407 en inbouw Becker

Alles met betrekking tot Peugeot navigatie
MarcelNL
Average Member
Average Member
Berichten: 60
Lid geworden op: 10 mei 2004 21:07

407 en inbouw Becker

Bericht door MarcelNL »

Zijn er al mensen die info hebben over de 407 en inbouw ?

Ik krijg naar alle waarschijnlijkheid een 407 en heb een becker TP die ik uiteraard in wil bouwen, maar het lijkt er op dat alleen Renault ISO als ISO ziet en Peugeot er toch andere ideeen over heeft.....

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
checkin
Senior Member
Berichten: 355
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:05

Bericht door checkin »

We zullen proberen hier zo spoedig mogelijk meer info over inbouw van navigatie voor de 407 te plaatsen.
[color=green][b]VDO MS5500 - Europa Navteq- TMC module 5010/01-VT - MA1410 - MC5400 - RST5400 - DV6100 - 2e+3e MM5000 achter - Hirschmann CarTV gen.2[/b][/color]

[size=84][color=red][b]MS5700-Europa Navteq-VDO PC5200 PT/40-VDO PN4000[/b][/color][/size]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
MarcelNL
Average Member
Average Member
Berichten: 60
Lid geworden op: 10 mei 2004 21:07

Bericht door MarcelNL »

Kijk , da's nou de kracht van 't internet 8) De dealer weet amper dat er een andere radio in moet kunnen.....

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
checkin
Senior Member
Berichten: 355
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:05

Bericht door checkin »

Peugeot 407 Af fabriek kleuren navigatie:

Afbeelding
[color=green][b]VDO MS5500 - Europa Navteq- TMC module 5010/01-VT - MA1410 - MC5400 - RST5400 - DV6100 - 2e+3e MM5000 achter - Hirschmann CarTV gen.2[/b][/color]

[size=84][color=red][b]MS5700-Europa Navteq-VDO PC5200 PT/40-VDO PN4000[/b][/color][/size]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Wieger
New Member
New Member
Berichten: 3
Lid geworden op: 19 mei 2004 15:17

Bericht door Wieger »

Buiten de originele installatie zijn er wel alternatieven.

Met een canbus adapter (duur) of een wielsensor (niet duur) zijn ook andere systemen tot leven te wekken.
Dat is het nadeel van de multiplex bedrading.......


succes

wieger

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
checkin
Senior Member
Berichten: 355
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:05

Bericht door checkin »

Er zal op kort termijn meer informatie vrij komen waar er precies een snelheids-signaal kan worden " afgetapt" alleen is nog niet goed bekend welke draadnummers het zijn, en waar ze liggen.
Ongetwijfeld ergens in het motorcompartiment.

Men hoeft dus geen Can-bus adapter of aparte wielsensoren te gaan plaatsen.
[color=green][b]VDO MS5500 - Europa Navteq- TMC module 5010/01-VT - MA1410 - MC5400 - RST5400 - DV6100 - 2e+3e MM5000 achter - Hirschmann CarTV gen.2[/b][/color]

[size=84][color=red][b]MS5700-Europa Navteq-VDO PC5200 PT/40-VDO PN4000[/b][/color][/size]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
MarcelNL
Average Member
Average Member
Berichten: 60
Lid geworden op: 10 mei 2004 21:07

Bericht door MarcelNL »

checkin schreef:Er zal op kort termijn meer informatie vrij komen waar er precies een snelheids-signaal kan worden " afgetapt" alleen is nog niet goed bekend welke draadnummers het zijn, en waar ze liggen.
Ongetwijfeld ergens in het motorcompartiment.

Men hoeft dus geen Can-bus adapter of aparte wielsensoren te gaan plaatsen.
Klinkt goed 8) , maar wat is korte termijn ?

