Zomer checkup

JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Gerritje schreef:Er is een update gepland voor deze kaarten in het late najaar van 2007. Dan is de software 12 maanden oud nl. Dus lijkt het me weinig zinvol om nu reeds op de uitkijk te staan of om te vragen of anderen dit hebben gezien.
Kijk elke avond voor je naar bed gaat nog gauw even zelf op www.vdodayton-shop.com :wink: Dan ben je de eerste :idea:
Voor de 2050 klopt dat wel, maar de 2010 is in juni op de markt gekomen......

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
jgs
Starting Member
Starting Member
Berichten: 22
Lid geworden op: 25 jul 2006 12:08

Bericht door jgs »

Gerritje schreef:Er is een update gepland voor deze kaarten in het late najaar van 2007. Dan is de software 12 maanden oud nl. Dus lijkt het me weinig zinvol om nu reeds op de uitkijk te staan of om te vragen of anderen dit hebben gezien.
Kijk elke avond voor je naar bed gaat nog gauw even zelf op www.vdodayton-shop.com :wink: Dan ben je de eerste :idea:
De enige reden dat ik deze vraag opwerp is gelegen is het feit dat VdoDayton zelf aangeeft dat deze vernieuwde kaart "tussen 1 juli en 30 september 2007 dient te worden aangeschaft" om voor de waardecheque (€15,- retour) in aanmerking te komen. Dus lijkt het mij normaal dat die kaart dan ook ergens te koop zou moeten zijn, maar dus niet op http://www.vdodayton-shop.com . Vreemd toch?

jgs

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

http://www.navco.nl/product_info.php?products_id=236
Één formaat voor alle portables. €98 bij inlevering van de originele VDO SD kaart!
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
jgs
Starting Member
Starting Member
Berichten: 22
Lid geworden op: 25 jul 2006 12:08

Bericht door jgs »

Gerritje schreef:http://www.navco.nl/product_info.php?products_id=236
Één formaat voor alle portables. €98 bij inlevering van de originele VDO SD kaart!
Bedankt voor de tip!

Groet,

jgs

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
rommul
New Member
New Member
Berichten: 2
Lid geworden op: 16 aug 2007 10:23

Nieuwe kaartdata en systeem versie

Bericht door rommul »

Heeft iemand de nieuwe kaartkaart al gezien?
Is er behalve een update van de wegenkaart nog iets veranderd/verbeterd?
Dat moet toch haast wel als het niet meer op 1 GB past...


Ik had mijn 2010 opgestuurd voor de checkup, maar hij was ergens
(volgens bureau Jansen, die de checkup regelde, bij de post) kwijtgeraakt,
dus helaas weer met een papieren wegenkaart op vakantie moeten gaan.

Net terug van vakantie bellen ze op dat ze het direct gaan uitzoeken
en anders binnen een week een 'nieuw product' opsturen.
2 dagen later werd onze eigen VDOdayton thuis afgeleverd...

Heeft iedereen na de checkup het systeem:
Platform Windows CE 5.0
Systeem 3.3
Datum 2006/06/20
?
Volgens mij hebben ze niets met onze 2010 gedaan, want er staat nog:
Platform Windows CE 5.0
Systeem 3.2
Datum 2006/05/17

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Wat je met je eerste vraag bedoelt is me niet duidelijk....

De systeem SW kan 3.2 of 3.3 zijn, maar welke GUI staat er in? Díe is bepalend :!:

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
rommul
New Member
New Member
Berichten: 2
Lid geworden op: 16 aug 2007 10:23

Bericht door rommul »

JW schreef:De systeem SW kan 3.2 of 3.3 zijn, maar welke GUI staat er in? Díe is bepalend
Die heb ik eerder dit jaar zelf geupdate:
GUI A21-070112r1
NavSW 3.87

Ik had verwacht/gehoopt dat het hele systeem geupdate zou worden.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Higgy
Moderator
Moderator
Berichten: 1762
Lid geworden op: 16 nov 2003 15:42

Bericht door Higgy »

Rommul, met je antwoord hierboven aan JW over verdienen aan kopieen heb je bij deze, vanuit mijn hoedanigheid als moderator, meteen je eerste en laatste waarschuwing te pakken. Lees het reglement nog eens door waarmee je akkoord bent gegaan toen je je aanmeldde...
De volgende overtreding betekent een ban op dit forum.

