Vraagje over C-IQ flitspalen Italië + Oostenrijk/Zwitserland

In deze rubriek kun je alles vinden over C-IQ software
ritselaar
Moderator
Moderator
Berichten: 878
Lid geworden op: 01 sep 2003 22:23

Vraagje over C-IQ flitspalen Italië + Oostenrijk/Zwitserland

Bericht door ritselaar »

Dankzij een fantastische actie van VDO (en ook mezelf) staat er nog een behoorlijk tegoed bij C-IQ, wat ik in ieder geval niet terugkrijg. Bij het vullen van boodschappenkarretje zie ik netjes de vermindering van het saldo, dus men kent mijn tegoed daar :-)

Nu ga ik einde van de maand op vakantie naar Zwitserland en Italie, waarbij de doorreis door Duitsland zal gaan.
Ik zit in Zwitserland bij Meer van Geneve.

Ook gezien opmerking van JW in ander topic zal ik me "opofferen" en wat betaal-TMC's proberen.

Dus lijkt me handig om op de heen- en terugreis TMC-Pro in Duitseland te proberen en doen we die tijdens die paar dagen om het meer van Geneve er ook maar V-Traffic bij (voor het geval ik aan de andere kant van de grens ben).

In Italie en Zwitserland kun je je apart te abonneren op Flitspalen.

Op zich geen probleem om dat ook te nemen, maar heeft iemand ervaring met dit onderdeel in Italie.
Uiteraard de hoeveelheid flitspalen en de juistheid zijn wel van nelang. Of kan ik beter goed op de borden letten en niet te ver het gaspedaal indrukken ?

Dan nog vraag: in maart was ik in Oostenrijk, en daar kreeg ik al de flitspalen-meldingen.
Kortom is dit nu geblokkeerd en moet ik dit nog apart nemen, of staat dit al vrijgeschakeld door mijn twee jaar flitspalen? Zal in ieder geval morgenochtend wel even kijken wat er in mijn systeem nu al is vrijgeschakeld

Ik hoor/lees het wel,

Frits de Laar
TomTom Carminat OS 8.842
kaart Europe 880

TomTom Go 950Live
855 europa
855 noord amerika

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Dan nog vraag: in maart was ik in Oostenrijk, en daar kreeg ik al de flitspalen-meldingen.
Kortom is dit nu geblokkeerd en moet ik dit nog apart nemen, of staat dit al vrijgeschakeld door mijn twee jaar flitspalen?
Heb jij nu dan een tweejaar Europa flitspalen vrijgeschakeld? Als dat zo is, waarom dan die vraag over Italië en Zwitserland? En waarom zou Oostenrijk dan geblokkeerd zijn?

En verder:
Uiteraard de hoeveelheid flitspalen en de juistheid zijn wel van nelang. Of kan ik beter goed op de borden letten en niet te ver het gaspedaal indrukken ?
Tsja..... :oops:

Ennuh, je kunt goed lezen. M'n opmerking over het uitproberen is kennelijk niet aan dovemansoren...... :wink:

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Toho_NL
Moderator
Moderator
Berichten: 2525
Lid geworden op: 29 okt 2003 09:36

Bericht door Toho_NL »

M.b.t. de flitsinfo: je kan toch zien in 'Mijn C-IQ' op je navigatiesysteem wat er wel en niet is vrijgeschakeld? Je kan ook, als je flitsinfo hebt gekocht (en nog geldig is), maar er intussen nieuwe landen zijn bijgekomen vragen om een nieuwe code (voor de rest van de periode) zodat je ook de nieuwe landen kan gebruiken...

Mijn ervaring met de flitsinfo in Oostenrijk is redelijk goed. Ik had toen in elk geval het idee dat de kwaliteit te vergelijken is met Nederland. Echter, ik heb maar een paar palen 'ontmoet' en die werde keurig aangegeven. Of het in heel Oostenrijk (en Zwitserland) zo is weet ik dus niet... In het gedeelte waar ik was (omgeving Salzburg) was ik wel tevreden.

