Nieuw type radio in de Verso die geen navigatie aan kan

Alles met betrekking tot Toyota en Lexus navigatie
Glastron77
New Member
New Member
Berichten: 3
Lid geworden op: 10 sep 2007 11:50

Nieuw type radio in de Verso die geen navigatie aan kan

Bericht door Glastron77 »

Ben net de trotse bezitter geworden van een nieuwe Verso (Sol). In mijn oude Avesis(en) heb ik altijd gebruikt gemaakt van mijn TNS310 navigatiesysteem. Nu heeft Toyota een nieuw type radio met MP3 ondersteuning maar ze hebben de navigatie knoppen er vanaf gehaald. De garage had belooft mijn huidige systeem over te zetten naar m'n nieuwe auto maar nu gaat dit niet.
Nu is mijn vraag of er een oud type radio met navigatie ondersteuning in een nieuwe Verso past. De radio's lijken identiek maar zijn de aansluitingen van deze module gelijk?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Waarom zou jij het probleem van de garage oplossen.
Wat zij hebben beloofd moeten ze ook nakomen. Als dat door onbegrip, onkunde of anderszins niet lukt zullen ze je een passend alternatief moeten bieden.
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Glastron77
New Member
New Member
Berichten: 3
Lid geworden op: 10 sep 2007 11:50

Bericht door Glastron77 »

Ik probeer niet het probleem van de garage op te lossen, maar wil beslagen ten ijs komen voor eventuele oplossingen. Men heeft mij al een TomTom aangeboden maar dat is bagger en heb liever dit systeem weer werkend.
De garage kom mij nog niet vertellen of een oude radio module past maar gaat dit wel onderzoeken. Misschien dat iemand mij het zo al kan vertellen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Higgy
Moderator
Moderator
Berichten: 1762
Lid geworden op: 16 nov 2003 15:42

Bericht door Higgy »

Een TomTom is echt niet bagger hoor. 't Kan onpraktisch zijn, zeker als je een vast ingebouwd systeem gewend bent. Maar bagger? Bekijk de nieuwe TT 720 maar eens.
En ipv. op je raam kun je hem ook (met een Brodithouder) op je luchtrooster klemmen.

Maar goed, eerst terug naar de garage...
iPhone 6 met Sygic, Waze, Navmii
TomTom One XL Europa

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Abyss
Junior Member
Junior Member
Berichten: 31
Lid geworden op: 14 aug 2007 09:34

Bericht door Abyss »

Ik geloof ook niet dat je over bagger moet praten. Het voordeel van een portable nav is dat hij makkelijk met allerlei poi’s is uptegraden een dvd versie hooguit 1 keer per jaar. En daar kan je geen flitspalen of andere handige POI’s in zetten ja handmatig 1 voor 1 tot het betreffende geheugen vol is.

De tns 310 kan b.v niet zoeken naar een AH in de buurd, ja een supermarkt, het zelfde geld voor een Mc donald, onder fastfood worden ook snackbarren verstaan


Ik heb zowel beide
Maar binnen Nederland voor normale navigatie gebruik ik de TNS 310. Als ik dan ter plekken ben vindt ik het handig om voor bijvoorbeeld een bepaalde supermarkt of iets anders specifiek, mijn Garmin Streetpilot 510 te gebruiken.
Ik heb er een 2 gb SD kaart in zitten met 7000 POI’s uptodate dat gaat me met mijn 310 niet lukken

Nu even jou probleem.
Ik had ongeveer het zelfde probleem.
Ik vroeg mijn dealer/verkoper naar de nieuwe update voor 2008, deze beweerde dat ze ten alle tijden upto date zijn. Hij zei “als je er nu 1 dvd besteld deze speciaal voor u gebrand zou worden”. Dit geloofde ik uiteraard niet. (ik geloof nooit verkopers)
Ik vroeg heb daarom de importeur te bellen en die bevestigde mijn vermoedens.
1 x per jaar komt er een update. Deze maand september/oktober 2007

Mocht ik toen zijn ingegaan op zijn verhaal had ik gewoon dezelfde dvd gekocht als die ik al had. Gelukkig als je via de toyota site de nieuwe dvd besteld geeft hij zelf al aan dat er geen update beschikbaar is.