De levertijd is ingegaan :!: :Beer: en ik hoop de auto zo eind juli in ontvangst te mogen nemen, vanzelfsprekend wil ik dan bij de dealer de deur uit navigeren :wink:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
axl
Average Member
Average Member
Berichten: 59
Lid geworden op: 17 sep 2003 22:14

Bericht door axl »

de tacho puls kan je aftappen op:

de BSI
40pin zwarte stekker
pin 26 draadnr 6739

(onder voorbehoud)

becker TP is dat niet een 1 DIN navi?? aangezien de 407 alleen maar met een fabrieksradio geleverd word (en ze hebben ook voorlopig geen plannen om een DIN uitvoering te maken, zal wel met het CAN gedoe te maken hebben)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
checkin
Senior Member
Berichten: 355
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:05

Bericht door checkin »

axl schreef:de tacho puls kan je aftappen op:

de BSI
40pin zwarte stekker
pin 26 draadnr 6739

(onder voorbehoud)

Deze aansluiting zijn inderdaad juist. (dus niet meer onder voorbehoud)
[color=green][b]VDO MS5500 - Europa Navteq- TMC module 5010/01-VT - MA1410 - MC5400 - RST5400 - DV6100 - 2e+3e MM5000 achter - Hirschmann CarTV gen.2[/b][/color]

[size=84][color=red][b]MS5700-Europa Navteq-VDO PC5200 PT/40-VDO PN4000[/b][/color][/size]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
MarcelNL
Average Member
Average Member
Berichten: 60
Lid geworden op: 10 mei 2004 21:07

Bericht door MarcelNL »

axl schreef:de tacho puls kan je aftappen op:

de BSI
40pin zwarte stekker
pin 26 draadnr 6739

(onder voorbehoud)

becker TP is dat niet een 1 DIN navi?? aangezien de 407 alleen maar met een fabrieksradio geleverd word (en ze hebben ook voorlopig geen plannen om een DIN uitvoering te maken, zal wel met het CAN gedoe te maken hebben)
inderdaad een 1DIN Naviradio, maar er is als alles goed is gewoon een passtuk te verkrijgen, stroom moet gewoon te vinden zijn evenals de overige bedrading.

Waar ik banger voor was is de puls, dat komt nu goed 8)
Kan direkt mijn bello bedrading met de pulsdraad naar het vooronder,? want ik neem aan dat de BSI (?) in de motorruimte zit?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
axl
Average Member
Average Member
Berichten: 59
Lid geworden op: 17 sep 2003 22:14

Bericht door axl »

:) heheh hoop dat er inderdaad voor je een pasvormpje bestaat :)
de BSI is de zekeringen kast in binnenruimte deze zit achter het opbergvakje links van het stuur.
.
als er inderdaad een vormpje voor bestaat, wat ik betwijfel zou je alsnog zelf ff nieuwe bekabeling voor de radio moeten trekken aangezien de RD4/MFD bediening geen standaard ISO heeft, en knippen in multiplex bedrading is helemaal uit den boze.

PS de radio is multifuctioneel aangezien er ook vele andere opties mee bedient worden
ik heb de radioloze 407 nog niet in mijn handen gehad, dus ik weet niet hoe die bediening werkt, eruit ziet.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
MarcelNL
Average Member
Average Member
Berichten: 60
Lid geworden op: 10 mei 2004 21:07

Bericht door MarcelNL »

axl schreef::) heheh hoop dat er inderdaad voor je een pasvormpje bestaat :)
de BSI is de zekeringen kast in binnenruimte deze zit achter het opbergvakje links van het stuur.
.
als er inderdaad een vormpje voor bestaat, wat ik betwijfel zou je alsnog zelf ff nieuwe bekabeling voor de radio moeten trekken aangezien de RD4/MFD bediening geen standaard ISO heeft, en knippen in multiplex bedrading is helemaal uit den boze.

