Navigatie 9000 vnr mankementen

Alles met betrekking tot Ford navigatie
TheScape
New Member
New Member
Berichten: 3
Lid geworden op: 08 apr 2008 16:16

Navigatie 9000 vnr mankementen

Bericht door TheScape »

Goedemiddag,

Wij hebben net een 2de hands Ford Mondeo (station 2002, diesel 130PK)gekocht. We zijn er erg tevreden mee, lekker snel en je zit als een koning!

We hebben echter een probleem met de navigatie (9000 VNR). Zodra we een locatie invoeren gaat de navigatie uit en daarna weer terug aan naar het begin menu. Het vreemde is dat de radio/navigatie verder goed werkt. Hij geeft de huidige positie weer van de auto (zowel in map vorm als tekst).

Van de dealer hebben we een nieuwe cd gekregen maar dit werkte ook niet. Ook wel logisch want de rest werkt gewoon, alleen het daadwerkelijk invoeren van een adres en daar naartoe navigeren werkt niet.

Ook hebben we de radio gereset (accu losgehaald en keycode opnieuw ingevoerd). Het probleem blijft.

Het probleem lijtk dus in de software te zitten van de radio. Iemand een idee hoe dit op te lossen?

Alvast bedankt!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Helaas, ik heb de gouden tip niet voor je :oops:

Het probleem met de VNR 9000 is dat Ford z'n handen afgetrokken heeft van dit Visteon systeem. Al jaren zijn er geen updates meer, de laatste Benelux was van 2002 als ik het goed heb, en ondersteuning, ho maar.

Ook op het duitse forum is het eigenlijk alleen maar ach-en-wee, velen zijn inmiddels overgestapt op een mobiele Navi omdat er niks meer te beginnen was met de VNR :twisted:

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

De laatste software is van 2003 maar dit terzijde.
Er was in ieder gaval vorig jaar een aanbieding vanauit ord Nederland om tegen "gereduceerde" prijs een vevangende navigatie te kopen.
Het syteem is. zoals JW al terecht opmerkt, volkomen waardeloos geworden toen Ford in de gaten kreeg dat het een mislukking was en geen software meer wilde uitbrengen. Ook zijn opvolger de Denso DVD navi kreeg dezelfde klantwaardering.
De CD die je van de dealer hebt gekregen, is dat een loepzuivere origineel of een kopietje? Met kopieën zijn hele nare ervaringen opgedaan. Het heeft er alle schijn van dat de laserlens vuil is en daarom de zaak in een eindeloze loop terecht komt.
Ik zou er verder in ieder geval geen cent aan uitgeven mede vanwege het feit dat het opvolgen van aanwijzingen uit een systeem dat nog nooit echt goed werkte en ook al geen recente cd's heeft, ronduit gevaarlijk is.
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
TheScape
New Member
New Member
Berichten: 3
Lid geworden op: 08 apr 2008 16:16

Bericht door TheScape »

Bedankt voor de snelle reacties.

Las het inderdaad over het update verhaal. Jullie waren het toch ook bij kassa?

De lens hebben we al geprobeerd schoon te maken met een laser cleaner. En het cdtje is origineel, we hebben er nu dus twee :D Als de dealer er niet meer naar vraagt kan ik er een in de verkoop doen.

We zijn ook bij de ford dealer geweest. Zijn reactie was, "he er zit ook navigatie op, wat leuk! Misschien moet je hier op het map knopje drukken? Hmm nee doet het nog steeds niet, dan weet ik het ook niet." Hadden we niks aan dus.

Kijken of we nog iets met de dealer kunnen regelen, maar heb er weinig vertrouwen in.

Groet

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

TheScape schreef:Bedankt voor de snelle reacties.

Las het inderdaad over het update verhaal. Jullie waren het toch ook bij kassa?

De lens hebben we al geprobeerd schoon te maken met een laser cleaner. En het cdtje is origineel, we hebben er nu dus twee :D Als de dealer er niet meer naar vraagt kan ik er een in de verkoop doen.

We zijn ook bij de ford dealer geweest. Zijn reactie was, "he er zit ook navigatie op, wat leuk! Misschien moet je hier op het map knopje drukken? Hmm nee doet het nog steeds niet, dan weet ik het ook niet." Hadden we niks aan dus.

Kijken of we nog iets met de dealer kunnen regelen, maar heb er weinig vertrouwen in.

Groet
Bedoel je daarmee zo'n "schoonmaak-CD"? Dan is het middel veel erger dan de kwaal, aanwezig fijnstof is zand en dat wordt dan als schuurmiddel gebruikt :twisted:
Open maken is de enige mogelijkheid, en dan kijken hoe de lens er uit ziet.

Groet,
JW

PS Wij waren er niet bij in die Kassa uitzending, maar uiteraard hebben we 'm wel bekenen :wink:
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
TheScape
New Member
New Member
Berichten: 3
Lid geworden op: 08 apr 2008 16:16

Bericht door TheScape »

hmm, ok, lekker handig dan.

Maar het ligt niet aan de cd-laser lijkt mij. Hij leest de kaarten, geeft de positie aan. Hij wil echter niet navigeren (lees: aanwijzingen geven). Er is ergens iets mis met de software in het apparaat zelf. Als ik die op een of andere manier opnieuw kan installeren dan doet ie het denk ik weer. Heb alleen geen idee of dit mogelijk is. Ik zal eens contact opnemen met visteon. Misschien hebben zij wel een soort flash systeem/cd. Lijkt me alleen sterk als zij mij die willen geven aangezien het dan wel erg makkelijk word om een gestolen navigatiesysteem weer te activeren.

[edit] niet dat ik hem gestolen heb natuurlijk :)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Wellicht en overvloede: weggegooid geld!
Er was tot 2 jaar geleden zegge en schrijven één bedrijf in Haarlem dat z'n vingers hier aan durfde branden en die rekenden destijds standaard € 400 voor dit soort operaties
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht
  • VW navigatie update 2017/2018 navigatie systeem loopt vanst
    door Peterdekoning » 07 okt 2018 18:13 » in V.A.G
    Reacties: 0
    Weergaves: 1071
  • Peugeot 406 2003 gekocht,met navigatie.zoek cdrom voor navigatie
    door 406rijder » 28 feb 2015 21:21 » in Peugeot
    Reacties: 2
    Weergaves: 1295
  • Navigatie
    door rowenjawil » 17 okt 2016 18:10 » in Navigatie algemeen
    Reacties: 0
    Weergaves: 673
  • Navigatie E61
    door Anthon3 » 09 sep 2014 11:11 » in BMW
    Reacties: 0
    Weergaves: 717
  • Hoe RTI Navigatie te demonteren
    door Devoetjes » 28 nov 2015 14:37 » in Navigatie algemeen
    Reacties: 0
    Weergaves: 727
  • Golf 5 navigatie aux
    door Stef » 04 jun 2014 20:41 » in V.A.G
    Reacties: 2
    Weergaves: 834
  • TOM XL en navigatie in Frankrijk
    door MPU » 22 jun 2014 12:18 » in TomTom
    Reacties: 0
    Weergaves: 613

Terug naar “Ford”