Aanpassen kaartkleuren navigatie DNX 7260/9260bt

dah10
New Member
New Member
Berichten: 5
Lid geworden op: 17 okt 2010 20:48

Aanpassen kaartkleuren navigatie DNX 7260/9260bt

Bericht door dah10 »

Beste mensen,

Weet iemand hoe je de navigatie kaartkleuren kunt aanpassen? Ik wil graag de kleur van de straten aanpassen. Deze zijn nu wit en in het donker vind ik dit erg overweldigend. 8) Ik heb heb het contrast e.d. al aangapast maar vind de witte straten nog steeds erg afleiden.
Als dit niet lukt moet ik mischien de kaart aanpassen naar minimale detailweergave maar zou dit erg zonde vinden. :(

Alvast dank voor jullie reactie!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Piet22
Normal Member
Normal Member
Berichten: 181
Lid geworden op: 12 jun 2008 14:26

Re: Aanpassen kaartkleuren navigatie DNX 7260/9260bt

Bericht door Piet22 »

Jawel, dat is mogelijk. Maar je moet er wel wat voor doen. Ik rij al jaren met aangepaste kleuren.

Het handigst gaat dit als je de beschikking hebt over een kaart-update die met Mapsource op de PC is geinstalleerd. De kleur instellingen zijn opgenomen in een TYP bestand en dat bestand kan je dan wijzigen.
Zie:
http://garminetrex.wikispaces.com/Typfiles
http://ati.land.cz/gps/typdecomp/
Vervolgens kan je de kaart met het gewijzigde TYP bestand mbv Mapsource compileren tot een nieuwe gmapsupp.img of gmapprom.img.

Als je geen kaart-update op de PC hebt staan wordt het lastiger. Dan moet je de bestaande gmapprom.img of gmapsupp.img decompileren, het typ-bestand wijzigen en het geheel weer compileren.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
dah10
New Member
New Member
Berichten: 5
Lid geworden op: 17 okt 2010 20:48

Re: Aanpassen kaartkleuren navigatie DNX 7260/9260bt

Bericht door dah10 »

Oke dank je wel ben iig blij dat er mogelijkheden zijn. :D
Ik heb het systeem net nieuw en verder nog geen software updates e.d. uitgevoerd. Ik ben ook (nog) niet bekend met dit alles.