Problemen met KVT627dvd

9pm
Junior Member
Junior Member
Berichten: 43
Lid geworden op: 29 mar 2008 00:13

Problemen met KVT627dvd

Bericht door 9pm »

Ik heb een probleem met mijn kvt 627dvd.
De muziek wordt automatisch doorgespoeld, de muziek wordt automatisch gepauzeerd, de muziek wordt automatisch verder geskipt qua liedjes of geen van dat alle maar dan functioneerd geen enkele toets meer.
Nu heb ik de kabel die tussen de monitor en de hideawayunit zit heen en weer bewogen en het functioneerde weer prima. Totdat de problemen zich weer voordeden.
Ik heb de kabel doorgemeten en het kan niet anders dan dat de problemen die ik heb ontstaan door deze kabel.
Ene keer geeft de multimeter aan dat er een verbinding is. Ik beweeg de kabel en er is geen verbinding meer.

De audio verkoper wil dit niet voor me oplossen. Hij vindt dat ik alles maar moet uitbouwen en moet opsturen.
Hier heb ik natuurlijk helemaal geen zin in en al helemaal niet wanneer ik zeker weet dat de kabel defect is.
Een nieuwe kabel wil of kan hij mij niet leveren.

Kan iemand mij met dit probleem uit de brand helpen? Wie weet waar ik zo'n kabel kan kopen?

Ps. is het mogelijk de oude kabel te repareren mocht ik nergens aan een nieuwe kabel geraken?
Dus stekkers loshalen. Nieuwe draadjes aan solderen. Of mag/kan dit absoluut niet?

Alvast bedankt voor het meedenken.

Even voor de duidelijkheid, het gaat om deze kabel:

Afbeelding

Afbeelding

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
9pm
Junior Member
Junior Member
Berichten: 43
Lid geworden op: 29 mar 2008 00:13

Bericht door 9pm »

Niemand heeft enig idee of een tip?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Dit is de set die je in april gekocht hebt? En wie heeft 'm ingebouwd?

Als er een probleem is met de kabel, verbaast het me dat de "leverancier" het hele spulletje terug wil hebben. Of wil hij dat je het naar Kenwood opstuurt? Dat klopt niet, de verkopende partij is de aanspreekpartner op dit punt, zó zit ons Burgerlijk Wetboek in elkaar. En dus moet hij als eerste helpen het probleem op te lossen. Dat hoort hij te weten.
Maar afhankelijk van wie 'm ingebouwd heeft kan er uiteraard wel een verhaal gaan spelen: hoe is die kabel kapot gegaan?
Kun je overigens vaststellen wáár de breuk zit? En is het op één adertje, of zijn er meer kapot?

Waar je zo'n kabel kunt kopen weet ik niet.
Heb je Kenwood al benaderd? En jouw leverancier, kan hij die kabel niet leveren?

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
9pm
Junior Member
Junior Member
Berichten: 43
Lid geworden op: 29 mar 2008 00:13

Bericht door 9pm »

Klopt, dit is de set die ik in April aangeschaft heb.

Ik heb het zelf ingebouwd met de hulp van jullie omtrent de plus en de min en dergelijke.
De rest is natuurlijk allemaal plug and play, dus daar kan weinig fout mee gaan.

De leverancier doet uiterst moeilijk om een nieuwe kabel te leveren onder garantie.
Hij wil dat ik alles maar op stuur zodat CE repair (reparatie service van kenwood in NL) zodat zij kunnen bepalen wat er stuk is. Ik heb natuurlijk aangegeven dat het om die kabel gaat. Toch willen ze geen nieuwe kabel leveren.
Ze zullen wel zo moeilijk doen aangezien ik vraag om garantie. Ze willen mij geen losse kabel verkopen met als rede dat ze dit nooit doen in verband met diefstal. Mocht het gestolen zijn dan blijven vaak de kabels achter in de auto en zodoende willen ze dat niet los verkopen. Hele rare zaak natuurlijk, want ik ga naar de zaak toe waar ik het gekocht heb. Ik heb een kassabon en een Kenwood garantiebewijs. En natuurlijk de kabel waar het omgaat. :?
Eerst vertelden ze mij dat ze de kabel gingen opsturen zodat ze konden kijken of de kabel stuk zou zijn en indien dit zo was een nieuwe kabel te leveren onder garantie. Ik ben naar die zaak toegegaan, ze vertelden me dat ze het voor me gingen oplossen en dat ze de kabel niet hoefden op te sturen! Nou ja, dat had dus ook telefonisch gekund en 60 km voor niets gereden. :?
Later belden ze weer op om te zeggen dat ik alles moest opsturen zodat CE repair kon bepalen wat er stuk zou zijn.