PS de radio is multifuctioneel aangezien er ook vele andere opties mee bedient worden
ik heb de radioloze 407 nog niet in mijn handen gehad, dus ik weet niet hoe die bediening werkt, eruit ziet.
Ach ik hoor net dat het tot Oktober :evil: gaat duren, tot zolang heeft de dealer de tijd om het uit te vinden en Peugeot om een inpassstukkie in elkaar te flansen :wink:

Wat wordt er zoal met de radio bediend :roll: het gaat hier om de niet af te bestellen cd/radio die er na de eerste dag uitvliegt, niet om het multifuntionele navi/radio gebeuren ......

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
axl
Average Member
Average Member
Berichten: 59
Lid geworden op: 17 sep 2003 22:14

Bericht door axl »

:)

complete bediening van het multifunctionele display
dus
-boordcomputer.
-on board diagnostic
-taal/tijd/datum instellingen.
etc

nogmaals ik heb nog niet de radioloze 407 gezien dus ik weet niet hoe het hier werkt.
maar zoals je op de foto van checkin ziet, zie je in het midden de joystick zitten; deze dit er ook bij de normale RD4 radio, waarmee je dus vele andere opties mee bediend.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Higgy
Moderator
Moderator
Berichten: 1762
Lid geworden op: 16 nov 2003 15:42

Bericht door Higgy »

Mooie bak man, die nieuwe 407!
iPhone 6 met Sygic, Waze, Navmii
TomTom One XL Europa

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
MarcelNL
Average Member
Average Member
Berichten: 60
Lid geworden op: 10 mei 2004 21:07

Bericht door MarcelNL »

axl schreef::)

complete bediening van het multifunctionele display
dus
-boordcomputer.
-on board diagnostic
-taal/tijd/datum instellingen.
etc

nogmaals ik heb nog niet de radioloze 407 gezien dus ik weet niet hoe het hier werkt.
maar zoals je op de foto van checkin ziet, zie je in het midden de joystick zitten; deze dit er ook bij de normale RD4 radio, waarmee je dus vele andere opties mee bediend.
Hoi Hoi, nog zo'n successtory als bij de S40 van mijn pa :twisted: ....of navi twv 2000 teuro kopen (bij Volvo 4000) of niets , da's nog eens klantenbinding :shock:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Han
Senior Member
Berichten: 1051
Lid geworden op: 01 sep 2003 18:57

Bericht door Han »

MarcelNL schreef: Hoi Hoi, nog zo'n successtory als bij de S40 van mijn pa :twisted: ....of navi twv 2000 teuro kopen (bij Volvo 4000) of niets , da's nog eens klantenbinding :shock:
:?: Vind je het erg als ik deze opmerking niet begrijp :?:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
MarcelNL
Average Member
Average Member
Berichten: 60
Lid geworden op: 10 mei 2004 21:07

Bericht door MarcelNL »

Han schreef:
MarcelNL schreef: Hoi Hoi, nog zo'n successtory als bij de S40 van mijn pa :twisted: ....of navi twv 2000 teuro kopen (bij Volvo 4000) of niets , da's nog eens klantenbinding :shock:
:?: Vind je het erg als ik deze opmerking niet begrijp :?:
Erg niet, leg het wel even uit als dat nodig is :wink:

Wanneer je dus niet van zinne bent een navi te kopen bij de auto is het vrijwel niet mogelijk een 1 DIN naviradio in te bouwen......dus de keuze is of enkele duizenden euri extra achter te laten bij de dealer en navigerend naar huis te rijden met je nieuwe auto of niet meer navigeren (of een PDA achtige oplossing).

De volgende autokeuze zal wmb ook afhangen van de inbouwmogelijkheden voor navigatie niet af fabriek, nu was me verteld dat dit geen enkel probleem zou zijn ! (en ja ik weet het makelaars en autodealers :twisted: ....)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

MarcelNL schreef:
Han schreef:
MarcelNL schreef: Hoi Hoi, nog zo'n successtory als bij de S40 van mijn pa :twisted: ....of navi twv 2000 teuro kopen (bij Volvo 4000) of niets , da's nog eens klantenbinding :shock:
:?: Vind je het erg als ik deze opmerking niet begrijp :?:
Erg niet, leg het wel even uit als dat nodig is :wink:

Wanneer je dus niet van zinne bent een navi te kopen bij de auto is het vrijwel niet mogelijk een 1 DIN naviradio in te bouwen......dus de keuze is of enkele duizenden euri extra achter te laten bij de dealer en navigerend naar huis te rijden met je nieuwe auto of niet meer navigeren (of een PDA achtige oplossing).