In jou geval kan je nog twee dingen doen de hele auto terug brengen binnen een bepaalde termijn (weet ik niet uit mijn hoofd, maar ik dacht binnen 1500 km of 14 dagen.)

En je zou kunnen voorstellen toch voor de nieuwe dvd speler te gaan met een flinke korting.
ABYSS

Toyota Verso 1.8 VVTI 16v Sol
Garmin Streetpilot c510 Deluxe [Europa2011]
TNS 310 [2010-2011] [Europa]
MAG GP-1020 navigation system [Europa 2010]
Samsung Jet Route66
PSP Go!explorer

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
robvdk
New Member
New Member
Berichten: 7
Lid geworden op: 18 sep 2007 13:04

Bericht door robvdk »

[/quote]Ben net de trotse bezitter geworden van een nieuwe Verso (Sol). In mijn oude Avesis(en) heb ik altijd gebruikt gemaakt van mijn TNS310 navigatiesysteem. Nu heeft Toyota een nieuw type radio met MP3 ondersteuning maar ze hebben de navigatie knoppen er vanaf gehaald. De garage had belooft mijn huidige systeem over te zetten naar m'n nieuwe auto maar nu gaat dit niet.
Nu is mijn vraag of er een oud type radio met navigatie ondersteuning in een nieuwe Verso past. De radio's lijken identiek maar zijn de aansluitingen van deze module gelijk?
[/quote]

Dit zelfde hebben zij mij ook verteld bij toyota, ik heb net een tomtom 910 gekocht en die bevalt veel beter als het TNS310 systeem wat ik had.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Glastron77
New Member
New Member
Berichten: 3
Lid geworden op: 10 sep 2007 11:50

Bericht door Glastron77 »

Nog even een update van mijzelf. Bedankt voor alle reacties maar de meeste dank gaat uit naar m'n dealer en Toyota natuurlijk omdat ze alles zo lekker universeel maken.

Ze hebben de nieuwe radio omgewisseld voor een "oud" type met navigatie ondersteuning en alles werk naar wens. Ook de nieuwe radio werkt gewoon in in oud type Verso dus we kunnen concluderen dat alle stekkertjes nog gelijk zijn gebleven.
Toch gaat mijn voorkeur uit naar een ingebouwd systeem boven een portable. Een ingebouwd systeem vergeet je niet en je hoeft hem niet mee te nemen. Een in de TNS zitten voor mij POI's genoeg.

In ieder geval heb ik weer wat ik wil en ieder z'n navigatiesysteem!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht
  • clarion nx501e geen navigatie?
    door effeh70 » 23 jun 2014 18:13 » in Clarion
    Reacties: 0
    Weergaves: 1640
  • Navigatie voor Alfa 159 gezocht - geen cd's!
    door RobbertM72 » 02 jun 2018 00:55 » in Aankoop advies
    Reacties: 1
    Weergaves: 479
  • Type RNS 510
    door Pryde_31 » 30 aug 2014 15:00 » in V.A.G
    Reacties: 0
    Weergaves: 508
  • Cartek 600 Tmc type
    door Cartrekkie » 22 dec 2018 17:09 » in Traffic Message Channel
    Reacties: 0
    Weergaves: 406
  • Actieve aub aansluiten RNS MFD2 type B
    door BakkerOnTour » 17 jan 2017 17:07 » in Vaste Blaupunkt systemen
    Reacties: 0
    Weergaves: 1021
  • Welk type RNS + problemen streamen iPhone 6
    door Bert Beverdam » 24 sep 2015 23:09 » in V.A.G
    Reacties: 1
    Weergaves: 745
  • radio antenne
    door freebird » 02 sep 2015 15:31 » in Navigatie algemeen
    Reacties: 0
    Weergaves: 679

Terug naar “Toyota en Lexus”