Kenwood of Alpine

Bacardi
Average Member
Average Member
Berichten: 52
Lid geworden op: 01 jul 2007 22:20

Kenwood of Alpine

Bericht door Bacardi »

Beste kenners,

ik ga binnen een maand een navigatieset kopen en ik twijfel tussen 2 systemen:
De kenwood KVT-729 met de G520 en tmc en bluetooth of
de Alpine DVD310RB (met dus de NVE-099p navigatie) en bluetooth module.

Ik hoor van velen dat de alpine qua geluid en opties beter is maar nu lees ik ook weer dingen in de handleiding dat weer DVD- gebruikt moet worden daar DVD+ er niet in kan.....

Kan iemand mij vertellen wat van deze twee de beste keus is?

bvd!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gentry
Senior Member
Berichten: 2333
Lid geworden op: 29 mar 2004 10:19

Bericht door Gentry »

ik zou het wel weten (zie mijn onderschrift)

sowieso is de Kenwood moderner qua navigatie (solid state en geen dvd) en flexibeler qua updates etc.
[size=75]Kenwood DNX9260BT, Hirschmann CarTV, Alpine DHA-S690 [/size]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Kan iemand mij vertellen wat van deze twee de beste keus is?
Als het gaat om de software zul je moeten gaan kiezen uit twee kwaden; de Alpine heeft geen goede reputatie, wordt daarvoor ook veel te weinig verkocht, en de Kenwood werkt met Garmin Software waarvan in ieder geval de Duitsers beweren dat daar heel vreemde streken in zitten en waarvan de updates volkomen onzeker zijn.

Dat de Alpine een goede reputatie heeft vwb geluidsweergave zou doorslaggevend kunnen zijn. Je kunt er altijd nog een Tomtom bijnemen voor het navigeren :oops:
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bacardi
Average Member
Average Member
Berichten: 52
Lid geworden op: 01 jul 2007 22:20

Bericht door Bacardi »

2 redelijk tegenovergesteld berichten....

nu rijd ik toch niet vaak in duitsland...., hoe zijn de bevindingen in nederland met het ding (nog niet zo lang geleden was iedereen zeer te spreken hier over de nauwkeurigheid en detail van de kenwood G520 namelijk, is dit onterecht geweest?).

enneh.... ik ga dus geen klapscherm nemen en vervolgens een domdom op mijn ruit plakken he....

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

viewtopic.php?t=9909
Dat zegt me genoeg lijkt me.
Verder heeft het niets met Duitsland te maken maar met de programmering.
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bacardi
Average Member
Average Member
Berichten: 52
Lid geworden op: 01 jul 2007 22:20

Bericht door Bacardi »

Had ik al doorgenomen maar voor mijn toepassing (ik plan niet een weg waarbij ik absoluut geen snelwegen wil en als er file staat geeft de TMC wel een gil waardoor hij een alternatieve route kiest toch??)
snap dat het in de programmering zit maar ik ik kan me ook geen toepassing voorstellen voor de functie "geen snelwegen"

Ook zie ik nu ook dat er een leuke PC5600 bij navco te koop staat.
is dit een goede om te monteren met het kenwood scherm anders (en wat heb ik daar dan allemaal voor nodig?)
of kan ik het beter bij een van de eerder genoemde systemen houden?

TNX!

bacardi

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Ondertussen is vriend en vijand het er wel over eens dat er geen betere navigatieoplossing is dan VDODayton computer en een goed scherm. De pc5600 is een bijzonder snelle computer waar je veel plezier aan kunt hebben en het Kenwood-scherm volgens vele kenners en gebruikers onovertroffen.
Gentry kan je precies vertellen wat je er tussen moet knopen maar het resultaat zal je niet teleurstellen.
De aanbieding van € 390 is niet ongunstig maar voor heel weinig extra zou je waarschijnlijk een PC5200 met heel Europa op SD kaart hebben. Dat is nog fraaier en veel breder inzetbaar.
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gentry
Senior Member
Berichten: 2333
Lid geworden op: 29 mar 2004 10:19