Wat moet je hier nou op zeggen? Onzin natuurlijk, ze willen gewoon geen service verlenen.
Na diverse telefoontjes heen en weer met een verkoper die onwijs grof in de mond is, heb ik er geen behoefte meer aan om dit met hun af te handelen. Ronduit belachelijk hoe een telefonisch contact met die mensen verloopt. Je verwacht een medewerker te spreken die hart voor de zaak heeft en een oplossing kan bieden. Maar je krijgt een onbeschofde asociale "gast" te spreken. Daar ben ik niet van gediend.
Vandaar ook mijn vraag waar ik een kabel kan kopen! Omdat ik met die verkopers niets meer van doen wil hebben.

Hoe die kabel kapot is gegaan dat kan ik ook niet bedenken. Die kabel heb ik aangesloten, ingebouwd, overtollig draad netjes en losjes opgerold en met een tirewrap vast gemaakt. Dus geen prop ervan gemaakt. In een lus opgerold. En voor de rest is er nooit meer aangezeten. Zoals jullie ook op de foto's kunnen zien ziet de kabel er gewoon netjes en goed uit. Ik kan dus geen rede bedenken waarop de kabel een breuk vertoont.

Ik kan niet vasstellen waar de breuk zit. Het is best een lange draad.
Het is op meerdere adertjes en niet alleen op 1 punt.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
9pm
Junior Member
Junior Member
Berichten: 43
Lid geworden op: 29 mar 2008 00:13

Bericht door 9pm »

Ps. kan en mag je zelf een kabel maken?
Zoja, dan is dit natuurlijk een goede oplossing. Dan koop ik gewoon een paar meter meeraderig snoer en soldeer dan de bestaande stekkers er aan.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Ondanks je verhaal begrijp ik de opwinding totaal niet.
Als de betreffende detaillist van jou verlangt dat je de hele zaak inlevert is dat een redelijk voorstel en bovendien zijn goed recht. Jij kunt wel zeggen dat de kabel defect is geraakt maar hij wil alle andere opties uitsluiten. Hij zal ook wel leergeld hebben betaald. Dat hij niet "handig" opereert is een andere zaak. Meestal ontstaan dit soort meningsverschillen door de wijze van opstellen van beide partijen. Anderzijds is het zo dat binnen 6 maanden na aankoop zgn omgekeerde bewijslast geldt en dus de leverancier moet bewijzen dat jij degene bent die een fout heeft gemaakt en anders er vanuit moet gaan dat het een gebrek is dat bij de koop reeds aanwezig was. Bouw de zaak uit, je hebt er toch niets aan, en ga terug naar de leverancier. Vraag de manager te spreken en vertel hem dat de voorgaande contacten helaas wat anders zijn verlopen dan de bedoeling was. Dump je handel en geef hem de gelegenheid tot reparatie. Misschien is hij wel bereid om nu de kabel door te meten waar je bij staat. Allebei blij!
Maar met je hakken in het zand en kwalificaties van asociaal gedrag voeden alleen je eigen irritatie en leiden zeker niet tot een oplossing.
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
9pm
Junior Member
Junior Member
Berichten: 43
Lid geworden op: 29 mar 2008 00:13

Bericht door 9pm »

Gerritje, ik waardeer je inbreng. Maar hopelijk wil je begrijpen dat er bepaalde factoren aanwezig zijn waardoor ik zeg: ik wil geen zaken meer met ze doen.
Zo gaan dingen nu eenmaal. En daarbij voel ik er helemaal niets voor om alle aparatuur uit te bouwen en in te leveren. En de manier waarop dit verloopt met die zaak is gewoon een verhaal apart. Als er gezegd wordt dat ik het kabeltje moet brengen zodat zij het kunnen regelen. En op het moment dat je er bent om het kabeltje af te geven is het ineens niet meer nodig. Vervolgens moet ineens alles opgestuurd worden.
En inderdaad, het is natuurlijk maar de vraag hoe die kabel kapot gegaan kan zijn en wiens schuld dat is. Mee eens.
Maar de vraag was ook alleen maar aan ze of dit onder de garantie zou vallen en daar kunnen ze mij niet eens een antwoord op geven. Vervolgens moet ik alles maar even opsturen. Daar pas ik gewoon voor.

Wat ik dan ook wel vreemd vind is dat als ik al aangeef dat het die kabel betreft ze vervolgens het nodig vinden om de rest na te kijken. Ook hun hadden een multimeter kunnen pakken en direct kunnen zien dat het aan de kabel ligt.

Daarentegen is de houding van ze naar mij toe niet normaal. Misschien dat jij daar absoluut geen moeite mee hebt oke. Maar voor mij is dat toch echt reden genoeg om het te laten voor wat het is.
Zo kijk ik er tegenaan. Ik kan natuurlijk ook geen volledig verhaal schetsen hier aangezien dat het dan wel erg veel type werk wordt en ik kan me dan wel indenken hoe jij er tegenaan kijkt.

