Geluid uit de VDO Dayton MS2010 harder zetten?

rtwo
Normal Member
Normal Member
Berichten: 130
Lid geworden op: 08 jul 2006 22:15

Bericht door rtwo »

Eigenlijk ben ik hetlefde van plan, maar dan meer aan de voorkant van mn dashboard, en niet er bovenop.
Het enige waar ik mee zit, is dat ik dan schroeven in mn dashboard moet draaien, en dus altijd met 2 gaten in mn dashnoard blijft zitten, maar ik denk dat ik het toch ook maar zo ga doen.

ps. Zou jij eens bij de update topic kunnen kijken, en mij misschien kunnen helpen???

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
rtwo
Normal Member
Normal Member
Berichten: 130
Lid geworden op: 08 jul 2006 22:15

Bericht door rtwo »

@JW:

De versterker zit erin hoor, heb hem tussen de stoelen gemonteerd, daar zit ook de versterker en volumeknop.
Draden aangesloten op de geschakeld 12V en aarde en werken als een tiet.
Volume is meer dan voldoende. Op de MS2010 staat deze gewoon op 100%, en via de versterker op zo'n 60%-70% en komt netjes boven de radio uit, mochten de raampjes open gaan, of da radio harder, dan kan de volume verder omhoog.
Plaatsing van de speaker is ook ideaal (vind ik), aanwijzingen zijn gewoon niet te missen.
Ik ben nu nog even bezig met het maken van een beugel om de MS2010 ergens anders te monteren, en dan nog even de voeding en speaker draden wegwerken.
Bedankt nogmaals voor de tip, ik ben er in ieder geval heel blij mee.
Ik ga nog even een foto schieten van het eind resultaat in de auto, en plaats deze dan ergens op het net, laat wel weten waar je ze kan vinden.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Da's mooi, dus weer een "probleem" opgelost :D

Heb je voor de alternatieve montage al gekeken naar VDO Dayton MS2010 ingebouwd in Volkswagen Passat - foto's ?
Ik vermoed dat Gniewold een Optimount bevestiging gebruikt heeft, hopelijk kan hij dat nog bevestigen.

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
rtwo
Normal Member
Normal Member
Berichten: 130
Lid geworden op: 08 jul 2006 22:15

Bericht door rtwo »

Heb ik inderdaad naar gekeken, maar het lijkt volgens mij gewoon de originele mount.
Hij heeft dat gedeelte waar de MS2010 opgezet wordt losgehaald (zit met twee van die besvestiginsmoeren vast) en deze middels boutjes in de open ruimte geschroeft.
Ik heb helaas niet zo'n ruimte, dus zal een andere oplossing moeten zoeken. Waarschijnlijk gewoon op mn dashboard vastschroeven.

Ziet er verder wel netjes uit bij hem..

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
rtwo
Normal Member
Normal Member
Berichten: 130
Lid geworden op: 08 jul 2006 22:15

Bericht door rtwo »

@JW:
Vanavond een stukje gereden, en werkt perfect, volume is meer dan voldoende.
Eén probleem echter, ik weet niet of jij mij hier antwoord op kan geven, anders rij ik dinsdag even langs Dil.

Als ik de voedingskabel (sigarettenaansteker) inplug, dan hoor ik de motor zoemend over de speaker die ik geplaatst heb, geluid loopt op met het toerental.
Heb jij dit toendertijd ook ervaren?, en heb/had jij daar een oplossing voor??

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Als ik het goed heb krijg je dat probleem alleen als je de voedingkabel inplugt in de aansteker? En als die nog niet in de aansteker zit maar al wel in de 2010 heb je het niet?

Dit lijkt op een massaprobleem, waarbij de massa van de aanstekerplug op een andere plek zit dan die van je K4001.
Zit je aansteker ook op het geschakelde contact? Dan is eigenlijk de beste voeding van de K4001 er eentje die dáár afgetakt wordt. Daarmee worden "inductielussen" vermeden.

