Grensoverschrijding: probleem voor VDO Dayton MS2010?

jb
New Member
New Member
Berichten: 6
Lid geworden op: 07 aug 2006 13:43

Grensoverschrijding: probleem voor VDO Dayton MS2010?

Bericht door jb »

Hoi allen,

Ik heb net vluchtig gekeken maar mbt de MS2010 niet kunnen vinden mbt grensoverschrijding. Ik ben van plan een navi aan te schaffen en heb links en rechts op het net enige info gelezen. Gezien prijs/kwaliteit is de VDO MS2010 voor mij waarschijnlijk de beste keuze, aangezien ik Europese kaart wel prefereer.

Nu heb ik gehoord, dat bij sommige systemen opnieuw opgestart moet worden als je bv de duitse grens over bent en dan je bestemming opnieuw moet ingeven en er opnieuw een route berekend wordt. Dat vind ik niet zo handig, aangezien ik vaak in duitsland kom. Weet iemand of dat voor de MS2010 ook nodig is?

O ja, ik maak me beetje zogen over het geluidsnivo, dat aan de zachte kant schijnt te zijn. Ik heb een Smart Roadster, die met de motor in je rug een flinke bak geluid produceert (maar wel lekker). Boven de 100 (met gesloten dak moet ik de radio al flink hard zetten om boven het motorgeluid uit te komen). Ik ben bang dat ik de stem op de autosnelweg niet meer kan verstaan. Mijn 2e vraag: Rijden jullie op stem of op display. Is het te doen om op display te rijden?

Groetjes Jurgen

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
jamawen
Starting Member
Starting Member
Berichten: 12
Lid geworden op: 15 jul 2006 01:52

Bericht door jamawen »

Inmiddels al heel wat landen doorkruist met de 2010.
Hij werkt feilloos als je een grens kruist.
Je geeft gewoon aan welke plaats je heen wilt gaan en de 2010 brengt je er heen of het nu naast de deur is of 2000km verder.

Wat betreft het geluidsniveau. Die is inderdaad niet erg hard, je kunt hem aansluiten op je radio dan is het verholpen.
Heb inmiddels ook begrepen dat sommige op dit forum een versterker er tussen hebben gebouwd met externe speakers zodat het luid en duidelijk te horen is.
Wellicht dat het geluid wat harder wordt bij de nieuwe update die binnenkort wordt verwacht. Zelf heb ik er weinig moeite mee. Alle gegevens staan meer dan prima vermeld op de display.

succes

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
jb
New Member
New Member
Berichten: 6
Lid geworden op: 07 aug 2006 13:43

Bericht door jb »

Dank je Jamawen,

Das mooi om te horen. Nog iemand anders ervaring ermee?

Tja betreffende het geluid: In een Roadster is er geen plaats meer voor extra speakers. Ook kun je niet zo 1,2,3 een extrene geluidsbron aansluiten op de standaard radio.

Maar aan iedereen: Laten jullie je leiden door het display, of door de stem, of een mix van?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Diamant
Starting Member
Starting Member
Berichten: 19
Lid geworden op: 02 aug 2006 20:24

Bericht door Diamant »

Inderdaad bij grens overgangen geen enkel probleem.
Ik laat me soms ook leiden zonder geluid. Dat gaat makkelijk. Het display is erg overzichtelijk. Hij geeft het aantal meters aan wanneer je af moet slaan en hij laat je duidelijk de te volgen route zien. No problemos dus.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
jamawen
Starting Member
Starting Member
Berichten: 12
Lid geworden op: 15 jul 2006 01:52

Bericht door jamawen »

wat betreft het geluidsniveau , ik weet uit eigen ervaring dat enkele andere merken zelfs nog zachter klinken. dus....

ik heb trouwens, dat had ik nog niet vermeld, een oordopje (van een mp3 speler) in de auto liggen, die kan ik aansluiten op de 2010 en kan dan hoe hard het lawaai ook is in de auto de 2010 prima horen.

is misschien ook een idee.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht
  • Vdo dayton monitor MM 3000/01 probleem
    door Ries1804 » 28 aug 2018 22:26 » in Vaste VDO-Dayton systemen
    Reacties: 0
    Weergaves: 385
  • MS2010 Software
    door Thijn83 » 28 mar 2021 20:05 » in Mobiele VDO-Dayton systemen
    Reacties: 0
    Weergaves: 210
  • probleem met imi rns 510
    door Dragon76 » 02 jun 2014 21:17 » in Overige merken -- VASTE INBOUW --
    Reacties: 2
    Weergaves: 618
  • Probleem avic x1
    door Jopiejo » 03 dec 2014 20:32 » in Vaste Pioneer systemen
    Reacties: 0
    Weergaves: 470
  • Probleem na installatie
    door Thoe » 07 jul 2014 10:06 » in Volvo
    Reacties: 2
    Weergaves: 861
  • Kw-nx7000 probleem
    door Nielsk » 21 mar 2015 13:57 » in JVC
    Reacties: 1
    Weergaves: 1072
  • Probleem vdo 5500 startscherm
    door Marco de groot » 25 jul 2015 11:13 » in Vaste VDO-Dayton systemen
    Reacties: 1
    Weergaves: 490

Terug naar “Mobiele VDO-Dayton systemen”