Welke dubbel din navigatie

Voor alle niet merk/type gebonden vragen over navigatie systemen, etc.
Forumregels
Deze rubriek is bedoeld voor vragen over navigatie in het algemeeen die niet in één van de andere rubrieken past.
Dus geen chit/chat, vragen over het forum oid.
Wil je antwoord op je vraag, stel je deze het best in de juiste rubriek.

Welke dubbel din ?

Kenwood DNX7200
5
50%
Pioneer HD3BT
3
30%
Een ander merk...
2
20%
 
Totaal aantal stemmen: 10

JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Bij de Solid State techniek van VDO hebben we het over 2GB SD kaartjes. Die zijn dus los, zitten niet in het systeem en er is dus geen sprake van "moeten opsturen" als dat kaartje kapot zou zijn.
Maar denk je dat zo'n SD kaartje eerder kapot gaat dan een DVD, of de DVD leeseenheid?

DVD techniek in auto's is een tijdelijke oplossing geweest, om er voor te zorgen dat je een complete Europa op één datadrager kon zetten. Dat heeft VDO ook gedaan met de MS 5500 en 5700, inmiddels opgevolgd door de 5200 met SD kaartjes.
Overigens is die VDO DVD maar iets van 4 GB groot, en daar staan alle landen van Europa op, inclusief POI's, de complete Michelingids, Merian Scout, de ADAC Campinggids, de Varta gids en de Dun & Bradstreet gids. Dat kan allemaal dank zij een slimme compressie techniek, en ik kan je verzekeren dat m'n 5500 systeem daarmee razendsnel omgaat.
Als je een keer in de buurt bent zal ik je dat demonstreren, dan geven we een adres in ergens ver weg, in Slovenië of zo, en kijken hoe jouw en mijn systeem daarmee omgaan.

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
mickey
Senior Member
Berichten: 258
Lid geworden op: 07 aug 2007 00:06

Bericht door mickey »

JW schreef:Bij de Solid State techniek van VDO hebben we het over 2GB SD kaartjes. Die zijn dus los, zitten niet in het systeem en er is dus geen sprake van "moeten opsturen" als dat kaartje kapot zou zijn.
Maar denk je dat zo'n SD kaartje eerder kapot gaat dan een DVD, of de DVD leeseenheid?

DVD techniek in auto's is een tijdelijke oplossing geweest, om er voor te zorgen dat je een complete Europa op één datadrager kon zetten. Dat heeft VDO ook gedaan met de MS 5500 en 5700, inmiddels opgevolgd door de 5200 met SD kaartjes.
Overigens is die VDO DVD maar iets van 4 GB groot, en daar staan alle landen van Europa op, inclusief POI's, de complete Michelingids, Merian Scout, de ADAC Campinggids, de Varta gids en de Dun & Bradstreet gids. Dat kan allemaal dank zij een slimme compressie techniek, en ik kan je verzekeren dat m'n 5500 systeem daarmee razendsnel omgaat.
Als je een keer in de buurt bent zal ik je dat demonstreren, dan geven we een adres in ergens ver weg, in Slovenië of zo, en kijken hoe jouw en mijn systeem daarmee omgaan.

Groet,
JW
"Slaan jullie nu niet een beetje door"? Die van mij is lekker een paar seconden sneller dan die van jou, nou die van mij doet er een minuut over, maar wat is nu 1 minuut op een mensenleven? :wink:

Gr.
[b]Steel niet, want de overheid duldt geen concurrentie.[/b]
Saab 93 SS 1.9 Tid 16v/aut BSR tuning 184 pk/412 Nm
Saab navigatie
Sygic McGuider v.7.7 kaarten 7.80 10/2008

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Daar wordt door mij ook geen punt van gemaakt, is niet relevant. Althans niet bij de huidige generatie systemen.
Uiteraard mag je dat niet vergelijken met wat een Carin doet, of een MFD, die zijn zodanig traag dat je daar wel last van hebt.

