Kenwood of Alpine

Gebruikersavatar
Gentry
Senior Member
Berichten: 2333
Lid geworden op: 29 mar 2004 10:19

Bericht door Gentry »

idd, daar heb je een punt, de 520 kost in het pakket reletief weinig, switchen naar VDO kan altijd als je een Kenwood neemt, zo ben ik eigenlijk ook begonnen, welliswaar toen nog met de DV3200 navicomputer.
[size=75]Kenwood DNX9260BT, Hirschmann CarTV, Alpine DHA-S690 [/size]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Laat ik het zo zeggen, grafisch heeft dit ding geen gelijkwaardige voor zover ik kan vinden.
Jammer dat je de RNS510 nog niet hebt bekeken dan. Die heeft namelijk een scherm met nog 3 x zoveel beeldpunten hetgeen door geen enkel ander scherm zelfs maar wordt benaderd!
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bacardi
Average Member
Average Member
Berichten: 52
Lid geworden op: 01 jul 2007 22:20

Bericht door Bacardi »

Gerritje schreef:
Laat ik het zo zeggen, grafisch heeft dit ding geen gelijkwaardige voor zover ik kan vinden.
Jammer dat je de RNS510 nog niet hebt bekeken dan. Die heeft namelijk een scherm met nog 3 x zoveel beeldpunten hetgeen door geen enkel ander scherm zelfs maar wordt benaderd!
Ja die had ik al gezien op de forums maar die is toch voorgevormd?
Ik heb een Seat Leon uit 03 (vorige model).
Ik kan hem naar dubbeldin aanpassen maar die RNS510 is geen standaard dubbeldin dacht ik toch?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Nee het is geen optie maar het ging om de kwaliteit van de weergave.
Maar als je de uitvoering voor Touareg neemt met de rechthoekige voorzijde, en een CAN adapter kun je hem in elk standaard dubbeldin vak zo kwijt zonder pasrand
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bacardi
Average Member
Average Member
Berichten: 52
Lid geworden op: 01 jul 2007 22:20

Bericht door Bacardi »

Ik heb even zitten kijken en het is mogelijk om mijn dash om te bouwen naar dubbeldin met redelijke kosten (+-350 eus)
Ik ben nu dus naar een VDO pc aan het kijken met interface naar een dubbeldin monitor.
Uiteraard zat ik weer naar de kenwoods te kijken maar die hebben ongeveer dezelfde prijzen als de klapschermen en daar schiet ik dus niet veel mee op gezien er dan alleen maar meer geld in gaat zitten.
Ik kom ook een JVC tegen: de KV-AVX800.
GROOT scherm en een boel opties zo te zien.

iemand nog goede opties voor een kwaliteits dubbeldin (of klapscherm) waar de PC5200 op kan?
ding moet gewoon alles kunnen draaien en genoeg aansluitmogenlijkheden hebben.

(zit niet heel veel anders op gezien inderdaad de VDO de enige betrouwbare monitornavi heeft.)
zit er standaard overigens software etc. bij de vdo pc, of moet alles alsnog los gekocht worden?

tnx again,

Bacardi

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bacardi
Average Member
Average Member
Berichten: 52
Lid geworden op: 01 jul 2007 22:20

Bericht door Bacardi »

Nou de kogel is door de kerk!

uiteindelijk heb ik zojuist besteld:
Kenwood KVT-829 incl Bluetooth, interface, PC5200 en stuurbediening.

alles direct leverbaar dus ik ga zsm klussen (zal wel over 3 weekenden worden maargoed).
iemand nog inbouw-tips oid?
ik heb er helemaal zin in!

moet alleen nog een besluit nemen of ik de navteq of TA kaarten neem...
zijn van beide opties de POI punten nog in de PC aan te passen ofzo (recente flitspalen (zijn toch ook POI's?) bijvoorbeeld)?
ik zag al dat de meningen over de TA/NT verdeeld zijn... wordt weer een lastige;)

iedereen in ieder geval bedankt voor alle tips!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gentry
Senior Member
Berichten: 2333
Lid geworden op: 29 mar 2004 10:19

Bericht door Gentry »

waar heb je de spullen besteld?
[size=75]Kenwood DNX9260BT, Hirschmann CarTV, Alpine DHA-S690 [/size]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bacardi
Average Member
Average Member
Berichten: 52
Lid geworden op: 01 jul 2007 22:20

Bericht door Bacardi »

Navco!
Prima communicatie en een goede prijs voor de set!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bacardi
Average Member
Average Member
Berichten: 52
Lid geworden op: 01 jul 2007 22:20

