Flitsinfo Zwitserland

JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Flitsinfo Zwitserland

Bericht door JW »

In een ander draadje, in het gedeelte vaste VDO systemen is deze posting gemaakt.
Dat slaat ook op de VDO PNA's.

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Bessie
Senior Member
Berichten: 250
Lid geworden op: 14 jan 2007 18:43

Leuker kunnen we het niet maken, wel makkelijker!

Bericht door Bessie »

Gelet op de naam van dit Topic post ik mijn bevinding even hier, ook omdat het in dit geval een PNA betreft (MS2010#3).
Op de terugweg vanuit Frankrijk naar familie in CH-Winterthur gereden.
Door de vele waarchuwingen binnen dit Forum over het verbod op ‚flitspaalinfo’ heb ik kort voor de grens F/CH de PNA met houder weggenomen en ergens in een koffer verstopt. Tijdens het familiebezoek blijkt één van de andere gasten een politieman te zijn. Ik heb hem naar zijn richtlijnen, ervaringen en bevindingen gevraagd.
Resumé: ja, flitsinfo is verboden. De politie neemt sowieso de apparatuur, welke daarmee voorzien is, van Zwitserse burgers in beslag met een forse boete als ontvangstbewijs. Bij ‚buitenlanders’ is de inbeslagname, volgens hem, lastiger maar wordt vooralsnog doorgevoerd, ook weer met een gezellig ontvangstbewijs ter waarde van vele CHF. Ja, vooralsnog, want deze actie wordt sterk beïnvloed door ‚de vorm van de dag van de betreffende amtenaar in functie’. Een kleinere geldboete, een waarschuwing of een vriendelijk verzoek om het device op te bergen zou ook tot de mogelijkheden behoren.
Op mijn vraag hoe het met de kennis van zaken zit bij de collegae, blijkt dat er memo’s circuleren met merken en types en waar te checken.
Op mijn vraag hoe ik mij deze actie (inbeslagname) zou moeten voorstellen bij vast ingebouwde apparatuur (met flitsinfo), moest hij het antwoord schuldig blijven.
Redelijk vaag allemaal dus :roll: .
Mijn advies zou luiden: indien PNA – weghalen, opbergen en een ouderwetse landkaart in Zwitserland gebruiken (heeft ook wel weer iets van een échte vakantie).
Indien vast ingebouwde apparatuur – géén idee wat hier mee te doen.

Dus, SVDO, haal wat mij betreft alle flitspaalinfo van ieder land er maar af. Ik vermoed dat het (via Brussel?) een kwestie van tijd zal zijn dat meerdere EU landen een verbod zullen gaan handhaven, net als een aantal jaren geleden de radarverklikker.

Grüßen,
Bessie
[size=75]RNS 510 in VW Passat Variant R36[/size]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
fzwart
Junior Member
Junior Member
Berichten: 34
Lid geworden op: 15 jul 2006 20:01

Bericht door fzwart »

Ik hoop dat er een oplossing is voor eind augustus .... dan ga ik op vakantie in Zwitserland.
Zo niet dan neem ik de gok. Ik heb 'm zo ingebouwd lager op het dashboard dat ik de zuignap niet nodig heb.
Zo zal hij veel minder opvallen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Bessie
Senior Member
Berichten: 250
Lid geworden op: 14 jan 2007 18:43

Bericht door Bessie »

fzwart schreef:Ik hoop dat er een oplossing is voor eind augustus .... dan ga ik op vakantie in Zwitserland.
Zo niet dan neem ik de gok. Ik heb 'm zo ingebouwd lager op het dashboard dat ik de zuignap niet nodig heb.
Zo zal hij veel minder opvallen.
Dat mag je uiteraard helemaal zelf weten. Ik vermoed echter, dat als je toch met jouw PNA op díe plek gemonteerd aan de grens staat, of in uitzonderlijk geval door de betreffende kantonale politie gecontroleerd wordt, de amtenaren jouw mooie onopvallende plaats als moedwillig verstoppen zullen (willen) interpreteren.
Neem in ieder geval ruim voldoende CHF in contanten mee, dat bespaard een hoop moeilijk gedoe over zgn. "Lastschriftverfahren". Virtus post nummos :? !