Bericht door Gentry »

Gerritje schreef:Ondertussen is vriend en vijand het er wel over eens dat er geen betere navigatieoplossing is dan VDODayton computer en een goed scherm. De pc5600 is een bijzonder snelle computer waar je veel plezier aan kunt hebben en het Kenwood-scherm volgens vele kenners en gebruikers onovertroffen.
Gentry kan je precies vertellen wat je er tussen moet knopen maar het resultaat zal je niet teleurstellen.
De aanbieding van € 390 is niet ongunstig maar voor heel weinig extra zou je waarschijnlijk een PC5200 met heel Europa op SD kaart hebben. Dat is nog fraaier en veel breder inzetbaar.
AMEN
[size=75]Kenwood DNX9260BT, Hirschmann CarTV, Alpine DHA-S690 [/size]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bacardi
Average Member
Average Member
Berichten: 52
Lid geworden op: 01 jul 2007 22:20

Bericht door Bacardi »

Nou das dus duidelijk....

mocht ik de optie kiezen voor het vdo systeem met een kenwood scherm, wat heb ik dan verders nodig?
Ik zie een interfacekabel bij navco voor het scherm maar is dat alles?

tevens begrijp ik dat het touchscreen niet meer werkt dan voor de navigatie maar hoe zit het met de rest?
kun je gewoon dvd/cd/radio luiteren en wordt die onderbroken en als er iemand belt met de carkit van bijvoorbeeld kenwood, mute hij de navi dan ook?

Ik kan overigens die PC5200 nergens los vinden, is deze los te koop (waar?)

bedankt alweer!!!

bacardi

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Meer dan een interface-kabel heb je niet nodig.
Met de juiste carkit BT of bedraad kun je uiteraard het geluid muten, ook dat van de navigatie als je dit via de headunit laat lopen. Maar vrijwel iedereen gebruikt voor gesproken berichten van de navigatie een apart luidsprekertje. Dat is veel prettiger dan ieder keer een onderbreking van 4 x 100 watt te ondergaan.
De touchscreenbediening is uiteraard uitsluitend voor de functies van de headunit. De computer wordt bediend dmv een AB en dat werkt 10 x beter dan touchscreen.
Ook navco verkoopt de PC5200 los maar daar moet je even naar vragen. Jos Merks is uiteraard zakelijk maar ook behulpzaam.
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gentry
Senior Member
Berichten: 2333
Lid geworden op: 29 mar 2004 10:19

Bericht door Gentry »

Ik denk dat Navco je een prima aanbieding kan doen voor de complete set.
Enige wat niet werkt voor je nav is touchscreen, maar vind ik geen probleem, zeker niet icm de RCS5100 stuurbediening die, mits je kenwood toestel niet te laag zit, prima werkt via het Kenwood scherm en de interface.
[size=75]Kenwood DNX9260BT, Hirschmann CarTV, Alpine DHA-S690 [/size]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bacardi
Average Member
Average Member
Berichten: 52
Lid geworden op: 01 jul 2007 22:20

Bericht door Bacardi »

Waarom is die 5200 beter dan de 5600 als ik vragen mag?

alleen omdat het geen loopwerk meer heeft?
ik zie bijvoorbeeld dat hij niet de letters weglaat die nvt zijn bij adresinvoer of is dit een foutje in de site?

als ik de pc's vergelijk met elkaar (site van vdo) is de 5200 minder uitgebreid....

is dit ding echt zoveel beter dan de G520?

(ook de combiprijs is, laten we zeggen, significant, hoger dan een vol kenwood systeem..)

weet iemand wat precies de verschillen tussen de 3 units is?