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Solid State daarin tegen moet zijn eigen nog bewijzen of het idd wel zo goed is.
Voor iemand die voorgeeft zo goed thuis te zijn in deze techniek verbaast deze uitspraak me wel een beetje :wink:
Immers, we hebben al zo'n 50 jaar ervaring met geheugens in verlerlei vormen waarbij flash memory zoals de SD kaart al jarenlang heeft bewezen een zeer betrouwbaar en niet kwetsbaar opslagmedium te zijn.
T.o.v de DVD zijn echter bij de "normale" flashgeheugens de lees- en vooral de schrijfsnelheden nog in het nadeel.

En natuurlijk heeft Mickey een sterk punt door te stellen dat de initiële berekeningstijd volkomen irrelevant is.
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

JockJam schreef:Ja daar snap ik je ook helemaal in.
Nee Updates van de DVD set is dacht ik 1x a 2x per jaar.Maar goed pas na 3 jaar merk je lichtjes dat de DVD verouderd is.

Ik moet zeggen dat de bediening van Alpine juist erg makelijk en zeer logisch is.
Ga anders voor de gein eens spelen met de unit bij een verkoper.
Dan zal je het zelf ervaren.

En ja de geluidskwaliteit is superieur bij Alpine.
Zelfs met standaard autospeakers klinkt het al erg goed.
Laat staan zodra je DLS, Rockford-Fosgate of Boston gaat gebruiken.
Welke versie gebruik jij nu?
De Z003 is in mei 2006 verschenen, de Z004 kwam in oktober 2007 op de markt.

Wat overigens niet onvermeld mag blijven is dat deze Alpine de buitenlandse TMC-Pro's kan gebruiken. Dus ook de door mij zo vaak geprezen V-Trafic in Frankrijk :D
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
quell
Senior Member
Berichten: 451
Lid geworden op: 10 mei 2007 11:15

Bericht door quell »

Gerritje schreef:
Solid State daarin tegen moet zijn eigen nog bewijzen of het idd wel zo goed is.
Voor iemand die voorgeeft zo goed thuis te zijn in deze techniek verbaast deze uitspraak me wel een beetje :wink:
Immers, we hebben al zo'n 50 jaar ervaring met geheugens in verlerlei vormen waarbij flash memory zoals de SD kaart al jarenlang heeft bewezen een zeer betrouwbaar en niet kwetsbaar opslagmedium te zijn.
.
Ik heb vroeger de nodige levensduur testen en programmeer cyclus testen gedaan aan met name flash geheugens, en geloof me, ook die kunnen regelmatig stuk gaan... :wink:
Blijkt ook wel in de digitale fotografie, weer e.e.a. tegenwoordig veel gebruikt wordt. Professionele gebruikers gebruiken dan ook liever een aantal kleinere capaciteits kaarten dan 1 grote.. Als er dan wat misgaat, ben je tenminste niet in een klap al je foto's kwijt... :P

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Zeker, ook die kunnen kapot gaan.

Daarom koop ik kwaliteits CF's en SD's, met zeer lange garantie. Op Dane-Elec is die 99 maanden, op Sandisk 60.
Ik heb het één keer gehad met een Dane-Elec, die werd onmiddellijk omgeruild, zonder kosten.

Voorts maak ik regelmatig Back-up's, dus als er al eens wat fout gaat.....

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JockJam
Average Member
Average Member
Berichten: 69
Lid geworden op: 21 nov 2007 12:38

Bericht door JockJam »

JW schreef:
JockJam schreef:Ja daar snap ik je ook helemaal in.
Nee Updates van de DVD set is dacht ik 1x a 2x per jaar.Maar goed pas na 3 jaar merk je lichtjes dat de DVD verouderd is.

Ik moet zeggen dat de bediening van Alpine juist erg makelijk en zeer logisch is.
Ga anders voor de gein eens spelen met de unit bij een verkoper.
Dan zal je het zelf ervaren.

En ja de geluidskwaliteit is superieur bij Alpine.
Zelfs met standaard autospeakers klinkt het al erg goed.
Laat staan zodra je DLS, Rockford-Fosgate of Boston gaat gebruiken.
Welke versie gebruik jij nu?
De Z003 is in mei 2006 verschenen, de Z004 kwam in oktober 2007 op de markt.

