Kenwood 8220bt, mobile flits info via gps??

dukki
Junior Member
Junior Member
Berichten: 37
Lid geworden op: 26 mar 2008 20:25

Kenwood 8220bt, mobile flits info via gps??

Bericht door dukki »

Goede morgen,

Is het mogelijk om via tmc van garmin de mobile flitscamera te wergeven op je dnx 8220bt? Weet dat er een aparte gps ontvangers is die dit wel aangeeft dmv een bepaalde service (mits mensen ze bellen en doorgeven, bv via radio 538) was nieuwsgierig of dit ook gecombineerd kan worden met de dnx?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Even voor de duidelijkheid: mobiele flitsers hebben helemaal niks met GPS te maken.
GPS zorgt voor navigatie, TMC loopt via een FM ontvanger in het systeem. En ook die mobiele flitsers worden dan via de FM naar het TMC gedeelte van je systeem doorgegeven.
Of de 8220 de mobiele fliters doorgeeft weet ik niet. Dat is afhankelijk van de Alert-C codering die daarvoor gebruikt wordt, en ik weet simpelweg niet of de 8220 die code ook kent. Ik vermoed van wel, maar de praktijk zal moeten leren of dat ook zo is.

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
dukki
Junior Member
Junior Member
Berichten: 37
Lid geworden op: 26 mar 2008 20:25

Bericht door dukki »

Thnx voor de duidelijkheid, hoe zou ik dat het beste in de praktijk kunnen uitvoeren?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Gewoon uitproberen.
Afstemmen op 538, Q-Music of BNR en kijken of er flitsinfo doorgegeven wordt in je lijst met TMC meldingen.
Bij mij zijn ze op de kaart te zien als een driehoek met rode rand, hoe dat bij jou zal zijn weet ik niet.

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
dukki
Junior Member
Junior Member
Berichten: 37
Lid geworden op: 26 mar 2008 20:25

Bericht door dukki »

thnx, moest gewoon verder kijken dan dat me neus lang is :S idd staat ergewoon bij, alleen als blauw vierkant bord met een i in t midden, hoop alleen wel dat ie het dmv een waarschuwings toon aangeeft als je er in de buurt bij komt.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Ik ken dit specifieke toestel niet maar het zou me ten zeerste verbazen als een TMC bericht met als inhoud Flitsinfo (Politiecontrolepost) tot een hoorbare waarschuwing zou leiden bij het passeren. Er is bij mijn weten geen enkel systeem dat het op deze wijze kan afhandelen. Met vaste flitsers die als POI zijn geladen is het een heel ander verhaal.
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
dukki
Junior Member
Junior Member
Berichten: 37
Lid geworden op: 26 mar 2008 20:25

Bericht door dukki »

Lijkt me ook zeer onwaarschijnlijk, heb het ook nog niet meegemaakt, wat ik gister wel meemaakte is dat de dnx een hoorbare waarschuwings tekst gaf dat over 3 km de weg afgesloten was wegens weg werkzaamheden, die gaf ie door dmv tmc aan, ik had de dnx niet ingesteld op navigeren.
Dus hopelijk omdat de dnx wel op de huidige weg dmv tmc gebruik de file etc wel een waarschuwing geeft dmv gesproken teks, ga ik er niet van uit maar hoop ik t wel dat de dnx ook een waarschuwing geeft voor politie controles omdat dat ook in de tmc lijst word weergeven. Mocht dit idd het geval zijn, dan laat ik dit hier gelijk weten.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

dukki schreef:Lijkt me ook zeer onwaarschijnlijk, heb het ook nog niet meegemaakt, wat ik gister wel meemaakte is dat de dnx een hoorbare waarschuwings tekst gaf dat over 3 km de weg afgesloten was wegens weg werkzaamheden, die gaf ie door dmv tmc aan, ik had de dnx niet ingesteld op navigeren.
Dus hopelijk omdat de dnx wel op de huidige weg dmv tmc gebruik de file etc wel een waarschuwing geeft dmv gesproken teks, ga ik er niet van uit maar hoop ik t wel dat de dnx ook een waarschuwing geeft voor politie controles omdat dat ook in de tmc lijst word weergeven. Mocht dit idd het geval zijn, dan laat ik dit hier gelijk weten.
:?: :?:
Hoe kan een systeem zo'n waarschuwing geven als 'ie niet weet dat jij over die weg zult gaan rijden :?: 8)

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
dukki
Junior Member
Junior Member
Berichten: 37
Lid geworden op: 26 mar 2008 20:25

Bericht door dukki »