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
doddel
New Member
New Member
Berichten: 1
Lid geworden op: 24 jul 2006 20:35

Bericht door doddel »

Loop eens langs een CB winkel, ja daar waar ze die bakkies verkopen. Er zijn daar hele kleine luidsprekertjes te koop met een goede versterker erin. Werkt op 12 volt dus perfect voor in de auto. Zelf haal ik er eerdaags een op want met die 2010 in een vrachtwagen is geen gedoe, ik hoor haar totaal niet.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
rtwo
Normal Member
Normal Member
Berichten: 130
Lid geworden op: 08 jul 2006 22:15

Bericht door rtwo »

JW schreef:Als ik het goed heb krijg je dat probleem alleen als je de voedingkabel inplugt in de aansteker? En als die nog niet in de aansteker zit maar al wel in de 2010 heb je het niet?

Dit lijkt op een massaprobleem, waarbij de massa van de aanstekerplug op een andere plek zit dan die van je K4001.
Zit je aansteker ook op het geschakelde contact? Dan is eigenlijk de beste voeding van de K4001 er eentje die dáár afgetakt wordt. Daarmee worden "inductielussen" vermeden.

Groet,
JW
Klopt, als hij nog niet in de voeding zit, dan heb ik het probleem niet.

Aansteker zit inderdaad ook op het geschakelde contact. Ik haal de voeding bij de radio vandaan, ook geschakeld.
Ik zal morgen uit mn werk vandaan eens kijken of ik de voeding bij de aansteker kan prikken, kijken wat hij dan doet.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
rtwo
Normal Member
Normal Member
Berichten: 130
Lid geworden op: 08 jul 2006 22:15

Bericht door rtwo »

doddel schreef:Loop eens langs een CB winkel, ja daar waar ze die bakkies verkopen. Er zijn daar hele kleine luidsprekertjes te koop met een goede versterker erin. Werkt op 12 volt dus perfect voor in de auto. Zelf haal ik er eerdaags een op want met die 2010 in een vrachtwagen is geen gedoe, ik hoor haar totaal niet.
Heb er al een versterkertje ingebouwd, maar laat maar even weten wat het resultaat is van jou actie, ben altijd benieuwd..

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
rtwo
Normal Member
Normal Member
Berichten: 130
Lid geworden op: 08 jul 2006 22:15

Bericht door rtwo »

Voor de liefhebbers!!!
Een korte fotoimpressie van mijn versterkerinstallatie voor de MS2010.

Installatie Versterker

@JW:
Ik heb nog niet naar de pieptoon gekeken, heb vandaag een verlengkabel gehaald voor het laadsnoer, die ga ik vrijdag inbouwen. Moet ook nog de speaker- en laadsnoer verleggen, daarvoor moet ik ook het dashboard iets demonteren, dus ik doe dat maar tegelijk.
Ik laat je nog weten of dat gepiep weg is..

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Ziet er keurig uit, netjes weggewerkt :Yes:
En zeker niet minder belangrijk: HET WERKT :D

Ben inderdaad benieuwd of je het piepje/fluitje wegkrijgt. Wordt vervolgd dus :wink:

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
North
Average Member
Average Member
Berichten: 68
Lid geworden op: 09 jul 2006 11:09

Bericht door North »

@rtwo

Ziet er gelikt uit :Yes:
VDO MS5100, MM4900, MT5011.
Orange SPV C500 met TT5 mobile
_________________

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
rtwo
Normal Member
Normal Member
Berichten: 130
Lid geworden op: 08 jul 2006 22:15

Bericht door rtwo »

