Radar- en cameraposities als POI in diverse Europese landen

Voor alle niet merk/type gebonden vragen over navigatie systemen, etc.
Forumregels
Deze rubriek is bedoeld voor vragen over navigatie in het algemeeen die niet in één van de andere rubrieken past.
Dus geen chit/chat, vragen over het forum oid.
Wil je antwoord op je vraag, stel je deze het best in de juiste rubriek.
Gebruikersavatar
Route 66
Normal Member
Normal Member
Berichten: 108
Lid geworden op: 28 nov 2007 06:23

Radar- en cameraposities als POI in diverse Europese landen

Bericht door Route 66 »

Een tijdje geleden schreef ik in een posting dat radar- en cameraposities als POI verboden zijn in Duitsland, Zwitserland en Oostenrijk. De eerste twee waren op dit forum al genoegzaam bekend maar Oostenrijk was kennelijk een verrassing. :?:
Helaas beschikte ik toen niet over documentatie om dit te onderbouwen, behalve dan het feit dat diverse PNA-leveranciers waaronder Blaupunkt hun producten op de markt brachten inclusief alle Europese POI's met uitzondering van die drie landen. Dit ontbrekende deel kon dan - voor eigen risico en op eigen kosten - bijvoorbeeld bij Poicon nabesteld worden. :wink:

Recent is er een juridische informatiebrief [Nr.31] van het Oostenrijkse ÖAMTC verschenen (in het Duits) waarin duidelijk wordt gesteld dat het verbod op deze POI's en vooral ook de gevreesde gevolgen van een overtreding hiervan in Oostenrijk niet van toepassing is. :lol: In deze brief wordt tevens informatie gegeven over diverse andere Europese landen met betrekking tot de stand van zaken over dit onderwerp alsmede de eventuele juridische implicaties. :!:

Een welgemeende raad aan een ieder die met begeleiding van zijn/haar PNA naar het buitenland wil gaan: lees eerst zorgvuldig wat in het land waar de reis (door)heen voert precies wel of niet is toegestaan en wat de mogelijke gevolgen van een overtreding zijn. :idea:
Goede reis! :sturen:
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Bedankt voor deze bevestiging.
Dan was m'n info dat dit in Oostenrijk niet verboden is gelukkig correct en heb ik geen onnodig risiko gelopen toen ik daar doorheen reed :wink:

Wat ik echter niet wist dat het ook verboden is in Ierland, Cyprus, Macedonië en Bosnië-Herzegovina. Niet dat ik daar regelmatig kom, maar het is goed te weten wat de situatie in die landen is.

Aandacht verdient ook dat het onduidelijk is hoe er in Tsjechië en Bulgarije tegen deze systemen aangekeken wordt. Een gewaarschuwd mens telt voor twee :!:

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
ritselaar
Moderator
Moderator
Berichten: 878
Lid geworden op: 01 sep 2003 22:23

Bericht door ritselaar »

De Supercode DVD Navteq 2008/2009 heeft voor Tsjechie deze POI's in ieder geval er (nog) opstaan.


Was in september daar en kreeg bij diverse kruispunten een melding voor een roodlichtcamera.

Frits de Laar
TomTom Carminat OS 8.842
kaart Europe 880

TomTom Go 950Live
855 europa
855 noord amerika

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht
  • Diverse vragen PC5200/40
    door evd » 25 jun 2014 20:35 » in Vaste VDO-Dayton systemen
    Reacties: 7
    Weergaves: 2029
  • RNS510 start niet door, diverse CD's al geprobeerd
    door Roberto82 » 11 sep 2017 17:02 » in V.A.G
    Reacties: 3
    Weergaves: 916

Terug naar “Navigatie algemeen”