Hoe dan ook, wie er nou gelijk heeft of niet. Ik of die audiozaak. Waardoor die kabel stuk is gegaan en het wel of niet moeten opsturen dat houden we dan maar in het midden.
Ik moet gewoon een nieuwe kabel hebben en ik ben van mijn problemen af.
Misschien dat jij iets voor me weet? Aangezien je natuurlijk redelijk vaak bezig bent met het inbouwen van dergelijke apparatuur.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Ik kan je niet verder helpen dan het advies boven. Ik doe niet in hardware helaas.
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
9pm
Junior Member
Junior Member
Berichten: 43
Lid geworden op: 29 mar 2008 00:13

Bericht door 9pm »

Jammer, in iedergeval bedankt voor je advies.

Klein ander vraagje: moet er op de hideaway unit een versterkte of een niet versterkte antenne aangesloten worden?
Ik wil namelijk een andere antenne monteren die in de auto of in de bumper geplaatst kan worden.
Of maakt het niet uit welke antenne ik gebruik?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Op geen enkele unit moet een versterkte antenne worden aangesloten. Het gaat erom of je wilt dat de antenne een bruikbaar signaal geeft. Zonder spanning werkt geen enkele actieve antenne.
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
9pm
Junior Member
Junior Member
Berichten: 43
Lid geworden op: 29 mar 2008 00:13

Bericht door 9pm »

Oke, dus het maakt niet uit of ik wel of geen versterkte antenne aansluit? De keus is dus aan de gebruiker zelf?
Uiteraard zal een versterkte antenne zonder spanning niet werken.
Deze vraag was even naar aanleiding van het feit of het wel of geen kwaad zou kunnen en/of het technisch gezien mogelijk is voor de hideaway unit.
Omdat je namelijk bij de ene carkit wel gebruik moet maken van een versterkte microfoon en bij de andere niet.
Ligt er dan namelijk aan of de carkit wel of geen versterking heeft.
Mede door dit feit vroeg ik me af of het bij een radio antenne hetzelfde geldt.

Mijn gedachte was: de hideawayunit heeft bijvoorbeeld zelf een versterker aanwezig en door het aansluiten van een versterkte antenne gaat de boel stuk.

Dus even kort door de bocht: het maakt niet uit welke antenne ik gebruik? (behalve dan dat je meer bereik hebt met een versterkte antenne)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Je gebruikt erg veel woorden om te zeggen: niet van belang
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
9pm
Junior Member
Junior Member
Berichten: 43
Lid geworden op: 29 mar 2008 00:13

Bericht door 9pm »

Ja mee eens! Haha maar ach, kan het beter goed en duidelijk vragen en daarmee voorkomen dat ik mijn apparatuur om zeep help.

Bedankt Gerrit! 8)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
9pm
Junior Member
Junior Member
Berichten: 43
Lid geworden op: 29 mar 2008 00:13

Bericht door 9pm »

Even een update:

Inmiddels heb ik gebeld met CE repair zelf.
Zij zeggen dat ik de kabel op kan sturen zodat zij deze kunnen nakijken en kunnen constateren dat deze wel of niet defect is. Het is niet nodig om de apparatuur op te sturen.
Wanneer deze door hun defect wordt bevonden zonder zichtbare schade aan de buitenkant van de kabel zal deze vergoed worden. De kabel bevat geen schade aan de buitenkant.
Het zal er dus aan liggen of het een fabricage fout betreft.

Zo niet, dan zal ik een nieuwe moeten kopen. Ce repair levert deze kabel a €90,09 inclusief BTW, exclusief verzending.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
9pm
Junior Member
Junior Member
Berichten: 43
Lid geworden op: 29 mar 2008 00:13

Bericht door 9pm »

Vandaag een email van CE repair ontvangen met de mededeling dat mijn kabel nagekeken is en dat deze defect is.
Er is voor mij een nieuwe kabel besteld (onder garantie) die ze deze week nog verwachten.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht
  • problemen met garmin 450
    door Kleine » 30 apr 2022 20:22 » in Garmin
    Reacties: 1
    Weergaves: 266
  • BaseCamp problemen
    door DigiWalker » 24 mei 2015 11:52 » in Garmin
    Reacties: 1
    Weergaves: 823
  • problemen met avic3 II
    door retep42 » 31 aug 2015 18:13 » in Vaste Pioneer systemen
    Reacties: 0
    Weergaves: 346
  • VDO PN 4000 problemen:
    door wmrail » 11 okt 2015 16:29 » in Mobiele VDO-Dayton systemen
    Reacties: 1
    Weergaves: 726
  • f900bt met problemen
    door patrix844 » 02 nov 2014 20:21 » in Vaste Pioneer systemen
    Reacties: 0
    Weergaves: 739
  • Problemen met mfd2
    door svv1972 » 04 jan 2016 07:17 » in V.A.G
    Reacties: 1
    Weergaves: 854
  • Problemen updaten DNX521VBT
    door caspert79 » 02 jul 2014 11:30 » in Kenwood
    Reacties: 2
    Weergaves: 938

Terug naar “Kenwood”