@JW:
Ik heb de kabel van de lader (heb zo'n verlengkabel gekocht), op dezelfde draden aangesloten, alswaar de versterker op aangesloten zit. Het geluid van de motor is nog steed hoorbaar.
Ben even naar Dil gereden, en zij hebben mij een Ground Isolator geadviseerd, heeft iets met een aardlus te maken. Ik heb deze aangesloten via de aanwijzingen van de Dil medewerker. Ik hoorde geen geruis meer, maar ook geen geluid. Het volume was nog lager dan die van de MS2010 zelf. De Ground Isolator maar terug gebracht (had ik zo afgesproken).
De volgende tip die ik kreeg, was om de aarde draden, direct op de accu aan te sluiten, en niet via het frame, of andere kabels. Hiermee zou het probleem misschien weg zijn.
Ik heb vandaag geen zin meer, tis inmiddels een sauna in mn auto. Ik ga morgen even op zoek naar een lang stuk draad, en bevestig de aardedraad via mn zijraampje even direct op de accu. Als dit werkt, dan kan ik deze draad netjes wegwerken.
Ik hou je wederom op de hoogte.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Het heeft naar ik denk inderdaad met een aardlus te maken. Dat leid ik af uit het feit dat je er geen last van hebt als een der beiden (plug of versterker) niet aangesloten is.
Daarom de vraag: waar zat de aarddraad van je versterker nú op aangesloten, was dat de massa van je radio? En die van de plug zat op de massa van de aanstekerplug?
Het beste is ze beiden op hetzelfde massapunt in de auto te zetten, en de plussen ook van hetzelfde punt te halen.
De massa op de accu zetten is geen goed idee, omdat de echte massa, waar alles op zit in de auto de carrosserie is. Vandaar uit wordt alles "verdeeld", niet vanaf de accu. Kijk maar eens hoe dat zit in jouw auto, bij mij gaat de min van de batterij naar een "centraal massa-verdeelpunt".
De bedoeling is dus om "in ster" te werken vanuit een gemeenschappelijk punt, er mogen geen "kringen" oftewel lussen ontstaan.

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
rtwo
Normal Member
Normal Member
Berichten: 130
Lid geworden op: 08 jul 2006 22:15

Bericht door rtwo »

Voorheen zat de plug van de voedingskabel gewoon in mijn sigarettenaansteker, dus niet op dezelfde als van de radio.

Wat ik nu gedaan heb is het volgende:
Er zit standaard een stekkeraansluiting voor een autoradio in de auto. Daar heb ik dan ook netjes de autoradio op aangesloten. Aan de + en - draad die aan deze stekker zit, heb ik, zowel de draden van de versterker, als de draden van de voedingsverlengkabel geprikt. Dus zowel de radio, als de versterker en de voedingskabel, komen alleen van dezelfde + en - draad.
Zodra ik het contact aanzet, hoor ik al getik komen uit de speaker, zodra ik de motor start, hoor je de motor meelopen uit de speaker.
Volgens mij heb ik met bovenstaande montage dan geen lussen gemaakt.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Klopt, dit is nu aangesloten volgens dat "sterprincipe", dus zitten daar geen lussen meer.

Toch kan er nog wel een aardlus aanwezig zijn, en wel via het hoofdtelefoonsnoertje van de 2010 naar de K4001. Zit de afscherming daarvan ook op de print gesoldeerd? Haal die daar eens los, ik vermoed dat daarmee het probleem opgelost is, er van uitgaand dat de massa aansluiting in de 2010 doorgelust is. Dat kun je uiteraard makkelijk vaststellen met een Ohmmeterje.
Door dat snoertje maar aan één zijde te aarden ben je de lus kwijt. En de min-kant van het signaal komt dan wel door via die andere weg.

Ben benieuwd.

