Info over Carin in Astra F

Alles met betrekking tot Opel navigatie
Ironix
New Member
New Member
Berichten: 2
Lid geworden op: 14 jun 2004 21:21

Info over Carin in Astra F

Bericht door Ironix »

Hoi!

Ik wil met jullie even mijn ervaringen delen over het inbouwen van een Philips RC-959 met Cd wisselaar en navigatieunit Carin 440.

Eerst heb ik uitvoerig op deze site gespeurd naar de benodigde kabeltjes. Daarna ben ik gaan zoeken in de opel Astra F Sedan van 08-95.
Onder het handschoenenvakje, als je de plastic kap weghaalt, zie je aardig wat draden lopen. Onder andere ook 2 rood-blauwe kabels. Ik dacht dat 1 van deze kabels wel een puls draad zou zijn. Maar welke? Op naar de Opel dealer.

Deze wist mij heel wat duidelijk te maken, geheel gratis. Bij Daihatsu ben ik veel meer problemen tegengekomen voor het vrijgeven van informatie over draadjes.
Bij de ISO stekker achter de radio:
1. De geschakelde + en de constante + bij de radio zijn omgedraaid. Dus vanuit het stekkerblok van de auto: de gele is de geschakelde, de rode is de constante.
2. Op pin 5, zoals ook elders op andere sites staat vermeld, zitten 2 rood-blauwe draden. Deze zijn dus wel pulsdraden in tegenstelling tot die andere 2 rechts onder het handschoenenvakje. (onder andere voor de brandstofpomp).
3. De geschakelde + valt niet weg bij het starten van de motor.

Dus ik heb de radio aangesloten, met aan de ISO stekker het Carin systeem. vanaf Carin gezien:
- rood: constante +
- paars: Geschakelde + die niet wegvalt
- Bruin: Massa
- wit-zwart: Puls draad

De Opel dealer vertelde mij dat ze nooit het achteruitrij signaal aansloten omdat je toch vrijwel altijd niet meer dan 40 meter achteruit rijd.
Dit spreekt alles tegen over de informatie die ik vind over achteruitrij draden. Iemand die hier verheldering over kan geven?

De eerste testrondjes waren succesvol. Het heeft al met al een dag geduurd voordat de wisselaar, radio unit en navigatie netjes weggewerkt waren.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Hallo,

Bedankt voor alle info, daar zullen anderen zeker plezier van hebben.

En ja, over die achteruit is inderdaad al heel veel geschreven. Ik zou er maar van uit gaan dat daaromtrent op dit forum meer kennis aanwezig is dan bij een Opel dealer.
Gewoon doen, zeker bij oudere systemen is dit van belang omdat die er door trage processoren toch al moeite mee hebben alles netjes op een rij te houden en jou te begeleiden. En als je dan een keer achteruit gereden en omgekeerd bent denkt jouw systeem in eerste instantie dat je nog altijd in dezelfde richting rijdt terwijl dat dus niet het geval is. En dus kost 'm dat de nodige tijd om zich opnieuw te orienteren, met alle gevolgen van dien.

Gewoon aansluiten dus, zo staat het ook in de instructie, dat is GEEN optie doch noodzakelijk.

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Ironix
New Member
New Member
Berichten: 2
Lid geworden op: 14 jun 2004 21:21

Bericht door Ironix »

hoi JW,


Thx voor je antwoord.

Ik zal de achteruit binnenkort aansluiten.

groet,
Ironix

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Topsport
Senior Member
Berichten: 963
Lid geworden op: 02 okt 2003 09:26

Bericht door Topsport »

Ironix schreef:hoi JW,


Ik zal de achteruit binnenkort aansluiten.
groet,
Ironix
zal ik zeker doen als ik jouw was :wink: , heb zelf in mijn auto die draad nog nooit aangesloten ( ja ik weet het , heel stom van mij :cry: je denkt dat het veel werk extra is, maar in mijn geval maar 5 minuten werk :cry: ) maar sinds een week of drie is ie wel aangesloten :lol: , je merkt het wel degelijk :!: . voorheen als je een stuk achteruit reed en dan weer naar voren gaf het systeem wel eens een verkeerde afstand aan bij de eerstvolgende afslag :arrow: maar nu niet meer :wink: :wink:

dus: gewoon (laten) aansluiten :idea:

Topsport
[color=blue][b]VDO PC-5400/5500 , 2x MM-5000 , MI-2200 , RST-5400 , MT-5011 , CI-3000 , CIX-3000[/b][/color]
[b][color=red]Kenwood DDX-8027 , KCA-iP500 , Hirschmann CarTV , Parrot MK-6100[/color][/b]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

topsport schreef:
Ironix schreef:hoi JW,


Ik zal de achteruit binnenkort aansluiten.
groet,
Ironix
zal ik zeker doen als ik jouw was :wink: , heb zelf in mijn auto die draad nog nooit aangesloten ( ja ik weet het , heel stom van mij :cry: je denkt dat het veel werk extra is, maar in mijn geval maar 5 minuten werk :cry: ) maar sinds een week of drie is ie wel aangesloten :lol: , je merkt het wel degelijk :!: . voorheen als je een stuk achteruit reed en dan weer naar voren gaf het systeem wel eens een verkeerde afstand aan bij de eerstvolgende afslag :arrow: maar nu niet meer :wink: :wink:

dus: gewoon (laten) aansluiten :idea:

Topsport
Zo zie je maar, met jouw supersnelle computer heb je dit al :cry:
Kun je nagaan wat je met de heel veel tragere MKII computer van de Carin 440 zult meemaken, Dus hierbij het dringend advies: ALTIJD AANSLUITEN die achteruit, die is gewoon essentieel.

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht
  • opel astra 2008
    door anijskruid » 19 mei 2014 19:02 » in Overige merken -- VASTE INBOUW --
    Reacties: 1
    Weergaves: 727
  • Coördinaten inlezen met USB-stick bij Opel Astra K 2019 met Navi 900
    door Ad de Laat » 19 apr 2016 20:18 » in Navigatie algemeen
    Reacties: 0
    Weergaves: 1541
  • Handleidingen Philips Carin 522
    door benne_ss » 07 okt 2016 21:29 » in Vaste VDO-Dayton systemen
    Reacties: 3
    Weergaves: 687
  • Geen TMC info
    door Freddy11 » 24 sep 2016 18:14 » in Vaste Pioneer systemen
    Reacties: 0
    Weergaves: 536
  • Welke Garmin geeft dezelfde info als TomTom HD Traffic?
    door Verwijderde gebruiker 126217 » 10 jul 2014 00:22 » in Garmin
    Reacties: 5
    Weergaves: 3501

Terug naar “Opel”