Bericht door Bacardi »

ik heb gelijk 2 vraagjes nu ik alles thuis bekeken heb.
Ik heb alle kabels even uitgelegd en op elkaar aangesloten en ik zit even te kijken hoe het zit met die PC5200.
de interface ervan heeft een tulp voor video en een voor audio.
als ik nu het geluid over beide voorluidsprekers wil hebben, kan ik dan simpelweg een tulpsplittertje ertussen zetten?

verders heeft de KVT829 de mogelijkheid om als avinput1->navigatie te selecteren als het goed is waarbij hij dan het geluid onderdrukt (in te stellen hoeveel), moet ik dan alsnog de bruine mute kabel van de pc5200 met de mute van de kvt829 aansluiten (die je normaal bij een carkit gebruikt maar die heb ik al van kenwod zelf en die hoef je er niet op aan te sluiten)

verders valt het me wel op dat er echt een ENORME hoop kabels bij zit.. ook voldoende lengte om volledig om een mercedes vito te leggen volgens mij.
jammer alleen dat de kenwood BT module niet met een dergelijk lange kabel is uitgerus waardoor ik alsnog mijn blackbox van de kvt829 in de buurt van het scherm moet verstoppen omdat anders de microfoon niet bij de spiegel in de buurt kan..

alvast bedankt!!

bacardi

ps, kan ik de naam van dit topic veranderen op een of andere manier??

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gentry
Senior Member
Berichten: 2333
Lid geworden op: 29 mar 2004 10:19

Bericht door Gentry »

je moet de audio van de navigatie niet over de headunit laten lopen, gewoon een carkit speakertje aansluiten op de plug van de ISO B kabel.

idd is dat een nadeel van dezen BT module, als je de blackbox achterin wilt monteren dan komt de BT module tot max onder de achterbank, het mic draadje moet je dan slim naar de juiste positie leiden.
het moet lukken, het is mij ook gelukt bij een MB E klasse.
[size=75]Kenwood DNX9260BT, Hirschmann CarTV, Alpine DHA-S690 [/size]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bacardi
Average Member
Average Member
Berichten: 52
Lid geworden op: 01 jul 2007 22:20

Bericht door Bacardi »

Gentry schreef:je moet de audio van de navigatie niet over de headunit laten lopen, gewoon een carkit speakertje aansluiten op de plug van de ISO B kabel.

idd is dat een nadeel van dezen BT module, als je de blackbox achterin wilt monteren dan komt de BT module tot max onder de achterbank, het mic draadje moet je dan slim naar de juiste positie leiden.
het moet lukken, het is mij ook gelukt bij een MB E klasse.
Ik ga het proberen door de kabels door het dak te laten lopen, wellicht dat dat de oplossing is...
nog een vraagje: wat is beter: kabels oprollen of met een overlengte van Xcm afknippen?
als ik dingen voorin wil hebben heb ik 10 meter draad over namelijk...

bacardi

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gentry
Senior Member
Berichten: 2333
Lid geworden op: 29 mar 2004 10:19

Bericht door Gentry »

su6
in ieder geval NIETS afknippen!!! opbossen
[size=75]Kenwood DNX9260BT, Hirschmann CarTV, Alpine DHA-S690 [/size]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Leg nooit kabels onder (boven) de dakhemel. Vaak is deze moeilijk te monteren, wordt heel gauw vuil, en de ruimte is veel beperkter dan in de drempels. Je moet via een stijl omhoog en ook weer omlaag! Als er iets klappert hoor je het ook heel goed trouwens.

Ik zou zeker niet alles afknippen, maar ongeveer 1 á 2 m te lang is heel goed weg te stoppen
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Oprollen is geen probleem, maar doe dat in een zo groot mogelijke lus. Als je er een klein rolletje van maakt met veel windingen fabriceer je in feite een spoel, en daardoor kunnen er door inductie problemen ontstaan.
Beter is het een wat grotere diameter te kiezen die je vervolgens naar elkaar toe trekt waardoor er een langwerpige bundel ontstaat. Dan heffen de stromen elkaar op :idea:

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bacardi
Average Member
Average Member
Berichten: 52
Lid geworden op: 01 jul 2007 22:20

Bericht door Bacardi »

dat door het dak voeren bedoelde ik alleen voor mijn microfoon van mijn bluetooth gezien dit qua lengte de limiterende kabel is.
vwb de lengte, als ik de boel in mijn achterbak leg heb ik volgens mij 4 a 5 meter zeker over... ik denk dat ik dit inderdaad oprol (in grote ovalen) maar ben inderdaad bang voor storingen hierdoor.
Ik ga aan de gang zaterdag en dat zal best een klus worden om alles aan te sluiten (behalve de handrem, die doen we op de massa;))

mochten er nog tips zijn hoor ik dat uiteraard graag!