Groet,

Higgy
iPhone 6 met Sygic, Waze, Navmii
TomTom One XL Europa

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Boekbros
Junior Member
Junior Member
Berichten: 46
Lid geworden op: 18 jul 2006 09:36

Nieuwe kaart

Bericht door Boekbros »

Vandaag de nieuwe kaart 2007-2008 ontvangen en geïnstalleerd. Er zat geen gebruiksaanwijzing bij, maar zo'n kaart erin doen kan ik nog wel :idea:
Deze gekocht bij Navco voor 98 euro tegen inlevering van de oude origineel SD-kaart met de kaart 2006-2007. Maar daar wacht ik nog even mee.
Razend enthousiast ben ik niet. Ik heb hem thuis zitten testen en ook even een ritje gemaakt. Hier dus een voorlopige indruk.
VERGEET OVERIGENS NIET BIJ INSTELLINGEN DE NIEUWE KAART TE KIEZEN!!! Bij systeemindentificatie moet er bij Kaart "230 Europ" staan (oude kaart is "111 Europ") Hm, toch wel handig als er korte gebruiksaanwijzing zou zijn...
a) de kaart is actueel: twee aanvankelijk geplande rotondes stonden wel op de oude kaart maar een ervan werd niet gerealiseerd. Op de nieuwe kaart staat die er ook niet op.
b) het instellen en intoetsen is trager geworden
c) zelf woon ik in Vianen, waar zowel de A27 als de A2 vlak langs lopen (soms denk ik wel eens door mijn slaapkamer). De oude kaart koos natuurlijk voor de A27 als ik naar Houten, Hilversum, Amersfoort, Almelo, Stadskanaal enz. enz. reed. De nieuwe kaart, je raadt het al: steeds wordt de A2 als uitgaande route uit Vianen getoond, richting Utrecht, alwaar het systeem - neem ik aan - dan afbuigt naar mijn oostelijke bestemming. Maar lieve mensen, Houten lígt nota bene aan de A27!!!
Ik heb allerlei instellingen (kort-lang-motorfiets-snel-prefereer (geen) snelwegen) veranderd, zelfs gereset, maar de A2 bleef het winnen
Het kan dus zo zijn, dat je een omweg rijdt als je naar een nieuw adres gaat met je GPS. Geen ramp natuurlijk, maar zelfs in Vianen zelf word ik op weg naar huis eerst even rechtdoor gestuurd, terwijl de afslag echt eerder genomen kan worden, om daarna via een parallelweg weer terug naar huis geleid te worden. Heeft SHELL deze kaart gemaakt? :x

Er is vaak gevraagd hier of er geen 'via-'functie ingebouwd kon worden, daar had ik toen geen behoefte aan, maar nu zou het wel erg fijn zijn!
Kortom: wel actueel, niet altijd logisch, wel iets slomer. Een mager zesje, maar hopenlijk ben ik te vroeg met mijn oordeel en komen er van andere gebruikers ook en betere testresultaten. :?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
tallyman
New Member
New Member
Berichten: 6
Lid geworden op: 17 sep 2006 16:36

Nieuwe kaart

Bericht door tallyman »

Hallo Broekbos,

Bedankt voor je info betreffende de nieuwe kaart software.

Als ik met de oude kaart van Maartensdijk, Dorpsweg (snelste route) naar b.v. de Meteorenstraat in Hilversum plan,
dan stuurt mijn MS2010 bij Hollandse Rading de A27 op. Daar is echter geen op en afrit naar de a27.
Is dit bij de nieuwe versie ook zo?

