VDO Dayton PN4000 problemen

mansjobo
New Member
New Member
Berichten: 2
Lid geworden op: 13 dec 2008 12:23

VDO Dayton PN4000 problemen

Bericht door mansjobo »

Sinds kort heb ik een PN 4000 met cradle. Het apparaat oogt prima en is ook gebruiksvriendelijk. Alleen heb ik er twee problemen mee: het geluid van de beste mevrouw is erg slecht. Hoog en slisserig. Ik hoor hier niemand over klagen. Is er iets met mijn luidspreker aan de hand of ben ik nou zo kritisch? Is het geluid over externe speakers een oplossing? Als ik deze optie selecteer, hoor ik helemaal niets meer (gelukkig? :) ).

Een tweede, lastiger probleem, is het volgende: Als ik de auto start, gaat het apparaat direct aan. Als ik na een ritje de sleutels uit de auto haal, gaat ie weer vanzelf uit. Prima. Maar ondertussen loopt de batterij van de PN 4000 super snel leeg. De andere dag is de batterij status al weer geel en nog een dagje later, is de batterij leeg. Ergo: adresboek en thuis en werk bestemming ook foetsie. Dat kan toch niet de bedoeling zijn?

Ik los het nu op door aan het einde van ieder ritje het apparaat handmatig uit te schakelen (aan/uit knop langer dan 3 seconde indrukken). Dan start ie de volgende keer helemaal van het begin af aan op. Als ik dat echter één keer vergeet, heb ik alweer een probleem. Heeft iemand ook dergelijke ervaringen of een oplossing? Is het bijv. mogelijk de cradle zo aan te sluiten dat er voortdurend stroom op staat?

Alvast bedankt!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Ergo: adresboek en thuis en werk bestemming ook foetsie. Dat kan toch niet de bedoeling zijn?
Eenmaal opgeslagen adressen gaan zelfs met een harde reset niet verloren :roll:
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Boekbros
Junior Member
Junior Member
Berichten: 46
Lid geworden op: 18 jul 2006 09:36

Bericht door Boekbros »

Wat het geluid betreft: Ik heb geen last van een slisserige mevrouw!

Wat de stroom betreft, doe ik het zo: na de laatste rit van de dag haal ik de PN4000 uit zijn craddle en schakel (inderdaad) definitief uit. Dat ben ik zo gewend en vind dat geen probleem. Bij tussenstops overdag haal ik hem wel uit de craddle (diefstal!) maar schakel hem niet definitief uit. Ik weet niet beter en heb ermee leren leven.
PN4000 (the whole package and..... satisfied to the utterst....no complaints)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
DigiWalker
Senior Member
Berichten: 221
Lid geworden op: 09 okt 2006 20:31

Re: VDO Dayton PN4000 problemen

Bericht door DigiWalker »

mansjobo schreef: Een tweede, lastiger probleem, is het volgende: Als ik de auto start, gaat het apparaat direct aan. Als ik na een ritje de sleutels uit de auto haal, gaat ie weer vanzelf uit. Prima. Maar ondertussen loopt de batterij van de PN 4000 super snel leeg. De andere dag is de batterij status al weer geel en nog een dagje later, is de batterij leeg. Ergo: adresboek en thuis en werk bestemming ook foetsie. Dat kan toch niet de bedoeling zijn?
Alvast bedankt!
Dit doet het apparaat alleen als ie in de actieve cradle zit,dus als er gebruik wordt gemaakt van carkit achtige ondersteunde zaken,BT en TMC.

In de andere houder waarbij gebruik moet worden gemaakt van een extrne laadkabel doet deze het normaliter niet.
Wat "Gerritje" ook al aangaf,je adressen gaan niet verloren bij soft reset of hard reset of spannings uitval.
Alleen bij teruzetten naar fabrieksinstellingen ben je alles kwijt.

Maak je geen gebruik van de active cradle,en zijn je gegevens weg,na het uit zichzelf uitgaan van het toestel,neem dan contact op met de uitgever of verkooppunt.Mij lijkt dat je toestel dan ergens niet goed is.
Technisch zit er geen verschil tussen de PN2000/3000/4000 en 6000 serie
Active BT en TMC cradle is bij alle typen dezelfde.

Wat de stem betreft,het is nou éénmaal geen Wendy van Duivenvoorde.
Ze komt een beetje over alsof ze zonder "n" op het einde spreekt.
De stem is voor verbetering vatbaar.
Je kunt jammergenoeg,niet zoals bij TomTom de stemmen wijzigen.
Was dat wel zo,dan had ik haar ook al met vervroegd pensioen gestuurd.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht
  • Pn4000 Updates nog verkrijgbaar?
    door Mrkvnn » 22 mar 2018 05:30 » in Mobiele VDO-Dayton systemen
    Reacties: 0
    Weergaves: 498
  • problemen met garmin 450
    door Kleine » 30 apr 2022 20:22 » in Garmin
    Reacties: 1
    Weergaves: 259
  • Problemen met mfd2
    door svv1972 » 04 jan 2016 07:17 » in V.A.G
    Reacties: 1
    Weergaves: 849
  • VDO PN 4000 problemen:
    door wmrail » 11 okt 2015 16:29 » in Mobiele VDO-Dayton systemen
    Reacties: 1
    Weergaves: 721
  • problemen met avic3 II
    door retep42 » 31 aug 2015 18:13 » in Vaste Pioneer systemen
    Reacties: 0
    Weergaves: 341
  • f900bt met problemen
    door patrix844 » 02 nov 2014 20:21 » in Vaste Pioneer systemen
    Reacties: 0
    Weergaves: 734
  • BaseCamp problemen
    door DigiWalker » 24 mei 2015 11:52 » in Garmin
    Reacties: 1
    Weergaves: 818

Terug naar “Mobiele VDO-Dayton systemen”