Grüßen,
Bessie
[size=75]RNS 510 in VW Passat Variant R36[/size]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Usus magister est optimus :!:
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
fzwart
Junior Member
Junior Member
Berichten: 34
Lid geworden op: 15 jul 2006 20:01

Bericht door fzwart »

Nog 5 maanden te gaan. VDO zal voor die tijd toch wel iets bedacht hebben? Het blijft wel stil op dat front maar dat geldt volgens mij ook voor de TomTom's/Mio's etc.
Het *lijkt* alsof het geen prioriteit heeft bij de fabrikanten vanwege de stilte terwijl toch iedere navigatie-bezitter er last van kan hebben. Zeker omdat het in Duitsland ook verboden schijnt te zijn.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Zeker omdat het in Duitsland ook verboden schijnt te zijn.
Dat schijnt niet zo maar dat is zo sinds 1 januari 2006
Dat is de reden dat er bij de nieuwere apaaratuur al geen flitsinfo voor Duitsland beschikbaar is.
VDO heeft zich tevens bereid moeten verklaren jegens de Zwitserse autoriteiten om geen apparatuur in Zwitserland aan te bieden die deze informatie bevat.
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

fzwart schreef:Nog 5 maanden te gaan. VDO zal voor die tijd toch wel iets bedacht hebben? Het blijft wel stil op dat front maar dat geldt volgens mij ook voor de TomTom's/Mio's etc.
Het *lijkt* alsof het geen prioriteit heeft bij de fabrikanten vanwege de stilte terwijl toch iedere navigatie-bezitter er last van kan hebben. Zeker omdat het in Duitsland ook verboden schijnt te zijn.
Zeker, vóór die tijd is de update er wel :idea:

VDO is bezig met de laatste testen, en de updates komen op korte termijn ter beschikking.
In het andere draadje, waarnaar ik in m'n eerste posting verwees, wordt vermeld dat er verschillende soorten updates nodig zijn, voor de PNA's 2010 en 2050, de PC5200 en de C-IQ toestellen. Dat zijn drie verschillende systemen, die ook een heel andere aanpak vragen.

Binnenkort meer hierover, wordt vervolgd dus :wink:

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
WapAround
New Member
New Member
Berichten: 3
Lid geworden op: 12 feb 2007 12:40

Flitsinfo Zwitserland.

Bericht door WapAround »

Op de aangepaste website van http://www.vdodaytongofaster.nl/ bij de productinformatie van de PN modellen:

De Zwitserse wetgeving stelt sinds begin dit jaar dat zowel het gebruik alsmede het bezit van flitsinformatie strafbaar is. Om de bezitter van een VDO Dayton portable systeem toch de gelegenheid te bieden om ons systeem legaal te gebruiken in Zwitserland, kan bij deze data eenvoudig (tijdelijk) worden verwijderd. Wel moet dan de volledige flitsinfo file worden gedelete. Dat betekent dus ook geen flitsinfo in de rest van Europa! Onze helpdesk (0900-INFOVDO) vertelt u graag hoe u te werk moet gaan om deze file (tijdelijk) te deleten van uw systeem om "veilig" door Zwitserland te navigeren. In de toekomst zullen overigens nieuwe kaartupdates worden uitgegeven zonder deze "strafbare" flitsinfo.

Voor iedereen die nog naar Zwitserland moet.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
fzwart
Junior Member
Junior Member
Berichten: 34
Lid geworden op: 15 jul 2006 20:01

Bericht door fzwart »

Een beetje raar dat je een 0900 betaalnummer moet bellen als ze het ook in een document op hun website kunnen zetten .... of hier moet natuurlijk ook aan verdiend worden

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Als jij nu even belt en dan hier verslag uitbrengt van de te nemen actie, doe je vast heel veel anderen een plezier.
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
fzwart
Junior Member
Junior Member
Berichten: 34
Lid geworden op: 15 jul 2006 20:01

Bericht door fzwart »

Ik hou dit schema aan:

1. De "truuk" verschijnt vanzelf op Internet
2. De nieuwe kaart komt uit zonder de flitsinfo
3. Bovenstaande gebeurt niet voor augustus ... kan ik ze altijd nog bellen.

