Zijn er uberhaupt mensen die tevreden zijn over hun din2??

Voor alle niet merk/type gebonden vragen over navigatie systemen, etc.
Forumregels
Deze rubriek is bedoeld voor vragen over navigatie in het algemeeen die niet in één van de andere rubrieken past.
Dus geen chit/chat, vragen over het forum oid.
Wil je antwoord op je vraag, stel je deze het best in de juiste rubriek.
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Ik gaf aan wát er veranderd is, in snelheid en presentatie. Ik vind dat steekhoudend.

Maar als je dat niet voldoende vindt, wat let je dan om de Kenwood die je eerder had opnieuw te nemen? Die is vast nog wel ergens te vinden, voor een zeer zacht prijsje :idea:

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
dirkkk50
Starting Member
Starting Member
Berichten: 19
Lid geworden op: 05 dec 2008 00:02

Bericht door dirkkk50 »

JW, ik ben bang dat je mijn hele punt mist. Het is niet de bedoeling om hier een persoonlijk punt van te maken. Maar ik krijg onderhand het idee dat jullie een bedrijfstak verdedigen, die het totaal laat afweten. Het beetje snelheid winst en bij sommige systemen betere presentatie (maar bij andere dus niet!) kan toch niet alssteekhoudend worden aangemerkt in een tijdsbestek van 4 jaar (kom op zeg)? Het is niet voor niets dat dit hele forum vol staat met klachten over vaste nav. systemen en opmerkingen van mensen die het heel moeilijk vinden om een keuze te maken. En dit niet omdat er zo,n prachtig gamma aan hoogwaardige technologie wordt aangeboden, maar dat er praktisch aan elk systeem behoorlijke manko's kleven. Dit is niet subjectief, dit kan iedereen terug vinden op dit en andere fora's. En om lekker 1500 - 2000 euro's uit te geven aan een systeem van 2004??? daar ga ik maar niet op in. Als iedereen het normaal gaat vinden dat er aan een systeem automatisch bezwaren kleven, er ook regelmatig nieuwe systemen worden verkocht met verouderd kaart materiaal, dan vraag ik me af, wat er in vredesnaam aan de hand is en waarom dat voor zoete koek wordt aangenomen?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Aangezien er op dit moment misschien wel 20 x zoveel portables als vaste systemen worden verkocht lijkt het me voor de hand te liggen dat de inspanningen van de industrie voornamelijk gericht zijn op die sector.
De after-market sector is dusdanig geslonken door het grote aanbod aan portables dat het voor de betreffende fabrikanten niet echt loont om nog heel erg veel baanbrekend werk te verrichten lijkt het wel. Daarnaast is er een sterk groeiende OEM markt waarbij de van nature arrogante autoindustrie wel voor ons, de klant bepaalt wat goed is. En daar zijn legio voorbeelden van te noemen waar het concept goed is of lijkt maar de uiteindelijke uitvoering iets tot verschrikkelijk veel te wensen overlaat. Daarbij gaat het bijv om het volkomen ontbreken van aansluitmogelijkheden voor externe apparatuur (Renault/Nissan), volkomen belachelijke prijzen voor kaartmateriaal (VW/Audi/Blaupunkt met Travelpilot E-CD's) en nu recent de Ford FX met een prijs van 2000 voor een Europapakket.
Ook bij VDODayton met zijn prachtige 5200 concept is daarmee op een afgrijselijke manier in de fout gegaan door algemeen als succesvol aanvaarde mogelijkheden uit de voorgaande series, niet meer in het nieuwe concept te integreren. En dan nog afgezien van het briljante C-IQ concept dat om zeep is geholpen.
Ook is het zo dat de markt schreeuwt om mogelijkheden zelf aanvullingen te doen en dit wordt niet of nauwelijks opgepikt door de "vaste" jongens. Anderzijds zijn de aanvullingen en verbeteringen die bij de portables reeds gemeengoed zijn, bij diverse aanbieders van vaste apparatuur wel deels beschikbaar maar dan gaat het jammer genoeg nooit over het complete scala aan nieuwigheden.

