Zijn er uberhaupt mensen die tevreden zijn over hun din2??

Voor alle niet merk/type gebonden vragen over navigatie systemen, etc.
Forumregels
Deze rubriek is bedoeld voor vragen over navigatie in het algemeeen die niet in één van de andere rubrieken past.
Dus geen chit/chat, vragen over het forum oid.
Wil je antwoord op je vraag, stel je deze het best in de juiste rubriek.
dirkkk50
Starting Member
Starting Member
Berichten: 19
Lid geworden op: 05 dec 2008 00:02

Zijn er uberhaupt mensen die tevreden zijn over hun din2??

Bericht door dirkkk50 »

Beste mensen,

“Het hebben van de zaak is het einde van’t vermaak”
Deze uitspraak mag ik, na de diverse fora’s te hebben door gespit, wel erg letterlijk nemen.
Ik was tot een week geleden, een tevreden bezitter van een Kenwood dubbeldin navigatie/audio systeem. Die ervaring wilde iemand anders met mij delen, want ik vond mijn auto met ingeslagen zijruit en compleet vernielde apparatuur, zowel in het dashboard als onder mijn stoel, terug.
De Kenwood was van 2004, met daarna opgewaardeerde nav. Software van 2006. Dit systeem startte op binnen 7 sec. had direct een dekking van satelliet signaal, was voorzien van TMC maar had geen bluetooth mogelijkheid. Kortom een systeem uit 2004!!

Na de gebruikelijke ellende met de verzekering, heb ik nu een 1600,- euro tot mijn beschikking voor een nieuw systeem en moet dus nu gaan kiezen uit een van de systemen die op deze site uitvoerig worden besproken.

Wat mij opvalt is het volgende:
- het lijkt erop alsof de techniek (op bluetooth na) zich voornamelijk heeft bezig gehouden met: hoe kunnen wij producten maken die zo min mogelijk productie kosten met zich meebrengen en behalve een nieuw smoelwerkje kwa techniek ook zo min mogelijk ontwikkelingskosten met zich meebrengt.
- Als ik de mobiele oplossingen van kleine goedkope (lees onder de 300,-) navigatie systemen van, TomTom, Garmin, Navtec, Navigon ect, ect, bekijk, dan hebben zij: bluetooth, lane assist, flitspaal waarschuwingen, mogelijkheden voor mp3 af te spelen, betaalbare kaarten update (navigon 19,95-voor 2jr)…..
- Kijk ik na de beoordelingen op bijvoorbeeld deze site, dan geeft het de indruk dat er sinds 2004 weinig toegevoegd is en wat er toegevoegd is slecht werkt , of helemaal niet, of wordt aangemerkt als een mobiel doosje weggestopt in een dubbeldin. Het enige systeem wat recht van spreken heeft en lyrisch door “Gerritje” wordt beschreven, is merkgebonden (VW) en is dus niet door “merkbewuste mensen” aan te schaffen….

Nu heb ik het idee dat ik niet het enige slachtoffer ben die een keuze uit navigatie/audio systemen moet maken en na het lezen van de topics denkt: Is er een systeem rond de 1500 -2000 euro wat wel voldoet aan :
snel opstarten
vlekkeloze audio weergave
goede verkeersinfo
hoogwaardige grafische weergave
foutloze navigatie
goede interactie met GSM telefoons
ondersteuning van iPhone/iPod met recente firmware
enige vorm van diefstal beveiliging

Ben ik met een dergelijk eisen pakket te veeleisend? Dit lijken mij dit eerlijk gezegd toch hele bescheiden systeemeisen t.o.v. een systeem uit 2004 dat op bluetooth en grafische weergave na, toch al aardig aan de norm voldeed? Is er na ruim 4 jaar zo weinig ontwikkeld? Ik denk dat mijn vraag gesteld is tegen beter weten in, maar….
zijn er mensen die misschien vanuit hun dagelijkse vakkennis, systemen op een positieve, maar objectieve wijze kunnen aandragen of is het bovenstaande lijstje te hoog gegrepen?
Ik houd me in ieder geval voor alle suggesties van harte aanbevolen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Eerst en vooral: gecondoleerd met dit verlies. Een inbraak blijft altijd een dikke ellende, ook al krijg je een behoorlijke vergoeding van je verzekering :twisted:

