Mazda 6 met Navteq navigatie: kortste en snelste weg

Alles met betrekking tot Mazda navigatie
robbyh
New Member
New Member
Berichten: 2
Lid geworden op: 16 mar 2007 17:11

Mazda 6 met Navteq navigatie: kortste en snelste weg

Bericht door robbyh »

pas een 2e hands mazda 6 gekocht met navigatie.
Maar ik kan niet kiezen tussen de kortste weg en de snelste weg en ook kan je niet kiezen om de snelwegen te nemen hij staat nu op snelwegen vermijden
het is een versie uit +/- 2003 ??
Kan je nu met de versie uit 2007 daar wel uit kiezen of kan dit helemaal niet bij dit systeem.
Navigatie is van Navtech.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Ik denk niet dat de door jou geschetste problemen te wijten zijn aan de leeftijd van de apparatuur.
Eerder schat ik dat het fijn zou zijn als je in het instructieboekje zou kunnen snuffelen.
Dat hoort trouwens een onderdeel van de auto te zijn bij verkoop. Ik schreef hierover eerder viewtopic.php?search_id=381195013&p=42151#42151
Maar dat er bij jouw navigatie een mogelijkheid tot instellen aanwezig is staat wel vast. Er is immers nu ingesteld om snelwegen te vermijden!
Ergens in de menustructuur zal een item zitten waarbij routecriterium kan worden ingesteld. Dat is tot nu toe bij alle navigatiesystemen zo geweest en de Mazdasystemen zullen daarop beslist geen uitzondering vormen.
Het aankpoen van een versie 2007, ik neem aan dat je de kaart CD bedoelt, zal hierin geen enkele verandering brengen. Die instelling is in de systeemsoftware gedaan.
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
robbyh
New Member
New Member
Berichten: 2
Lid geworden op: 16 mar 2007 17:11

Mazda 6 met Navteq navigatie:

Bericht door robbyh »

Ik heb echt alles geprobeerd er is niets te kiezen.
In het menu kan je dit soort dingen niet veranderen kortste of snelste weg / vermijden van snelwegen.
Er zit een sumier instructieboekje bij met 2 bladzijden.
En het gaat om een DVD.
Het is een originele dvd maar of het om dvd van de mazda gaat weet ik natuurlijk niet als het een een andere dvd is kan het zijn dat hij niet alles goed doet, zo als een copy.
Ik heb maar contact op genomen met de dealer waar de wagen voor de eerste keer is gekocht en maandag moet ik even terug bellen naar het magazijn.
Ik hoop dat er andere mazda rijders zijn die dit ook hebben of niet hebben. en mij kunnen vertellen of ik er naast zit of niet.
Maar bedankt voor je reactie Gerritje van de week hoop ik wat meer te weten.


Groetjes
Rob

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Ik heb echt alles geprobeerd er is niets te kiezen.
In het menu kan je dit soort dingen niet veranderen kortste of snelste weg / vermijden van snelwegen.
Ik zou toch een kleine nuance willen aanbrengen.
Als er ergens staat om snelwegen te vermijden is dat ergens ingesteld.
Jij kunt het niet vinden, en dat is wezenlijk anders dan dat het niet gekozen kan worden.

Jouw navigatie is, zoals ik het kan inschatten, waarschijnlijk een Clarion OEM navi die overeenkomt met de NAX943 en uit de bestudering van de besturingssoftware kan ik destilleren dat je kunt kiezen uit:
  • Snelwegvoorkeur/snelweg vermijden
  • Kortste reistijd/kortste afstand
  • Veerboot vermijden
  • Tolweg vermijden
Wij zien hier al jarenlang allerlei navi's en evenzol vele problemen langs komen, maar dat er niets te kiezen zou zijn bestaat echt niet, geloof me.
Het is een originele dvd maar of het om dvd van de mazda gaat weet ik natuurlijk niet als het een een andere dvd is kan het zijn dat hij niet alles goed doet, zo als een copy.
Ok dit is feitelijk onmogelijk. Als de DVD werkt, dwz dat je kunt navigeren, kun je het probleem niet wijten aan een kopie van het origineel. En andersoortige software functioneert in principe niet in een Mazda navigatie.

Maar heb je al eens geprobeerd om op de AB op Route te drukken?
Daar moet je mee in alle menu's kunnen komen. Zodra je een route hebt laten berekenen en je drukt op route krijg je een lijst te zien met de keuzemogelijkheden.
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
kabouter
New Member
New Member
Berichten: 1
Lid geworden op: 19 mar 2007 17:45

Bericht door kabouter »

Beste robbyh,

deze funtie wil gewoon zeggen dat .. indien je dit niet aanvinkt, hij de snelste route selecteerd en anders de korte route neemt :roll:

ik heb zelf ook deze uitvoering met helaas ook een oude versie van winter 2001.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht
  • navigatie inbouwen mazda 6
    door HUMA » 08 mar 2018 15:42 » in Mazda
    Reacties: 0
    Weergaves: 764
  • TomTom NR1 Inbouw MAZDA
    door Beckermanneke » 18 sep 2014 21:30 » in TomTom
    Reacties: 9
    Weergaves: 4625
  • Mazda Denso Navigation DVD's
    door Huye » 18 nov 2015 01:35 » in Te Koop Aangeboden
    Reacties: 2
    Weergaves: 1190
  • Lege SD kaart voor Navteq download
    door lynn » 19 aug 2014 16:19 » in Lancia
    Reacties: 1
    Weergaves: 2526
  • VW navigatie update 2017/2018 navigatie systeem loopt vanst
    door Peterdekoning » 07 okt 2018 18:13 » in V.A.G
    Reacties: 0
    Weergaves: 1071
  • Peugeot 406 2003 gekocht,met navigatie.zoek cdrom voor navigatie
    door 406rijder » 28 feb 2015 21:21 » in Peugeot
    Reacties: 2
    Weergaves: 1295
  • Navigatie
    door rowenjawil » 17 okt 2016 18:10 » in Navigatie algemeen
    Reacties: 0
    Weergaves: 673

Terug naar “Mazda”