Kenwood DNX-7200

Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Er zijn ondertussen honderdduizenden gebruikers van deze minuscule HD's die geen extra voeding nodig hebben.
Knopen zo'n ding gewoon aan een notebook en gaan!
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Immo
New Member
New Member
Berichten: 6
Lid geworden op: 28 jun 2007 22:31

Bericht door Immo »

een laptop kan meer piekstroom leveren dan de dnx-7200.
veel problemen met externe disks op de 7200 komen doordat de schijven niet opstarten (het tikken dus).

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Ik denk niet dat het verstandig is om de discussie hier te gaan vertroebelen; Je mag denk ik niet zo maar stellen dat een laptop meer kan dan de 7200. Waar heb je deze gegevens gevonden? Een 7200 kan bovendien lekker putten uit de 12 volt van de auto en daar is meer power beschikbaar dan in een notebook. Als we het hebben over een USB aansluiting 1.1 of 2.0 staat er in de specificatie dat dez 500mA moet kunnen leveren. Bij een grotere afname zal de software dmv de daarvoor gebruikte driver alarm slaan en de verbinding uitschakelen.
Als een mobile HD op een gewone notebook werkt, die dezelfde drivers gebruikt voor een USB stick als voor een HD natuurlijk en het werkt, dan betekent dit dat zo'n HD minder dan 500 mA aan stroom trekt, ook in de opstartfase.
Als Kenwood z'n huiswerk heeft gedaan dan zou het ook met een HD daar moeten lukken. Zo niet dan is Kenwood de schuldige en niet de HD.
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Veel fabrikanten leveren een soort kompatibiliteits lijstje voor zoiets. Heeft Kenwood dat niet?

Want linksom of rechtsom, een gebruiker die een kleine HD aangeschaft heeft die niet blijkt te werken, heeft weinig aan de uitspraak dat Kenwood zich niet aan de afspraken houdt. Het werkt dan niet, en daar kun je naar ik denk niet mee aankloppen bij Kenwood.

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Ik ben dit niet me jou eens JW.
Als kenwood een USB aansluiting levert op zijn apparatuur impliceert men daarmee aan de specificaties te voldoen die het noodzakelijk maken om dit zo zelfs maar te mogen noemen. Als uit de praktijk blijkt dat deze aansluiting niet bij machte is om de aangesloten apparatuur, die onder ander omstandigheden prima functioneert, niet tot leven weet te brengen, deugt hun uitvoering niet.
Dan is het in mijn optiek een beetje kul om een comptabiliteitslijst te gaan uitgeven. Dat zou het paard achter de wagen spannen zijn.
Ik ken in ieder geval een drietal gebruikers van de VW USB aansluiting en die van Solisto die geen enkele probleem hebben met het aansluiten en gebruiken van de door mij genoemde Mobile HD's
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Waar het imho om gaat is hoe de gebruiker het best verzekerd kan worden van correct funktioneren als hij zo'n HD aanschaft.
Kennelijk werkt dat nu niet (altijd) en om de gebruiker te beschermen zou het goed zijn als er wél iets van zo'n lijstje zou komen.
We kunnen met z'n allen wel beweren dat, als er niet elke willekeurige HD aangesloten kan worden, de Kenwood niet deugt, maar wat heeft een gebruiker aan die wijsheid achteraf?
En is die uitspraak hard te maken op basis van keiharde Standards?

Hoe het precies zit met de USB specs weet ik niet. Of er tav de stroomlevering verschillen zijn tussen 1.1 en 2.0 weet ik ook niet. Misschien is dit net zo'n grijs gebied als met de fameuze ISO-A stekker...
Wellicht is er wat meer te vinden in http://www.usb.org/developers/docs/ Wie duikt daar in? :wink:

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Immo
New Member
New Member
Berichten: 6
Lid geworden op: 28 jun 2007 22:31

Bericht door Immo »

De kenwood levert 500ma volgens de specs.
usb 1.1 kan 500ma leveren, usb 2.0 zou 1000ma moeten kunnen leveren.
Ik heb bij sommige harddisks zien staan wat ze nodig hebben om op te starten, maar niet bij allemaal.
Als die specs dus niet kloppen ligt dat mijns inziens niet aan Kenwood, maar aan de leverancier van de hdd.

Ook heb ik gemerkt dat niet alle MSD (Mass Storage Devices) zonder meer werken, niet alle usb-stick, niet alle hdd's. een wdd passport wordt niet eens herkend bv..

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Immo schreef:De kenwood levert 500ma volgens de specs.
usb 1.1 kan 500ma leveren, usb 2.0 zou 1000ma moeten kunnen leveren.
Ik heb bij sommige harddisks zien staan wat ze nodig hebben om op te starten, maar niet bij allemaal.
Als die specs dus niet kloppen ligt dat mijns inziens niet aan Kenwood, maar aan de leverancier van de hdd.