Als je nu 1500-2000 Euri wilt besteden aan een Navi, zou mijn keuze vallen op "het beste van twee werelden", zoals Gentry dat altijd zo fraai weet te omschrijven.
In dit geval: een VDO 5200 computer gekoppeld aan een Kenwood Headunit.
Hopelijk leest Gentry mee, hij zal je zeker verder kunnen adviseren :idea:

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
dirkkk50
Starting Member
Starting Member
Berichten: 19
Lid geworden op: 05 dec 2008 00:02

Bericht door dirkkk50 »

Bedankt voor je reageren JW.
Een kenwood headunit, wat moet ik mij daarbij voorstellen (type nr?)
En die VDO, is daar een test van te vinden die jij kan aanbevelen?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Over de VDO 5200 computer is hier al heeeeel veel geschreven, ga maar een uurtje lezen en je weet het dan wel: een betere navi-computer is er niet op de markt.
Welke Kenwood Headunit je zou moeten nemen, hopelijk hoor je dat van Gentry :wink:

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
dirkkk50
Starting Member
Starting Member
Berichten: 19
Lid geworden op: 05 dec 2008 00:02

Bericht door dirkkk50 »

Ok, ik zal de reactie van Gentry afwachten, maar ben ik puur aangewezen op een Kenwood?
Ik kreeg de indruk dat b.v. Pioneer betere grafische schermen en interfaces handteerde. Als dit anders is hoor ik dat nog graag van je. En is een VDO probleemloos door een ander merk aan te sturen?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gentry
Senior Member
Berichten: 2333
Lid geworden op: 29 mar 2004 10:19

Bericht door Gentry »

Allereerst, welke Kenwood had jij, dus modelnrs etc.

Ten tweede, de door Gerrit bejubelde merkgebonden navigatie is zeer zeker een mooi apparaat maar ook zeer zeker niet perfect en zoals je zelf al aangeeft niet universeel, dit systeem koop je dus en wissel je van merk dan heb je er nix aan, niet mijn keuze dus.

Ik ben een tevreden gebruiker van de Kenwood VDO dubbeldin combi met bluetooth, nu vind ik de bluetooth optie in de vorm van een losse Parrot of Bury beter, maar heb ik toch gekozen van all-in-one, met losse BT200 unit, geen losse zooi meer op mijn dash was mijn uitgangspunt.

Wil je een goed all-in-one apparaat dan is de Kenwood DNX8220 op dit moment nog het beste wat verkrijgbaar is, in maart komt de veelbelovende opvolger maar ook Pioneer schijnt eindelijk met een goed apparaat te kopen met HD navigatie.

Wil je nu aanschaffen dan is mijn advies de Kenwood VDO combi.
[size=75]Kenwood DNX9260BT, Hirschmann CarTV, Alpine DHA-S690 [/size]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
dirkkk50
Starting Member
Starting Member
Berichten: 19
Lid geworden op: 05 dec 2008 00:02

Bericht door dirkkk50 »

Ik heb nu min of meer een totalloss kenwood ddx 7025 systeem, met een 3200 nav. computer(DVD) Ben ondertussen de topic van VDO aan het doorlezen, klopt het dat de 8220 van Kenwood niet wil samenwerken met de VDO?
In mij eerste vraagstelling kan je lezen dat ik het onbegrijpelijk vind dt er na 4 jaar nog steeds geen goed all in one syteem op de markt is. Als het kleine minpuntjes zou betreffen zou het oorwurmen gedrag zijn om daar over te vallen, maar bij elk systeem staan behoorlijk grote negatieve kantekeningen vermeld (Ook bij VDO) Klopt het trouwens dat VDO einde 2008 ermee stopt? Mocht dat zo zijn dan geen VDO voor mij.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gentry
Senior Member
Berichten: 2333
Lid geworden op: 29 mar 2004 10:19

Bericht door Gentry »

Het klopt inderdaad dat VDO eind dit jaar stopt, de kaartsoftware blijft echter wel leverbaar is toegezegd.