Tallyman

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
rtwo
Normal Member
Normal Member
Berichten: 130
Lid geworden op: 08 jul 2006 22:15

Bericht door rtwo »

@Boekbros:
Wat voor model navigatie heb jij, de MS2010 of de PN2050?
VDO Dayton MS2010
Asus A636N + TT

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Boekbros
Junior Member
Junior Member
Berichten: 46
Lid geworden op: 18 jul 2006 09:36

Bericht door Boekbros »

Simulatie van Maartensdijk naar Hilversum (optie Prefereer Snelwegen aan): Eerst naar het noorden richting Utrecht over de N417 tot Groenekan (dus eigenlijk terug) bij de rotonde driekwart rond naar de oprit A27 naar Hilversum. Dit klopt dus.
Simulatie van Maartensdijk naar Hilversum (optie VERMIJD Snelwegen aan): Eerst naar het noorden richting Utrecht over de N417 tot Groenekan (dus eigenlijk terug) bij de rotonde eerste afslag rechts en via de Tolakkerweg in Hollandsche Rading naar Hilversum. Dit klopt dus ook.

Ik heb een MS2010.
PN4000 (the whole package and..... satisfied to the utterst....no complaints)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

De vorige kaart van de MS 2010 was van TeleAtlas. De nieuwe is, als ik het goed heb van Navteq, en dat zou op zich al kunnen verklaren waarom er verschillen zijn.
Kun je in je PC even kijken bij Abstract of ik het bij het juiste eind heb mbt Navteq?

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Boekbros
Junior Member
Junior Member
Berichten: 46
Lid geworden op: 18 jul 2006 09:36

Bericht door Boekbros »

Ik heb de ABSTRACT file gekopieerd naar mijn PC en daarin staat de volgende info:

This medium contains a digital road map database for the CARiN- and VDODayton navigation compatible systems.
The medium can be used in `product' target-systems, for the "CARiN on PC" application, and for CARSiM.

Tool :4.0.03
Date :2007-05-24
Operator :uida1203
CD number :19040
Album number :000230
Medium :Master DVD5
Navigation databases:
.../prod/NavTech/europe/eu_nt_sv_06Q4_20070305p/eu_nt_sv_06Q4_20070305p.cpr
Type :non C-IQ
Event Texts :carinet16s512.20041130
CARINSYS File :Not available


Ik neem aan dat dit in orde is. Deze file staat ook nog in de Resident-directory, maar wordt niet meer gebruikt als je voor de externe SD-kaart kiest.
PN4000 (the whole package and..... satisfied to the utterst....no complaints)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
rtwo
Normal Member
Normal Member
Berichten: 130
Lid geworden op: 08 jul 2006 22:15

Bericht door rtwo »

Is het systeem veel trager met instellen nu met die nieuwe kaarten?, of valt het het wel mee.
Nieuwe kaarten vind ik prima, maar het moet niet teveel invloed hebben op de snelheid vind ik..
VDO Dayton MS2010
Asus A636N + TT

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Boekbros
Junior Member
Junior Member
Berichten: 46
Lid geworden op: 18 jul 2006 09:36

Bericht door Boekbros »

Nee, net niet irritant trager, maar houd er ook rekening mee, dat ik veel schermtouches heb gedaan om e.e.a. te testen, dus het zal allemaal wel meevallen, maar iets trager is die wel. Klopt ook wel omdat alle data van een externe en 2 x zo grote SD-kaart gehaald moet worden.
PN4000 (the whole package and..... satisfied to the utterst....no complaints)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
rtwo
Normal Member
Normal Member
Berichten: 130
Lid geworden op: 08 jul 2006 22:15

Bericht door rtwo »

Thanx, dus als ik het goed begrijp wordt nu alle data gelezen vanaf de SD kaart. Betekent dat ook dat de software geupdate wordt, of is het een kwestie van kaartje prikken en werken..
VDO Dayton MS2010
Asus A636N + TT

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Boekbros
Junior Member
Junior Member
Berichten: 46
Lid geworden op: 18 jul 2006 09:36

Geen update, wel backup maken

Bericht door Boekbros »

Het is inderdaad de oude kaart eruit, de nieuwe erin en bij instellingen (3e scherm) de nieuwe kaart kiezen. Er wordt geen systeemsoftware update gedaan. Klopt ook wel: de systeemsoftware is van VDO, de kaartsoftware van Navteq.