Eerlijk waar, al sla je me dood. Maakte dit echt mee gister, was gewoon naar de kaart aan het kijken, zonder route. Ik reed richting zandvoort toen ik dat hoorde. Heb van de week ook al meegemaakt zonder een route dus gewoon simpel naar de kaart kijken, ik reed op de a12 hoorde ik weer een waarschuwing en stond er een gevaren driehoek rechs onderin mijn scherm van een file. Misschien doet de dnx dmv de richting bv de weg waar je oprijd alle opstoppingen weergeven die je tegen zou kunnen komen als je de weg uitrijd, anders weet ik t echt niet.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Ik ken bij mijn systeem wel een algemene waarschuwing als een "spookrijder", "gladde weg", "gevaarlijke wind" of een "afsluiting van een hoofdweg". Die waarschuwingen komen door, ook al rij je niet op die weg. Maar of ze ook doorkomen als m'n systeem alleen op kaartmodus staat en ik dus geen gebruik maak van de navigatie, dat weet ik eerlijk gezegd niet.
Uiteraard kan jouw systeem anders geprogrammeerd zijn, en dus zaken wel weergeven die ik niet heb.
Zoals blauwe vierkante bordjes met een i'tje er in terwijl het bij mij een rode driehoek is die aangeeft dat er een "politiecontrolepost" in de buurt zit. Anders geprogrammeerd dus.

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
spookywrx
Starting Member
Starting Member
Berichten: 19
Lid geworden op: 03 mei 2008 15:11

Bericht door spookywrx »

Ik kreeg zojuist dit op mijn toestel :shock: :

Afbeelding

Toch wel makkelijk :lol:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Ik wil de pret niet drukken, maar elk toestel met TMC, mits afgestemd op een "commerciële" zender, krijgt deze informatie.
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
spookywrx
Starting Member
Starting Member
Berichten: 19
Lid geworden op: 03 mei 2008 15:11

Bericht door spookywrx »

Gerritje schreef:Ik wil de pret niet drukken, maar elk toestel met TMC, mits afgestemd op een "commerciële" zender, krijgt deze informatie.
Nee hoor.De pret blijft,hhahah.

Vond het grappig om te zien.,vandaar de post

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Higgy
Moderator
Moderator
Berichten: 1762
Lid geworden op: 16 nov 2003 15:42

Bericht door Higgy »

JW schreef:Ik ken bij mijn systeem wel een algemene waarschuwing als een "spookrijder", "gladde weg", "gevaarlijke wind" of een "afsluiting van een hoofdweg". Die waarschuwingen komen door, ook al rij je niet op die weg. Maar of ze ook doorkomen als m'n systeem alleen op kaartmodus staat en ik dus geen gebruik maak van de navigatie, dat weet ik eerlijk gezegd niet.
Mijn inmiddels in verkeerde handen zijnde MS5000/MR6000-combi heb ik daar ook wel eens op 'betrapt' JW: een waarschuwing terwijl ik alleen naar de kaart keek en geen route ingegeven had.
iPhone 6 met Sygic, Waze, Navmii
TomTom One XL Europa

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
kobus1960
Senior Member
Berichten: 893
Lid geworden op: 21 feb 2006 02:43

Bericht door kobus1960 »

Ja grappige melding wel, echter lokale bekendheid geniet de vaste flitsinstallatie van Politie Holland Zuid,
oftwel haaglanden. Op de samenkomst A4/A13, pal onder de A12.......richting Adam, is regelmatig gevuld met een mooie cam.
Net zoals op de A 20 bij crooswijk ook een politiepost wordt aangegeven, kan ook elk moment een installatie
gevuld worden met een schitterende Cam.
Betrouwbare bron 8)
MVG,
Kobus

TT Start 60 Europa, lifetime uptdates + flitsabbo.
Samsung S3 Neo, Sygic 14.5.5. Benelux, benenwagen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
dukki
Junior Member
Junior Member
Berichten: 37
Lid geworden op: 26 mar 2008 20:25

Bericht door dukki »

Jammer dat de dnx de politiecontrole post niet aan geeft op je route kaart, hij geeft em alleen aan als je er op drukt via tmc en dan zie je hoever je er vanaf bent.
Is er misschien niet een crack, software updateje of iets dergelijks zodat de dnx de blauw borden vervangt door een gevaren driehoek net zoals een ongeval of file zodat je de info gelijk op je route kaart kan krijgen...?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht
  • Flits locaties comand 20
    door Jurgend1971 » 16 jan 2017 21:45 » in Mercedes
    Reacties: 0
    Weergaves: 529
  • Tomtom GO Mobile voor €19,99 per jaar
    door Beckermanneke » 17 jul 2015 01:22 » in TomTom
    Reacties: 4
    Weergaves: 856
  • Complete VDO PC5700 + Kenwood DDX-7029 + Kenwood CAW-1000RV
    door gniewold » 05 apr 2015 23:04 » in Te Koop Aangeboden
    Reacties: 0
    Weergaves: 743
  • TT GO Mobile - flitspalen standaard beschikbaar wel of niet?
    door SRNA513006 » 10 dec 2016 14:47 » in TomTom
    Reacties: 0
    Weergaves: 490
  • Kenwood DDX 6027
    door selfishdome » 25 okt 2014 18:53 » in Kenwood
    Reacties: 1
    Weergaves: 636
  • Kenwood DNX 4230BT
    door maaikie666 » 17 okt 2015 17:47 » in Kenwood
    Reacties: 1
    Weergaves: 226
  • Kenwood DNN 9230DAB
    door mixtuur » 07 jan 2019 00:01 » in My Review
    Reacties: 1
    Weergaves: 853

Terug naar “Kenwood”