Het wordt de hoogste tijd dat de algemeen geldende hoogmoed hier eens voor de val komt.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gentry
Senior Member
Berichten: 2333
Lid geworden op: 29 mar 2004 10:19

Bericht door Gentry »

hummm, als ik nu zeg dat het systeem zoals jij dat had maar heeeeeel kort in mijn auto heeft gezeten omdat het geen fijn en een traag systeem was, dan praat ik over 4 jaar geleden, en ik toen terug ben gegaan naar VDO qua navigatie en ik je vervolgens al eerder uitgelegd heb dat het systeem wat ik nu heb het beste van 2 WERELDEN is, dus een goed navigatiesysteem gekoppeld aan een goede headunit, wat wil je dan nog meer?

NOGMAALS, met de 8220 zal er voor jou zeker een wereld open gaan vergeleken met wat je had.
[size=75]Kenwood DNX9260BT, Hirschmann CarTV, Alpine DHA-S690 [/size]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
twisterdevil
Junior Member
Junior Member
Berichten: 42
Lid geworden op: 23 okt 2008 16:26

Bericht door twisterdevil »

Gentry schreef:Bellen via de 8220 is helemaal super.
Navigeren via de 8220 gaat ook prima, lane assist weet ik niet of dat er nog in gebakken kan worden middels een software upgrade, de nieuwe zal het wel hebben begrijp ik.

Ik zal het eens vragen aan de TD van Kenwood, moet ze toch bellen deze week.
Graag zal ik daar ook een antwoord op willen?

Ik ben erg benieuwd wat er namelijk nieuw aankomt. Laat je het hier even weten.

mvg,

Niels

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gentry
Senior Member
Berichten: 2333
Lid geworden op: 29 mar 2004 10:19

Bericht door Gentry »

Ze mogen daar nog geen mededeling over doen, ze zijn wel met iets inovatiefs bezig, in februari / maart wordt de nieuwe lijn geintroduceerd, ben benieuwd .
[size=75]Kenwood DNX9260BT, Hirschmann CarTV, Alpine DHA-S690 [/size]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
twisterdevil
Junior Member
Junior Member
Berichten: 42
Lid geworden op: 23 okt 2008 16:26

Bericht door twisterdevil »

Gentry schreef:Ze mogen daar nog geen mededeling over doen, ze zijn wel met iets inovatiefs bezig, in februari / maart wordt de nieuwe lijn geintroduceerd, ben benieuwd .
Tja anders verkoopt hun oud product niet meer. Ik ben ook erg benieuwd.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gentry
Senior Member
Berichten: 2333
Lid geworden op: 29 mar 2004 10:19

Bericht door Gentry »

Yep, dat heet marketing, heel logisch.

Bij Pioneer zal dat wellicht andersom zijn...
[size=75]Kenwood DNX9260BT, Hirschmann CarTV, Alpine DHA-S690 [/size]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
dirkkk50
Starting Member
Starting Member
Berichten: 19
Lid geworden op: 05 dec 2008 00:02

Bericht door dirkkk50 »

Gentry nog even een vraag over jouw systeem, geeft de VDO PC5200 op jouw headunit een HD navigatie beeld. Dus een beeld met een hogere resolutie en details dan het native scherm van jouw Kenwood? Ik heb nog een tweede vraag: kan je mij een goede betrouwbare leverancier/inbouwstation aanbevelen? En als laatste, wanneer weet je of de DDX8020BT compatible is met de pc5200 van VDO?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gentry
Senior Member
Berichten: 2333
Lid geworden op: 29 mar 2004 10:19

Bericht door Gentry »

Het beeld is inderdaad scherper dan van de Kenwood met Garmin.
Evt kan ik het je laten zien. Dan kun je een keer langskomen.
De combi DDX8022BT met VDO ga ik nog testen.
[size=75]Kenwood DNX9260BT, Hirschmann CarTV, Alpine DHA-S690 [/size]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
dirkkk50
Starting Member
Starting Member
Berichten: 19
Lid geworden op: 05 dec 2008 00:02

Bericht door dirkkk50 »

Verkoop jij dergelijke sets? En nog erger bouw jij ze misschien ook in?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gentry
Senior Member
Berichten: 2333
Lid geworden op: 29 mar 2004 10:19

Bericht door Gentry »

Ik ga een autoshop beginnen ja, maak van mijn hobby mijn werk.
[size=75]Kenwood DNX9260BT, Hirschmann CarTV, Alpine DHA-S690 [/size]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Terug naar “Navigatie algemeen”