Ik heb overigens wel een backup gemaakt via Active Sync naar mijn PC. Duur ongeveer 11 kopjes koffie..... :lol:
PN4000 (the whole package and..... satisfied to the utterst....no complaints)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
rtwo
Normal Member
Normal Member
Berichten: 130
Lid geworden op: 08 jul 2006 22:15

Bericht door rtwo »

OK dan, duidelijk. Zal het eens in overweging nemen.
Er blijft dus wel altijd iets van de oude Teleatlas kaarten op de MS2010 zelf staan, die 500MB geheugen zou dus mooi voor andere doeleinden gebruikt kunnen worden, mits deze eenvoudig te benaderen zou zijn, ach misschien verzinnen ze (VDO Dayton) daar nog wel eens iets op.
VDO Dayton MS2010
Asus A636N + TT

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Boekbros
Junior Member
Junior Member
Berichten: 46
Lid geworden op: 18 jul 2006 09:36

Oude kaart deleten? Ikke niet.

Bericht door Boekbros »

Via Active Sync zou je het oude spul wellicht kunnen deleten, maar zo'n durfal ben ik niet. Wellicht is er nog een onbenullig gegeven/bestandje dat-ie nog net nodig heeft, dus mij niet gezien.
PN4000 (the whole package and..... satisfied to the utterst....no complaints)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
rolf
Average Member
Average Member
Berichten: 55
Lid geworden op: 22 jun 2007 23:37

Re: Geen update, wel backup maken

Bericht door rolf »

Ik heb overigens wel een backup gemaakt via Active Sync naar mijn PC. Duur ongeveer 11 kopjes koffie..... :lol:
Al had je hem in de cardreader gedaan en bv met totalCmd gekopieerd had het je 9 kopjes koffie gescheeld! en had je nu niet met stuiterogen in je bed gelegen :D :oprug:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
rtwo
Normal Member
Normal Member
Berichten: 130
Lid geworden op: 08 jul 2006 22:15

Re: Geen update, wel backup maken

Bericht door rtwo »

rolf schreef:
Ik heb overigens wel een backup gemaakt via Active Sync naar mijn PC. Duur ongeveer 11 kopjes koffie..... :lol:
Al had je hem in de cardreader gedaan en bv met totalCmd gekopieerd had het je 9 kopjes koffie gescheeld! en had je nu niet met stuiterogen in je bed gelegen :D :oprug:
Ach, die MS2010 past helaas niet in de cardreader :lol:
Het gaat om de data die op de MS2010 zelf staat, en niet de kaartinfo op de SD-card.
VDO Dayton MS2010
Asus A636N + TT

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
rolf
Average Member
Average Member
Berichten: 55
Lid geworden op: 22 jun 2007 23:37

Re: Geen update, wel backup maken

Bericht door rolf »

rtwo schreef:
rolf schreef:
Ik heb overigens wel een backup gemaakt via Active Sync naar mijn PC. Duur ongeveer 11 kopjes koffie..... :lol:
Al had je hem in de cardreader gedaan en bv met totalCmd gekopieerd had het je 9 kopjes koffie gescheeld! en had je nu niet met stuiterogen in je bed gelegen :D :oprug:
Ach, die MS2010 past helaas niet in de cardreader :lol:
Het gaat om de data die op de MS2010 zelf staat, en niet de kaartinfo op de SD-card.
Ja dat dacht ik al, toen ik de post nog eens nalas. Is een euvel van mij iet goed lezen :D

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
jgs
Starting Member
Starting Member
Berichten: 22
Lid geworden op: 25 jul 2006 12:08

Re: Nieuwe kaart

Bericht door jgs »

