Lifetime Map melding, This card has been redeemd

Gebruikersavatar
yalaju
New Member
New Member
Berichten: 1
Lid geworden op: 31 jan 2016 10:43

Lifetime Map melding, This card has been redeemd

Bericht door yalaju »

Goededag
Ben ook nieuw hier op de forum en heb gelijk ook een vraag over de numans lifetime update.
Ik heb er een gekocht via marktplaats en geprobeerd te installeren maar krijg een melding,
This card has been redeemd, Nagevraagd bij de verkoper en hij zei dat mijn zumo eerst door de
vorige eigenaar eerst afgemeld moest worden maar de beste man kan ik niet meer achterhalen.
Ik heb mijn zumo wel bij de garmin site kunnen melden.

graag een reactie aub
groetjes

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
DigiWalker
Senior Member
Berichten: 221
Lid geworden op: 09 okt 2006 20:31

Re: Lifetime Map melding, This card has been redeemd

Bericht door DigiWalker »

yalaju schreef:Goededag
Ben ook nieuw hier op de forum.
Welkom op dit forum.
Inderdaad,dat is te merken.
Als je nu eens duidelijk de regels ging lezen,hoe en wat er in een vraag behoord te staan,dan hoeven we hier niet te gokken naar wat voor Zumo je hebt.Dus info gtaag betreffende je toestel,merk type , kaartupdate van welke datum etc etc.
1.Ik heb er een gekocht via marktplaats en geprobeerd te installeren maar krijg een melding,This card has been redeemd,
2.Nagevraagd bij de verkoper en hij zei dat mijn zumo eerst door de
vorige eigenaar eerst afgemeld moest worden maar de beste man kan ik niet meer achterhalen.

3.Ik heb mijn zumo wel bij de garmin site kunnen melden.
1.Wat instellaar je dan? Een Map(kaartupdate) ,want een card is heel wat anders,want dat is een memorycard.
Indien het de kaart is,is deze geblokkeerd door de verkoper omdat deze de kaart nog gebruikt voor eigen gebruik.
Schijnbaar is kaart er niet bij verkocht.Dit geld voor oudere toestellen.
2.Een raar antwoord vind ik dit.Op Marktplaats van een verkoper een toestel kopen,en die is de eigenaar dus niet,begrijp ik hieruit.
Betreft het dan een "gestolen toestel"? Zo ja,dan ben jij "wettelijk" de heler.
Uit je antwoord lijkt het me klip en klaar duidelijk dat het hier om een gestolen toestel gaat,want indien het een legale transactie betreft,is de vorige eigenaar WEL traceerbaar.
3.Dat is normaal,Garmin kan niet zien of het ding gestolen is,als de "echte" eigenaar,dat niet meld op de site van Garmin.

Wat kaarten betreft het volgende.
Bij toestellen waar voorheen GEEN Lifetme maps bij werden geleverd,kan men achteraf wel LifteMaps kopen.Echter de LM worden op naam verkocht ,en moeten worden "vrijgeschakeld" door de verkoper,zodat de nieuwe eigenaar gebruik kan maken van deze kaartupdates.Is in dit geval de vorige eigenaar niet te traceren,dan heb je maar 1 mogelijkheid,door een nieuwe lifetimemap te kopen.

Bij de nieuwe, serie waar LifeTime Maps inclusief toestel werden/worden verkocht,heb je dat probleem niet.
Hier is de kaartcode gebonden aan het toestel,en niet op naam van koper gesteld.

Advies.indien je de verkoper kunt traceren,deze onder druk zetten door de kaartcode af te geven, cq vrij te schakelen.
Hij is uiteindelijk de verkoper,dus verantwoordelijk voor de verkoop van het toestel.
Indien deze niet wil meewerken,kun je 2 dingen doen.
Hetzij een nieuwe LM kopen,of je toestel weer naar hem terug met teruggaaf van gelden.
Voor het vrijschakelen van je MAPupdate(kaart) kunnen we je hier niet helpen.
Dat kan enkel Garmin en/of de vorige eigenaar van het toestel.
Of je zult zelf bij Garmin aannemelijk moeten maken d.m.v. aankoop bewijzen,dat je het toestel met bijbehorende kaartmap legaal het gekocht.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht
  • SD card clarion nx302e
    door valen001 » 23 mei 2022 19:34 » in Clarion
    Reacties: 0
    Weergaves: 359
  • Hoe zie ik of Lifetime maps al is geactiveerd?
    door tcf600 » 14 jun 2014 00:41 » in Garmin
    Reacties: 2
    Weergaves: 778
  • TomTom Go60 met lifetime updates - € 149.95
    door wmp » 26 dec 2014 16:22 » in Gespot
    Reacties: 1
    Weergaves: 752
  • LifeTime maps Europa 2015.30
    door DigiWalker » 20 okt 2014 02:27 » in Garmin
    Reacties: 0
    Weergaves: 785
  • nüMaps Lifetime Europa 2015.10 beschikbaar
    door Toho_NL » 21 jun 2014 11:10 » in Garmin
    Reacties: 5
    Weergaves: 1324
  • geen file melding 2545
    door Johan.1 » 28 nov 2017 23:05 » in Garmin
    Reacties: 0
    Weergaves: 413
  • inbouwen origineel kia navigatie geeft fout melding accu loopt leeg
    door reco63 » 28 okt 2018 09:20 » in Overige merken -- VASTE INBOUW --
    Reacties: 1
    Weergaves: 1011

Terug naar “Garmin”