Niet opstarten na update SD-card

Alles met betrekking tot Renault navigatie
clio
New Member
New Member
Berichten: 7
Lid geworden op: 22 jan 2010 21:45

Niet opstarten na update SD-card

Bericht door clio »

Beste mensen,

Na het updaten van de SD-card van mijn ingebouwde carminat TomTom in een splinternieuwe Renault Clio wordt de TomTom niet meer opgestart. Er verschijnt een zandlopertje, daarna WWW.RENAULT-MULTIMEDIA.COM , vervolgens weer een zandlopertje enz. Blijft hierin hangen. Wie kan mij vertellen wat er aan de hand is en hoe ik dit kan oplossen voordat ik naar de garage terug ga?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Heb je die Update via TomTomHome gemaakt?

Wellicht is je bekend dat je in jouw systeem alleen de speciale "Tominat"-SD kaarten kunt gebruiken, en dus de vraag: had je 'm op zo'n kaart gezet?

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
clio
New Member
New Member
Berichten: 7
Lid geworden op: 22 jan 2010 21:45

Bericht door clio »

Beste JW,

Inderdaad via TomTom home de update op de meegeleverde SD card laten installeren. Dat proces verliep zonder problemen. Vervolgens de card weer in de kaartsleuf van de auto gedaan, radio aangezet waarbij de vraag kwam: versie abc vervangen door xyz (nummers weet ik zo niet), vervolgens bevestigd en na 100 % doorloop lijkt het systeem zich te willen opstarten. Maar dat lukt niet, hij komt in de loop zoals geschetst in mijn eerste bericht.
Nog 2 keer het SD kaartje weer aan Tom Tom home te hangen waarbij vervolgens weer gemeld wordt dat er updates zijn. Weer laten installeren, maar in de auto blijft'ie weigeren op te starten.
Ik weet niet of dat een oplossing kan zijn, maar is er een mogelijkheid de ingebouwde TomTom in de auto te resetten, net zoals met losse TomTom's kan via een pinhole aan de onderkant?

Gr. PK

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Had je, voordat je via TTHome die nieuwe kaart er op wilde zetten, eerst geprobeerd de inhoud van je oorspronkelijke kaart te saven, zie viewtopic.php?t=14494

En stond daarbij de schrijfbeveiliging al uit?

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
clio
New Member
New Member
Berichten: 7
Lid geworden op: 22 jan 2010 21:45

Bericht door clio »

Nee, niet vooraf. Zodra de kaart voor het eerst in de computer wordt gestopt wordt meteen een installatieproces van Tom Tom home gestart die zodra het is geinstalleerd ook meteen naar updates gaat zoeken.
En schrijfbescherming van het mijn Renault Benelux kaartje stond al uit vanaf aflevering auto.

Gr. PK

P.S. Bedankt voor het zo snel reageren...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Er wordt dus inderdaad onmiddellijk iets op die kaart geschreven/veranderd als je via TTHome verbinding maakt. Daar zal dan wel iets misgegaan zijn.
Zoals je in het andere draadje al schreef: dat mag je Renault dealer dan oplossen.

Misschien kan Ritselaar nog wat toevoegen, hij is inmiddels "ervaringsdeskundige" op het gebied van de Tominat.

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
ritselaar
Moderator
Moderator
Berichten: 878
Lid geworden op: 01 sep 2003 22:23

Bericht door ritselaar »

clio,

Ik weet niet of je inmiddels al wat verder bent.

Het lijkt me dat er een bestand corrupt is op je sd waardoor de update is mislukt, danwel je hebt lot uit de loterij dat je net een defect systeem hebt...

Even andere vraag: Ik weet namelijk niet of de Clio ook een Carminat heeft met radio/cd-speler zoals ik wel heb in mijn Megane. Vanaar de vraag: Als er geen sd-kaart inzit, kun je de Carminat dan wel aanzetten ? Want als systeem het dan ook niet doet, dan zowiezo direct naar de dealer.


Wat ik me nog herinner van de eerste keer:

De dealer heeft systeem werkend aan je gedemonsteerd en toen ben je met de auto naar huis gegaan.

Vervolgens heb je op de pc mbv TomTomHome de sd-kaart aangesloten.