De volgende autokeuze zal wmb ook afhangen van de inbouwmogelijkheden voor navigatie niet af fabriek, nu was me verteld dat dit geen enkel probleem zou zijn ! (en ja ik weet het makelaars en autodealers :twisted: ....)
Dat begint inderdaad een probleem te worden.
Bij nogal wat nieuwe auto's is het om een aantal redenen moeilijk om zelf een radio dan wel navi in te bouwen.
Dat begint met het niet aanwezig zijn van een DIN inbouw mogelijkheid. En dus moet je zelf wat fabrieken of hopen op een speciaal los te leveren frame, zoals dat voor sommige merken aangeboden wordt.

Een tweede probleem is de CAN-Bus problematiek, waardoor het erg lastig is achteraf zelf een Radio/Navi in te bouwen.

Al met al is het een spanningsveld tussen de after-market industrie, en anderzijds de autofabrikanten die natuurlijk graag zelf leveren. En in vele gevallen zijn het dezelfde leveranciers die dus op twee fronten bezig zijn :wink:

En wat willen wij, de gebruikers eigenlijk?
Wat mij betreft is het duidelijk, ik heb een voorkeur voor een achteraf ingebouwd systeem, met een enkele uitzondering. Maar dat heeft veel te maken met de eisen die ik stel aan het systeem, zie m'n onderschrift :lol:

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
checkin
Senior Member
Berichten: 355
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:05

Bericht door checkin »

De 407 is natuurlijk ook zonder radio te bestellen, er kan dus altijd achteraf weer wat worden ingebouwd. 8)
[color=green][b]VDO MS5500 - Europa Navteq- TMC module 5010/01-VT - MA1410 - MC5400 - RST5400 - DV6100 - 2e+3e MM5000 achter - Hirschmann CarTV gen.2[/b][/color]

[size=84][color=red][b]MS5700-Europa Navteq-VDO PC5200 PT/40-VDO PN4000[/b][/color][/size]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
MarcelNL
Average Member
Average Member
Berichten: 60
Lid geworden op: 10 mei 2004 21:07

Bericht door MarcelNL »

checkin schreef:De 407 is natuurlijk ook zonder radio te bestellen, er kan dus altijd achteraf weer wat worden ingebouwd. 8)
Da's nou dus net niet mogelijk, men zegt "in de toekomst", maar nu dus nog niet..... :twisted:

Wanneer de kabelboom net ff anders is zit je al met een probleem, verder is de inbouw van een DIN schacht ook niet zonder een half dash te vervangen mogelij als ik de eerste foto's bekijk :twisted:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
axl
Average Member
Average Member
Berichten: 59
Lid geworden op: 17 sep 2003 22:14

Bericht door axl »

:) ik heb het ff schematisch opgezocht:
midden dashboard radioloze 407:
Afbeelding

zoals je ziet (1) zie je dat de bediening van alle functies bij de radioloze 407 in een paneel is gemaakt met het MFD.
waar normaal de radio zit (2) zit een afdekpaneel, en verder laat hij geen opties zien om een DIN frame in te bouwen.
(zoals bij de 406 kan)
dus je zou wel zelf iets kunnen fabriceren (totdat peugeot of de aftermarkt handel er iets voor leveren) om in die loze ruimte een DIN vak te maken, en dan zelf ISO voeding maken.

Dus als je een 407 heb besteld met een OEM radio en de gedacht heb; die gooi ik er uit en stop er een aftermarket radio is, zou dit dus een kostbaar geval zijn aangezien de bediening van diverse functie van het MFD op de radio zit, en dus moet je dan een andere MFD bestellen met bediening in zijn geheel. en natuurlijk hoe zit dit draad technisch/softwarematig in elkaar.