Tnx again!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gentry
Senior Member
Berichten: 2333
Lid geworden op: 29 mar 2004 10:19

Bericht door Gentry »

als je niet of nauwelijks de grens over gaat is een 5600 goed genoeg, ga je een keer de grens over dan moet je een cd'je wisselen.
veder werkt de 5200 nagenoeg hetzelfde als de 5600, dus ook de letters die wegblijven als je invoert.

de 520 is nix mis mee, maar heeft zich nog niet echt bewezen qua updates etc, net als Alpine, dat heeft VDO wel!
[size=75]Kenwood DNX9260BT, Hirschmann CarTV, Alpine DHA-S690 [/size]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bacardi
Average Member
Average Member
Berichten: 52
Lid geworden op: 01 jul 2007 22:20

Bericht door Bacardi »

Het verschil is +/- 400 euro hetgeen ik wel erg veel vind gezien dit alleen het verschil van navigatiepc is...

ik kom op 1600 voor een volledig kenwood systeem(+bltooth en TMC) en 2000 voor de kenwood HU met PC5200 en bltooth.

ik denk dat ik toch volledige kenwood ga aanschaffen en mocht het niet bevallen verkoop ik de G520 los en koppel alsnog de PC5200 eraan.
De navigatiesoftware is toch van Garmin? Lijkt me toch dat die regelmatig update....

het enige wat ik echt ten nadele heb gehoord over dit ding is wat verderop in dit topic staat over die hoofdwegen uitzetten, hetgeen ik niet als een probleem zie voor mijn toepassing...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

het enige wat ik echt ten nadele heb gehoord over dit ding is wat verderop in dit topic staat over die hoofdwegen uitzetten, hetgeen ik niet als een probleem zie voor mijn toepassing...
Om te beginnen is dit niet vastgesteld maar een mogelijke tekortkoming die nog moet worden onderzocht.
Het zou betekenen dat als je keer besluit om "snelwegen vermijden" aan te vinken, het systeem meteen ook autowegen en grote N-wegen vermijdt. Daarmee kom je dan zoals onze engelse vrienden zeggen in "deep shit" want om nu een route volledig over kleine weggetjes te moeten afleggen is een crime.

En zoals Gentry al opmerkte; de updates voor de Garmin navigatiesoftware staan op geen enkele wijze vast, en dat moet op z'n minst als als verontrustend worden beschouwd.
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bacardi
Average Member
Average Member
Berichten: 52
Lid geworden op: 01 jul 2007 22:20

Bericht door Bacardi »

Ken ik me voorstellen, je wilt niet een route van 50km alleen maar door de woonwijken rijden;)
ook wat de updates betreft moet er inderdaad rekening mee gehouden worden, absoluut mee eens.

Ik ga komend weekend even naar een winkel waar ze zowel de alpine als de kenwood hebben hangen.
Ik hoor overal (heb net ook een aantal winkels gebeld) dat de alpine gewoonweg veel beter is qua geluidskwaliteit en degelijkheid en er zijn er ook een aantal die super tevreden zijn van de navigatiepc.

Ik ga er zelf even naar kijken, gezien de kenwood interface puur het signaal omzet naar Pal/NTSC en geluid kan dit ook op de alpine gezet worden mocht ik dat tzt willen...
vanwaar heeft alpine dan de slechte reputatie op software gebied (2e post van Gerritje)?

bacardi

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

viewtopic.php?t=9672&start=25
De bijdrage van JockJam en de commentaren daarop.
Volkomen onberekenbare update-policy nog afgezien van de actualiteit van de update als deze eenmaal is uitgekomen. In z'n algemeenheid denk ik dat ook hiervoor geldt dat hoe minder "populair" en systeem is hoe minder kans je loopt een regelmatige update te kunnen verwachten. Dat lijkt me ook min of meer de noodgreep die Kenwood heeft moeten toepassen om maar over te stappen op Garmin navigatie. Alpine is nog niet zo ver en mijns inziens wordt het op deze wijze, als toch wel "exclusief" topmerk, ook nooit wat.