Als jij tevreden was met de 7025/3200 combi is de 8220 helemaal niet zo verkeerd voor jou, je gaat er zeker op voorruit!
[size=75]Kenwood DNX9260BT, Hirschmann CarTV, Alpine DHA-S690 [/size]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
dirkkk50
Starting Member
Starting Member
Berichten: 19
Lid geworden op: 05 dec 2008 00:02

Bericht door dirkkk50 »

Gentry niet om het een of ander, maar dat een 8220 "wel iets voor mij zou zijn" daar zit ik niet op te wachten. Als je me nu zou willen uitleggen waarom ik een 1500-2000 Euro voor een systeem zou moeten betalen, waarvan ik in andere topics op dit forum, waar jij ook je inbreng had en waar behoorlijke minpunten naar voren komen (de testrit vanaf Veenendaal met compleet falende secundaire wegen navigatie) dan vraagt dit wel een nadere toelichting waarom ik dit systeem wel iets voor mij zou zijn??? Bovendien weet ik nu nog niet of de Kenwood 8220 met de VDO wil samenwerken. Graag je reactie.
En de opmerking voor levering van kaartmateriaal, betreft dat ook naast levering, updates?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gentry
Senior Member
Berichten: 2333
Lid geworden op: 29 mar 2004 10:19

Bericht door Gentry »

Het negatieve komt eigenlijk maar bij 1 iemand vandaan en die is bovendien geen gebruiker, de gebruikers degene die er al 1 hebben, zijn allen tevreden, natuurlijk komen er wat minpuntjes naar voren, maar je hebt inmiddels gezien dat geen enkel systeem perfect is, de 8220 is het best compromis op dit moment voor dat geld.
De testrit ging niet helemaal goed, maar nogmaals, daarbij hebben we het systeem ook behoorlijk gemanipuleerd, laat je hem gewoon zijn werk doen zonder manipulatie dan brengt ie je keurig op bestemming!

De 8220 kan niet icm een VDO, volgens mij schreef je net dat als VDO stopt, VDO ook afvalt voor jou, ik wil binnenkort een test doen of een VDO computer werkt via de Video in op een Kenwood DDX8022BT voor een klant van mij.
[size=75]Kenwood DNX9260BT, Hirschmann CarTV, Alpine DHA-S690 [/size]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
dirkkk50
Starting Member
Starting Member
Berichten: 19
Lid geworden op: 05 dec 2008 00:02

Bericht door dirkkk50 »

Als voor de kaarten updates blijven verschijnen dan is het probleem natuurlijk minder groot, maar dat heb je me nog niet verteld. En waarom wil die klant van jou naast die goed werkende 8220 een VDO nav. computer?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gentry
Senior Member
Berichten: 2333
Lid geworden op: 29 mar 2004 10:19

Bericht door Gentry »

ik denk dat ik misschien dan ook al wel geswitched was en mijn setje verkocht had, denk je ook niet?
Ik geloof niet dat de vele VDO gebruikers zomaar in de steek gelaten worden, bovendien is de levering van de kaartsoftware overgedaan aan een andere partij, die wil natuurlijk geld blijven verdienen.

Voor mij is er nog niets beters dan wat ik heb, ook de Ipod interface is prima.
[size=75]Kenwood DNX9260BT, Hirschmann CarTV, Alpine DHA-S690 [/size]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
dirkkk50
Starting Member
Starting Member
Berichten: 19
Lid geworden op: 05 dec 2008 00:02

Bericht door dirkkk50 »

ik denk dat ik misschien dan ook al wel geswitched was en mijn setje verkocht had, denk je ook niet?
Ik doe niet jouw boekhouding, dus dat blijft gissen.
Maar v.w.b. het tweede gedeelte van mijn vraag: waarom wil je klant een VDO bij de 8220, omdat hij zonder ook al zo goed zijn werk doet?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gentry
Senior Member
Berichten: 2333
Lid geworden op: 29 mar 2004 10:19

Bericht door Gentry »

geloof mij, dan had ik hem al verkocht!

