uit Noorwegen naar Nederland en daarbij door o.a. Duitsland reed kreeg ik ineens de TMC-zender Antenne (zender was Antenne Niedersachsen). Deze zender kon ik gewoon ontvangen en was geen Pay-TMC ofzo. Ik heb altijd begrepen dat dit een privé-zender was en dat je die niet kon ontvangen. Weet iemand meer? Ik heb trouwens ook snel ergens de gegevens genoteerd. Heb nu dat blaadje even niet bij de hand, maar zal de gegevens z.s.m. in dit bericht editten.

Groetjes,

Toho_NL.

[edit]

De gegevens, die ik nog zou opzoeken, zijn:

TMC-Naam: ANTENNE
Zender: Antenne Niedersachsen
PI: D389
LTN: 1
SID: 33
MGS: .NR.
Mode: Alert-c
CC: D

[/edit]
MS5700 (HERE 2013/2014) + TMC-box MT5011 + antennesplitter MA1410 + Arat mount VW T4 + Arat mount VDO Dayton MS5700!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Toho_NL
Moderator
Moderator
Berichten: 2525
Lid geworden op: 29 okt 2003 09:36

Bericht door Toho_NL »

Ik heb net even op de site van WS gekeken en daar staan de gegevens van deze zender al wel in de lijst. Echter, het staat aangegeven als een Privé aanbieder. Is dit een toevalletje geweest of zou Antenne nu altijd gewoon te ontvangen zijn? Ik reed trouwens bij Hollenstedt toen ik hem ontving.

Groetjes,

Toho_NL.
MS5700 (HERE 2013/2014) + TMC-box MT5011 + antennesplitter MA1410 + Arat mount VW T4 + Arat mount VDO Dayton MS5700!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Hallo ToHo,

De duitse Privé zenders zijn wat wij bij ons de Commerciëlen noemen, dus Veronica, 538 etc.
Die duitse zenders doen (vooralsnog) net als de onzen niet aan Pay-TMC, de enige echte Pay-TMC bij onze Oosterburen is T-Traffic. En uit een posting van TomB lees ik net dat die op dit moment geen betere TMC leveren dan de onbetaalde, wat heet...

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Toho_NL
Moderator
Moderator
Berichten: 2525
Lid geworden op: 29 okt 2003 09:36

Bericht door Toho_NL »

Hoi JW,

Bedankt voor de uitleg. Ik begrijp het nu. Ik dacht dat ik iets bijzonders te melden had, maar helaas ;). Ik had dat van die T-Traffic ook gelezen ja. Echt kwalijk dat je op die manier betaald en toch niet over de kwaliteit naar huis kan schrijven...

Groetjes,

Toho_NL.
MS5700 (HERE 2013/2014) + TMC-box MT5011 + antennesplitter MA1410 + Arat mount VW T4 + Arat mount VDO Dayton MS5700!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Toho_NL
Moderator
Moderator
Berichten: 2525
Lid geworden op: 29 okt 2003 09:36

Bericht door Toho_NL »

Ik heb een klein foutje gevonden in het overzicht. Zo staat er bij Duitsland bij de TMC-zender HIT1 als Zender: Hit Radio Antenne 1. Officieel heet deze zender echter Hit-Radio ANTENNE 1 (dus met een koppelstreepje en antenne met hoofdletters). Ook klopt de link naar de frequenties niet meer. Dit moet nu zijn: http://www.antenne1.de/programm/frequenzen

Wellicht dat het aangepast kan worden.

Groetjes,

Toho_NL.
MS5700 (HERE 2013/2014) + TMC-box MT5011 + antennesplitter MA1410 + Arat mount VW T4 + Arat mount VDO Dayton MS5700!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Toho_NL
Moderator
Moderator
Berichten: 2525
Lid geworden op: 29 okt 2003 09:36

Bericht door Toho_NL »

De lijst van Duitsland is inmiddels aangepast zie ik. Ik heb ook nog een foutje gevonden in de lijst van Zwitserland. Daar kloppen de sites van de Zenders namelijk niet meer.