Er zijn in Europa maar twee fabrikanten die totnutoe hebben aangetoond betrouwbaar te zijn mbt kaartupdates. Dat zijn alleen VDO-Siemens en Blaupunkt. Geen enkele andere fabrikant kan zich hier zelfs maar mee meten.
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gentry
Senior Member
Berichten: 2333
Lid geworden op: 29 mar 2004 10:19

Bericht door Gentry »

Bacardi,

ik denk ook dat je met de Alpine duurder uit zult zijn, sowieso al bij de aanschaf (ervan uitgaande dat je appels met appels vergelijkt, dus gelijke specs.) en ook bij de (evt) updates van kaartmateriaal. Daar komt nog bij dat er een inflexibele kaardrager bijzit, de dvd, zowel Kenwood als VDO zijn dat station inmiddels al gepasseerd, neem dat mee in je overwegingen.
Als jij € 2000 gaat uitgeven voor een Alpine set tov hetzelfde of minder voor een Kenwood / VDO combi zou ik het wel weten!
[size=75]Kenwood DNX9260BT, Hirschmann CarTV, Alpine DHA-S690 [/size]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bacardi
Average Member
Average Member
Berichten: 52
Lid geworden op: 01 jul 2007 22:20

Bericht door Bacardi »

Alpine en kenwood volledige systemen zijn ongeveer even duur.

zodra de PC5200 erbij komt (ipv de navipcs uiteraard) komt er met de interfaces en stuurbedieningen zit er zo een paar honderd euro bij...

punt is qua geluid en advies van de diverse winkels is de alpine het beste,
qua looks en gebruiksvriendelijkheid (en mogenlijkheid tot het later vervangen van de navi) en persoonlijke aantrekkingskracht kijk ik naar kenwood.

en de duurste oplossing is de beste met een topscherm en de dure computer waarbij ik dan wel het touchscreen mis (en ik ook wel erg jammer vind)...

ik ga maar eens testen in de winkels dit weekend...

waarom is de kenwood zon noodgreep dan? is toch gewoon een slimme actie van ze? garmin timmert ook al een tijd aan de weg.

Ik ben het met de alpine-mening hier wel redelijk eens maar waarom verkiezen alle winkels dan de alpine boven de kenwood?? (zijn een groot aantal bekende en uitgebreide winkels!)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Marge is meestal het magic word
Gezien de snel geld taktiek bij vele inbouwers verbaast me geen enkel "vakkundig" advies meer.
Het gaat net zo als bij financieel advies! Waar verdien ik het meest aan zonder dat de klant het in de gaten krijgt?
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gentry
Senior Member
Berichten: 2333
Lid geworden op: 29 mar 2004 10:19

Bericht door Gentry »

Alpine klinkt over het algemeen het best, maar niet iedereen hoort dat. Vooral freaks zweren bij Alpine, ik ben een freak maar vind de Alpine's te druk duur en qua mogelijkheden tav uitbreiding en upgrades geen optie.
Toestellen zijn ook ingewikkelder.

Heb vanavond een Pioneer Avic X3 ingebouwd ( http://www.pioneer.nl/nl/products/10/20 ... index.html )........naaaaaaahhhhhh, steekt ver uit dashboard en dvd navi....dvd shuffle dus
Ik blijf bij Kenwood.
[size=75]Kenwood DNX9260BT, Hirschmann CarTV, Alpine DHA-S690 [/size]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bacardi
Average Member
Average Member
Berichten: 52
Lid geworden op: 01 jul 2007 22:20

Bericht door Bacardi »

Ben gisteren naar de audiotoko geweest en heb de systemen naast elkaar gehad.
De alpine is a la commodore 64.. die valt af.
De kenwood ziet er prettig uit en is redelijk eenvoudig te bedienen (ff wennen denk ik).
Wel is de navigatie een ex-handheld wat toch wel jammer is....
Waar ik echter helemaal door weg werd geblazen is de Clarion dubbel din unit (MAX973HD).
Ik ken geen enkel ander systeem dat zon mooi menu etc heeft.
Ook de navigatie ziet er verschrikkelijk mooi en duidelijk uit met ontelbaar veel opties.
ik heb de rest van het forum al even bekeken en nu wordt (net als de kenwood) het updaten van de navigatiekaarten ter discussie gesteld.
Nu heb ik ergens gehoord dat clarion heel veel af-fabriek systemen van autos levert en ook op de site van clarion staat Navteq on board hetgeen suggereerd dat deze kaarten te gebruiken zijn.