(kan iemand mij overigens vertellen waarom er bij de pc5200 een stekkeringang onder de tmc aansluiting zit (16polig) maar er geen stekker in hoeft???)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Dat is de eerder besproken seriële poort met het in de diagnose in te schakelen NMEA 9600 8N1 protocol voor randapparatuur
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bacardi
Average Member
Average Member
Berichten: 52
Lid geworden op: 01 jul 2007 22:20

Bericht door Bacardi »

vandaag alles erin geklust en alle kabels netjes opgeborgen.
Scherm ziet er prima uit en werkt perfect met FM/DVD/USB.

als ik echter op de navigatie overga (krijg het niet voor elkaar om dat vie de menuknop te doen alleen vie AV source overigen) is de navigatie heel erg troebel. het scherm is onduidelijk waardoor tekst slecht te lezen is naar mijn mening. vooral straatnamen zijn slecht te lezen en in het menu is er ook iets niet helemaal goed.
ik heb de kabels niet verlengt ofzo en direct op de ontvanger gezet zonder dat er andere kabels kruisen oid.

iemand enig idee wat hier aan de hand is???

ik ga morgen proefrijden met de navi om te kijken of verder alles in orde is maar tot nu toe is de kenwood (en ook de bluetooth module) perfect, op enkele menuopties na die ik moet instellen (navi dus bijvoorbeeld) en de navi werkt ook volgens mij (gaf 1 satelliet maar stond ook in de garage dus ga ervanuit dat hij het morgen doet).
Grafisch echter laat het dus wel te wensen over...
bacardi

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
michel00
Average Member
Average Member
Berichten: 73
Lid geworden op: 18 feb 2007 18:30

Bericht door michel00 »

Hallo Bacardi,

Ik heb zelf ook de kvt 829 met een pc 5200 maar dan met een Kenwood interface aangesloten mijn beeld is super helder en scherp.
Navigatie beeld moet ik ook via de sel knop aanzetten dat is niet anders.

Succes ermee Gr. Michel

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bacardi
Average Member
Average Member
Berichten: 52
Lid geworden op: 01 jul 2007 22:20

Bericht door Bacardi »

Ik ben even langs navco gereden en ik heb 2 nieuwe interfaces meegekregen.
ik heb er nu 2 van navco en degene van kenwood.
bij de kenwood is het beeld vele malen beter maar hier is geen infraroodoogje als extra waardoor je de ir van de kenwood hu neemt. hierdoor doet de stuurbediening het niet tenzij ik hem bijna haaks op het scherm zet.
is het niet mogelijk om de stekker die naar mijn navi gaat nu (een ronde die op de navi ingang van de kenwood receiver past) daar de ir draadjes aftap en zodoende toch het losse IR ook eraan maak?

dit zou alle problemen oplossen want met de navco interface is het beeld echt bijzonder flets waardoor straatnamen en zelfs de grotere plaatsnamen slecht te lezen zijn...

ik heb overigens ook de extra speaker gemonteerd en dit is inderdaad super!

ps michel00, welke interface heb jij ertussen?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
michel00
Average Member
Average Member
Berichten: 73
Lid geworden op: 18 feb 2007 18:30

Bericht door michel00 »

Hallo Bacardi,

Ik heb de Kenwood CAW-1000RV interface, gebruik ook een los speakertje voor het navi geluid.

De IR van kenwood werkt inderdaad niet super daarom heb ik een docking station op mijn pc 5200 aangesloten en dit werk wel goed, dus als je een docking station kwijt kan zou ik die monteren.

Gr. Michel

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bacardi
Average Member
Average Member
Berichten: 52
Lid geworden op: 01 jul 2007 22:20

Bericht door Bacardi »

Ik heb ook een docking station aangesloten en dat werkt inderdaad goed hoor maar toch moet je dan je handen loshalen van het stuur en met de afstandsbediening werken (ik kan hem niet zo neerzetten dat ik er normaal bij kan...)

iemand enig idee of ik pinnetjes kan pakken (hij zet ze toch door van de kenwood dus er zouden 2 draadjes ofzo hiervoor moeten zijn waarbij ik dan de losse ir erop zet...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bacardi
Average Member
Average Member
Berichten: 52
Lid geworden op: 01 jul 2007 22:20