Boekbros schreef:Vandaag de nieuwe kaart 2007-2008 ontvangen en geïnstalleerd. Er zat geen gebruiksaanwijzing bij, maar zo'n kaart erin doen kan ik nog wel :idea:
Deze gekocht bij Navco voor 98 euro tegen inlevering van de oude origineel SD-kaart met de kaart 2006-2007. Maar daar wacht ik nog even mee.
Razend enthousiast ben ik niet. Ik heb hem thuis zitten testen en ook even een ritje gemaakt. Hier dus een voorlopige indruk.
VERGEET OVERIGENS NIET BIJ INSTELLINGEN DE NIEUWE KAART TE KIEZEN!!! Bij systeemindentificatie moet er bij Kaart "230 Europ" staan (oude kaart is "111 Europ") Hm, toch wel handig als er korte gebruiksaanwijzing zou zijn...
a) de kaart is actueel: twee aanvankelijk geplande rotondes stonden wel op de oude kaart maar een ervan werd niet gerealiseerd. Op de nieuwe kaart staat die er ook niet op.
b) het instellen en intoetsen is trager geworden
c) zelf woon ik in Vianen, waar zowel de A27 als de A2 vlak langs lopen (soms denk ik wel eens door mijn slaapkamer). De oude kaart koos natuurlijk voor de A27 als ik naar Houten, Hilversum, Amersfoort, Almelo, Stadskanaal enz. enz. reed. De nieuwe kaart, je raadt het al: steeds wordt de A2 als uitgaande route uit Vianen getoond, richting Utrecht, alwaar het systeem - neem ik aan - dan afbuigt naar mijn oostelijke bestemming. Maar lieve mensen, Houten lígt nota bene aan de A27!!!
Ik heb allerlei instellingen (kort-lang-motorfiets-snel-prefereer (geen) snelwegen) veranderd, zelfs gereset, maar de A2 bleef het winnen
Het kan dus zo zijn, dat je een omweg rijdt als je naar een nieuw adres gaat met je GPS. Geen ramp natuurlijk, maar zelfs in Vianen zelf word ik op weg naar huis eerst even rechtdoor gestuurd, terwijl de afslag echt eerder genomen kan worden, om daarna via een parallelweg weer terug naar huis geleid te worden. Heeft SHELL deze kaart gemaakt? :x

Er is vaak gevraagd hier of er geen 'via-'functie ingebouwd kon worden, daar had ik toen geen behoefte aan, maar nu zou het wel erg fijn zijn!
Kortom: wel actueel, niet altijd logisch, wel iets slomer. Een mager zesje, maar hopenlijk ben ik te vroeg met mijn oordeel en komen er van andere gebruikers ook en betere testresultaten. :?
Boekbros,

jouw eerste reactie m.b.t. de nieuwe Navteq-kaart was gematigd positief.

Ik overwweeg ook de aanschaf

Hoe is nu je mening na het geheel wat langere tijd gebruikt te hebben. Raad je de aanschaf aan of ben je van mening dat de "oude"SD-kaart nog best bruikbaar is.

Groet,

jgs

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Boekbros
Junior Member
Junior Member
Berichten: 46
Lid geworden op: 18 jul 2006 09:36

Conclusie: koop de nieuwe kaart

Bericht door Boekbros »

Ik ben zelf zo, dat ik graag altijd het nieuwste van het nieuwste wil hebben, maar natuurlijk niet ten koste van de kwaliteit. Je kunt natuurlijk doorgaan met die oude kaart, maar de Navteq is werkelijk actueler. Bovendien herinnerde ik me later dat de oude kaart me ook bij Utrecht een andere route wilde laten nemen naar Vianen, dan degene die ik zelf het beste vond.
Verder is het zo, dat als je naar een nieuwe lokatie gaat, je de weg toch niet kent, dus je hebt ook geen frustratie dat je niet de meest logische (?) route hebt.
Al met al - ik heb er nu wat ritjes mee gemaakt - zou ik hem toch aangeschaft hebben, ook als ik hem bijv. eerst op proef had gekregen.
Ik weet overigens niet hoe het updatebeleid is, maar nu ik een kaart van een ander merk heb (Navteq) kon een update in de toekomst wel eens goedkoper en makkelijker zijn, dan door te gaan met de oude kaart en deze dan toch ooit eens te moeten afdanken, want de oude kaart kent geen update voor zover ik weet.
Ik krijg ook de indruk dat de nieuwe kaart iets prettiger is om naar te kijken. Ik kan niet zeggen waardoor, maar het kijkt wat prettiger dan eerst.
PN4000 (the whole package and..... satisfied to the utterst....no complaints)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Terug naar “Mobiele VDO-Dayton systemen”