De DNX8220 is iets anders als de DDX8022BT, wel scherp blijven!
[size=75]Kenwood DNX9260BT, Hirschmann CarTV, Alpine DHA-S690 [/size]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Ik denk wel dat we gewoon realistisch moeten blijven. De opmerkingen mbt de Kenwood 8220 en de desbetreffende testrit, komen voort uit de eerdere opmerkingen op het Duitse Geo24 forum waar men het toestel, om de soms onbegrijpelijke routering, afbrandde. We kunnen hier ook stellen dat we in ieder geval geconstateerd hebben dat de Kenwood ook bij die ene testrit onbegrijpelijke routeadviezen gaf vergeleken met een mobiel en een vast VDODayton systeem. Dat is één ding. Verder is het apparaat nimmer in staat om te navigeren in tunnels, in perkeergarages, tussen hoge gebouwen, onder natte bladerdaken etc. Kortom er zijn beperkingen omdat het geen rekening houdt zoals het toestel dat jij daarvoor gebruikte, met richting en snelheid. Zoals het hoort. Jij zult dus het wegvallen van navigatie onder bepaalde omstandigheden als zeer hinderlijk ervaren terwijl iemand die voor het eerst zo'n toestel koopt "niet beter weet".
Om te oordelen over het principe hoef je m.i. geen bezitter van een toestel te zijn. Hij navigeert exact zo als een willekeurige TomTom of Garmin etc. Je kunt een unit zonder snelheidssignaal en gyro nooit zo laten navigeren als een unit met deze voorzieningen.
Daar tegenover moet worden gezegd dat de veranderingen in naviland voornamelijk lijken plaats te vinden op "portable" gebied. Vrijwel uitsluitend daar vind je de nieuwere snufjes.De markt is ook veel groter. Anderzijds zijn een Alpine en Clarion, ook mbt grafische beelden en de mogelijkheden, echte hoogstandjes. Niemand garandeert echter kaart-updates en al helemaal niet regelmatig.

Diefstal gevoeligheid heeft helaas niets te maken met de eigenschappen van het toestel. Dat is de wijze van inbouwen in een auto. Speciaal VW heeft wat dat betreft een heel slechte naam.
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
dirkkk50
Starting Member
Starting Member
Berichten: 19
Lid geworden op: 05 dec 2008 00:02

Bericht door dirkkk50 »

Ok ik had je BMW logo over het hoofd gezien, en met die 22 had je me. Maar een Gerritje heeft het over een portable doosje met bijbehorende software in een 7" systeem.
Wat is het verschil met HD navigatie, of trek ik nu iets heel erg uit z'n verband. Ik vraag dit omdat mijn oude Kenwood, wel iets aan grafiche upgrade kon gebruiken en ik las dat het Kenwood systeem 4x een TT scherm moest voorstellen.
Heb je trouwens wat meer info of linkjes over de nieuw te verwachten systemen van Pioneer en Kenwood?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gentry
Senior Member
Berichten: 2333
Lid geworden op: 29 mar 2004 10:19

Bericht door Gentry »

Helaas, ik heb niet meer info nog over de nieuwe toestellen, hopelijk binnenkort.

Ach, Gerritje is een die-hard vaste navigatie aanhanger, maar soms vergeet hij dat het gros van de mensen met een portable rondrijdt en niet beter weet soms, de genoemde nadelen zijn er, dus geen ontvangst in tunnels bijvoorbeeld, maar daar staat tegenover dat de hedendaagse portables razendsnel zijn, de Kenwood is dat ook.