Groet,
JW

P.S. Wat was trouwens die "Ground Isolator", en waar was die in het circuit aangebracht?
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
rtwo
Normal Member
Normal Member
Berichten: 130
Lid geworden op: 08 jul 2006 22:15

Bericht door rtwo »

Poe, je moet niet te technisch gaan worden hoor, ik kan aan de hand van handleidingen en tekeningen, heel wat voor elkaar krijgen, wat electronica betreft, maar meer ook niet :oops:

Ik heb eea gewoon aangesloten volgens de tekening die bij de K4001 zat.
De speaker die ik heb gekregen, is voorzien van 2 draden welke naar een 3.5mm monoplug lopen. Deze heb ik doorgeknipt, en de draden van de speaker op de LS en GND van de speakeraansluiting op de K4001 gesoldeerd.
De draden van de plug heb ik op de potmeter gesoldeerd, en daarvandaan een shielded cable, van de potmeter naar de IN en GND op de K4001.
De GND aansluiting van het hoofdtelefoonsnoertje, zit dus niet direct op de print gesoldeerd, maar wel indirect via de potmeter. Bedoel je dat ik die dan los moet maken???, krijg ik dan nog wel geluid uit de speaker??

De ground isolator zou massalussen moeten onderbreken, deze moest ik tussen de speaker en versterker plaatsen, volgens Dil.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Samen komen we daar wel uit :wink:

1) Er loopt dus nu dat afgeschermde snoertje vanaf de hoofdtelefoonplug op de 2010 naar de potmeter.
Daarvan zit de centrale geleider op het ene "uiteinde" van de potmeter, en de afscherming op op het andere, klopt dat?
2) Er loopt een afgeschermd kabeltje van de potmeter naar de K 4001. De centrale geleider daarvan zit op de "loper" van de potmeter, de afscherming zit op de zelfde aansluiting als de afscherming die van de 2010 komt, klopt dat?
3) Als dat allemaal zo zit kun je proberen wat er gebeurt als je de afscherming die vanaf de hoofdtelefoonplug komt loshaalt op de potmeter. De afscherming tussen de 4001 en de potmeter moet gewoon blijven zitten.
Ik vermoed namelijk dat er al een verbinding zit tussen de "ground" op de print en de massa van de plug op de 2010, en wel via de massadraad van de voeding naar de 2010. En dan zou je nu dus een dubbele massaverbinding hebben naar je 4001, met als gevolg dat over die massa ook (deels) de voedingsstroom gaat lopen van de 4001...

Als die massaverbinding er al is via de voeding zou die als "retourgeleider" kunnen gaan dienen voor het signaal dat van de telefoonplug komt. Dan mag dus de afscherming losgehaald worden bij de potmeter.
Gewoon even uitproberen, baat het niet dan schaadt het ook niet. Zet daarbij de potmeter even in de stand "zacht" en regel 'm voorzichtig op bij het opnieuw in bedrijfstellen. Overigens zal dit dan alleen werken als je de voedingsplug echt gebruikt, immers alleen dan heb je die massaleiding voor het signaal.
Mocht dit niet (goed) werken dan heb ik nog wel een ander idee :idea: Stap voor stap voorlopig.

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
rtwo
Normal Member
Normal Member
Berichten: 130
Lid geworden op: 08 jul 2006 22:15

Bericht door rtwo »

Alvorens we verder gaan, wil ik je in ieder geval alvast bedanken voor je hulp :wink:

Het snoertje vanaf de hoofdtelefoonplug, is geen afgeschermde. Het is gewoon een soort van tweeadreig speakerdraad, met een + en een -
De draad tussen de print en de potmeter heb ik wel afgeschermd gekocht, en ook gebruikt.
De afscherming van de draad tussen de print en de potmeter, zit aangesloten bij de - draad van de hoofdtelefoonplug.

In feite zit het dus zoals jij aangeeft, alleen is het gedeelte tussen de hoofdtelefoonplug en de potmeter niet afgescherm.
Ik kan daar eventueel wel een afgeschermde tussen zetten, als jij denkt dat dat beter is??, moet ik deze alleen even halen aanstaande dinsdag, maandag is Dil gesloten.