Groeten,

Toho_NL.
MS5700 (HERE 2013/2014) + TMC-box MT5011 + antennesplitter MA1410 + Arat mount VW T4 + Arat mount VDO Dayton MS5700!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
ritselaar
Moderator
Moderator
Berichten: 878
Lid geworden op: 01 sep 2003 22:23

Bericht door ritselaar »

Ik moest denk ik gisteravond nog bijkomen van de hitte van de afgelopen tijd. 8)

Ik zat gewoon wat te bladeren in de C-IQ shop en zag toen de flits-info staan. En toen kreeg ik een dwaling.

Maar ik heb al 2 jaar flits service Europa vrijgeschakeld staan dus dat hoef ik nu niet nogmaals aan te schaffen. :oops:

Ook al in maart tijdens vakantie in Oostenrijk. Waarom ik het nu aanhaal was omdat je flitspalen koopt voor Oostenrijk en Zwitserland in één product.


Ik zal m'n boodschappenkarretje nu alleen vullen met de verkeersinfo TMC-Pro voor Duitsland ( op de heen- en terugreis en V-Traffic voor die paar dagen dat ik rondhang in Montreux en omgeving en vast wel een rondje Lac Leman (ofwel meer van Geneve) zal maken.

Verder heb ik nog de brief van begin mei om de Merian Scout Premium Europa voor een maand vrij te schakelen, dat doe ik dus ook maar tijdens mijn vakantie.

Kortom aftellen en over vier weken zit ik nu al ergens op een terras met uitzicht op Lac Leman en de bergen (vast weer opwarmen voor de wintersport).

Frits de Laar
TomTom Carminat OS 8.842
kaart Europe 880

TomTom Go 950Live
855 europa
855 noord amerika

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Toho_NL
Moderator
Moderator
Berichten: 2525
Lid geworden op: 29 okt 2003 09:36

Bericht door Toho_NL »

Alvast veel plezier gewenst! We zijn benieuwd naar je ervaringen met zowel TMCPro (volgens mij ben je daarmee de eerste van ons forum...) en V-trafic. Ik neem aan dat je wel bereid bent een kort verslagje ervan in dd desbetreffende topics te zetten?

Ik ben ook benieuwd of dit Merian Scout nog werkt. Ik heb hem ook nog niet vrijgeschakeld en vraag me af of deze code geschikt is om zelf te weten dat als ie ingevoerd wordt dat ie dan nog 1 maand moet werken (of dat deze code voor de hele maand augustus is ofzo).

Groeten en een goede vakantie,

Toho_NL.
MS5700 (HERE 2013/2014) + TMC-box MT5011 + antennesplitter MA1410 + Arat mount VW T4 + Arat mount VDO Dayton MS5700!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
B-A-R-T
Starting Member
Starting Member
Berichten: 19
Lid geworden op: 10 jun 2004 11:45

Bericht door B-A-R-T »

Toho_NL schreef:Alvast veel plezier gewenst! We zijn benieuwd naar je ervaringen met zowel TMCPro (volgens mij ben je daarmee de eerste van ons forum...) en V-trafic. Ik neem aan dat je wel bereid bent een kort verslagje ervan in dd desbetreffende topics te zetten?

Ik ben ook benieuwd of dit Merian Scout nog werkt. Ik heb hem ook nog niet vrijgeschakeld en vraag me af of deze code geschikt is om zelf te weten dat als ie ingevoerd wordt dat ie dan nog 1 maand moet werken (of dat deze code voor de hele maand augustus is ofzo).