Wat overigens niet onvermeld mag blijven is dat deze Alpine de buitenlandse TMC-Pro's kan gebruiken. Dus ook de door mij zo vaak geprezen V-Trafic in Frankrijk :D
Ik heb de Z003 DVDset.
Ik heb mijn Alpine systeem namelijk in februari 2007 gekocht.
Ja dat tie gewoon werkt met de TMC-Pro's is idd er handig.
Vooral in Duitsland werkt TMC ook bijzonder prettig.
Frankrijk kom ik nooit, daar kan geen oordeel over geven.
[b][color=red]Seat[/color] Altea XL [color=darkblue]Stylance[/color] 2.0 16v [color=red]TDI[/color] | [i]210pk & 435nm[/i][/b]
Adaptive Bi-Xenon
[color=darkblue]Dark Blue[/color] Leather
17" Zenith
Alpine IVA-W200Ri & NVE-N099P
DLS RS6A & iPOD 30GB

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

JockJam schreef:Nee Updates van de DVD set is dacht ik 1x a 2x per jaar.
Maar goed pas na 3 jaar merk je lichtjes dat de DVD verouderd is.
JockJam schreef:Ik heb mijn Alpine systeem namelijk in februari 2007 gekocht.
:?: :roll: :?: :roll: :?:
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JockJam
Average Member
Average Member
Berichten: 69
Lid geworden op: 21 nov 2007 12:38

Bericht door JockJam »

Waar doel je op :?: :?: :?:
[b][color=red]Seat[/color] Altea XL [color=darkblue]Stylance[/color] 2.0 16v [color=red]TDI[/color] | [i]210pk & 435nm[/i][/b]
Adaptive Bi-Xenon
[color=darkblue]Dark Blue[/color] Leather
17" Zenith
Alpine IVA-W200Ri & NVE-N099P
DLS RS6A & iPOD 30GB

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
quell
Senior Member
Berichten: 451
Lid geworden op: 10 mei 2007 11:15

Bericht door quell »

JW schreef:Zeker, ook die kunnen kapot gaan.

Daarom koop ik kwaliteits CF's en SD's, met zeer lange garantie. Op Dane-Elec is die 99 maanden, op Sandisk 60.
Ik heb het één keer gehad met een Dane-Elec, die werd onmiddellijk omgeruild, zonder kosten.

Voorts maak ik regelmatig Back-up's, dus als er al eens wat fout gaat.....

Groet,
JW
Heel verstandig, maar zoals je dus gemerkt hebt wil een lange garantie niet zeggen dat ze niet stuk gaan... :D
Omruilen is fijn, maar daarmee krijg je meestal niet je data terug...

Is een beetje als in het verleden bij fotografie als de centrale je filmpje weer eens was kwijtgeraakt. Kreeg je wel een nieuw filmpje, maar daar ging het niet om, de foto's was je mooi kwijt :wink:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

't Is een beetje OT, maar vooruit dan maar.

Bij m'n camera, de EOS 300D gebruik ik 512 MB of 1 GB CF's. En daarvan maak ik tussendoor regelmatig BU's op de computer, inlezen van een CF is tenslotte zo gebeurd.
Mocht er tussendoor wat misgaan met de CF, dan is er goede SW waarmee je de kaart nog (grotendeels) kunt uitlezen.
Dat alles maakt dat het risiko dat er iets verloren gaat heeeeeeel veel kleiner is dan vroeger met je rolletje in de centrale.

Bij de MS 5200 maak je simpelweg een BU van de 2GB SD kaart op je computer. Mocht die kaart onverhoopt sneuvelen kun je hem heel makkelijk vervangen.
En als ik goed geïnformeerd ben kun je 'm ook aan VDO opsturen, die ruilen 'm om voor een goeie. Dat heb ik tenminste op dit forum gelezen van gebruikers van de MS 2010 die hun kaart verklooid hadden toen ze nieuwe besturings-SW wilden inspelen.
Oftewel, als je enige discipline betracht is het risiko NUL.