DRS 1: http://www.drs.ch/drs1.html
DRS 2: http://www.drs.ch/drs2.html
DRS 3: http://www.drs.ch/drs3.html

Ook moet er bij de Zendernaam een spatie tussen de letters en het cijfer (net zoals bij de TMC-naam).

Voor de frequenties moet je hier zijn: http://www.broadcast.ch/deut/service/fr ... ex_ex.html

Alvast wederom bedankt voor het bijwerken :).

Toho_NL.
MS5700 (HERE 2013/2014) + TMC-box MT5011 + antennesplitter MA1410 + Arat mount VW T4 + Arat mount VDO Dayton MS5700!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Toho_NL
Moderator
Moderator
Berichten: 2525
Lid geworden op: 29 okt 2003 09:36

Bericht door Toho_NL »

Hoi WIllem,

Ik heb inmiddels achterhaald dat bij Frankrijk alle zenders op 107.7 FM een LTN hebben van 32. Zou je dit kunnen toevoegen aan de lijst?

Tevens is er de zender van Michelin. Deze zender heeft als TMC-naam: ViaMi NRJ. De zendernaam weet ik niet. Hij zendt .NR. uit. Ook is ie Alert-c en is de CC 'F'. Zou je dit ook kunnen toevoegen? Het is trouwens een Pay-TMC zender.

Groetjes,

Toho_NL.
MS5700 (HERE 2013/2014) + TMC-box MT5011 + antennesplitter MA1410 + Arat mount VW T4 + Arat mount VDO Dayton MS5700!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Toho_NL schreef:Hoi WIllem,

Ik heb inmiddels achterhaald dat bij Frankrijk alle zenders op 107.7 FM een LTN hebben van 32. Zou je dit kunnen toevoegen aan de lijst?

Tevens is er de zender van Michelin. Deze zender heeft als TMC-naam: ViaMi NRJ. De zendernaam weet ik niet. Hij zendt .NR. uit. Ook is ie Alert-c en is de CC 'F'. Zou je dit ook kunnen toevoegen? Het is trouwens een Pay-TMC zender.

Groetjes,

Toho_NL.
Ook V-Trafic heeft een LTN nummer 32, en de SID is 62. Daarvan had ik Willem inmiddels al op de hoogte gesteld.

Over de Pay-TMC zender Via Michelin had ik al het eea geschreven, de zender is NRJ. Welke LTN daar gebruikt wordt weet ik (nog) niet, net zo min als dat ik nog niet weet of de info alleen betrekking heeft op Isle-de-France, dus Parijs en omgeving zoals gesteld wordt op het franse forum, dan wel dat er meer TMC info is. Het eerder getoonde plaatje heb ik namelijk gemaakt in het diepe zuiden van Frankrijk, bij Lannemezan.

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Toho_NL
Moderator
Moderator
Berichten: 2525
Lid geworden op: 29 okt 2003 09:36

Bericht door Toho_NL »

Hoi Willem,

Ik zag zojuist dat je nog in je overzicht bij de Nederlandse zenders Noordzee hebt staan. Deze zender heet inmiddels Q-music (met hoofdletter Q en kleine letter m). Zou je dit willen aanpassen?

Groetjes,

Toho_NL.
MS5700 (HERE 2013/2014) + TMC-box MT5011 + antennesplitter MA1410 + Arat mount VW T4 + Arat mount VDO Dayton MS5700!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Toho_NL
Moderator
Moderator
Berichten: 2525
Lid geworden op: 29 okt 2003 09:36

Bericht door Toho_NL »

Nog een aanvulling: de Franse TMC Naam SAPRR is veranderd in APRR. De rest is hetzelfde gebleven (voor zover ik gezien heb). Zou je de naam kunnen aanpassen (en wellicht ook kunnen herschikken op alfabet)?

Groetjes,

Toho_NL.
MS5700 (HERE 2013/2014) + TMC-box MT5011 + antennesplitter MA1410 + Arat mount VW T4 + Arat mount VDO Dayton MS5700!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht

Terug naar “Traffic Message Channel”