Ik begrijp dus, als dit zou werken, dat ik zowel de hoofdtelefoonplug, als de voedingskabel moet gebuiken, om massa te krijgen aan de hoofdtelefoonkant.

Ik ga dit morgen even proberen als ik klaar ben met werken, moet ik weer dat tussenconsole eruit slopen :roll:
Maar dat maakt niet uit hoor, als ik de boel maar kan fixen. Moet wel snel gebreuren, want ik ga Dinsdagavond op vakantie.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Haal eens even de min kant van die verbinding los die van de hoofdtelefoon plug naar je potmeter loopt. Alleen die losmaken, de rest blijft zitten.

Je 4001 krijgt dan z'n massa vanaf de voeding, en de 2010 via de 12V plug. Maar als dat draadje onderbroken wordt waarover ik het hierboven had, dan verdwijnt de aardlus die er nu wel is.
Immers nu loopt er een aardstroomlus vanaf de massa, via de mindraad naar de 4001, dan langs de potmeter over het telefoonsnoer naar de 2010 en vandaar terug naar de 12V plug. En díe aardlus wil ik onderbreken door die min verbinding los te halen bij de potmeter.
Snap je wat ik bedoel? Zo nee, stuur me dan even je privé mailadres, dan maak ik wel even een schetsje en scan dat in.

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
rtwo
Normal Member
Normal Member
Berichten: 130
Lid geworden op: 08 jul 2006 22:15

Bericht door rtwo »

Nee duidelijk, ik snap precies wat je bedoelt, en dit ga ik morgen ook even proberen zodra ik thuis ben.
Ik laat je direct even weten of eea gelukt is. Mocht dit niet lukken, dan denk ik dat we na mijn vakantie de boel nog maar eens moeten bekijken, en met andere oplossingen proberen te komen.
Als je dat goed vindt natuurlijk...
Voor zover bedankt in ieder geval, en ik laat het morgen zsm weten..

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Ik hoor het wel....
En check voor alle zekerheid even of de + en - van de verbinding die vanaf de hoofdtelefoonaansluiting naar de potmeter lopen niet omgewisseld zijn. Met een Ohmmeter is dat snel vast te stellen.

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
rtwo
Normal Member
Normal Member
Berichten: 130
Lid geworden op: 08 jul 2006 22:15

Bericht door rtwo »

@JW:
Ik heb de massa van de hoofdtelefoonplug bij de potmeter losgeknipt.
Resultaat, geen geluid als de voedingskabel er niet in zit, maar dat moge duidelijk zijn. Plug ik de voedingskabel erin, dan heb ik inderdaad gewoon geluid uit de speaker, maar met nog steeds het motorgeluid wat ook uit de speaker komt, dus wat dat betreft is er niets veranderd.
Ik heb geen Ohmmeter, maar ben er, na visuele controle, van overtuigd dat de + en - goed bevestigd zaten op de potmeter.
Heb je nog meer tips, ideeen???

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Dit begint me echt te intrigeren :wink:
En dus zullen we, linksom of rechtsom een oplossing vinden voor dit probleem :idea:

Op dit schema http://www.velleman.be/downloads/0/info ... umereg.pdf staat een C'tje van 10 µF getekend, zit dat er bij jou ook in? Ik dacht op de foto's gezien te hebben dat die ontbreekt.
Een tweede C, met de zelfde waarde dus 10µF kun je dan monteren tussen de potmeter en de nu door jou losgeknipte verbinding naar de telefoonplug. Die C moet dan hetzelfde komen te zitten, dus met de min aan de potmeter.

Door die beide C's wordt de gelijkstroomvoeding van de MS 2010 geheel losgekoppeld van die van de 4001, maar er vind wel een wisselstroom overdracht plaats, dus je signaal komt dan wel altijd door.
Met deze beide C'tjes moet je ook weer de 4001 kunnen gebruiken als de voedingsplug van de 2010 er niet in zit.

