Kenwood DNX-7200

Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Neem een memory stick van 256 Mb, die zal vast wel sneller worden ingelezen.
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Schutter
Starting Member
Starting Member
Berichten: 11
Lid geworden op: 05 jun 2007 10:43

MS6200

Bericht door Schutter »

Nog een vraag aan onze senior members als het mag: Mijn dealer maakt me er op attent dat ik bij aanschaf van de MS6200 géén gebruik kan maken van de faciliteiten op het stuurwiel, waarop zich veel aansturing bevindt van de audio apparatuur. Het plaatsen van een interface zou niet mogelijk zijn. (Kendrion). Zou u dit als een nadeel ervaren? Immers de MS6200 kent een touch screen. Bij mijn aanvankelijke keuze DNX 7200 ontbreekt de puls cable weliswaar, maar wat zou bij jullie zwaarder wegen?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gentry
Senior Member
Berichten: 2333
Lid geworden op: 29 mar 2004 10:19

Bericht door Gentry »

Ik vind de stuurwielbediening niet heilig.
Begrijp ik dat de dealer bij de Kenwood optie een stuurwielinteface levert? Op zich is dat niet verkeerd.
Ik had hem er ook tussen zitten (Peugeot 307 T6 → Kenwood) maar heb hem ertussenuit gehaald, gaf storing op autoelectronica (heb met lege accu gestaan nadat oto week stilstond tijdens vliegvakantie).

Vooralsnog is de MS6200 voor wat betreft het navigatiedeel zonder touchscreen, het schijnt wel beschikbaar te komen, maar ik doe het met de RCS5100 stuurwielbediening van VDO, en dat bevalt mij uitstekend!
[size=75]Kenwood DNX9260BT, Hirschmann CarTV, Alpine DHA-S690 [/size]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Een 7200 is en blijft een gehandicapte navigatie tov een MS6200. Het ontbreken van de puls maakt dit apparaat tot een DomDom met groot scherm. Niets meer en neits minder. In kwaliteit van navigatie absoluut niet te vergelijken.
Het ontbreken van een stuurwielbediening is een persoonlijke zaak, maar aangezien de bediening van de 6200 grootdeels via touchscreen gaat lijkt me dat geen bezwaar, temeer daar ipv de reguliere afstandsbediening ook nog een mogelijkheid aanwezig is om een RC5100 te monteren. Dit is de VDODayton stuurwiel AB die overigens net als de normale RC5400 AB volledig intuïtief functioneert en bediend kan worden.
Voor wat betreft de kaartsoftware heeft er in deze markt niemand een betere naam mbt actualiteit en dekking dan VDO Dayton.
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gentry
Senior Member
Berichten: 2333
Lid geworden op: 29 mar 2004 10:19

Bericht door Gentry »

Gerritje, ik moet je uitspraak enigszins nuanceren hoor. De kwaliteit van navigatie is van zowel TT als deze DNX7200 op zich best goed, natuurlijk is een MS5xxx of MS6xxx equivalent nauwkeuriger op bepaalde momenten, desalsnietemin is een TT en equivalenten een vooral goedkoop alternatief, voor mensen die niet de eisen etc stellen zoals jij en ik dat doen. Ze worden niet voor niets zoveel verkocht.

Wij zijn immers Ollanders, zo goeiekoop mogelijk toch? Ik verbaas me wat dat betreft dat mensen zich ondanks de toch zeer aantrekkelijke prijzen tegenwoordig van TT en Garmin portables, toch laten verleiden om een Mio of Medion etc aan te schaffen omdat die € 50 goedkoper is....maar goed, laten we die discussie hier maar niet gaan voeren.

Maar goed, in deze discussie waar het gaat over de Kenwood DNX7200 vs de MS6200 zou mijn keuze de MS6200 zijn, de introductieprijs ligt vrijwel gelijk. Wordt de MS6200 tzt duurder, dan gaat het Ollander verhaal wellicht weer spelen voor sommige....
[size=75]Kenwood DNX9260BT, Hirschmann CarTV, Alpine DHA-S690 [/size]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Schutter
Starting Member
Starting Member
Berichten: 11
Lid geworden op: 05 jun 2007 10:43

Bericht door Schutter »

Beide heren bedankt! Wederom klare taal. Blijf bij de MS6200!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Schutter
Starting Member
Starting Member
Berichten: 11
Lid geworden op: 05 jun 2007 10:43

Bericht door Schutter »

Keurige presentatie van dit complete systeem!. Heb levering en installatie al met dealer afgemaakt en uitonderhandeld. Leverbaarheid is nog niet volledig uitgerold. Systeem zou vanaf 10-6-07 op de markt komen, maar is nog niet leverbaar.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Immo
New Member
New Member
Berichten: 6
Lid geworden op: 28 jun 2007 22:31

Bericht door Immo »

Hi

Heb een DNX7200 ingebouwd in mijn 307cc en ben er prima tevreden over. Jammer dat de interface er niet zo spannend en blokkerig uitziet, maar a la. Systeem draait verder als een zonnetje..
Binnenkort de achteruitrijcamera installeren en aansluiten..