Alpine en Clarion zijn grafisch mooier op navigatiegebied, maar de overige grafische interfaces vind ik de Kenwoods helemaal niet verkeerd.
[size=75]Kenwood DNX9260BT, Hirschmann CarTV, Alpine DHA-S690 [/size]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

De Kenwood is by design niets anders dan een willekeurige Garmin waarvan het schermpje in beide richtingen 2 x is uitgerekt. Daardoor lijkt het beeld bij navigeren ook redelijk grof, alsof het een cartoon betreft ipv een mooi gestoken videobeeld. Onder de vaste toestellen (van naam) is het de enige die zo'n navigatieplaatje heeft.
Omdat er geen puls en gyro zijn waarmede betrouwbaar kan worden gerekend is het, ietwat plagend, "een PND" met een groot schermpje genoemd. Het heeft niets te maken met HD, DVD of SD kaart. Lees de onderwerpen maar eens door hoe er volgens huidige technieken genavigeerd wordt.
En hoewel ik buitengewoon positief ben geweest over de RNS510 van VW, zijn er ook nog heel wat minpunten te bedenken in vergelijking met andere systemen

Ik heb geen idee wat we kunnen verwachten. De systemen die de afgelopen tijd op de markt zijn verschenen waaronder de F-serie van Pioneer hebben voornamelijk aanleiding gegeven tot een zondvloed van klachten

Maar nogmaals: als je een degelijk vast systeem met alle aansluitingen gewend bent, is de overstap naar een grote of kleine portable en dus ook de Kenwood een teleurstelling, ondanks de snelheid.
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
dirkkk50
Starting Member
Starting Member
Berichten: 19
Lid geworden op: 05 dec 2008 00:02

Bericht door dirkkk50 »

Nou Heren, ik kom nu wel tot de conclusie die ik al eerder had:
In de afgelopen 4 jaar is er bijzonder weinig veranderd op het gebied van vaste navigatie. Ik ben gisteren mijn licht op gaan steken en dat was via deze site goed te doen. Maar wat ik aan systemen tegenkom, valt voor wat betreft technologische vooruitgang zwaar tegen (of je moet een Parrot systeem wat eerst separaat was en nu ingebouwd als innovatie beschouwen), of het barst van de bugs (Pioneer f900), of het loopt met kaartmateriaal achter (JVC) of het is grafisch een opgeblazen Garmin (Kenwood). Fantastisch, de disinteresse van de producenten straald er van af en ik denk dat ik maar een poosje met de Navigon 2110 max van mijn vrouw ga rijden totdat er een fatsoenlijk systeem zich presenteerd. (mijn vrouw btw gebruikt de Navigon maar zelden, dus..)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gentry
Senior Member
Berichten: 2333
Lid geworden op: 29 mar 2004 10:19

Bericht door Gentry »

aparte conclusie
maar je hebt gelijk, je gaat zelf zingen in de auto en neemt de telefoon gewoon in de hand, een dvd speler heb je thuis misschien nog wel over en misschien ook nog wel een klein tv'je, omvormer in de auto en spelen maar!

:oprug:

Zonder gekheid, wat jij gewend bent is al achterhaalt, jij had nog geen goede Ipod interface, kon niet bellen via de headunit en het navigatiedeel met de 3200 is niet echt een hoogtvlieger, de opgeblazen Garmin in de toestellen doet het een stuk beter en sneller.

Maar goed, als je kunt en wilt wachten tot maart dan is dat wellicht het beste.
[size=75]Kenwood DNX9260BT, Hirschmann CarTV, Alpine DHA-S690 [/size]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
dirkkk50
Starting Member
Starting Member
Berichten: 19
Lid geworden op: 05 dec 2008 00:02

Bericht door dirkkk50 »