Bericht door Bacardi »

Ohh even nog een kleine melding, volgens navco heb ik een nieuw type gps antenne (klein dingetje moet ik zeggen) en daar kun je makkelijk het zwarte plaatje afhalen, ik heb continu +/- 7 satelieten en werkt perfect (verbluffend hoge refresh rate overigens!) iemand al enig idee waar ik die pinopstelling kan vinden? ik ben na 2 dagen internet afspeuren geen steek verder...
tnx bacardi

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bacardi
Average Member
Average Member
Berichten: 52
Lid geworden op: 01 jul 2007 22:20

Bericht door Bacardi »

Even ter informatie, ik heb via navco gehoord dat hij binnenkort een interface kan leveren met een los infra-rood oogje met de aansluiting van de kenwood interface, dit ter oplossing van mijn probleem.

gelijk een andere vraag: ik had verwacht dat de kaart wel redelijk direct om zou draaien als ik de auto in zn achteruit doe maar dat gebeurd niet, klopt dat?

ook viel me net op dat, hoewel ik de puls van de auto heb aangesloten, de snelheidsmeter van de navigatie op 0 staat in een tunnel.... klopt dat ook?

bedankt!

bacardi

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Bacardi schreef:gelijk een andere vraag: ik had verwacht dat de kaart wel redelijk direct om zou draaien als ik de auto in zn achteruit doe maar dat gebeurd niet, klopt dat?

ook viel me net op dat, hoewel ik de puls van de auto heb aangesloten, de snelheidsmeter van de navigatie op 0 staat in een tunnel.... klopt dat ook?
Beide vragen zijn in één keer te beantwoorden: Je puls werkt niet of is niet goed aangesloten. Als er geen puls doorkomt weet je computer ook niet dat de kaart omgedraaid moet worden.
Door het ontbreken van de puls merk je ook die snelle refresh rate omdat iedere keer je positie verspringt ipv soepeltjes te verschuiven
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bacardi
Average Member
Average Member
Berichten: 52
Lid geworden op: 01 jul 2007 22:20

Bericht door Bacardi »

Gerritje schreef:
Bacardi schreef:gelijk een andere vraag: ik had verwacht dat de kaart wel redelijk direct om zou draaien als ik de auto in zn achteruit doe maar dat gebeurd niet, klopt dat?

ook viel me net op dat, hoewel ik de puls van de auto heb aangesloten, de snelheidsmeter van de navigatie op 0 staat in een tunnel.... klopt dat ook?
Beide vragen zijn in één keer te beantwoorden: Je puls werkt niet of is niet goed aangesloten. Als er geen puls doorkomt weet je computer ook niet dat de kaart omgedraaid moet worden.
Door het ontbreken van de puls merk je ook die snelle refresh rate omdat iedere keer je positie verspringt ipv soepeltjes te verschuiven
Er staat in het boekje (dit keer wel gelezen) dat je de functie kunt controlleren door tijdens een rit de boordcomputer op het scherm te zetten. daar kun je dan je snelheid zien...hetgeen hij dus wel doet...?
en die refresh rate bedoelde ik dus juist de snelheid waarbij hij satelieten ziet, de kaart gaat (naar mijn idee iig) vloeiend...

kun je trouwens in de computer van SD kaar wisselen of moet je dat fysiek doen?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht
  • Complete VDO PC5700 + Kenwood DDX-7029 + Kenwood CAW-1000RV
    door gniewold » 05 apr 2015 23:04 » in Te Koop Aangeboden
    Reacties: 0
    Weergaves: 738
  • alpine in saab 9-5
    door piet » 10 apr 2016 13:19 » in Saab
    Reacties: 1
    Weergaves: 620
  • Alpine vs Pioneer
    door MHooikaas » 01 jun 2015 21:29 » in Toestellen overzicht
    Reacties: 0
    Weergaves: 587
  • Alpine NVE-N099P upgrade dvd
    door willy1 » 03 jun 2016 16:56 » in Te Koop Aangeboden
    Reacties: 0
    Weergaves: 1027
  • Kenwood DNX 4230BT
    door maaikie666 » 17 okt 2015 17:47 » in Kenwood
    Reacties: 1
    Weergaves: 221
  • Kenwood DDX 6027
    door selfishdome » 25 okt 2014 18:53 » in Kenwood
    Reacties: 1
    Weergaves: 631
  • Kenwood 7260BT
    door jensV » 09 jul 2014 11:06 » in Kenwood
    Reacties: 2
    Weergaves: 943

Terug naar “Kenwood”