Al met al heeft daarmee de SD/CF veruit mijn voorkeur boven de DVD/CD.

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

JockJam schreef:Waar doel je op :?: :?: :?:
Dat je daarmee dan niet uit eigen ervaring spreekt als je stelt dat de DVD pas na een jaar of drie lichtjes verouderd is......

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JockJam
Average Member
Average Member
Berichten: 69
Lid geworden op: 21 nov 2007 12:38

Bericht door JockJam »

Dat is puur gebaseerd op mijn eigen ervaringen ermee.
Met mijn vorige Alpine heb ik namelijk ruim 3 jaar gereden en daar merkte ik aan dat ie richting de 3 jaar oude kaart lichte afwijkingen begon te geven op veranderde verkeers situaties.
Het merendeel daarvan was bv dat kruispunten waren veranderd in rotondes.
Want ja het merendeel van het wegennet is al als vanouds met af en toe kleine wijzigingen.
[b][color=red]Seat[/color] Altea XL [color=darkblue]Stylance[/color] 2.0 16v [color=red]TDI[/color] | [i]210pk & 435nm[/i][/b]
Adaptive Bi-Xenon
[color=darkblue]Dark Blue[/color] Leather
17" Zenith
Alpine IVA-W200Ri & NVE-N099P
DLS RS6A & iPOD 30GB

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
quell
Senior Member
Berichten: 451
Lid geworden op: 10 mei 2007 11:15

Bericht door quell »

JW schreef:'t Is een beetje OT, maar vooruit dan maar.

Bij m'n camera, de EOS 300D gebruik ik 512 MB of 1 GB CF's. En daarvan maak ik tussendoor regelmatig BU's op de computer, inlezen van een CF is tenslotte zo gebeurd.
Mocht er tussendoor wat misgaan met de CF, dan is er goede SW waarmee je de kaart nog (grotendeels) kunt uitlezen.
Dat alles maakt dat het risiko dat er iets verloren gaat heeeeeeel veel kleiner is dan vroeger met je rolletje in de centrale.

Bij de MS 5200 maak je simpelweg een BU van de 2GB SD kaart op je computer. Mocht die kaart onverhoopt sneuvelen kun je hem heel makkelijk vervangen.
En als ik goed geïnformeerd ben kun je 'm ook aan VDO opsturen, die ruilen 'm om voor een goeie. Dat heb ik tenminste op dit forum gelezen van gebruikers van de MS 2010 die hun kaart verklooid hadden toen ze nieuwe besturings-SW wilden inspelen.
Oftewel, als je enige discipline betracht is het risiko NUL.

Al met al heeft daarmee de SD/CF veruit mijn voorkeur boven de DVD/CD.

Groet,
JW
Jawel, maar bijna al die zaken die je daar noemt gelden net zozeer voor DVD/CD, met dien verstande dat een DVDtje een stuk goedkoper is dan een SD kaart.....
Uiteraard ben ik het wel eens met het feit dat een geheugenkaart toch een stuk minder kwetsbaar is voor mechanische problemen, en een stuk compacter... (maar wel weer gevoeliger voor electrische invloeden... )
Anyway, feit is dat navigatiesystemen met geheugenkaartjes verder prima werken (gebruik zelf ook diverse Garmins... ), en in mijn geval Nikon D200.. :wink:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Nou zitten we echt OT: Zo zo, een Nikon D200. Daar word zelfs ik jaloers op :roll:
Ik overweeg nu wel er een EOS 40D bij aan te schaffen, die kan net eventjes een (heleboel) meer dan de 300D, die inmiddels ook al weer 4 jaar oud is. Dan kan ik ook de lenzen blijven gebruiken die nu bij de 300D zitten.