Dat is het nou net, of eigenlijk net niet.
iPod ondersteuning: niet boven FW 1.3
Bellen via het systeem: als ik de reacties hoor, bij de meeste systemen een klein drama.
Navigeren ging bij de Kenwood van mij prima, was accuraat, had geen wegvallend GPS signaal onder de bomen. Maar na 4 jaar mag je toch wat meer verwachten zoals lane assist en dergelijke. (zit wel op het Navigon doosje en het werkt ook nog!!)
Tja er moet waarschijnlijk (en hopelijk ) 5 jaar overheen gaan, wil er een echt nieuwe generatie komen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gentry
Senior Member
Berichten: 2333
Lid geworden op: 29 mar 2004 10:19

Bericht door Gentry »

Bellen via de 8220 is helemaal super.
Navigeren via de 8220 gaat ook prima, lane assist weet ik niet of dat er nog in gebakken kan worden middels een software upgrade, de nieuwe zal het wel hebben begrijp ik.

Ik zal het eens vragen aan de TD van Kenwood, moet ze toch bellen deze week.
[size=75]Kenwood DNX9260BT, Hirschmann CarTV, Alpine DHA-S690 [/size]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Interessante discussie :wink:

@ dirkkk50

Even een paar opmerkingen mijnerzijds:

---In die 4 jaar is er wél een boel veranderd in Naviland. Ook bij de vastingebouwde systemen.
Als ik de VDO 5200 vergelijk met mijn systeem, de 5500, dan is er een fors verschil. In snelheid, maar ook in presentatie.
---Als je een all-in-one systeem wilt hebben is de DNX 8220 BT een mogelijkheid. Met de beperking als aangegeven, en daar zou ik als "kenner" niet mee kunnen leven.
In die vergelijktest viewtopic.php?t=11733 drukte Gentry dat prima uit: een systeem voor de grote massa, voor diegenen die voor het eerst een Navi aanschaffen en geen eisen stellen mbt toeristische alternatieven. Dan is het prima, maar dat is het niet voor mij. En ik denk zo ook niet voor jou, je hebt intussen het eea aan ervaring.
---Het feit dat VDO stopt mag m.i. geen steekhoudende reden zijn om geen 5200 computer te kopen, dat is hooguit een emotionele. Ik zou dat altijd doen als ik nú voor de keuze zou staan, beter is er simpelweg niet. En 'm dan koppelen aan een Kenwood Headunit, de voorganger van de DDX 8220 als dat nodig zou zijn, want daarmee gaat het in elk geval wel via de CAW-1000rv Interface.
---Uiteraard kun je je beslissing uitstellen, morgen komt er ongetwijfeld wat mooiers op de markt. En "morgen" zal het altijd blijven :wink:

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Het navrante is dat dit topic begon met de treurige mededeling van een diefstal.
En wat je straks ook in je auto plaatst, de diefstalgevoeligheid wordt daarmee niet gewijzigd. En dit is voor een aantal gebruikers een heel goede reden om dan maar een portable te nemen
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
dirkkk50
Starting Member
Starting Member
Berichten: 19
Lid geworden op: 05 dec 2008 00:02

Bericht door dirkkk50 »

Beste JW, door te zeggen dat er een boel veranderd is in Naviland, zonder dit met steekhoudende feiten te kunnen staven, vind ik geen verhaal.
Ik heb juist met de argumenten hierboven proberen aan te tonen dat er in 4 jaar bijzonder weinig is veranderd. Tuurlijk zijn de systemen grafisch mooier en ook wat sneller geworden (hoewel sommige met opstarten net niet de 8 seconden halen die mijn 4 jaar oude Kenwood had) ook bij het route berekenen hoefde ik nooit langer dan een paar seconden te wachten en herberekenen deed hij bliksem snel. De rest ga ik niet weer opsommen want ze zijn allemaal al een keer in dit topic voorbij gekomen.
Let op het is niet mijn bedoeling om jullie met de tekortkomingen van de huidige systemen om de oren te slaan, maar ik wil ze wel bloot leggen. En als ik dan alles tegen het licht hou dan vind ik dat ik niet op morgen hoef te wachten, men had het vandaag al moeten hebben. 4 jaar is al een eeuwigheid in het huidige digitale tijdperk!!!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Terug naar “Navigatie algemeen”