Nou probeer ik om een harddisk van 60GB aan de praat te krijgen omdat ik geen zin heb om met dvd's te klooien, maar het lukt me niet om die herkend te krijgen. memorystickje is geen probleem.
In eerste instantie leek het te komen omdat er slechts 500ma geleverd kan worden en er vaa meer nodig is om een harddisk op te laten starten, maar ook met een externe voeding lost het niet op.

Heeft iemand dit al wel aan de praat gekregen?

En terwijl ik toch bezig ben een vraag over de snelheidscamera's. hier in Tilburg staan er op de ringbaan een aantal kort op elkaar. nou wordt ik echt helemaal gestoord van alle ping, ding-dong en piepjes van dat ding...
Heb in de POI-loader al aangegeven dat ik alleen maar een signaal wil als ik 100m voor de flitser ben, maar dat werkt niet helemaal lijkt het.. als ik 51 rij waar ik 50 mag dan krijg ik niet anders dan piepjes en toestanden achter elkaar. Heb nu de 'mondelinge' melding van de waarschuwing uitgezet, maar dan krijg ik niets te horen als ik muziek luister volgens mij..
Iemand daar nog tips over?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
fred loodrecht
New Member
New Member
Berichten: 9
Lid geworden op: 07 jun 2007 20:58

Bericht door fred loodrecht »

ik heb ergens in de gebruiksaanwijzing gelezendat er een limiet is aan het aan te sluiten usb stickje aan geheugen.
Misschien is de hd te groot?
ik Heb de ddx 8029 met bl tooth en tmc en de nav comp maar ben hier uiterst tevreden over.ik gebruik de navigatie de hele dag en de file meldingen zijn te gek.


Fred

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Immo
New Member
New Member
Berichten: 6
Lid geworden op: 28 jun 2007 22:31

Bericht door Immo »

Wat betreft capaciteit gaat t over het aantal folders en bestanden en het feit dat er maar 500 ma beschikbaar is voor voeding. Vandaar dat ik een externe voeding gebruik, maar helaas dus.. Toch maar een ipod video kopen dan..
Als er iemand wel een harddisk werkend heeft hoor ik t graag.

Flitspalen gaat nu wel goed. Voor de mensen die geinteresseerd zijn, ik heb het bestand van flitspaal.nl gehaald en die door de poiloader gehaald, dan de optie voor de instelling op manual gezet en alles uitgezet.
Daarna nog wat instellingen op de HU en nu geeft ie 2 piepjes als ik bij een flitser en dan 1 als ik ook te hard rij, da's wel te doen :)

Verder helemaal tevreden over het apparaat, zeker nu TMC goed werkt..

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
robertko
New Member
New Member
Berichten: 1
Lid geworden op: 25 jul 2007 21:18

Bericht door robertko »

De dnx7200 heeft nogal wat problemen met harddisks. Uiteindelijk is het gelukt met een 40GB u2o 2,5inch harddisk. Deze is o.a. te verkrijgen via www.mobile-harddisk.nl. Let er wel op dat je de 4200rpm versie neemt, want >=5400rpm paktie dus ook al niet (en > 40GB gaat ook niet goed).

Harddisk werkt wel goed, alleen worden de eerste paar minuten alle folders doorlopen waardoor je alleen het "aktieve" mp3 kan luisteren totdat de harddisk dus alles heeft gescand. Ook playlists vindtie niet zo leuk (dan werkt de harddisk dus niet).

Wat ik een beetje jammer vind is dat je geen video via de harddisk kan laten afspelen. En dat gaat dus weer wel met een ipod video.