:D niks is dus onmogelijk als je maar betaalt :D

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
MarcelNL
Average Member
Average Member
Berichten: 60
Lid geworden op: 10 mei 2004 21:07

Bericht door MarcelNL »

@Axl, bedankt, ik zal de dealert morgen direkt 'contacteren' om eea te regelen, want ik hou niet van niet van dit soort ellende......

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
jadolfs
Junior Member
Junior Member
Berichten: 30
Lid geworden op: 11 nov 2003 15:13

Bericht door jadolfs »

Higgy schreef:Mooie bak man, die nieuwe 407!
Helemaal mee eens!
Groeten,

Joost

[size=75]Renault Mégane II 5-deurs 1.9dCi
VDO Dayton MS 3100 + MT 5000
Teleatlas 2004/2005[/size]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
MarcelNL
Average Member
Average Member
Berichten: 60
Lid geworden op: 10 mei 2004 21:07

Bericht door MarcelNL »

de dealer heeft geinformeerd bij de peugeot techneuten bij de importeur, en deelde mee dat er voorlopig geen oplossing voor het inbouwen van een andere radio gaat komen :twisted: :evil: :cry:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
marcel*
New Member
New Member
Berichten: 3
Lid geworden op: 01 sep 2004 10:47

407 is binnen maar niemand weet de pinbezetting van de radio

Bericht door marcel* »

Inmiddels in mijn 407 2.0 HDi XS binnen 8) , ik heb een speedpulsdraad :D maar aan de standaard RD 4 Radio zit een NIET ISO stekker :twisted: die ik er niet zomaar af kan knippen(leasemobiel....).

Wie kan me helpen aan de pinzetting van deze stekkers en eventueel een tip geven wie de contrastekker zou kunnen hebben :?: (anders wordt het geknutsel met losse pinnetjes en krimpkous :cry:

Verder zou de wetenschap of er al inbouwframes bestaan me helpen (de dealer en Peugeot NL weten nog niet bijster veel, en Blaupunkt als producent heeft nog niet gereageerd)

De RD4 radio heeft inderdaad knoppen voor 0.a. de tripcomputer en wat instellingen zoals de follow home verlichting, maar dat zijn fire & forget instellingen die ik eenmalig doe (en het menu blijft actief dus als ik de tripcomputer activeer voor de radio eruit gaat blijft die actief).

Voor de oplettende lezer, ik ben dezelfde als MarcelNL maar door wat probs met UPC en een niet onthouden wachtwoord heb ik me maar even opnieuw aangemeld :oops:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht
  • TomTom NR1 Inbouw MAZDA
    door Beckermanneke » 18 sep 2014 21:30 » in TomTom
    Reacties: 9
    Weergaves: 4634
  • Achteraf inbouw Navigatie Nissan Almera Tino 2004
    door Satmiep » 01 feb 2015 13:10 » in Nissan
    Reacties: 2
    Weergaves: 1600
  • Becker Traffic Pro. no fix!
    door Gus » 06 aug 2014 12:50 » in Mobiele Becker systemen
    Reacties: 1
    Weergaves: 819
  • Becker Traffic Pro. no fix!
    door Gus » 22 jun 2014 18:57 » in Vaste Becker systemen
    Reacties: 1
    Weergaves: 953
  • Becker Traffic Pro kaarten updaten.
    door petertje007 » 16 jul 2015 20:29 » in Vaste Becker systemen
    Reacties: 1
    Weergaves: 2628
  • frontje gezocht Becker Online Pro
    door fransoos » 11 mei 2014 15:15 » in Vaste Becker systemen
    Reacties: 7
    Weergaves: 1145
  • Becker Transit 50 software update
    door DickRijneker » 18 nov 2014 02:29 » in Mobiele Becker systemen
    Reacties: 0
    Weergaves: 746

Terug naar “Peugeot”