Info over DDX7025

boxsterke
Starting Member
Starting Member
Berichten: 19
Lid geworden op: 15 jun 2005 14:02

Info over DDX7025

Bericht door boxsterke »

Hallo,

ik ben hier nieuw en heb veel vragen over dit systeem,
Ik kan er nergens info over vinden, raar he, maar hier zijn er precies veel mensen die deze gekocht hebben, heb blijkbaar al wat info kunnen vinden hier! heb ne nieuwe "okkazie" auto gekocht en vind de ddx 7025 wel een heel leuk concept, de enige 2din eigenlijk!
Hierbij een paar vragen:

- Is het mogelijk om tijdens het beluisteren van bv een cd of radio, het beeld van iets anders te hebben bv navi (niet kenwood) ofzo

- Ik heb een Carin 520 (ik weet dat er betere systemen zijn maar ik gebruik het maar 3x per jaar so....) Heb gelezen (hier) dat er een "adaptor" van kenwood bestaat om het aantesluiten op de DDX7025. maar ik weet niet wat het doet? Heb ik dan de sound van navi op de voorste speakers?

- Met deze adaptor is mijn Carin 520 dan op de DDX 7025 via de RGB navi ingang aangesloten?

- Als ik een externe versterker gebruik komt het geluid van mijn Carin 520 dan nog uit de voorste speakers? kan ik dan ook nog kiezen uit dewelke (links of rechts?)

- Zijn de menu's gemakkelijk te bedienen? heb de handleiding in pdf gevonden maar ziet er ni zo gebruiksvriendelijk uit eigenlijk, kiezen van bron, ... zouden jullie wat foto's kunnen posten van de menu's, het eerste wat je ziet als je hem opzet, beeld van Radio, beeld van Cd, ...

- Wat voor achtergronden zijn er beschikbaar, kan je er zelf eentje "uploaden"?

- Heb aansluitschema niet kunnen vinden, heeft iemand die? en mss een foto van de achterkant van het toestel?

Ik weet dat ik veel vraag, maar het zou me echt helpen, want ik kan deze hier nergen in een wikel werkend vinden, is alleen op bestelling!

alvast bedankt

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gentry
Senior Member
Berichten: 2333
Lid geworden op: 29 mar 2004 10:19

Bericht door Gentry »

1: ja je kunt tijdens het luister van een cd het beeld van de dvd of navigatie hebben, je kunt zelfs door de voorspeakers het geluid van de dvd hebben en achter het geluid van bijv de radio

2: Je kunt er een Carin 520 op aansluiten middels de ca-1000 r (heb ik nog liggen)

3: Nee, via de navi ingang.

4: Ik adviseer je om voor je carin een apart speakertje te monteren, bijv het speakertje van een nokia carkit

5: Het toestel leer je snel kennen, er zitten alleen wel heel veel mogelijkheden op, het gros stel je 1 keer in en daarna nooit meer.

6: er zijn diverse achtergronden beschikbaar, echter altijd blauw, helaas, je kunt geen eigen afbeeldingen uploaden

7: Aansluitschema is vrij simpel, voedingstekker etc is gewoon ISO, 3 versterker uitgangen, wisselaar aansluiting (neem de Music Keg, magnifiek!!), navi aansluiting en Audio/video in en Audio/video uit en aansluiting voor een achteruitrijcamera.

8: Hier in NL zijn er diverse autoshops die er 1 hebben staan in een speciaal demozuiltje.
[size=75]Kenwood DNX9260BT, Hirschmann CarTV, Alpine DHA-S690 [/size]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
boxsterke
Starting Member
Starting Member
Berichten: 19
Lid geworden op: 15 jun 2005 14:02

Bericht door boxsterke »

Genry, bedankt voor je aantwoord, nu ben ik toch al wat verder he ;-)
Alleen uw antwoord 3, hoe bedoel je Navi ingang?
als ik het goed begrepen heb kan voor navi ofwel de RGB ingang gebruiken of een RCA video in.
Mijn vraag was dus wat voor aansluiting komt er uit de CA 1000R? Zijn het 3x cinch of een Kenwood RGB navi stekker?