Ook heb ik gemerkt dat niet alle MSD (Mass Storage Devices) zonder meer werken, niet alle usb-stick, niet alle hdd's. een wdd passport wordt niet eens herkend bv..
Ik heb inmiddels de USB specs boven water, via die link die ik hierboven gaf.
Daarin wordt bij USB 2.0 gesproken over 500 mA, echter dat is niet zomaar een 500mA maar 5*100mA Unit die niet gelijktijdig hoeft te worden geleverd.
Root port hubs: Are directly attached to the USB Host Controller. Hub power is derived from the same
source as the Host Controller. Systems that obtain operating power externally, either AC or DC, must
supply at least five unit loads to each port. Such ports are called high-power ports. Battery-powered
systems may supply either one or five unit loads. Ports that can supply only one unit load are termed lowpower
ports.

Voorts worden daar beperkingen aan gesteld mbt de Inrush-stromen.

Bij Wikipedia http://en.wikipedia.org/wiki/USB is er bij Power http://en.wikipedia.org/wiki/USB#Power ook het eea over geschreven:
The USB specification provides a 5 V (volts) supply on a single wire from which connected USB devices may draw power. The specification provides for no more than 5.25 V and no less than 4.75 V (5 V±5%) between the positive and negative bus power lines[7]. Initially, a device is only allowed to draw 100 mA. It may request more current from the upstream device in units of 100 mA up to a maximum of 500 mA.

If a bus-powered hub is used, the devices downstream may only use a total of four units — 400 mA — of current. This limits compliant bus-powered hubs to 4 ports. The host operating system typically keeps track of the power requirements of the USB network and may warn the computer's operator when a given segment requires more power than is available.

En:
On-The-Go and Battery Charging Specification both add new powering modes to the USB specification.
Lees verder voor details :idea:

Mijn conclusie vooralsnog: Het is te simpel om te zeggen dat een USB poort gewoon de stroom moet kunnen leveren die een MSD vraagt.
Een kompatibiliteits-lijstje zou daarom zeer gewenst zijn. Zoiets had ik ook beschikbaar voor de HD die ik in m'n Sat-ontvanger thuis ingebouwd heb, daaruit bleek duidelijk welke HD wel, en welke niet werkte.

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gentry
Senior Member
Berichten: 2333
Lid geworden op: 29 mar 2004 10:19

Bericht door Gentry »

Heb afgelopen week 2 DNX7200's ingebouwd in een Rexton's, zie bijgaande foto.
Ik heb er ff mee gespeeld en gereden, alle vooroordelen ten spijt, het is een erg fijn en snel toestel, prijstechnisch toch 1 van de beste opties op dit moment als je het mij vraagt
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
[size=75]Kenwood DNX9260BT, Hirschmann CarTV, Alpine DHA-S690 [/size]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Boombastic
New Member
New Member
Berichten: 1
Lid geworden op: 06 sep 2007 21:53

Telefoonboek NOKIA8800 synchroniseren met DNX7200

Bericht door Boombastic »

Heb vandaag DNX7200 BT + TMC aangeschaft en laten inbouwen. Mooi product met veel opties. Krijg helaas niet voor elkaar om het telefoonboek van mijn NOKIA8800 via Bluetooth te synchoniseren.
Als iem. weet "of" en zoja, "hoe" dit kan, LAAT HET MIJ WETEN!!
Alvast bedankt!

(edit mod: even het geschreeuw (vette grote letters) weggehaald...)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gentry
Senior Member
Berichten: 2333
Lid geworden op: 29 mar 2004 10:19

Bericht door Gentry »

Kies een contact, opties, markeren, alles markeren, opties, verzenden via bluetooth en dan ok drukken en vervolgens de Kenwood selecteren en dan ok, volgens mij is het zoiets.
[size=75]Kenwood DNX9260BT, Hirschmann CarTV, Alpine DHA-S690 [/size]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht
  • DNX 7200
    door Velgenman » 25 jan 2015 19:51 » in Kenwood
    Reacties: 0
    Weergaves: 476
  • Complete VDO PC5700 + Kenwood DDX-7029 + Kenwood CAW-1000RV
    door gniewold » 05 apr 2015 23:04 » in Te Koop Aangeboden
    Reacties: 0
    Weergaves: 742
  • update voor een DNX-7200
    door veensco » 10 aug 2017 20:47 » in Kenwood
    Reacties: 0
    Weergaves: 855
  • Kenwood dnx7230dab mem gir low
    door Mnrtjemichael » 12 mei 2017 22:54 » in Kenwood
    Reacties: 1
    Weergaves: 747
  • Kenwood DDX 6027
    door selfishdome » 25 okt 2014 18:53 » in Kenwood
    Reacties: 1
    Weergaves: 636
  • Kenwood 7260BT
    door jensV » 09 jul 2014 11:06 » in Kenwood
    Reacties: 2
    Weergaves: 949
  • Kenwood DNX5160BTS
    door Priyesh » 26 aug 2017 09:41 » in Kenwood
    Reacties: 0
    Weergaves: 479

Terug naar “Kenwood”