Weet iemand hier (of over het systeem) meer van?
bvd
Bacardi

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Weet iemand hier (of over het systeem) meer van?
Ik kan me voorstellen dat je onder de indruk bent van een Clarion. Echter je redelijk "naieve" idee dat zodra er Navteq op staat dat er andere kaarten te gebruiken zouden zijn, moet ik onmiddellijk naar de prullenmand verwijzen.
Navteq maakt geen kaarten maar levert gegevens aan kaartenbakkers. Het spul van Clarion draait vast wel op een ander navigatie maar niet een bekend systeem dat hiet te koop is. Er zijn slechts een kleine handvol systemen die elkaars software kunnen gebruiken en dan gaat het om de diverse OEM systemen van VDO Siemens en een toevallige uitwisseloperatie van becker Traffic Pro Software icm Pioneer, JVC of Sony. Ford, Subaru en Kenwood hebben ook een uitwisselbare DVD gehad. Alle andere systemen gingen vroeg of laat ten onder aan incomptabiliteit of niet verkrijgbaar zijn van software. Clarion, Grundig en Ford zijn daarin onbetwist kampioen.
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gentry
Senior Member
Berichten: 2333
Lid geworden op: 29 mar 2004 10:19

Bericht door Gentry »

zal ik de conclusie voor je maken?

Kenwood icm VDO Pc5200
[size=75]Kenwood DNX9260BT, Hirschmann CarTV, Alpine DHA-S690 [/size]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bacardi
Average Member
Average Member
Berichten: 52
Lid geworden op: 01 jul 2007 22:20

Bericht door Bacardi »

Kortom, ik kan alleen clarion cds/sdkaarten kopen voor deze navigatie (waar?)?

Laat ik het zo zeggen, grafisch heeft dit ding geen gelijkwaardige voor zover ik kan vinden.

Ik zie zo langzamerhand niet meer de bomen door het bos.

@ gentry,
is het dan niet een idee om eerst die G520 erbij te kopen (deel van het pakket) en mocht dat niet bevallen die PC5200 voor deze in de plaats te doen?
vind het wel jammer om de touchscreen kwijt te raken...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht
  • Complete VDO PC5700 + Kenwood DDX-7029 + Kenwood CAW-1000RV
    door gniewold » 05 apr 2015 23:04 » in Te Koop Aangeboden
    Reacties: 0
    Weergaves: 738
  • alpine in saab 9-5
    door piet » 10 apr 2016 13:19 » in Saab
    Reacties: 1
    Weergaves: 620
  • Alpine vs Pioneer
    door MHooikaas » 01 jun 2015 21:29 » in Toestellen overzicht
    Reacties: 0
    Weergaves: 587
  • Alpine NVE-N099P upgrade dvd
    door willy1 » 03 jun 2016 16:56 » in Te Koop Aangeboden
    Reacties: 0
    Weergaves: 1027
  • Kenwood DNX 4230BT
    door maaikie666 » 17 okt 2015 17:47 » in Kenwood
    Reacties: 1
    Weergaves: 221
  • Kenwood DDX 6027
    door selfishdome » 25 okt 2014 18:53 » in Kenwood
    Reacties: 1
    Weergaves: 631
  • Kenwood 7260BT
    door jensV » 09 jul 2014 11:06 » in Kenwood
    Reacties: 2
    Weergaves: 943

Terug naar “Kenwood”