Spanning extern pulssignaal

Voor alle niet merk/type gebonden vragen over navigatie systemen, etc.
Forumregels
Deze rubriek is bedoeld voor vragen over navigatie in het algemeeen die niet in één van de andere rubrieken past.
Dus geen chit/chat, vragen over het forum oid.
Wil je antwoord op je vraag, stel je deze het best in de juiste rubriek.
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Gerritje schreef:Waarvan akte!
Het voorgaande betoog heeft, mede door de relativerende opmerkingen, mijn volledige instemming.
Maar leuk was het experiment en het resultaat wel!
Zekers :D En zoals je schreef:
Wederom wat toegevoegd aan de NHS kennisdatabase :!: :!:
Waardevol genoeg voor een vervolg, op wat uitgebreidere schaal......

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Waardevol genoeg voor een vervolg, op wat uitgebreidere schaal......
Het laat je niet los. Doorweekte nachten en al :D

Waar het mij om gaat is dat zo'n experiment niet geheel straffeloos kan.
Als ik bij mijn eigen systeem dat op een werktafel ligt, redelijk geostationair dunkt me, enige tijd ga liggen knoeien met het aanvoeren van pulsjes, wordt er iedere keer een beetje "gekalibreerd". Dan duurt het niet zo lang voordat het systeem is aangeleerd dat welke puls je ook toevoert, de positie toch hetzelfde blijft. En dan worden de pulsje daarna gewoon genegeerd bij de berekening van de snelheid. Alleen in die gevallen waar in een servicemenu de pulsjes kunnen worden afgelezen zouden hiervoor kunnen worden gebruikt.

Een experiment met een VDODayton zou naar mijn smaak dus in een rijdende auto moeten worden uitgevoerd.
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Gerritje schreef:
Waardevol genoeg voor een vervolg, op wat uitgebreidere schaal......
Het laat je niet los. Doorweekte nachten en al :D

Waar het mij om gaat is dat zo'n experiment niet geheel straffeloos kan.
Als ik bij mijn eigen systeem dat op een werktafel ligt, redelijk geostationair dunkt me, enige tijd ga liggen knoeien met het aanvoeren van pulsjes, wordt er iedere keer een beetje "gekalibreerd". Dan duurt het niet zo lang voordat het systeem is aangeleerd dat welke puls je ook toevoert, de positie toch hetzelfde blijft. En dan worden de pulsje daarna gewoon genegeerd bij de berekening van de snelheid. Alleen in die gevallen waar in een servicemenu de pulsjes kunnen worden afgelezen zouden hiervoor kunnen worden gebruikt.

Een experiment met een VDODayton zou naar mijn smaak dus in een rijdende auto moeten worden uitgevoerd.
Dus niet alleen een doorwaakte maar zelfs een doorweekte nacht, het moet toch niet gekker worden met jou :oops:
Dat je veel op, en derhalve voor en met het forum doet, dat weten we, maar dit.....

FF terug naar het verhaal.
Inderdaad, als de navi op je tafel ligt zul je niet kunnen kalibreren, en dus gaan die pulsjes die je zó genereert uiteindelijk verloren, ze leiden tot niets.
Ik heb al zitten denken of ik makkelijk zo'n "massa-pulsgever" kan installeren in mijn Xantia, maar daar zie ik vooralsnog geen mogelijkheid. Een auto met achterwielaandrijving is hier veel simpeler, bij de kruiskoppeling achter de bak moet wel wat te fabrieken zijn. Dus: wie biedt zich aan?

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Terug naar “Navigatie algemeen”