vragen over Navigon 2110 Max

Forumregels
het APPARAAT en bijbehorende software, voor Navigon op je smartphone, zie 'NAVIGATIE SOFTWARE & SOFTWARE VOOR MOBIELE SYSTEMEN'
M_H_M89
New Member
New Member
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 jul 2008 22:06

vragen over Navigon 2110 Max

Bericht door M_H_M89 »

Hallo Mensen

Ik ben sinds kort op zoek naar een navigatiesysteem en na een tijdje zoeken viel mijn oog steeds vaker op het merk Navigon, model 2110 max. Ik zie hier veel positieve reacties over maar toen ik beetje ging zoeken naar specificaties enz. vroeg ik mij twee dingen af

- er staat dat adresingave via straat, postcode, stad enzo kan, maar niet op huisnummer. Ik vroeg me af hoe dat zit want het lijkt me irritant als je in een lange straat nog helemaal tot het einde moet zoeken naar het huisnummer
- Ik weet dat bij tomtom je eigen snelheid wordt aangegeven en rood wordt gemarkeerd als je de max snelheid overschrijdt. Op plaatjes van navigon zie ik nergens de eigen snelheid weergegeven en ik las dat er een geluidssignaal herhaaldelijk blijft piepen wanneer je te hard rijdt. Nou vroeg ik me af of het mogelijk is om eigen snelheid weer te laten geven en dat piepsignaal uit te schakelen. Ik zou namelijk helemaal gek worden als ik keertje te hard rijd en dat ding blijft piepen.

Alvast bedankt,

Groeten

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Wat zijn de positieve kanten van deze 2110 Max, iets dat andere systemen NIET hebben?

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
taj
New Member
New Member
Berichten: 3
Lid geworden op: 02 sep 2008 09:07

Bericht door taj »

Gisteravond een Navigon 2110 MAX (als eerste nav. sysyteem) gekocht en dus nog geen ervaring mee.
Wat die huisnummers betreft; dat heb ik ook gelezen. Je kunt dat gemis compenseren door een zijstraat die het dichts bij het nummer ligt in te voeren. Wat dat piepsignaal betreft hoop ik dat het inderdaad af te zetten is.
Maar het moet verder een prima apparaat zijn met veel waar voor zijn geld.

Vr. groet
taj

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

taj schreef: Je kunt dat gemis compenseren door een zijstraat die het dichts bij het nummer ligt in te voeren.
Hoewel dit best een goede "workaround" zou kunnen zijn, dien je wel te weten bij welke zijstraat welk huisnummer hoort :oops:
De database van bijv Navteq kent uitsluitend de huisnummers van deze hoeken! Dit betekent dat je altijd begeleid zult worden naar een hoek. De rest van de software zal er voor moeten zorgdragen dat het huisnummer dat niet op een hoek ligt op de juiste wijze wordt geïnterpoleerd

De huisnummeraanduiding is heel goed te zien als je detailkaarten bij www.mapy.com of www.maporama.com bekijkt
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Higgy
Moderator
Moderator
Berichten: 1762
Lid geworden op: 16 nov 2003 15:42

Bericht door Higgy »

Volgens mij antwoorden we Taj nu in TWEE draadjes over z' nieuwe Navigon. Ik ben daar niet voor. Kies svp. even één draadje uit.
iPhone 6 met Sygic, Waze, Navmii
TomTom One XL Europa

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
KHdV
New Member
New Member
Berichten: 3
Lid geworden op: 25 jan 2009 18:51

Bericht door KHdV »

De Navigon kan wel degelijk omgaan met huisnummers. je kunt deze gewoon invoeren bij het opgeven van een nieuwe route.

Ook wordt je eigen snelheid weergegeven en bij het overschrijden (instelbaar vanaf aantal kilometers) van deze snelheid krijg je een melding. Of het piepje uitkan heb ik nog niet geprobeerd

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
wimfab
New Member
New Member
Berichten: 1
Lid geworden op: 12 feb 2009 14:46

Navigon 2110 Max

Bericht door wimfab »

Ik ben nu bijna een jaar in het bezit van de 2110 Max en vindt het een geweldig apparaat.
De lane-assistent en Reality View Pro werken perfect je kunt niet verkeerd rijden.
Het waarschuwings piepje kan uitgezet worden,dit werkt alleen als je een snelheid invoerd en deze overschrijdt.
Dit geld ook voor flitspalen.
Al deze mogelijkheden zijn bij andere systemen gemideld 200 duurder.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Seki
Starting Member
Starting Member
Berichten: 10
Lid geworden op: 05 mar 2009 20:48

Re: Navigon 2110 Max

Bericht door Seki »

wimfab schreef:Ik ben nu bijna een jaar in het bezit van de 2110 Max en vindt het een geweldig apparaat.
De lane-assistent en Reality View Pro werken perfect je kunt niet verkeerd rijden.
Het waarschuwings piepje kan uitgezet worden,dit werkt alleen als je een snelheid invoerd en deze overschrijdt.
Dit geld ook voor flitspalen.
Al deze mogelijkheden zijn bij andere systemen gemideld 200 duurder.

Heb een Navigon 2210 mogen gebruiken van een kameraad,is dat normaal dat deze op vele wegen geen snelheidsbeperking geeft,het is wel ingesteld op het toestel.
Ook sommige wegen geeft deze 90 km/uur waar men toch maar 70 km/uur mag rijden.
Zou dit misschien op andere wegen wel het geval zijn,heb wel niet ver gereden in Belgie.


Grtz :) :)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht
  • Navigon cd,s
    door Hoogwerker » 08 feb 2015 15:28 » in Te Koop Aangeboden
    Reacties: 0
    Weergaves: 592
  • alles wat op mijn Navigon 70/71 gewist
    door Carpman » 10 jul 2021 20:50 » in Navigon
    Reacties: 0
    Weergaves: 424
  • RNS 510 vragen
    door Robbert1994 » 14 feb 2017 08:58 » in V.A.G
    Reacties: 0
    Weergaves: 5178
  • Vragen AVIC F980BT
    door Gerard7 » 09 okt 2017 11:25 » in Vaste Pioneer systemen
    Reacties: 0
    Weergaves: 967
  • RT3 navigatie: enkele vragen
    door Mica84 » 22 jun 2016 10:57 » in Peugeot
    Reacties: 1
    Weergaves: 987
  • Diverse vragen PC5200/40
    door evd » 25 jun 2014 20:35 » in Vaste VDO-Dayton systemen
    Reacties: 7
    Weergaves: 2029
  • AVIC-F60DAB vragen
    door racoon » 12 jun 2014 13:34 » in Vaste Pioneer systemen
    Reacties: 5
    Weergaves: 977

Terug naar “Navigon”