:wink:

Het is niet zo dat ik nu zo snel mogelijk van die flitsinfo af wil. Dat zal ik toch pas vlak voor mijn vakantie doen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Lijkt me een prima aanpak en stappenplan :Yes: :D

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Bessie
Senior Member
Berichten: 250
Lid geworden op: 14 jan 2007 18:43

Re: Flitsinfo Zwitserland.

Bericht door Bessie »

WapAround schreef:(...) Om de bezitter van een VDO Dayton portable systeem toch de gelegenheid te bieden om ons systeem legaal te gebruiken in Zwitserland, kan bij deze data eenvoudig (tijdelijk) worden verwijderd. Wel moet dan de volledige flitsinfo file worden gedelete. (...) "veilig" door Zwitserland te navigeren.
Voor iedereen die nog naar Zwitserland moet.
Bessie wrote: (...) blijkt dat er memo’s circuleren met merken en types en waar te checken. (...)

Me dunkt dat de afdeling memo's van de kantonale politie nu écht overuren moet gaan maken om deze spontane varianten te kunnen bijhouden :!:

Grüßen,
Bessie
[size=75]RNS 510 in VW Passat Variant R36[/size]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Ben het met je eens.

Als die kantonale politiemannen zich alleen aan dat lijssie houden waarop de 2050 staat, heb je een probleem. Dan zul je hen overuren moeten laten maken door aan te tonen dat de flitsinfo er van afgehaald is. Wellicht is de tekst van de VDO site dan een hulpmiddel.

Ik ga er van uit dat VDO hierin behulpzaam zal zijn en de gebruikers, voordat ze op weg gaan naar hun vakantieoord-, of op doorreis in Zwitserland zullen helpen dit probleem op te lossen.

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
rvenmans
New Member
New Member
Berichten: 7
Lid geworden op: 25 mei 2007 16:04

Werkwijze om flitsinfo te verwijderen

Bericht door rvenmans »

Gerritje schreef:Als jij nu even belt en dan hier verslag uitbrengt van de te nemen actie, doe je vast heel veel anderen een plezier.
Ik heb maar even gebeld en van VDODayton de volgende werkwijze toegestuurd gekregen:

U kunt de radar info van de pn 2050 af halen door middel van het wissen van een map. Het enige nadeel is dat alle flitsinfo van heel Europa is gewist. Maakt u dus een back-up van de map op de SD kaart op uw bureaublad.

Stop de landen kaart SD in de kaartlezer van de computer, ga via een Windows verkenner naar de SD kaart, kies daar de map TPD (dubbel klik). Hier staat de map: ccRadarTraps_eu_20060427

Deze dient via back-up opgeslagen te worden. Kopieer deze map van de SD kaart, (als deze wordt gedeleted, is hij uiteraard voorgoed weg) en zet deze op uw bureaublad. Plaats de map na uw vakantie terug om de flitsinfo te herstellen


Veel succes!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Bedankt voor het plaatsen van deze instructie :D

Daarmee is duidelijk hoe dit dient te geschieden.

Overigens, bij de komende kaart-updates is Zwitserland niet meer aanwezig in de DataBase. Daar kun je dus de flitsinfo gewoon laten zitten. Ook D staat daar uiteraard niet op, die is er al vanaf het begin afgehaald.
Dit geldt ook voor de C-IQ systemen en bij mijn weten ook voor de Supercode CD/DVD's

Groet,
JW

PS Hoe is het afgelopen met je upgrade viewtopic.php?p=45575#45575 :?:
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
rvenmans
New Member
New Member
Berichten: 7
Lid geworden op: 25 mei 2007 16:04

Bericht door rvenmans »

Heb het niet meer voor elkaar gekregen. Stuur mijn systeem na de vakantie naar VDO voor de "zomer checkup". Hoop dat het dan gefikst is.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Die zomercheck-up loopt maar tot 15 juli, nog 11 dagen dus :!:

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Terug naar “Mobiele VDO-Dayton systemen”