Waarom raad je eigenlijk aan om een externe speaker te gebruiken?
Kwalitiet van mijn speakers is van de beste (Focal utopia) de stem zal er beter uitkomen via zo'n speakers. wat is dan het nadeel van zonder externe speaker te werken?

Heb je mss nog wat foto's van menu's enzo aub?

bedankt

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gentry
Senior Member
Berichten: 2333
Lid geworden op: 29 mar 2004 10:19

Bericht door Gentry »

De CA-1000 is een speciaal kastje waarin je de monitorkabel steekt van de Carin, uit het kastje komt een DIN plug die je in de navi ingang van de Kenwood steekt, je selecteert in de Kenwood RGB, daar staat ie ook op met de Kenwood navi.

Waarom ik een extern speakertje adviseer? Omdat ik niet zeker weet of het geluid van de Carin ook via de Kenwood over de speakers weergegeven kan worden en omdat ik het zelf niet fijn vind dat het geluid van mijn radio steeds gedeeltelijk wegvalt, vooral niet als ie wat harder staat, ik heb van de Kenwood navigatie het geluid zelf helemaal uitstaan, de aanwijzingen op het scherm zijn voor mij genoeg. Bovendien vind ik de stem niet echt best klinken over de speakers.

Ergens in het Kenwood forum staat een foto van mijn DDX met het standaard scherm, verder is er niet veel bijzonders hoor, dvd is dvd en het navi scherm wordt als je huidige Carin.
[size=75]Kenwood DNX9260BT, Hirschmann CarTV, Alpine DHA-S690 [/size]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
boxsterke
Starting Member
Starting Member
Berichten: 19
Lid geworden op: 15 jun 2005 14:02

Bericht door boxsterke »

Ah ok, maar ik vind het juist wel handig om die stem te hebben, dan kan je naar debaan kijken ;-)
maar kwestie van mening en van gewoonte he ;-)
nu ben ik al heel wijzer geworden, zou je eventueel enventje naar mijn nieuwe thtreat kunnen kijken ivm met CWA 1000R en Ir sensor?
Heb jij mss als iets goed gehoord over de TV module van kenwood?

Btw nieuwe modellen bij kenwood in juli, ook een nieuwe threat van mij ;-)

bedankt

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gentry
Senior Member
Berichten: 2333
Lid geworden op: 29 mar 2004 10:19

Bericht door Gentry »

Op de Kenwood KVC-1000 werkt de IR sensor van de VDO / Carin gewoon, of dat voor de DDX ook geldt weet ik nog niet, Topsport die weet dat wel, die heeft de DDX icm een VDO navigatie.

TV module van Kenwood? Op de KVC1000 was dat niet veel soeps, bovendien gaat dat verdwijnen tzt, dat wordt allemaal digitaal, dus bijv Hirschmann Car TV

De nieuwe DDX'en heb ik al in februari gezien.
[size=75]Kenwood DNX9260BT, Hirschmann CarTV, Alpine DHA-S690 [/size]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
boxsterke
Starting Member
Starting Member
Berichten: 19
Lid geworden op: 15 jun 2005 14:02

Bericht door boxsterke »

dacht ik wel van de TV tuner hoor!

Ah je weet dan meer over de nieuwe DDx'en, heb je meer info? specs?
zijn de menu's veranderd? nieuwe mogelijkheden?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gentry
Senior Member
Berichten: 2333
Lid geworden op: 29 mar 2004 10:19

Bericht door Gentry »

Ik heb ze alleen maar gezien, niet mee gespeeld.
Verschillen heb je zelf al genoemd in een andere topic.

Ik begrijp niet dat je je zo druk maakt over de menu's.......
Als je er mee wilt spelen bel wat dealers in de buurt of Kenwood.
[size=75]Kenwood DNX9260BT, Hirschmann CarTV, Alpine DHA-S690 [/size]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

boxsterke schreef:Ah ok, maar ik vind het juist wel handig om die stem te hebben, dan kan je naar debaan kijken ;-)maar kwestie van mening en van gewoonte he ;-)
nu ben ik al heel wijzer geworden, zou je eventueel enventje naar mijn nieuwe thtreat kunnen kijken ivm met CWA 1000R en Ir sensor?
Heb jij mss als iets goed gehoord over de TV module van kenwood?

