DVD 90 Navigatie MP3 Probleem

Alles met betrekking tot Opel navigatie
Anc
New Member
New Member
Berichten: 6
Lid geworden op: 21 jan 2008 13:38

DVD 90 Navigatie MP3 Probleem

Bericht door Anc »

Hallo,

Ik ben nieuw geregistreerd omdat ik hoop hier een antwoord te kunnen vinden op een probleem waar de garage me geen behoefte heeft om te helpen. En ik verder op internet niets hierover heb kunnen vinden.

Korte versie van het verhaal.
Ik heb een Opel Astra vrij nieuw gekocht, augustus 2007 met at&b.
Probleem:
In het display wordt het Album niet getoond van de mp3s welke ik op een cd gebrand heb.
Er staat simpelweg Album-1 voor alle mp3s.
Dit terwijl de tags wel juist staan en ik de cd's op diverse manieren heb gebrand.
Via Nero of gewoon via windows. In nero als data als mp3 cd als juxebox mp3 cd. Het maakt niet uit. Album wordt niet getoond van de mp3s.

Wie heeft hier meer problemen mee gehad en weet de oplossing hiervoor.

Background info:
Garage doet erg vaag over uitspraken.
Eerst werd mij verteld:
Er is niets aan de hand, wij hebben contact gehad met de leverancier en we hebben serienummers van het apparaat vergeleken en hiermee zou niets aan de hand zijn.
Daarna werd mij verteld dat ze een analyse systeem hebben welke directer uitleest wat er op het display moet komen met de cd die ik erin hebt gedaan.

Volgens mij willen ze gewoon van me af; maar voordat ik verder herrie ga schoppen bij de garage hoop ik toch dat iemand hier dit probleem erkend en wellicht een oplossing voor mij heeft.

Alvast bedankt voor het lezen.

Groet,
Anc

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Een heel belangrijke vraag is nu natuurlijk: Staat er ergens aangegeven dat het systeem wel de naam van de map en de ID3 tags weer moet kunnen geven?
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Anc
New Member
New Member
Berichten: 6
Lid geworden op: 21 jan 2008 13:38

Bericht door Anc »

Ja in de handleiding staat duidelijk aangegeven.
Term Tags wordt daar ook gebruikt. :-)

edit:
Zou de volledige tekst erbij kunnen pakken, maar ik denk niet dat het een juridisch verhaal behoort te zijn; over hoe het wel/niet geschreven staat. Het staat erin.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Over het juridische aspect hoeft niet gediscussieerd te worden.
Ik ken andere systemen van VDO Siemens die ook uitsluitend een nummer van de map weergeven en niet de actuele naam, terwijl ID3 tags wel correct worden weergegeven. Sommige apparaten zijn allergisch voor het aanwezig zijn van slecht 1 foutje in de voorgeschreven tag-vermelding waar andere systemen hier geen last van hebben. Het gaat daarbij voornamelijk om de echte filenaam die exact moet voldoen aan bepaalde noermen en bijv geen enkel leesteken behalve een underscore mag bevatten.

Ik zie je overigens niet bevestigen dat ID3 tags wel worden weergegeven in het scherm
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Anc
New Member
New Member
Berichten: 6
Lid geworden op: 21 jan 2008 13:38

Bericht door Anc »

De id tag van de naam wordt wel goed weergegeven.

Maar het is wel een goeie opmerking die je daar geeft.

Wat ik zou kunnen proberen is een mp3 te pakken.
Filename aanpassen naar simpel.mp3
Tags omzetten naar naam album band of iets in die geest. In ieder geval geen gebruik van spaties streepjes of andere rare tekens en alleen maar letters gebruiken.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Anc
New Member
New Member
Berichten: 6
Lid geworden op: 21 jan 2008 13:38

Bericht door Anc »

Geprobeerd, probleem niet opgelost.

Wat me nu wel extra is opgevallen is dat het niet alleen het Album id is, maar alle id's.

Heb vorige cd's erbij gepakt en daar had ik zodanig lange bestandsnamen in staan die netjes genoemt waren dat het niet opviel dat titel dus ook niet gepakt werd door het systeem.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
appie appie
New Member
New Member
Berichten: 1
Lid geworden op: 20 feb 2008 02:55

MP3 weergave probleem DVD90

Bericht door appie appie »

ANC,

Ik heb met de DVD90 in de Zafira exact hetzelfde probleem.
Echter de eerste 6 maanden werden de door mij zelf gebrande MP3 CD's (Nero) keurig in het display getoond (ID tags)
Na een half jaar was het ineens afgelopen. Je ziet alleen maar album-1 staan etc.

Oftewel het systeem heeft gewerkt en kan het aan. Geen idee wat er gedaan moet worden om dit weer werkend te krijgen. Wellicht dat de CD drive opnieuw gecallibreerd moet worden ?
Naar mijn inschatting is het geen software issue maar een hardware probleem.

Heb me er inmiddels al bij neergelegd, want als ik MP3's afspeel staat toch de navigatie aan ................

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Anc
New Member
New Member
Berichten: 6
Lid geworden op: 21 jan 2008 13:38

Bericht door Anc »

Ik voel me niet meer alleen! dank :-)

Wellicht heb je in die tijd een onderhouds beurt gehad en is daarbij een software update uitgevoerd onder het motto het moet gebeuren?

Ik heb inmiddels meerdere malen contact gehad met de leverancier.
Ook hebben ze geclaimed dat er een update uitgevoerd moest worden "6780691". Met de opmerking hierbij "Deze update moet uitgevoerd worden als de tags helemaal niet zichtbaar zouden zijn".
Dat was dus al niet het geval, maar hoe dan ook de auto moest al naar de garage dus dan maar deze update ook doorvoeren.
Probleem is nog steeds niet opgelost en ben weer in discussie met de leverancier.

Ondertussen ben ik opzoek naar nog meer mensen die dit probleem erkennen, wellicht dat dit een ALGEMENE fout is in een productieserie van die dvd90s.

Dus ken je iemand, vraag het even na, let me know.
Bedankt voor het lezen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Anc
New Member
New Member
Berichten: 6
Lid geworden op: 21 jan 2008 13:38

Re: MP3 weergave probleem DVD90

Bericht door Anc »

appie appie schreef:want als ik MP3's afspeel staat toch de navigatie aan ................
Ja echter, vind ik het fijn dat als ik een specifiek album wil horen ik niet 50 nummers moet doorscrollen ;)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht
  • navman navigatie probleem
    door gewoondre » 17 mar 2015 11:18 » in Navman
    Reacties: 1
    Weergaves: 1089
  • Navigatie IX20 probleem met touchscreen
    door Paul1953 » 14 nov 2016 18:13 » in Hyundai
    Reacties: 1
    Weergaves: 3007
  • probleem met imi rns 510
    door Dragon76 » 02 jun 2014 21:17 » in Overige merken -- VASTE INBOUW --
    Reacties: 2
    Weergaves: 618
  • Probleem na installatie
    door Thoe » 07 jul 2014 10:06 » in Volvo
    Reacties: 2
    Weergaves: 862
  • Probleem avic x1
    door Jopiejo » 03 dec 2014 20:32 » in Vaste Pioneer systemen
    Reacties: 0
    Weergaves: 470
  • Kw-nx7000 probleem
    door Nielsk » 21 mar 2015 13:57 » in JVC
    Reacties: 1
    Weergaves: 1073
  • probleem RNS510 wisselaar
    door michelbrand1976 » 10 mei 2016 23:32 » in V.A.G
    Reacties: 0
    Weergaves: 542

Terug naar “Opel”