Oh ja, bijna vergeten te melden... deze harddisk werkt dus zonder extra voeding! Gewoon in de usb pluggen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
runner
New Member
New Member
Berichten: 2
Lid geworden op: 27 mar 2007 20:50

scherm kantelen

Bericht door runner »

hoi forum

ik ben in het bezit van dit nieuw speelgoedje samen met de bluetooth. Eerst en vooral alle handleidingen gelezen!
de BT werd reeds geinstalleerd. Helaas gaat de installatie van de nav minder goed.
tijdens het aansluiten van het systeem kwam het front niet helemaal ingeklapt
heb dan de 'ejact' button gebruikt om open te doen, wat lukte, maar terug inklappen was niet meer mogelijk
heeft iemand ook dit probleem gehad?
heb hem voorzichtig manueel moeten dichtduwen

thx

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
kwajoep
New Member
New Member
Berichten: 2
Lid geworden op: 06 aug 2007 12:03

BT met Nokia N95

Bericht door kwajoep »

Is het al iemand gelukt om de Nokia N95 via de BT aan de gang te krijgen.
Hier krijg ik wel de signaalsterkte en de batterij indicator te zien, maar verders doet hij niets. :?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bigbrothers2000
New Member
New Member
Berichten: 6
Lid geworden op: 09 jun 2007 10:57

Bericht door Bigbrothers2000 »

dnx7200 heeft geen ondersteuning met N95,
kenwood maakt wel verbinding maar verder kan die er niks mee,
mischien bij een nieuwe software update :)

mvg

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Anduril
New Member
New Member
Berichten: 4
Lid geworden op: 22 aug 2007 18:28

Bericht door Anduril »

In deze reply stuur ik mijn bevindingen door ivm mijn ervaring bij het plaatsen van een harddisk op mijn DNX-7200.

Ik had dus eers naar Kenwood gemailed om zeker te zijn welke stroom de USB kan leveren uit de DNX-7200 en ze hadden mij teruggestuurd dat deze 500mA levert via de USB.
Doordat ik deze informatie had heb ik dan maar mails verstuurd naar fabrikanten van harddisks en van Freecom kreeg ik een email terug die mij meldde dat hun externe harde schijven van 2.5" geen 500mA nodig hebben dat die met minder zelfs perfect kunnen werken.
Ik dus naar de winkel om zo'n harde schijf te kopen, natuurlijk wat denkt u ? Werkte niet, de harddisk tikte constant en spinde dus niet op en werd niet gelezen omdat deze niet genoeg voeding kreeg.
Gelukkig kan op dit type schijf een externe voedingsbron geplaatst worden van 5V, en wat een geluk bij een ongeluk had ik een niet originele Nokia oplader van 12V (in de handel te krijgen voor iets minder dan 5€) voor in de wagen liggen en deze levert juist de gewenste extra voeding. Beetje de kabel weggeborgen en harddisk werkt perfect.

Het enige minpunt wat ik wel heb waargenomen is dat wanneer men de kenwood terug opnieuw aansteekt de radio direct het laatste nummer voortzet maar dat het wel een minuut of 2 duurt vooraleer je een ander nummer kan kiezen. Hij herhaalt het laatste nummer constant tot de lijst volledig is ingelezen en blijkbaar duurt dit veel langer dan via een USB stick. Is natuurlijk wel schijf van 160GB dus ietsje groter dan een stick :roll:

Dus mijn conclusie het werkt maar wel via een externe voedingsbron maar dus niet zonder, en dit daarentegen de fabrikant mij garandeerde dat deze minder dan 500mA nodig heeft om te kunnen werken.
Dus de schijf die ik heb gekocht is perfect compatibel maar niet zonder externe voedingsbron.

De schijf die ik heb aangekocht heeft de volgende gegevens:

Freecom
Mobile hard drive classic 2.5" 160GB USB 2.0
P/N: 29411
Model Code : SSJABA

Hier de directe link naar de harddisk van Freecom http://www.freecom.com/ecproduct_detail ... ID=1146163

Hopelijk zijn jullie hier iets mee,

Groeten

PS: Schijf kostte net iets minder dan 100€ :lol:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Bedankt voor het delen van je ervaringen met ons :Yes:

Die stroom van <500mA, was die wel goed gedefinieerd bij de werkelijk op de USB poort aanwezige spanning?
Ken je die waarden?

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Anduril
New Member
New Member
Berichten: 4
Lid geworden op: 22 aug 2007 18:28

Bericht door Anduril »

De waarden weet ik niet perfect, enkel dat Kenwood had doorgegeven dat de USB poort 500mA levert en freecom die me liet weten dat ze minder nodig hebben dan 500mA. Dat is het enige wat ik weet.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gentry
Senior Member
Berichten: 2333
Lid geworden op: 29 mar 2004 10:19

Bericht door Gentry »

Hoe groter de schijf hoe langer het duurt voordat de Kenwood na aanzetten hem "ingelezen" heeft.