Groeten en een goede vakantie,

Toho_NL.
Wat die gratis maand Merian Scout betreft : ik heb gisteren die code ingevoerd, en toen bleek dat de vrijschakeling was van pakweg half mei tot half juni 2006 (exacte data weet ik niet meer). Je bent er nu dus niets meer mee. Ik had ook gedacht dat deze promotie zou werken zoals de gratis preview werkt, nl. dat de periode begint te lopen bij ingave van de code. Niet dus...
BMW 320d Touring
MS5500 - BeNeLux Navteq 2006/07 Limited

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Da's even een tegenvaller. Ook ik was van plan 'm eind deze maand te activeren, leuk tijdens de vakantie, maar nee dus :oops:

Ik heb die brief er even bijgepakt, maar de eerlijkheid gebiedt me te zeggen dat daar staat: "Test nu met C-IQ een maand lang gratis de Merian scout Premium Europe"
Dat woordje "nu" is me toen niet opgevallen, maar het staat er niet voor niets natuurlijk. Het zou anders gelegen hebben als de formulering geweest zou zijn: "Test met C-IQ een maand lang gratis de Merian scout Premium Europe"

Op basis hiervan zie ik ook geen aanleiding hierover C-IQ te benaderen, dat zat ik nog even te overwegen...

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Toho_NL
Moderator
Moderator
Berichten: 2525
Lid geworden op: 29 okt 2003 09:36

Bericht door Toho_NL »

Ik denk dat benaderen nooit weg kan... Je kan toch zeggen dat je niet wist dat deze periode beperkt was en dat dit ook niet in de brief stond en dat je, als je dat geweten had, het wel eerder geprobeerd had? En dan kan je er ook zoiets bij zeggen van dat je het product graag wilt testen en dat je de aanbieding zo leuk vindt en je gewacht had met het vrijschakelen tot je vakantie, maar dat de periode al voorbij is... Wellicht kunnen ze je dan nog een andere aanbieding doen?

Groeten,

Toho_NL.
MS5700 (HERE 2013/2014) + TMC-box MT5011 + antennesplitter MA1410 + Arat mount VW T4 + Arat mount VDO Dayton MS5700!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
pzeelen
Starting Member
Starting Member
Berichten: 12
Lid geworden op: 16 mar 2006 00:37

Meridian

Bericht door pzeelen »

Ik heb ook contact opgenomen over de Merian Scout.
Hij gaf toe dat het een blunder was dat het niet in de brief stond, maar kon geen vrijschakeling voor de vakantieperiode geven (1 week Zwitserland).
Ik heb er een mailtje aan gewaagd richting C-IQ en kreeg 2 weken later (1 week na mijn vakantie :cry: ) een mailtje met een vrijgavecode voor de rest van de week.
Te laat natuurlijk, maar als je ver genoeg van tevoren contact opneemt moet het lukken, Succes!.

PS Ik heb een een maandje flitsinfo Zwitserland gekocht, is de moeite waard, hij pingt soms als een flipperkast, vooral net over de grens. Heeft vast en zeker zijn geld opgeleverd.
MS5500 / MT5011 Software 9.8
2 jr. limited Teleatlas Europa / Flits Benelux+Dld

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht
  • Flitspalen
    door transit » 23 okt 2015 19:33 » in Garmin
    Reacties: 2
    Weergaves: 773
  • dnx516dabs vraagje
    door didrickydo » 13 aug 2017 15:55 » in Kenwood
    Reacties: 0
    Weergaves: 429
  • Flitspalen bestand
    door twarnaar » 01 jul 2017 16:47 » in Vaste Pioneer systemen
    Reacties: 0
    Weergaves: 472
  • Flitspalen AVIC X1R
    door erwin69 » 02 okt 2014 08:15 » in Vaste Pioneer systemen
    Reacties: 0
    Weergaves: 417
  • DNX5220BT scherm vraagje
    door Rene196544 » 22 okt 2017 13:20 » in Kenwood
    Reacties: 0
    Weergaves: 541
  • vraagje over Nuvi 2598LMT-D
    door hendrik2598 » 07 jun 2014 15:03 » in Garmin
    Reacties: 0
    Weergaves: 640
  • AVIC-F60DAB / flitspalen ???
    door RikDC » 11 jul 2014 09:19 » in Vaste Pioneer systemen
    Reacties: 35
    Weergaves: 3501

Terug naar “C-IQ zaken”