Is Tele Atlas beter dan Navteq?

Alles met betrekking tot TeleAtlas software
CoLo
New Member
New Member
Berichten: 1
Lid geworden op: 16 dec 2004 14:06

Is Tele Atlas beter dan Navteq?

Bericht door CoLo »

Ik ben pas sinds kort lezer en geregistreerd lid van dit forum en heb 3 weken geleden een TomTom GO gekocht. Het systeem bevalt mij enorm goed, ik wordt (meestal) recht voor de deur afgezet en zelfs de A59 tussen Oss en Den Bosch staat erop. Is Tele Atlas de beste kaartleverancier? Op dit forum lees ik weleens andere meningen. Kan iemand mij vertellen wat de verschillen zijn?

groeten,
CoLo

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Toho_NL
Moderator
Moderator
Berichten: 2525
Lid geworden op: 29 okt 2003 09:36

Bericht door Toho_NL »

Over dit onderwerp is al zeer veel geschreven. Kijk zo onder andere eens op:

viewtopic.php?t=2171

viewtopic.php?t=2930

De meningen verschillen dus nogal. Ikzelf vat het altijd zo samen: TeleAtlas is kwantiteit en Navteq is kwaliteit. Een ieder mag het hier natuurlijk niet mee eens zijn, maar dit is mijn persoonlijke ervaring. Op het gebied van POI's (bijzondere bestemmingen) is TeleAtlas zeker nummer 1 qua aantal. Maar ja, ik zeg dan altijd: "Je kunt wel veel bestemmingen erin zetten, maar als je er niet (goed) kunt komen....."

Ik hoop dat het zo een beetje duidelijker is geworden. Als je verders nog vragen hebt kun je die natuurlijk gerust stellen.

Groetjes,

Toho_NL.

P.s. nog een voordeel van Navteq t.o.v. TeleAtlas is dat Navteq hier actief is op het forum en meeleest. Zo komen ze achter de wensen van klanten en kunnen ze de gevonden fouten uit de database verhelpen. TeleAtlas doet dit (officieel) niet. Van TeleAtlas heb ik overigens nog nooit een reactie gehad op mijn meldingen (en heb er ook regelmatig wat gemeld). Je kunt bij hen kijken hoe het staat met je melding, maar die staat al zeer geruime tijd op "Under analysis"... Heb je weinig aan dus.
MS5700 (HERE 2013/2014) + TMC-box MT5011 + antennesplitter MA1410 + Arat mount VW T4 + Arat mount VDO Dayton MS5700!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht
  • Lege SD kaart voor Navteq download
    door lynn » 19 aug 2014 16:19 » in Lancia
    Reacties: 1
    Weergaves: 2526

Terug naar “TeleAtlas”