Btw nieuwe modellen bij kenwood in juli, ook een nieuwe threat van mij ;-)

bedankt
Uiteraard, zo is het ook het beste.
De vraag is welke oplossing daarvoor gekozen moet worden, en daar ga ik helemaal mee in Gentry's gedachte:
Waarom ik een extern speakertje adviseer? Omdat ik niet zeker weet of het geluid van de Carin ook via de Kenwood over de speakers weergegeven kan worden en omdat ik het zelf niet fijn vind dat het geluid van mijn radio steeds gedeeltelijk wegvalt, vooral niet als ie wat harder staat, ik heb van de Kenwood navigatie het geluid zelf helemaal uitstaan, de aanwijzingen op het scherm zijn voor mij genoeg. Bovendien vind ik de stem niet echt best klinken over de speakers.
Zó heb ik het ook gedaan, een los speakertje van een handsfree set, weggebouwd achter de monitor. Prima geluid en geen last van dat eindeloze muten van de radio. Ik werd er hoorndol van, uiterst irriterend :twisted:

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gentry
Senior Member
Berichten: 2333
Lid geworden op: 29 mar 2004 10:19

Bericht door Gentry »

UPDATE:

De ab van de carin werkt hoogstwaarschijnlijk wel via het IR van de Kenwood, het geluid kan niet via de Kenwood, dus je MOET een extern speakertje monteren.

Met dank aan Topsport
[size=75]Kenwood DNX9260BT, Hirschmann CarTV, Alpine DHA-S690 [/size]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
boxsterke
Starting Member
Starting Member
Berichten: 19
Lid geworden op: 15 jun 2005 14:02

Bericht door boxsterke »

ja ik heb gewoon ergens gelezen dat de menu's niet zo goed waren ivm alpine en pioneer, daarom..
shit is hij zeker je dat het geluid van Carin niet via ddx 7025 kan?
Die gast van kenwood zei me van wel :?:
ik denk dat ik op de ddx 8027 ga wachten als de prijzen meevalen, die zou beter passen bij mijn interieur denk ik.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gentry
Senior Member
Berichten: 2333
Lid geworden op: 29 mar 2004 10:19

Bericht door Gentry »

De bediening van de DDX is absoluut eenvoudiger dan de Pioneer Avic X1 of elke willekeurige Alpine.

Ik begrijp niet waarom je er zo'n probleem van maakt dat het geluid niet over de Kenwood kan, als je dat wilt zul je een Kenwood navigatie moeten kopen. Het geluid via een apart speakertje is absoluut erg goed.

De DDX 8027 zal duurder worden dan de 7025, reken maar dat dat een paar 100 eurie zal schelen.
[size=75]Kenwood DNX9260BT, Hirschmann CarTV, Alpine DHA-S690 [/size]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
boxsterke
Starting Member
Starting Member
Berichten: 19
Lid geworden op: 15 jun 2005 14:02

Bericht door boxsterke »

Ik ben ne ambetante ik weet het, momenteel hoor ik het niet als de navi iets zegt, daarom, plus ik vind het juist handig als de radio of cd gemute word. en op de kenwood kan je zelfs installen uit welke speaker de navi komt.
maar goed, we zien wel he, voor de ddx 8027, als hij uit is ga ik de specs eens goed bekijken, en dan kies ik wel, als het de moeite niet is ga ik geen 300 euro ofzo meer geven voor alleen de kleur he ;-)
bedankt voor je hulp

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht
  • Kenwood DDX7025 en KNA-DV3200 2012 kaart van Denso
    door Rexto » 15 sep 2014 12:39 » in Te Koop Gevraagd
    Reacties: 1
    Weergaves: 798
  • Geen TMC info
    door Freddy11 » 24 sep 2016 18:14 » in Vaste Pioneer systemen
    Reacties: 0
    Weergaves: 536
  • Welke Garmin geeft dezelfde info als TomTom HD Traffic?
    door Verwijderde gebruiker 126217 » 10 jul 2014 00:22 » in Garmin
    Reacties: 5
    Weergaves: 3501

Terug naar “Kenwood”