Ik adviseer om een schijf te nemen van bijv 10 of 20 gb
[size=75]Kenwood DNX9260BT, Hirschmann CarTV, Alpine DHA-S690 [/size]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

De officiële USB specificatie wordt inderdaad gedefiniëerd als 5 volt/500 mA.
Echter zijn er op dit moment voorzover ik kan nagaan slechts enkele "kleinere" Mobile Harddrives die rechtstreeks zonder externe voeding op een USB poort zijn aan te sluiten. o.a de Sitecom 1.8" MD-203 en 2.5" MD-204.
Ik weet uit ervaring dat deze zonder extra voeding als externe opslag aan een normale USB poort kunnen worden gekoppeld.

En over het inlezen; Je zou toch verwachten dat de computer van de Kenwood zo slim zou zijn om te kunnen onthouden wat er op die HD staat, en niet telkens zijn cache geheugen wist bij het afzetten van het contact.
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gentry
Senior Member
Berichten: 2333
Lid geworden op: 29 mar 2004 10:19

Bericht door Gentry »

toch gebeurd dat wel, zoals al eerder geschreven begint ie met spelen maar kun je nog geen andere nummer kiezen.
weet eerlijk gezegd niet hoe dat bij een Pioneer D3 etc is

Verder is het echt een erg prima apparaat.
[size=75]Kenwood DNX9260BT, Hirschmann CarTV, Alpine DHA-S690 [/size]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
kwajoep
New Member
New Member
Berichten: 2
Lid geworden op: 06 aug 2007 12:03

Bericht door kwajoep »

Bigbrothers2000 schreef:dnx7200 heeft geen ondersteuning met N95,
kenwood maakt wel verbinding maar verder kan die er niks mee,
mischien bij een nieuwe software update :)

mvg
Het is dan toch op de volgende manier gelukt !! :P

1. Eerst de radio aanzetten
2. Bluetooth Nokia N95 uitzetten
3. Naar gekopp. Apparaten gaan en KCA-BT100 verbinden (verb. met audioapparaat) ; er wordt dan gevraagd: bluetooth aanzetten en natuurlijk "ja" selecteren.

Dus automatisch koppelen GEEN geluid. Handmatig koppelen WEL geluid op de autospeakers!

:D :P :D :lol:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Immo
New Member
New Member
Berichten: 6
Lid geworden op: 28 jun 2007 22:31

Bericht door Immo »

Het probleem van de harddisk zal zitten in de hoeveelheid stroom die nodig is om de harddisk te laten starten.
Dan trekt ie een piek van meer dan 500ma denk ik.

Goed te weten dat deze werkt, de WD passport doet t bijvoorbeeld niet.

Ik ga t met een 60G freecom proberen en laat wel weten hoe of wat..

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

De 2" HD mobile van LaCie van €59 zijn ook prima!
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Immo
New Member
New Member
Berichten: 6
Lid geworden op: 28 jun 2007 22:31

Bericht door Immo »

werkt die lacie mobile wel zonder externe voeding?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht
  • DNX 7200
    door Velgenman » 25 jan 2015 19:51 » in Kenwood
    Reacties: 0
    Weergaves: 476
  • Complete VDO PC5700 + Kenwood DDX-7029 + Kenwood CAW-1000RV
    door gniewold » 05 apr 2015 23:04 » in Te Koop Aangeboden
    Reacties: 0
    Weergaves: 742
  • update voor een DNX-7200
    door veensco » 10 aug 2017 20:47 » in Kenwood
    Reacties: 0
    Weergaves: 855
  • Kenwood dnx7230dab mem gir low
    door Mnrtjemichael » 12 mei 2017 22:54 » in Kenwood
    Reacties: 1
    Weergaves: 747
  • Kenwood DDX 6027
    door selfishdome » 25 okt 2014 18:53 » in Kenwood
    Reacties: 1
    Weergaves: 636
  • Kenwood 7260BT
    door jensV » 09 jul 2014 11:06 » in Kenwood
    Reacties: 2
    Weergaves: 949
  • Kenwood DNX5160BTS
    door Priyesh » 26 aug 2017 09:41 » in Kenwood
    Reacties: 0
    Weergaves: 479

Terug naar “Kenwood”