Vermoedelijk was er een nieuwere versie tbv OS (8.841) en uiteraard een update voor je (Benelux)kaart. Deze kaart krijg je gratis agv de 60-dagen upgrade garantie.


Ik kan me wel herinneren dat na updaten van OS op de SD-kaart ik een melding kreeg om kaart in de Carminat te steken en daarna weer te verwijderen.

Dat gaf bij mij hetzelfde beeld: scherm met melding om upgrade uit te voeren, dat bevestig je , dan vind update plaats. Daarna reboot systeem en is systeem klaar. Je verwijdert de SD-kaart (wel netjes via menu optie kiezen om sd-kaart te verwijderen) en steekt deze weer in de pc.
Dat was wat er bij gebeurde.

Heb je tijdens updaten wel contact aangelaten (al dan niet met draaiende motor) ?
Systeem werkt namelijk in mijn Megane ook zonder contact, maar gaat dan na 10 minuten (of zoiets) uit.
Indien dat gebeurt is, weet ik niet of de Carminat TomTom hier tegen kan.


Je kan via TomTomHome de navcore nogmaals op je SD-kaart plaatsen.
Kies in menu voor: Voeg verkeersinfo, Stemmen, Flitslocaties, enz. toe
Blader dan door tot Items op mijn computer
Hier zie je als het goed is ook een optie Applicaties er bij staan (met vermoedelijk een 1 of een twee)
Klik even op Meer info om de nieuwste versie te hebben en selecteer vervolgens Voeg toe.

De Navcore 8.841 wordt dan weer op de SD-kaart gezet en volg de handelingen op die daarna verschijnen.
Verder doe de update voor de zekerheid met DRAAIENE motor, dan kan systeem niet per ongeluk uitschakelen. (In de auto zitten en Carminat aan (zonder contact) leidt bij mij op moment van openen deur totuitschakelen Carminat)

Ik weet niet in welke regio je woont, want misschien valt het nog op te lossen door even mee te kijken, anders wordt het toch naar de dealer gaan.


Frits de Laar
TomTom Carminat OS 8.842
kaart Europe 880

TomTom Go 950Live
855 europa
855 noord amerika

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
clio
New Member
New Member
Berichten: 7
Lid geworden op: 22 jan 2010 21:45

Bericht door clio »

Hallo Frits,

Bedankt voor je reactie.

In de Clio is het ook een combinatie met radio/cd speler. Die kan ik wel aanzetten. En als ik het kaartje een stukje eruit laat steken dan worden ook de radiogegevens, tijd en temperatuur weer gegeven. Laat je het kaartje erin, dan zit je de hele tijd aan te kijken tegen de pogingen om het navigatiegedeelte op te starten

Het is inderdaad zo gegaan als je beschreef van de eerste keer. De radio heeft lang genoeg aan gestaan om te kunnen updaten. Ik zag ook dat versie xxx versie yyy vervangt (is ook tot 100% voltooid) maar daarna blijft die meteen hangen in het opnieuw opstarten en komt'ie geen stap meer verder.

Ik laat het nu maar even aan de dealer over, maar moet nog langs gaan. Als het opgelost is laat ik het wel even weten.

Gr. Peter

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht
  • opstarten in duits
    door pcmdejongh » 12 mei 2017 16:35 » in Garmin
    Reacties: 1
    Weergaves: 392
  • waarschuwing bij opstarten verwijderen
    door Walterken » 23 sep 2014 13:01 » in Kenwood
    Reacties: 1
    Weergaves: 704
  • Qlarion QY5002SD blijft opnieuw opstarten
    door Hansiebrink » 04 mar 2022 12:18 » in Clarion
    Reacties: 0
    Weergaves: 184
  • SD card clarion nx302e
    door valen001 » 23 mei 2022 19:34 » in Clarion
    Reacties: 0
    Weergaves: 371
  • Lifetime Map melding, This card has been redeemd
    door yalaju » 31 jan 2016 11:02 » in Garmin
    Reacties: 1
    Weergaves: 458
  • update
    door willym » 07 apr 2017 19:17 » in Garmin
    Reacties: 1
    Weergaves: 1428
  • Update van VW
    door adhoc » 16 jul 2017 13:03 » in V.A.G
    Reacties: 2
    Weergaves: 1989

Terug naar “Renault”