Einde OT :wink:

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gentry
Senior Member
Berichten: 2333
Lid geworden op: 29 mar 2004 10:19

Bericht door Gentry »

JockJam schreef:Blijkbaar ben jij nogal anti DVD. DVD is inmiddels een techniek die zich bewezen heeft.
Solid State daarin tegen moet zijn eigen nog bewijzen of het idd wel zo goed is.
Ander zijds is het wel dat als een DVD defect is deze veel makelijker te vervangen is dan Solid State.
Als Solid State defect raakt kan je je unit op sturen naar de reparateur.
En ja natuurlijk als het DVD loop meganisme defect is moet hij daar ook heen maar dat geld voor wel meer zaken.
hoezo moet je solid state opsturen als ie kapot is?
ik heb mijn sd kaart kapot gehad, kwestie van een nieuwe sd kaart, dvd in PC thuis, inhoud overzetten op sd kaart en klaar
bijkomend voordeel is dat je bij de VDO solid state computer (PC5200) ook nog eens kunt kiezen welke kaartleverancier je wilt, SD1 voor TeleAtlas en SD2 voor Navteq

Dus ga nu niet volhouden dat dvd beter is, kom op zeg!
[size=75]Kenwood DNX9260BT, Hirschmann CarTV, Alpine DHA-S690 [/size]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JockJam
Average Member
Average Member
Berichten: 69
Lid geworden op: 21 nov 2007 12:38

Bericht door JockJam »

Gentry schreef:hoezo moet je solid state opsturen als ie kapot is?
ik heb mijn sd kaart kapot gehad, kwestie van een nieuwe sd kaart, dvd in PC thuis, inhoud overzetten op sd kaart en klaar
bijkomend voordeel is dat je bij de VDO solid state computer (PC5200) ook nog eens kunt kiezen welke kaartleverancier je wilt, SD1 voor TeleAtlas en SD2 voor Navteq

Dus ga nu niet volhouden dat dvd beter is, kom op zeg!
Ik heb ook nooit gezegt dat DVD de beste oplossing is.
Ik heb gezegt dat DVD een bewezen techniek is.
Beetje beter lezen :wink:
[b][color=red]Seat[/color] Altea XL [color=darkblue]Stylance[/color] 2.0 16v [color=red]TDI[/color] | [i]210pk & 435nm[/i][/b]
Adaptive Bi-Xenon
[color=darkblue]Dark Blue[/color] Leather
17" Zenith
Alpine IVA-W200Ri & NVE-N099P
DLS RS6A & iPOD 30GB

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gentry
Senior Member
Berichten: 2333
Lid geworden op: 29 mar 2004 10:19

Bericht door Gentry »

JockJam schreef:
Gentry schreef:Ik heb ook nooit gezegt dat DVD de beste oplossing is.
Ik heb gezegt dat DVD een bewezen techniek is.
Beetje beter lezen :wink:
och ja natuurlijk, sd is dat niet, je hebt helemaal gelijk...... :shock:
[size=75]Kenwood DNX9260BT, Hirschmann CarTV, Alpine DHA-S690 [/size]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JockJam
Average Member
Average Member
Berichten: 69
Lid geworden op: 21 nov 2007 12:38

Bericht door JockJam »

SD is ook een bewezen techniek.
Maar als je goed gelezen had zie je dat ik heb gezegt dat SSD zich nog moet bewijzen.
Dus toch wat beter lezen :wink:
[b][color=red]Seat[/color] Altea XL [color=darkblue]Stylance[/color] 2.0 16v [color=red]TDI[/color] | [i]210pk & 435nm[/i][/b]
Adaptive Bi-Xenon
[color=darkblue]Dark Blue[/color] Leather
17" Zenith
Alpine IVA-W200Ri & NVE-N099P
DLS RS6A & iPOD 30GB

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Wie heeft het hier over SSD?
SD en CF zijn Solid State technieken, en daarvan wordt de betrouwbaarheid in twijfel getrokken...

Ik denk dat het tijd gaat worden deze oeverloze discussie af te sluiten. Aan de Mod's om wat poetswerk te plegen, lijkt me.

