Tomtom GO Mobile voor €19,99 per jaar

Gebruikersavatar
Beckermanneke
Average Member
Average Member
Berichten: 69
Lid geworden op: 01 mei 2006 17:00

Tomtom GO Mobile voor €19,99 per jaar

Bericht door Beckermanneke »

Ik heb voor op mijn e-bike deze Tomtom GO Mobile aangeschaft, deze draai ik op mijn Samsung S5.

Maar wat mij tegenvalt is dat hij in de Fiets modus niet de kortste routes over fietspaden kiest, omdat ik bekend ben in de omgeving waar ik woon rij ik dan toch expres de route over de fietspaden die hij niet kent, het gekke is dat hij dan ook niet de route aanpast via deze fietspaden, in de auto is het met auto routes zo dat als je een andere route neemt dan de opgegeven, hij deze her berekend van uit het punt waar je rijd, maar in de fietsmodus doet deze Tomtom GO Mobile dit niet, terwijl hij wel het fietspad laat zien waarop je rijd :(
iemand een idee waar dit aan kan liggen, of heb ik de verkeerde navigatie uitgezocht?
Subaru GT Turbo met Becker Traffic Pro HIGH SPEED
Yamaha Fazer FZ6s met Tomtom Urban Rider
Mazda CX-5 met NB1 Tomtom Navigatie
Peugeot 107 met Tomtom GO 6100 World

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
DigiWalker
Senior Member
Berichten: 221
Lid geworden op: 09 okt 2006 20:31

Re: Tomtom GO Mobile voor €19,99 per jaar

Bericht door DigiWalker »

Beckermanneke schreef:Ik heb voor op mijn e-bike deze Tomtom GO Mobile aangeschaft, deze draai ik op mijn Samsung S5. terwijl hij wel het fietspad laat zien waarop je rijd :(
iemand een idee waar dit aan kan liggen, of heb ik de verkeerde navigatie uitgezocht?
Volgens mij heb je auto navigatie aangeschaft,die een fietsmodus heeft,maar geen fietsnavigatie is.
Ik lees namelijk nergens iets over fietsen.Wat ik wel lees,is dat je 75 km per maand vrij kan navigaren,zonder dat het je 1 cent kost.Die optie was beter geweest,alvorens een jaarabo aan te schaffen.
http://www.consumentenbond.nl/navigatie ... en-nadelen
of
http://www.androidplanet.nl/apps/tomtom-go-mobile/

Lees de reacties ook even die eronder staan.
Lijkt me niet echt bemoedigend.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Beckermanneke
Average Member
Average Member
Berichten: 69
Lid geworden op: 01 mei 2006 17:00

Re: Tomtom GO Mobile voor €19,99 per jaar

Bericht door Beckermanneke »

Maar het is toch van de zotte dat de Tomtom GO Mobile wel uitrust met een wandel en fiets modus, maar je bij wijze van spreken over de snelweg naar je bestemming laat wandelen/fietsen, ligt dit aan hun kaartmateriaal dat ze gebruiken?

Ik heb bv voor de motor de Urban Rider waarbij ik geregeld de melding krijg dat hij het ingevoerde huisnummer niet kent en het dichtstbijzijnde aangeeft, terwijl mijn vaste Tomtom NB1 in mijn Mazda CX-5 hetzelfde huisnummer wel kent, gebruikt Tomtom dan zoveel verschillende kaartprogramma's?
Subaru GT Turbo met Becker Traffic Pro HIGH SPEED
Yamaha Fazer FZ6s met Tomtom Urban Rider
Mazda CX-5 met NB1 Tomtom Navigatie
Peugeot 107 met Tomtom GO 6100 World

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Beckermanneke
Average Member
Average Member
Berichten: 69
Lid geworden op: 01 mei 2006 17:00

Re: Tomtom GO Mobile voor €19,99 per jaar

Bericht door Beckermanneke »

Dit antwoord kreeg ik van Tomtom, en kan hier dus niets mee, laten ze in het vervolg vermelden dat de functie wandel en fietsroute gewoon nep zijn.

+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++


Bedankt voor uw mail. De app is Tomtom GO Mobile primair bedoelt voor de autorijder. Desondanks jammer om te horen dat u zo teleurgesteld bent en iuk zal uw bevindingen doorgeven aan de verantwoordelijke afdeling. Het verschil tussen de kaarten in uw Mazda en uw Rider komt waarschijnlijk voort uit het feit dat er verschillende kaartversies op de twee toestellen staan. Mocht u nog vragen hebben dan hoor ik het graag van u.

Ik hoop dat ik u hiermee voldoende heb geïnformeerd. Indien u nog vragen of suggesties heeft, reageer dan gerust op deze e-mail zoals onder de stippellijn staat uitgelegd.
Subaru GT Turbo met Becker Traffic Pro HIGH SPEED
Yamaha Fazer FZ6s met Tomtom Urban Rider
Mazda CX-5 met NB1 Tomtom Navigatie
Peugeot 107 met Tomtom GO 6100 World

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
DigiWalker
Senior Member
Berichten: 221
Lid geworden op: 09 okt 2006 20:31

Re: Tomtom GO Mobile voor €19,99 per jaar

Bericht door DigiWalker »

Ik begrijp je reactie.Maar als je eerst even op het aanbod goed had doorgezocht,dan had je tot de conclusie kunnen komen,dat het hier om een auto navigatie ging.
En ik ga er even vanuit dat dit niet je eerste navigatie.Ook in vorige versie van TomTom of anderen,was er de mogelijkheid voor fiets of voetganger,ook al betrof het een autonavigatie.En een fiets en voetgangernavigatie voor 20 euro,is wel heel goedkoop toch?Voor dat geld wil je er dan alle fiets en wandelpaden bij in hebben?En TomTom heeft niks specifieks op wandel en fiets gebied.Daarvoor moet je bij Garmin of Mio zijn.Medion heeft ook zo'n dingetje,maar ook dat geval kun je beter links laten liggen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht
  • TT GO Mobile - flitspalen standaard beschikbaar wel of niet?
    door SRNA513006 » 10 dec 2016 14:47 » in TomTom
    Reacties: 0
    Weergaves: 485
  • nieuwe tomtom kaart wordt niet geinstalleerd op tomtom
    door de snater » 24 mei 2021 14:22 » in TomTom
    Reacties: 0
    Weergaves: 524
  • tomtom go 720
    door neelus » 10 mar 2018 12:55 » in TomTom
    Reacties: 1
    Weergaves: 953
  • TomTom
    door klimmer » 16 jan 2017 12:07 » in Navigatie algemeen
    Reacties: 0
    Weergaves: 764
  • TomTom Via 135
    door krijn » 31 aug 2014 13:19 » in TomTom
    Reacties: 8
    Weergaves: 1041
  • TOMTOM Go 50
    door piet heres » 02 feb 2017 12:01 » in TomTom
    Reacties: 1
    Weergaves: 559
  • TomTom VIA 130 - € 149.95
    door wmp » 16 feb 2015 13:59 » in Gespot
    Reacties: 1
    Weergaves: 1078

Terug naar “TomTom”