Heb je morgen nog even de tijd om bij Dil langs te gaan en het dan uit te proberen? Veel werk is het niet, maar ja, als je bezig bent je op je vakantie voor te bereiden heb je niet altijd zin en tijd om zoiets er ook nog even bij te doen :oops:

Ben benieuwd.

Groet,
JW

P.S. Voor alle zekerheid: de mini-jack is er toch een met maar twee contactringen, dus niet de stereo uitvoering met 3 contactringen?
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
rtwo
Normal Member
Normal Member
Berichten: 130
Lid geworden op: 08 jul 2006 22:15

Bericht door rtwo »

Leuk om te zien/lezen, hoeveel geduld je der mee hebt, maar het wordt voor mij nu toch wel heel erg technisch.

Ok dan, ik heb even de assembly manual erbij gepakt, en de meest linker zwarte torentje op de eerste foto op mijn site, zou een C - 10µF moeten zijn, en die zit dus netjes op de print gesoldeerd. Ik heb geen idee wat die 10K moet voorstellen die op het pdf document staat (jou link naar velleman), maar die C is er dus.

Ik moet dus zo'n zelfde zwarte torentje halen van 10µF, daarvan de min kant aan de massa van de potmeter, en de pluskant aan de losgeknipte massa van de hoofdtelefoonplug solderen, dat C-tje kan verder gewoon los blijven hangen dan ofzo??

Dil is tot 17:30 uur open, ik kan proberen om nog even langs te gaan, maar ik weet niet zeker of ik dat red. Als het lukt, dan neem ik mn soldeerspulletje wel mee naar de Ardennen. Ik kan daar beschikken over internet, dus kan altijd nog reageren.

Maar even om eea duidelijk te krijgen voor mijzelf. Zelfs met de massa losgeknipt bleef ik de motor over de speaker horen als ik de voedingskabel inprikte. Lost zo'n C-tje dat dan op???

Als laatste, ik had er een mono plug opzitten, daarmee had ik dat probleem al, maar om de boel makkelijker te monteren in de auto, ben ik voor een 90 graden plug wezen kijken bij Dil, en die hadden hem alleen in stereo, maar dat moest volgens die kerel daar niets uitmaken, dus nu zit er een stereoplug op.
Ik ben inmiddels wel druk aan het zoeken geslagen op internet om ergens een 90 graden monoplug te vinden, maar is een beetje lullig als je een plug vindt van 0,85 eurocent, waarbij je 6,50 euro verzendkosten moet betalen. Maar ik wil hem nog wel vervangen voor een monoplug.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht
  • garmin drivesmart 70 aan zetten tijdens laden
    door valk90 » 07 jul 2016 17:02 » in Garmin
    Reacties: 0
    Weergaves: 462
  • garmin kaarten zelf op zetten als abonnement niet meer werkt
    door huckybear65 » 20 feb 2015 18:52 » in Garmin
    Reacties: 1
    Weergaves: 567
  • MS2010 Software
    door Thijn83 » 28 mar 2021 20:05 » in Mobiele VDO-Dayton systemen
    Reacties: 0
    Weergaves: 210
  • Rns 510 na update geen geluid
    door humaxima » 30 mar 2019 01:13 » in V.A.G
    Reacties: 0
    Weergaves: 641
  • NAVIGATIE VOLKSWAGEN, RAAR GELUID BIJ AUX EN CONTACT AAN
    door oepich123 » 26 sep 2018 17:02 » in V.A.G
    Reacties: 0
    Weergaves: 663
  • Rns 510 heeft geen geluid en geeft op media tijdbalk 00:00 aan
    door harunulusoy » 20 jun 2016 22:59 » in V.A.G
    Reacties: 0
    Weergaves: 894
  • VDO Dayton PC5200/40
    door j.weistra » 11 aug 2014 13:48 » in Te Koop Aangeboden
    Reacties: 0
    Weergaves: 927

Terug naar “Mobiele VDO-Dayton systemen”