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gentry
Senior Member
Berichten: 2333
Lid geworden op: 29 mar 2004 10:19

Bericht door Gentry »

JockJam schreef:Ik heb ook nooit gezegt dat DVD de beste oplossing is.
Ik heb gezegt dat DVD een bewezen techniek is.
Beetje beter lezen :wink:
vraag de gebruikers van de avic 1 maar hoe kwetsbaar een dvd is als je hem regelmatig shuffelt met een andere dvd
[size=75]Kenwood DNX9260BT, Hirschmann CarTV, Alpine DHA-S690 [/size]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JockJam
Average Member
Average Member
Berichten: 69
Lid geworden op: 21 nov 2007 12:38

Bericht door JockJam »

Ja maar hun moeten hun Navigatie DVD eruit halen om bv een muziek/film DVD erin te doen.
Dat hoef ik niet omdat mijn navigatie computer met ingebouwde DVD-ROM speler in de achterbak zit.
En ik in mijn Dubbel DIN unit achter de display een DVD speler heb waar ik muziek/film dvd's in kan afspelen.

Dat is een probleem met de Pioneer's idd.
Dat probleem heb ik niet.
Ik moet hem enkel wisselen als ik bv naar Polen wil gaan.
Maarja daar kom ik toch nooit :wink:
[b][color=red]Seat[/color] Altea XL [color=darkblue]Stylance[/color] 2.0 16v [color=red]TDI[/color] | [i]210pk & 435nm[/i][/b]
Adaptive Bi-Xenon
[color=darkblue]Dark Blue[/color] Leather
17" Zenith
Alpine IVA-W200Ri & NVE-N099P
DLS RS6A & iPOD 30GB

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

@ JockJam

Toch even voor de goede orde: wil je met dit verhaal beweren dat een DVD beter, of op z'n minst net zo goed is als een SD kaart?
Waarom denk je dan dat VDO, een van de grootste en belangrijkste leveranciers van Navi's overgestapt is op SD kaart, na jarenlang de CD en DVD gebruikt te hebben?

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gentry
Senior Member
Berichten: 2333
Lid geworden op: 29 mar 2004 10:19

Bericht door Gentry »

JockJam schreef:Ja maar hun moeten hun Navigatie DVD eruit halen om bv een muziek/film DVD erin te doen.
Dat hoef ik niet omdat mijn navigatie computer met ingebouwde DVD-ROM speler in de achterbak zit.
En ik in mijn Dubbel DIN unit achter de display een DVD speler heb waar ik muziek/film dvd's in kan afspelen.

Dat is een probleem met de Pioneer's idd.
Dat probleem heb ik niet.
Ik moet hem enkel wisselen als ik bv naar Polen wil gaan.
Maarja daar kom ik toch nooit :wink:
ik heb hetzelfde, ik hoef alleen helemaal niet te wisselen als ik naar Polen ga, ook al kom ik er nooit, en al helemaal niet in mijn kofferbak
[size=75]Kenwood DNX9260BT, Hirschmann CarTV, Alpine DHA-S690 [/size]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht
  • Tomtom kaarten installeren dubbel?
    door LWMB » 04 jul 2021 17:47 » in TomTom
    Reacties: 0
    Weergaves: 304
  • Welke gratis navigatie app kan je gebruiken zonder een route in te voeren?
    door Peter Kudelstaart » 12 apr 2022 20:21 » in Navigatie algemeen
    Reacties: 2
    Weergaves: 354
  • RNS 315: Welke kaartversie heb ik?
    door ABT_power » 17 aug 2014 16:42 » in V.A.G
    Reacties: 1
    Weergaves: 3287
  • welke grote camper nav?
    door marsha » 20 jul 2015 14:47 » in Navigatie algemeen
    Reacties: 2
    Weergaves: 651
  • toyota2 welke tomtom is dat
    door puchie » 29 okt 2017 15:00 » in TomTom
    Reacties: 0
    Weergaves: 404
  • Waar kan ik zien welke kaarten en firmware ik heb ?
    door Ray Bos » 06 jul 2017 17:48 » in Vaste Pioneer systemen
    Reacties: 0
    Weergaves: 787
  • Welke Garmin geeft dezelfde info als TomTom HD Traffic?
    door Verwijderde gebruiker 126217 » 10 jul 2014 00:22 » in Garmin
    Reacties: 5
    Weergaves: 3520

Terug naar “Navigatie algemeen”